Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door Thierry73 »

zo
en nu is het lange wachten begonnen...

Ik wil het weten
wil mijn koffers pakken en wegwezen :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je momenteel wel leuke aanbiedingen naar zonbestemmingen kan vinden hoor, als je gewoon je koffers wilt pakken en weg wilt wezen. :lol: (zelfs aanbiedingen naar Amerika moet je nu wel kunnen vinden)

In ieder geval: HEEL VEEL SUCCES ALLEMAAL!!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

kaap koraal schreef:DV 2010 - 63
DV 2011 - 69
DV 2012 - 48 dat is zelfs 30% minder als een jaar geleden ! :thumbup:

Ook al zullen mensen zich later ook nog wel aanmelden op de site, denk ik toch heel sterk dat door de afname in de inschrijfperiode het aantal deelnemers sterk zal dalen.

Wat natuurlijk alleen maar goed voor ons is :thumbup:

Ik zie trouwens ook dat het pas vanaf 1-7 de status te zien is i.p.v Mei

2012 Entrant Status Check

Please check back at this link http://www.dvlottery.state.gov/ESC/ on or after July 1, 2011 for Entrants who applied for DV-2012.
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Dat is heel vreemd inderdaad omdat de Instructions PDF wel aangeeft 1 may.

Ik heb de Bureau of Consular Affairs op de hoogte gebracht van deze onduidelijkheid en gevraagd of ze kunnen laten weten wat nu de correcte data is. Eens zien of we er wat van horen/zien.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@Kastelke: Vandaar had ik ook geschreven : "of zie ik iets over het hoofd " :mrgreen:

Maar er zullen per saldo minder mensen wereldwijd zijn ingeschreven wat ons hoop ik in ons voordeel gaat werken. :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk inderdaad ook wel dat dit jaar heel wat kandidaten in snelheid gepakt gaan worden door de vroege afsluitdatum!
Dus wie weet hebben we wel heel veel winnaars hier!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Poe wat duurt het eigenlijk nog lang zeg!!! Ik kan niet wachten tot het zover is. Als het goed is kan mijn vriend mochten we winnen aan de slag bij een bedrijf in richardson texas. Heeft er hier iemand ervaring met deze stad want ik kan er weinig over vinden op het forum of het internet. Weet iemand al of de uitslag nou op 1 mei of 1 juli binnen is? Ik hoop 1 mei en dat de tijd maar lekker snel mag gaan!!!
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

kastelke schreef:Marcel, ik zie dat jij nog niet bij de deelnemers van de DV-2012 staat. Heb je je gegevens ondertussen ingevuld?
Ik heb me ook niet ingeschreven 8). De kosten om de foto's te maken waren me te duur.
Als ik nu echt graag had gewild dan had ik het best willen betalen, maar op dit moment zit ik prima in Londen, en zie ik er geen noodzaak in :)

Maar voor een ieder die wel meedoet, HEEL VEEL SUCCES. Uiteraard blijf ik dit topic volgen :)
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Zo het is aangepast op de site.

Please check back at this link http://www.dvlottery.state.gov/ESC/ on or after May 1, 2011 for Entrants who applied for DV-2012.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben dit jaar een waar record aan deelnemers die voor het allereest een poging wagen!
viewtopic.php?f=12&t=30201&start=0#p496681
Elke
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Dus raken er steeds meer mensen bekend met het dv programma of willen er steeds meer mensen immigreren naar de vs?
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Of steeds meer mensen vinden de weg naar dit forum :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarschijnlijk een combinatie van al die factoren (en nog wat andere).
;-)
Elke
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Er zijn nog meer records te melden, want vandaag stond er een heel uitgebreid artikel in de WSJ.
Had ik nog goede hoop dat door de kortere tijd minder mensen zouden inschrijven, die hoop kan ik denk wel laten varen.
15 miljoen inschrijvingen dit jaar, waartegen 12 miljoen in 2009.
Dat waren er 62.000 per uur, aldus de Wall Street Journal.

Voor het hele artikel zie onderstaande link.

http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... tions_news
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Jeetje, wat onwijs veel! :shock: Je weet natuurlijk niet hoeveel er afvallen, omdat de foto niet aan de eisen voldoet of wat dan ook, maar ik denk dat de kans om te winnen toch weer kleiner geworden is.
Afbeelding
kaap koraal
Amerikakenner

Dat valt even tegen . Ik was mezelf al aan het rijk rekenen. :(

Het is wel ook een zwaar achterhaald systeem , laten ze het beperken tot de deelnemers uit de westerse wereld , dat scheelt weer wat potentieele terroristen.
Of een soort 80-20 regeling, 80% westers en 20% uit de rest. De meeste inschrijvingen uit Bangladesh zag ik.

En toch snap ik het niet, de meeste deelnamers komen uit kansarme landen met dus vooral arme mensen, terwijl ik hier al vaak lees dat zelfs Nederlanders het te duur
vinden om een winnend lot om te zetten in een greencard door alle kosten die dat met zich meebrengt. (ik dacht zo'n 2000 euri de man, toch ?)

En het voordeel is dat westerlingen vaak al voor een groot deel de taal spreken en bekend zijn met de cultuur en dus daardoor ook al meer affiniteit hebben met Amerika.

Zucht en kijkt verder op "buy your own business in de States for E-2 visa" .
kaap koraal
Amerikakenner

Nog even het filmpje van de WSJ bekeken en wat schetst mijn verbazing, de lotery was ooit bedoeld om juist meer Europeanen naar de States te krijgen !
Nou hier zijn wij allen gooi open die poort ! :mrgreen:

Met een beetje geluk word er een nieuwe meer Europeanen vriendelijke manier gevonden, maar met maar 1 congresman als voorstander zal dat nog wel ff duren. :evil:
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 23 nov 2010, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hey, als dat betekent dat ik sneller een green card krijg dan ben ik er voor! :lol:

Nee, zonder grappen, als je het van de andere kant bekijkt is het misschien juist goed dat de westerse landen niet worden voorgetrokken? Juist omdat er minder cultuurverschil is en mensen over het algemeen redelijk Engels spreken hebben we meer mogelijkheden om via andere wegen een greencard te bemachtigen dan mensen uit kansarme -- vervelend woord eigenlijk, maar past goed binnen deze context -- landen. Daar komt nog bij dat het de Diversity loterij is, dus wat dat betreft hebben ze Amerika meer te bieden dan een stelletje European die opgegroeid zijn met bij wijze van spreken Amerikaanse cultuur op elke straathoek. Ik vind de mengelmoes van culturen hier juist een van de mooiste dingen aan Amerika en als de loterij daarbij helpt dan is dat toch geweldig?
Afbeelding
kaap koraal
Amerikakenner

Als er 1 land/continent al van oudsher gevuld is met alle mogelijke culturen is het USA wel.
Op dit moment hebben ze echt geen mensen nodig die er al vollop zijn , volgens mij hebben ze alleen maar mensen nodig die gaan spenden en daardoor de totale
economie weer aan het rollen krijgen en dat daardoor ook de onderkant ook weer makkelijker mee kunnen doen.
En hoe vervelend het ook klinkt kansarmen/analfabeten/ongeschoolden hebben ze daar al zat.
Ik wil juist ook mijn steentje bij kunnen bijdragen aan die economie en als die van de USA beter gaat gaat die van de totale wereld weer mee omhoog en
daar kunnen dan ook weer die kansarmen in hun eigen land van profiteren.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Volgens mij waren er van te voren al een aantal landen uitgesloten van deelname aan de loterij, maar dan op basis van het aantal immigranten wat er uit die landen al aanwezig is in Amerika.
Als je land niet is uitgesloten is dat volgens mij nu ook geen reden om je te laten uitvallen in de loterij.

al kan het wel zo zijn zoals al boven genoemd, dat er veel mensen nog af gaan vallen omdat ze het financiële en/of opleidingsplaatje niet rond kunnen krijgen.
Het aantal inzendingen voor de loterij zegt me dan ook niet zo heel erg veel nu.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer