Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Las Vegas naar Yosemite. In één keer mogelijk?
Las Vegas naar Yosemite. In één keer mogelijk?
Best allemaal,
Heeft iemand ervaring om in een keer vanuit Las Vegas naar Yosemite te rijden?
Ik heb berekend dat wij 675 km moeten rijden maar heb geen idee hoe de wegen van dat gedeelte zijn en/of het bergachtig is.
Wij rijden niet via Death valley omdat dit niet mag van de verhuurder maar dat maakt qua afstand ook geen verschil.
Daarbij rijden we met 2 personen dus echt vermoeiend is het niet maar nogmaals, we weten niet of dat te doen is met een moturis C31 slide out.
Ik hoop dat iemand een reactie geeft?
Oja, ik weet dat er onderweg nog genoeg mooie plekken zijn om te zien maar in onze 3 weken is dit het enige probleem die we moeten nemen.
Groet Adri Alleman
Heeft iemand ervaring om in een keer vanuit Las Vegas naar Yosemite te rijden?
Ik heb berekend dat wij 675 km moeten rijden maar heb geen idee hoe de wegen van dat gedeelte zijn en/of het bergachtig is.
Wij rijden niet via Death valley omdat dit niet mag van de verhuurder maar dat maakt qua afstand ook geen verschil.
Daarbij rijden we met 2 personen dus echt vermoeiend is het niet maar nogmaals, we weten niet of dat te doen is met een moturis C31 slide out.
Ik hoop dat iemand een reactie geeft?
Oja, ik weet dat er onderweg nog genoeg mooie plekken zijn om te zien maar in onze 3 weken is dit het enige probleem die we moeten nemen.
Groet Adri Alleman
Laatst gewijzigd door markro op 03 nov 2010, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De naam van het park is Yosemite --> aangepast.
Reden: De naam van het park is Yosemite --> aangepast.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: las vegas naar Yosimeti. In één keer mogelijk?
Jullie rijden met een RV begrijp ik hieruit?
En zijn jullie van plan om de Tioga Pass te nemen of rijden jullie de zuidwestelijke route? Je realiseert je toch wel dat 675 miles ruim 1000 kilometer is? De meeste delen van deze route gaat via snelwegen en kun je dus goed doorrijden (mits er niets tegen zit), maar zodra je in bergachtig gebied komt zul je veel slingerwegen tegenkomen en dan ga je écht een stuk langzamer.
Met een auto zou ik dit al een te lang traject vinden maar met RV wordt het mijns inziens echt een beetje gekkenwerk...
En zijn jullie van plan om de Tioga Pass te nemen of rijden jullie de zuidwestelijke route? Je realiseert je toch wel dat 675 miles ruim 1000 kilometer is? De meeste delen van deze route gaat via snelwegen en kun je dus goed doorrijden (mits er niets tegen zit), maar zodra je in bergachtig gebied komt zul je veel slingerwegen tegenkomen en dan ga je écht een stuk langzamer.
Met een auto zou ik dit al een te lang traject vinden maar met RV wordt het mijns inziens echt een beetje gekkenwerk...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je niet te laat vertrekt is 675 km (geen mijl hoor River
)op één dag natuurlijk prima te doen, je zit die hele dag gewoon in de camper maar dat weet je vantevoren, de wegen in het gebied zijn prima, de Tioga pass is natuurlijk wel bochtig, maar als je wat bergwegen in Zwitserland gewent bent geen enkel probleem.

- RiverCola
- Amerika-expert
oepsHarry schreef: (geen mijl hoor River)

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel te doen inderdaad, maar het blijft jammer. Waar ga je overnachten in Yosemite? Je zou ook aan de oostkant van Yosemite kunnen overnachten. Hoeveel nachten heb je voor Yosemite zelf gepland?
Ik ben wel benieuwd naar de rest van de route; hebben jullie alles al vast liggen? En in welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
Ik ben wel benieuwd naar de rest van de route; hebben jullie alles al vast liggen? En in welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
Re: Las Vegas naar Yosemite. In één keer mogelijk?
Met alle respect...met een RV is dit krankjorem, welke route je ook neemt. Trouwens, welke route denk je eigenlijk te gaan nemen als je niet door DV mag?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het lijkt mij voor een camper ook wel wat veel van het goede. Of je nu via de US-95 richting noorden gaat of via de I15 - CA58 - CA99, beide is een flinke rit. Zelfs met een gewone auto.
Misschien de dag ervoor alvast een stuk richting Yosemite NP rijden? Hangt natuurlijk van de lengte van jullie verblijf in Las Vegas af.
Roland
Misschien de dag ervoor alvast een stuk richting Yosemite NP rijden? Hangt natuurlijk van de lengte van jullie verblijf in Las Vegas af.
Roland
Afgelopen zomer zijn wij met een RV van Lee Vinning naar vegas gereden, en ook niet door DV. Route is dan (in omgekeerde volgorde via Beatty en Big Pine, Bishop) dat vonden wij nog wel te doen, daar het ook niet al te glooiend en stijl was. Dus het is een hele dag rijden.
Echter het venijn zit het in het laatste stuk nl als je nog door Yosemitee NP naar Yosemitee Valley / Curry Village oid wil. eesrt de Tioga pass omhoog en daarna behoorlijk glooiend en stijl. En dat terwijl je er al minimaal 7 uur op hebt zitten.
Mijn tip zou zijn om indien je in 1 dag naar Yosemitee rijdt, je dan het best een camping kunt pakken aan het begin van de Tioga pass. Dus vlak nadat je het stijle stuk omhoog bent gereden. Daar is er een aantal welke niet eens op de lijstjes staan. Of ander Tuolumne Meadows Campground die iets verder ligt.
Echter het venijn zit het in het laatste stuk nl als je nog door Yosemitee NP naar Yosemitee Valley / Curry Village oid wil. eesrt de Tioga pass omhoog en daarna behoorlijk glooiend en stijl. En dat terwijl je er al minimaal 7 uur op hebt zitten.
Mijn tip zou zijn om indien je in 1 dag naar Yosemitee rijdt, je dan het best een camping kunt pakken aan het begin van de Tioga pass. Dus vlak nadat je het stijle stuk omhoog bent gereden. Daar is er een aantal welke niet eens op de lijstjes staan. Of ander Tuolumne Meadows Campground die iets verder ligt.
Zo "krankjorum " is dit niet. Wij hebben deze route voor 2 jaar terug ook gereden met een Camper vanaf Oasis RV Park, weliswaar tot Lee Vining en hier overnacht op Mona Vista RV Park ( gereserveerd) vanaf de camping interstate 15 noord, dan de highway 95 tot Tonopah , hier via de 6 naar Bisschop en bij Benton de 120 richting Lee Vining . s,middags hebben we ook nog de tuffa,s aan het Monolake bezocht en toen verder naar Lee Vining. in totaal waren dat 560 KM. We zijn wel lekker vroeg vertrokken uit Las Vegas. de volgende dag zijn we weee vroeg vertrokken via de Tioga Pass en Tiogaroad naar Yosemite Valley. het is dan nog heerlijk rustig op de Tiogaroad.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben het in 2007 ook gedaan, maar zijn wel voor Yosemite gestopt. Wij gingen wel door Death Valley (was vroeg in mei), maar boven Death Valley langs kan het prima. Wij hebben overnacht op het Silver Lake Resort in June Lake en reden 's morgens al heel vroeg de Tioga Pass op.
Ik zou ook voor Yosemite overnachten, zonde om die mooie Tioga Pass na zo'n lange rijdag er nog bij te doen.
Ik zou ook voor Yosemite overnachten, zonde om die mooie Tioga Pass na zo'n lange rijdag er nog bij te doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat maakt dus net het verschil tussen wel of niet krankjorum - hoewel ik het niet zo zou noemen. Van Lee Vining naar Yosemite Valley is het nog 1,5 a 2 uur rijden; dit is het mooiste stuk van de route wat je dan aan het eind van een lange dag moet doen zonder dat er tijd is voor alles langs de Tioga Road.schellie schreef:Zo "krankjorum " is dit niet. Wij hebben deze route voor 2 jaar terug ook gereden met een Camper vanaf Oasis RV Park, weliswaar tot Lee Vining ...
Daarom vroeg ik ook waar in Yosemite een overnachting was gepland - en hoeveel; als er maar 1 nacht gepland is betekent overnachten in Lee Vining weer erg weinig itjd voor de rest van Yosemite.
Ik hoop dat adri nog iets van zich laat horen!
Marianne
Sorry voor dat "krankjorem" maar zoals je ziet heeft niemand van de geachte posters LV-Yose in een dag gedaan. Tioga Pass rijd je het best van oost naar west in de morgen met de zon in de rug. Laat in de middag is erg onprettig rijden met de laagstaande zon. Ga lekker slapen in Lee Vining, June Lake of Mammoth Lakes (of zelfs Convict Lake) en rijd die prachtige rit 's ochtends.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn dit jaar ook van Las Vegas in 1 keer naar Yosemite gereden (met een RV). Het is wel te doen, maar wel erg lang. Je bent de hele dag onderweg. Wel een prachtige route trouwens!!
Het is inderdaad een groot verschil Marianne of je aan de oostzijde van Yosemite overnacht ,of laat in de middag nog via de Tiogaroad naar Yosemite Valley rijdt. Maar als je Yosemite in vogelvlucht wil doen (jammer!!!!) en je vertrekt weer vroeg uit de omgeving van Lee Vining kun je op die dag toch nog enkele leuke dingen doen, zoals de valley en via de zuiduitgang en de dikke bomen (sequoia,s) weer buiten het park overnachten.
Ik heb het recent nog gedaan, en wij zijn gestopt in de buurt van Lee Vining. Het zou mij persoonlijk echt te veel zijn om nog eens de Tioga of Sonora te moeten doen op diezelfde dag. Bovendien zijn de overnachtingsmogelijkheden goedkoper aan de woestijnkant van de Sierra. Dus als je het mij vraagt: niet door de Sierra heen rijden. Je mist dan een te mooi stuk van je rit!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Allemaal Hartelijk bedankt voor de op- en aanmerkingen.
Even voorop gesteld: wij 2 gezinnen rijden zeker NIET als een bezeten door Amerika heen om zoveel mogelijk te zien.
Sterker nog, we kwamen erachter dat we tijd te kort kwamen en hebben enorm veel ( auw auw) laten vallen.
De bedoeling is dat we naar een punt ( lees lokatie) rijden en hebben dan de volgende gehele dag de tijd om dit te bezichtigen.
Dus de opmerking "krankjorum" was niet juist maar ik begrijp de opmerking.Liefde voor het land en natuurschoon.
Inmiddels hebben we toch de route wat aangepast en rijden van Las Vegas naar Sequioa NP toe.
Dit is ook ruim 640 km ( geen mijlen!!) maar dat moet te doen zijn
Om iedereen een indruk te geven wat wij graag zouden willen doen hier ons reisschema:
Helaas staat het niet meer keurig onder elkaar maar van links naar rechts: DAG met datum-van-naar of bezichtigen -mijl-km tijdsduur reizen
woensdag 1 juni Amsterdam Los Angeles
donderdag 2 juni Los Angeles/ camper ophalen Joshua tree national park 165 266 3:00
vrijdag 3 juni Joshua tree National park Lake Havasu city 162 260 3:20
zaterdag 4 juni Lake Havasu city > via route 66 tot williams > Grand Canyon 233 375 4:00
zondag 5 juni Grand Canyon bekijken
maandag 6 juni Grand Canyon monument Valley 174 280 3:30
dinsdag 7 juni monument Valley Page/lake powell 121 194 2:20
woensdag 8 juni Page/lake powell bekijken
donderdag 9 juni Page Bryce Canyon 155 250 3:00
vrijdag 10 juni Bryce Canyon bekijken
zaterdag 11 juni Bryce Canyon Zion 141 240 3:30
zondag 12 juni Zion bekijken
maandag 13 juni Zion Las Vegas 161 259 3:20
dinsdag 14 juni Las Vegas bekijken
woensdag 15 juni Las Vegas Sequoia NP 395 635 8:00
donderdag 16 juni Sequoia NP bekijken
vrijdag 17 juni Sequoia NP Yosimite 171 275 3:00
zaterdag 18 juni Yosimite nat. park bekijken
zondag 19 juni Yosimite San Francisco 191 307 3:40
maandag 20 juni San francisco bekijken
dinsdag 21 juni San francisco bekijken
woensdag 22 juni camper inleveren rond 10:00 uur Terugvlucht naar amsterdam
donderdag 23 juni aankomst Amsterdam
Wel heb ik nog een vraag!!!
Wij rijden met een Moturis C31 slide out.
Nu willen we, zoals boven omschreven, Joshua Tree park gaan bezichtigen.
EEn campgroud is niet mogelijk met deze bak in het NP dus hebben we een campground net buiten het park gevonden.
Maar........... is er in dit park een mogelijkheid om je camper te parkeren en dan op een andere manier dit park te bezichtigen?
Ik hoor graag van jullie en zeker weten!!!!! alle info is welkom.
Alvast ALLEMAAL bedankt!!
Adri
Even voorop gesteld: wij 2 gezinnen rijden zeker NIET als een bezeten door Amerika heen om zoveel mogelijk te zien.
Sterker nog, we kwamen erachter dat we tijd te kort kwamen en hebben enorm veel ( auw auw) laten vallen.
De bedoeling is dat we naar een punt ( lees lokatie) rijden en hebben dan de volgende gehele dag de tijd om dit te bezichtigen.
Dus de opmerking "krankjorum" was niet juist maar ik begrijp de opmerking.Liefde voor het land en natuurschoon.
Inmiddels hebben we toch de route wat aangepast en rijden van Las Vegas naar Sequioa NP toe.
Dit is ook ruim 640 km ( geen mijlen!!) maar dat moet te doen zijn
Om iedereen een indruk te geven wat wij graag zouden willen doen hier ons reisschema:
Helaas staat het niet meer keurig onder elkaar maar van links naar rechts: DAG met datum-van-naar of bezichtigen -mijl-km tijdsduur reizen
woensdag 1 juni Amsterdam Los Angeles
donderdag 2 juni Los Angeles/ camper ophalen Joshua tree national park 165 266 3:00
vrijdag 3 juni Joshua tree National park Lake Havasu city 162 260 3:20
zaterdag 4 juni Lake Havasu city > via route 66 tot williams > Grand Canyon 233 375 4:00
zondag 5 juni Grand Canyon bekijken
maandag 6 juni Grand Canyon monument Valley 174 280 3:30
dinsdag 7 juni monument Valley Page/lake powell 121 194 2:20
donderdag 9 juni Page Bryce Canyon 155 250 3:00
vrijdag 10 juni Bryce Canyon bekijken
zaterdag 11 juni Bryce Canyon Zion 141 240 3:30
zondag 12 juni Zion bekijken
maandag 13 juni Zion Las Vegas 161 259 3:20
dinsdag 14 juni Las Vegas bekijken
woensdag 15 juni Las Vegas Sequoia NP 395 635 8:00
donderdag 16 juni Sequoia NP bekijken
vrijdag 17 juni Sequoia NP Yosimite 171 275 3:00
zaterdag 18 juni Yosimite nat. park bekijken
zondag 19 juni Yosimite San Francisco 191 307 3:40
Wel heb ik nog een vraag!!!
Wij rijden met een Moturis C31 slide out.
Nu willen we, zoals boven omschreven, Joshua Tree park gaan bezichtigen.
EEn campgroud is niet mogelijk met deze bak in het NP dus hebben we een campground net buiten het park gevonden.
Maar........... is er in dit park een mogelijkheid om je camper te parkeren en dan op een andere manier dit park te bezichtigen?
Ik hoor graag van jullie en zeker weten!!!!! alle info is welkom.
Alvast ALLEMAAL bedankt!!
Adri
Adri, je schrijft Las Vegas Sequoia ongeveer 400 miles (vergeet km in de Usa). Houd er rekening mee dat op deze manier Sequoia binnenkomen via een zeer steile (130 bochten) weg gaat (via Three Rivers) Lees over restricties voor grote RV's.
- RiverCola
- Amerika-expert
Beste Adri,
Ik zie in je route een aantal zaken die me opvallen.
- Ten eerste; Lake Havasu. Is er een specifieke reden dat jullie hier naar toe willen? Ik weet dat veel forummers deze plek overslaan. Volgens mij is het ook niet zo veel bijzonders, een meer in de woestijn met een stadje erbij. Wellicht kun je Lake Havasu overslaan en die dag, vanuit Joshua Tree gelijk richting Grand Canyon rijden, of eerst naar Sedona? Sedona is naar mijn mening wel een stad die in deze route een plek verdiend.
- Dan de Grand Canyon; jullie plannen nu om hier een middag/avond én een volle dag te zijn. Op zich kan de Grand Canyon met minder tijd, mits je niet van plan bent om in de Canyon af te dalen. De rim (de rand van de canyon) biedt erg veel mooie uitzichten en je kunt er goed langs wandelen. Als je dat in de namiddag doet, en je pikt de volgende ochtend nog een uurtje mee dan heb je het in principe wel gezien.
- Bryce; Als je 's ochtends vanuit Page naar Bryce rijdt kun je voor 12 uur in het park zijn. Dat geeft je ruimschoots de tijd om het park te bekijken en nog een wandeling naar beneden (en weer naar boven) te maken. Die tweede dag heb je dan echt niet nodig. Daar komt nog bij dat de omgeving van Bryce niet echt veel vermaak kent. Er is slechts het grote hotel (Ruby's) bij de entree en het inie-minie dorpje Topic zo'n 10 minuten verderop. Ik zou deze dag dus ergens anders inplannen.
- Ik zie dat jullie Yosemite via de zuid-west kant binnen willen gaan via Segoia NP. Nu zullen jullie rond half juni daar aankomen dus grote kans dat de Tioga Pass al open is. Segoia NP schijnt een mooi park te zijn maar voegt wellicht niet heeel veel toe aan deze reis, en als je de kans hebt om de Tioga Pass te rijden zou ik deze nemen. Ten eerste is deze route mooier dan de zuid-westelijke route en er is onderweg nog meer moois te zien.
Een alternatief;
woensdag 1 juni Amsterdam - Los Angeles
donderdag 2 juni Los Angeles/ camper ophalen - Joshua tree national park (165 266 3:00)
vrijdag 3 juni Joshua tree National park - Prescott Arizona (283 mijl 5:00 uur rijden )
zaterdag 4 juni Prescott - Sedona (via verlaten bergdorpje Jerome, 67 mijl 1:30 rijden)
zondag 5 juni Sedona - Grand Canyon + GC bekijken (109 mijl, 2:18 rijden)
maandag 6 juni Grand Canyon - monument Valley (174 280 3:30)
dinsdag 7 juni monument Valley - Page/Lake powell (121 194 2:20) Vergeet Horseshoe Bend en Antalopen Canyon niet!
donderdag 9 juni Page - Bryce Canyon (155 250 3:00)
vrijdag 10 juni Bryce Canyon - Zion NP (141 240 3:30)
zaterdag 11 juni Zion bekijken
zondag 12 juni Zion - Las Vegas (161 259 3:20)
maandag 13 juni Las Vegas bekijken
dinsdag 14 juni Las Vegas - Death Valley (143 mijl 3:30 rijden)
woensdag 15 juni Death Valley - Mammoth Lakes (223 mijl 4:44 rijden) Vergeet Mono Lake niet te bezoeken!
donderdag 16 juni Mammoth Lakes via Tioga Pass naar Yosemite NP (104 mijl, 2:16 rijden)
vrijdag 17 juni Yosemite NP bekijken
zaterdag 18 juni Yosemite NP bekijken
zondag 19 juni Yosemite - San Francisco (191 307 3:40)
De dag die je over had heb ik nu bij Yosemite gedaan maar die kun je natuurlijk ook ergens anders inplannen. Willen jullie niet in LA nog wat zien? Of daar een pretpark bezoeken? In de rest van de route heb ik hier en daar de route efficiënter gemaakt waardoor je nu in Death Valley en in Mammoth Lakes kunt overnachten. Je kunt natuurlijk ook in 1 keer van Las Vegas naar Mammoth Lakes rijden. Dan heb je weer een dag over om ergens anders te spenderen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!
Ik zie in je route een aantal zaken die me opvallen.
- Ten eerste; Lake Havasu. Is er een specifieke reden dat jullie hier naar toe willen? Ik weet dat veel forummers deze plek overslaan. Volgens mij is het ook niet zo veel bijzonders, een meer in de woestijn met een stadje erbij. Wellicht kun je Lake Havasu overslaan en die dag, vanuit Joshua Tree gelijk richting Grand Canyon rijden, of eerst naar Sedona? Sedona is naar mijn mening wel een stad die in deze route een plek verdiend.
- Dan de Grand Canyon; jullie plannen nu om hier een middag/avond én een volle dag te zijn. Op zich kan de Grand Canyon met minder tijd, mits je niet van plan bent om in de Canyon af te dalen. De rim (de rand van de canyon) biedt erg veel mooie uitzichten en je kunt er goed langs wandelen. Als je dat in de namiddag doet, en je pikt de volgende ochtend nog een uurtje mee dan heb je het in principe wel gezien.
- Bryce; Als je 's ochtends vanuit Page naar Bryce rijdt kun je voor 12 uur in het park zijn. Dat geeft je ruimschoots de tijd om het park te bekijken en nog een wandeling naar beneden (en weer naar boven) te maken. Die tweede dag heb je dan echt niet nodig. Daar komt nog bij dat de omgeving van Bryce niet echt veel vermaak kent. Er is slechts het grote hotel (Ruby's) bij de entree en het inie-minie dorpje Topic zo'n 10 minuten verderop. Ik zou deze dag dus ergens anders inplannen.
- Ik zie dat jullie Yosemite via de zuid-west kant binnen willen gaan via Segoia NP. Nu zullen jullie rond half juni daar aankomen dus grote kans dat de Tioga Pass al open is. Segoia NP schijnt een mooi park te zijn maar voegt wellicht niet heeel veel toe aan deze reis, en als je de kans hebt om de Tioga Pass te rijden zou ik deze nemen. Ten eerste is deze route mooier dan de zuid-westelijke route en er is onderweg nog meer moois te zien.
Een alternatief;
woensdag 1 juni Amsterdam - Los Angeles
donderdag 2 juni Los Angeles/ camper ophalen - Joshua tree national park (165 266 3:00)
vrijdag 3 juni Joshua tree National park - Prescott Arizona (283 mijl 5:00 uur rijden )
zaterdag 4 juni Prescott - Sedona (via verlaten bergdorpje Jerome, 67 mijl 1:30 rijden)
zondag 5 juni Sedona - Grand Canyon + GC bekijken (109 mijl, 2:18 rijden)
maandag 6 juni Grand Canyon - monument Valley (174 280 3:30)
dinsdag 7 juni monument Valley - Page/Lake powell (121 194 2:20) Vergeet Horseshoe Bend en Antalopen Canyon niet!
donderdag 9 juni Page - Bryce Canyon (155 250 3:00)
vrijdag 10 juni Bryce Canyon - Zion NP (141 240 3:30)
zaterdag 11 juni Zion bekijken
zondag 12 juni Zion - Las Vegas (161 259 3:20)
maandag 13 juni Las Vegas bekijken
dinsdag 14 juni Las Vegas - Death Valley (143 mijl 3:30 rijden)
woensdag 15 juni Death Valley - Mammoth Lakes (223 mijl 4:44 rijden) Vergeet Mono Lake niet te bezoeken!
donderdag 16 juni Mammoth Lakes via Tioga Pass naar Yosemite NP (104 mijl, 2:16 rijden)
vrijdag 17 juni Yosemite NP bekijken
zaterdag 18 juni Yosemite NP bekijken
zondag 19 juni Yosemite - San Francisco (191 307 3:40)
De dag die je over had heb ik nu bij Yosemite gedaan maar die kun je natuurlijk ook ergens anders inplannen. Willen jullie niet in LA nog wat zien? Of daar een pretpark bezoeken? In de rest van de route heb ik hier en daar de route efficiënter gemaakt waardoor je nu in Death Valley en in Mammoth Lakes kunt overnachten. Je kunt natuurlijk ook in 1 keer van Las Vegas naar Mammoth Lakes rijden. Dan heb je weer een dag over om ergens anders te spenderen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij reizen ook altijd met een 31ft (met twee slideouts) en hebben binnen Joshua Tree NP alle wegen kunnen rijden ze zijn allemaal zes meter breed en geasfalteerd, er zijn trouwens wel een paar campgroundplekken die groot genoeg zijn binnen het park maar die zijn meestal al bezet, wij staan altijd op 29palms camground & golf resort.Nu willen we, zoals boven omschreven, Joshua Tree park gaan bezichtigen.
We zijn er afgelopen voorjaar nog geweest zie:
http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 3
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me vinden in de suggesties van RiverCola, daar zou ik eens goed naar kijken als ik jullie was. Je hebt in haar route meer tijd voor de dingen die echt de moeite waard zijn. Het probleem van in 1 dag van LV naar Yosemite heb je dan ook niet meer. Via Sequoia of Tioga Pass blijft een lastige; maar als Death Valley geen optie is (mag het nog in die periode?) is Sequoia niet verkeerd. Misschien de eerste nacht in Three Rivers overnachten en de tweede nacht in het park.
Lake Havasu zou ik ook overslaan; als het je te ver lijkt van Joshua Tree naar de GC dan is een overnachting in Williams ook een mogelijkheid, en dan nog 1 nacht in het park.
Marianne
Lake Havasu zou ik ook overslaan; als het je te ver lijkt van Joshua Tree naar de GC dan is een overnachting in Williams ook een mogelijkheid, en dan nog 1 nacht in het park.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2330 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas
-