Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning Mikdaf

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mikdaf
Amerika-ontdekker

Planning Mikdaf

Bericht door Mikdaf »

Zoals in mijn voorstelrondje al aangegeven, wij zijn druk routes aan het uitstippelen.
Tips en ideeen zijn zeker welkom. Ik kan jullie hulp goed gebruiken :D
We willen in elk geval 3 weken gaan en zaten dan te denken om bijvoorbeeld alsvolgt te gaan rijden
(grofweg route:)

LA-SF
SF-Yosemite park
Yosemite park-Death Valley
Death Valley-LV
LV-Zion
Zion-Bryce
Bryce-Grand Canyon
En dan mogelijk Grand Canyon-Phoenix of Grand Canyon-LV voor de terugreis..

Ik wilde namelijk het gedeelte vanaf de Grand Canyon niet terug naar LA rijden, dat lijkt ons een niet zo'n mooi/boeiend stuk. Of zit ik er dan helemaal naast?
Op die manier denken we meer tijd te hebben voor de andere dingen.
Nu willen we wat meer gaan specificeren..tips welkom!

Groetjes
Davina
http://keynerszuidwestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning Mikdaf

Bericht door wenneke »

Hoi Davina,

Je zult versteld staan wat een informatie je hier op het forum krijgt. Geweldig gewoon!!!
Zelf ben ik nog nooit in Amerika geweest, maar de tickets voor 2011 zijn binnen! :mrgreen:

Als ik naar je route kijk, is dit precies onze route, maar dan andersom.
Ik zag het nut er ook niet van in om vanaf Phoenix (of daar in de buurt) naar Los Angeles te rijden.
Er zijn een heleboel reisverslagen te vinden van mensen die het zo gedaan hebben, of in ieder geval in grote lijnen.

Een tip: schrijf de route eens per dag uit.
Dus, Amsterdam - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Cambria
Enz....
Dat maakt het meteen een stuk overzichtelijker allemaal. Ik heb heel wat tijd in een Excel bestandje zitten frutten.
Veel plezier met lezen en voorbereiden verder nog.

Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
Mikdaf
Amerika-ontdekker

Bericht door Mikdaf »

Hoi Wendy,

Wat grappig, exact dezelfde route, ons maakt het ook niet uit welke " kant" we beginnen, maar mij leek SF wel handig.
En nog grappiger is dat wij ook in Tilburg wonen!

Zou je mij jullie route eens willen mailen? Ik vind het best lastig om de kleinere plaatsen te kiezen.
Ik heb wel al een paar plaatsjes die we zeker aan willen doen. Ook willen we zeker in Yosemite op een campground overnachten.

Groetjes
Davina
http://keynerszuidwestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Davina,

Jouw route is min of meer een standaardrondje, je kunt veel voorbeelden vinden bij de reisverslagen (zie het bovenste topic) en door mee te lezen met de andere topics.
Gaan jullie met een camper? En wanneer gaan jullie? Hoogseizoen? In je voorsteltopic zag ik dat julile en zoontje hebben, dat is ook wel handig om hier te vermelden, want ik neem aan dat je daar met de planning ook rekening mee wilt houden.

Marianne
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wenneke »

Je meent het! Ook een kruikenzeiker?
Wat is de wereld toch klein he.

Tuurlijk wil ik "ons" rondje mailen. Geen probleem hoor.
Het is inderdaad een standaardrondje, maar voor ons geen probleem want we gaan voor de 1e keer.
Wij gaan met de auto en overnachten in hotels/motels. En wat is jullie plan?

De route vond ik ook ontzettend lastig om te bepalen. Er zijn zoveel leuke dingen om te zien en te doen.
Daarom heb ik me toen op het lezen van reisverslagen gestort, vooral van gezinnen met kinderen.
Dus, veel succes met lezen!

Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij deden deze zomer ook "het" rondje, exact zoals jij beschrijft, behalve dan dat we ook capitol reef en mesa verde toevoegden.
Wij vlogen terug vanaf LV; we kwamen hier dus twee keer en dat vonden wij prima zo. LV is leuk om als "laatste" avond mee af te sluiten (in een supersjiek hotel voor allicht een mini-prijsje).
Allicht haal je inspiratie uit ons reisverslag, zie link hieronder.
Het wordt zonder twijfel een fantastische reis!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Las Vegas als vertrekplaats is bijna altijd leuker dan Phoenix, zeker op een eerste reis.
Mikdaf
Amerika-ontdekker

Bericht door Mikdaf »

Bedankt voor de leuke reacties!

Wij gaan inderdaad ook voor de eerste keer naar die kant van de USA, dus geeft niets dat een standaard rondje is.
Wij gaan ook met de auto en hebben 1 zoon van 7. Overnachten willen we in motels/hotels. Behalve in Yosemite park, daar willen we op een campground in een tent slapen.
Lijkt ons geweldig om op die manier midden in de natuur te zitten, en inderdaad om bijvoorbeeld in LV in een heel luxe hotel te overnachten (wel voor een zacht prijsje als het even kan :oops: )

Oh en inderdaad Capitol Reef willen wij ook niet overslaan, die had ik alleen nog niet uitgespecificeerd in mijn lijstje.
Groetjes
Davina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De term standaardronjde was niet negatief bedoeld hoor! Ik gaf dat aleen maar aan om duidelijk te maken dat je over deze route erg veel informatie kunt vinden.

Zijn jullie van plan om speciaal voor Yosemite een tent mee te nemen? Je kunt ook een tent in Curry Village of Housekeeping Camp nemen. Als je wel zelf een tent meeneemt dan zijn er nog meer mooie plekjes om te kamperen.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Las Vegas als vertrekplaats is bijna altijd leuker dan Phoenix, zeker op een eerste reis.
Inderdaad, makkelijker en vlugger dan bv LAX in het enorme LA. Voor de toeristen bestaat Las Vegas vooral uit de Strip en die ligt vlakbij het vliegveld zodat je, met of zonder auto-huur, heel vlug ter plaatse bent. En ondanks de lange reis kan je toch al eventjes kennismaken met de Strip.

Jacques
Mikdaf
Amerika-ontdekker

Bericht door Mikdaf »

Na weer een aantal maandjes van lezen, reisverhalen lezen en budgets stellen, heb ik de vraag aan jullie waar (hotel) en in welke stadjes kunnen we het beste overnachten volgens jullie ervaringen. Dit is wat ik toch het moeilijkste vind om uit te vogelen. We willen niet te "duur" slapen het liefst :) Ik snap dat dit voor iedereen anders is. Maar wij kunnen genoegen nemen met de wat eenvoudigere hotels.
Ik vind het moeilijk om echt de specifieke stadjes te vinden om te overnachten en die toch makkelijk op de route liggen.
Misschien kunnen jullie mij helpen??

De route is nu alsvolgt:
(AMS-SF)
SF-Yosemite
Yosemite-Death Valley
Death Valley-Zion
Zion-Bryce
Bryce-Page
Page-Grand Canyon
Grand Canyon-LV
(LV-AMS)

En dit in 3 weken..
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik kan je helaas niet helpen met leuke steden om in te overnachten, maar als je op het forum leest zal je zien dat de veel mensen de voorkeur geven om in de parken te overnachten. Vaak is zonsopkomst en zonsondergang de mooiste tijd van de dag vanwege de lichtval en je kan beter niet in het donker door de bergen rijden, dus als je dat wil meemaken moet je eigenlijk in het park zelf logeren.

Ik houd zelf ook van goedkope hotels, maar voor onze reis naar het zuidwesten kiezen we om die reden toch vaak voor duurdere hotels in de parken zelf. Misschien is dat iets om in overweging te nemen?
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat is te duur? Ik vind dat lastig te bepalen voor jullie. Ik vind bijvoorbeeld Bright Angel Lodge in Grand Canyon niet te duur ondanks dat je op andere plekken meer luxe hebt voor hetzelfde geld, maar de ligging is onbetaalbaar. En zo zul je toch afwegingen moeten maken en ik denk dat ligging dichtbij of in de parken zijn geld waard is tov er een uur vanaf zitten.
Mikdaf
Amerika-ontdekker

Bericht door Mikdaf »

Wat is te duur? Ik vind dat lastig te bepalen voor jullie. Ik vind bijvoorbeeld Bright Angel Lodge in Grand Canyon niet te duur ondanks dat je op andere plekken meer luxe hebt voor hetzelfde geld, maar de ligging is onbetaalbaar. En zo zul je toch afwegingen moeten maken en ik denk dat ligging dichtbij of in de parken zijn geld waard is tov er een uur vanaf zitten.
Dit is inderdaad één van de hotels die we zelf ook hebben uitgezocht. We blijven inderdaad telkens de voor- en nadelen en afstanden tegen elkaar afwegen :P
Ik heb de route inmiddels meer uitgespecificeerd, ook wat betreft het aantal dagen/overnachtingen.
Graag jullie advies, wat zou je anders doen etc?

Dag 1; AMS-SF
Dag 2; SF
Dag 3: SF
Dag 4; SF-Monterey
Dag 5; Monterey (we willen perse het Aquarium zien)
Dag 6; Monterey-Yosemite (El Portal overnachten)
Dag 7; Yosemite (El Portal overnachten)
Dag 8; Yosemite (El Portal overnachten)
Dag 9; Yosemite- Death Valley (StovePipe Wells overnachten)
Dag 10; Death Valley- Las Vegas
Dag 11; Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas- Zion (St. George overnachten)
Dag 14: Zion (st. George overnachten)
Dag 15; St. George- Bryce (Panguitch overnachten)
Dag 16; Bryce (Panguitch overnachten)
Dag 17; Panguitch- Page
Dag 18; Page
Dag 19; Page- Grand Canyon Village
Dag 20; Grand Canyon
Dag 21; Grand Canyon- Las Vegas
Dag 22; LV-AMS
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

St. George, maak daar eens Springdale van. Veel leuker en dichterbij Zion. Wat die reisbureau's toch met St. George hebben...

Panguitch, maak daar eens Bryce zelf van of anders Tropic.

Yosemite-Death Valley is een flinke rit, zeker omdat de Tioga Pass je meer tijd zal kosten als dat google maps begroot door extra stops. Als je geen helicoptervlucht gaat maken bij de Grand Canyon zou je kunnen overwegen om maar 1 nacht bij de Grand Canyon te blijven en tussen Yosemite en Death Valley nog een overnachting te plannen in bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes.
Mikdaf
Amerika-ontdekker

Bericht door Mikdaf »

St. George, maak daar eens Springdale van. Veel leuker en dichterbij Zion. Wat die reisbureau's toch met St. George hebben...

Panguitch, maak daar eens Bryce zelf van of anders Tropic.
De reden waarom we voor St. George en Panguitch hebben gekozen is oa de kosten voor het hotel en dat St. george een redelijk "groot" stadje is, met wat meer winkels etc. (Trouwens heb ik alles van internet, niet via een reisburo...)
Kun je aangeven waarom Tropic?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het hangt er natuurlijk van af wat je wilt gaan doen, maar normaal gesproken zul je al in de parken tijd te kort komen, dus voor je overnachting is een plaats dichtbij het park handig. Ik neem aan dat je vanuit St George naar Zion wilt, dus dat betekent dan 3 keer het stuk van Zion naar St george rijden terwijl je in Springdale zo op de shuttlebus kunt stappen.
Tropic; naast de hotels tegen Bryce aan is dit de best gelegen plaats voor accommodatie, en goedkoper dan de hotels bij Bryce.
Je zult misschien wel iets duurder uit zijn, maar ook in Springdale heb je redelijk geprijsde motels zoals de Canyon Ranch Motel.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu dat je in Yosemite eerst in het park wilde overnachten maar nu voor El Portal kiest. Ik denk dat een tent in Curry village wel goedkoper is, en met wat geluk zou je misschien een cabin kunnen krijgen (er zijn vaak annuleringen). Wel zo avontuurlijk!
Op tijd reserveren is wel verstandig.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

St. George naar Zion is een uur rijden en je wil die route niet in het donker doen. Hurricane is dichterbij Zion maar ik vind dit allemaal misplaatste zuinigheid. Springdale heeft zo veel voordelen (auto bij hotel laten staan en de shuttle nemen) dat ik sterk zou willen aanraden om Springdale te kiezen. Dat geldt ook voor Bryce. Tropic ligt dichterbij dan Panguitch.
Yosemite-Death Valley in een dag kan maar is niet verstandig imo. Ik zou een nacht minder in Bryce of GC doen en dan een nacht toevoegen tussen Yosemite en Death Valley. Of bv: Yosemite-Lone Pine en Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas. Death Valley binnenrijden laat in de middag met de zon in de rug is trouwens wel heeeeeel mooi. Choices choices.
Mikdaf
Amerika-ontdekker

Bericht door Mikdaf »

Oke, bedankt voor jullie tips en aanwijzingen! Super fijn!
We hebben de route aangepast, het zal nu Springdale worden ipv St George. (we wisten niet dat dit toch nog 1 uur rijden zou zijn)
En waarschijnlijk Tropic ipv Panguitch.
Ik kan grotendeels alles beslissen, maar mijn ouder zullen ook meegaan, dus wel een klein beetje overleg met hen :)
Verder is Curry Village afgevallen omdat dit niet gaat met mijn ouders. Maar ach, wij vinden dat niet erg.

En we dachten zelf om vanuit Yosemite naar Death Valley te rijden, we weten dat dit een lange rit is, maar we willen er gewoon lekker op ons gemakkie een dag over doen. We willen sowieso pas laat (later) op de dag in Stove Pipe Wells aankomen, en onderweg stoppen en bezichtigen etc. Is dat wel te doen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer