Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mickey99: Rondreis vanuit Atlanta - Tips gevraagd

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Reis Mickey99: Rondreis vanuit Atlanta - Tips gevraagd

Bericht door Mickey99 »

We hebben maandag tickets geboekt voor een nieuwe USA-trip :hello1:

Het wordt onze 20e keer dat we de plas over gaan en deze keer gaan we weer naar een gebied waar we nog niet eerder geweest zijn. We vertrekken zaterdag 21 mei 2011 vanaf Schiphol met British Airways via Londen naar Atlanta en 3 weken later vliegen we op zaterdag 11 juni 2011 vanaf Atlanta weer terug naar Amsterdam via Londen.

De bedoeling is om een rondje te maken door Georgia, Tennessee, Arkansas, Texas, Louisiana, Florida en weer te eindingen in Georgia. Zoals ik al schreef is het gebied helemaal nieuw voor ons, alleen in Florida zijn we eerder geweest alleen niet helemaal bovenin dus ook dat gedeelte is nieuw.

We hebben de afgelopen dagen zitten puzzelen met de route en voorlopig zijn we op deze route uitgekomen:

Dag 01: Amsterdam - Londen - Atlanta
Dag 02: Atlanta (World of Coca Cola, CNN tour, Centennial Olympic Park)
Dag 03: Atlanta - Nashville (Walnut street bridge, Ruby Falls, Moonpies, Jack Daniel Distillery, we komen ook een Mall tegen)
Dag 04: Nashville (Bicentennial Capitol Mall State Park, Love Circle, Cedars of Lebanon State Park, Belle Meade Plantation, Belmont Mansion)
Dag 05: Nashville - Memphis (Woodlands Trace Byway)
Dag 06: Memphis (Graceland, Sun Studio, Mississippi river, Beale Street (Standbeeld Elvis), 450 Mulberry Street (waar Martin Luther King werd neergeschoten), Mud Island, Fire museum of Memphis)
Dag 07: Memphis - Little Rock (St. Francis Scenic Byway)
Dag 08: Little Rock - Dallas
Dag 09: Dallas (Southfork ranch, Reunion Tower, The sixth floor museum, Dealey Plaza National Historic Landmark District, John F. Kennedy Memorial Plaza, Thanks giving square)
Dag 10: Dallas - San Antonio
Dag 11: San Antonio (The Alamo, The Riverwalk, San Fernando Cathedral, San Antonio Missions National Historical Park, Tower of the Americas, Japanese Tea Garden)
Dag 12: San Antonio
Dag 13: San Antonio - Beaumont
Dag 14: Beaumont - New Orleans
Dag 15: New Orleans (Superdome, The 1850 House, French Quarter / French Market, The Cabildo, Bourbon Street, Jackson Square, St. Louis Cathedral, Steamboat Natchez, The Riverwalk)
Dag 16: New Orleans - Panama City
Dag 17: Panama City
Dag 18: Panama City - Jacksonville (Huguenot Memorial Park, Jacksonville Beach)
Dag 19: Jacksonville - Savannah
Dag 20: Savannah (Bonaventure Cemetery, Riverstreet)
Dag 21: Savannah - Atlanta
Dag 22: Atlanta - Londen - Amsterdam
Dag 23: Aankomst in Amsterdam

De dingen tussen haakjes in het rood zijn de dingen die we kunnen gaan doen (hoeft niet allemaal) maar we zijn nog op zoek naar meer tips.

Ook twijfelen we nog over de overnachtingsplaats Panama City en dit zou ook nog Pensacola kunnen worden. Ik ga de komende periode verder met zoeken naar tips en lezen van reisverslagen van anderen die al in dit gebied geweest zijn.

Alle tips voor de route, overnachtingen en bezienswaardigheden zijn welkom. We reizen met zijn tweetjes en zijn van plan een midsize SUV te huren en de hotels op voorhand te gaan boeken. Zodra de route definitief is zullen we ook weer gaan proberen wat hotels te boeken met Priceline en Hotwire.

De voorpret is in elk geval weer begonnen :hello1:

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Reis Mickey99: Rondreis vanuit Atlanta - Tips gevraagd

Bericht door Figment »

Dat ziet eruit als een mooie reis die jullie gaan maken! Leuk dat jullie ook New Orleans aandoen! De meeste attracties die je hier hebt genoemd liggen dicht bij elkaar in the French Quarter, dus zijn erg goed te combineren. Ik zou de Superdome echter overslaan. Deze ligt een aardig eindje uit het centrum, en hier is vrijwel niets te zien. Tenzij de Saints toevallig thuis spelen die dag (wat in mei/juni niet het geval is), dan is de Superdome een geweldige sensatie! Je zal 'm waarschijnlijk wel zien liggen zodra je de stad binnenrijdt, maar ik zou er verder geen tijd voor uittrekken en lekker in de French Quarter blijven. Hetzelfde geld voor Steamboat Natchez. Een tochtje met deze boot is erg duur voor wat je in feite krijgt. Je vaart voornamelijk langs industrie gebied en zowel de muziek als het eten aan boord, is in the Quarter vele malen beter. Het is wellicht aardig om te doen als je een aantal dagen in New Orleans bent, maar met maar 1 volle dag ter beschikking, is het zonde van je tijd. (persoonlijk vond ik een tochtje met een radarboot leuker in Memphis dan in New Orleans!)
The Cabildo en 1850 House kan ik zeker aanraden! Prachtige musea waar je veel over New Orleans te weten komt. In dit rijtje kan ik ook de Presbytere aanraden. Deze ligt aan de andere kant van St. Louis Cathedral, en heeft sinds kort een zeer indrukwekkende en emotionele expositie over Katrina. Ik ben er vorige week geweest toen ie net was geopend en was zeer ontdaan. Je ziet er onder andere de Steinway piano uit het overstroomde huis van Fats Domino, maar ook een spijkerbroek waarop de eigenaar al zijn medische gegevens heeft geschreven voor het geval hem iets zou overkomen en mensen hem niet zouden kunnen identificeren. Het is een zeer aangrijpende expositie, ik geloof dat ie permanent is, en een echte must do!
Bedoel je met de Riverwalk de mall? Als je de malls in Florida bent gewend, dan zal de Riverwalk ongetwijfeld erg tegenvallen! Maar als je de Moonwalk bedoeld, het wandelgebied naast de Mississippi rivier, dat is wel een echte aanrader! Het is zalig om hier tijdens zonsondergang te wandelen met je lief en de zon te zien ondergaan in de Mississippi! Maar ook 's avonds als het donker is, is dit een mooie wandeling! Ter afsluiting kan je dan nog lekkere beignets eten bij Café Du Monde.

Verder kan ik aanraden om een bezoekje te brengen aan één van de vele begraafplaatsen die de stad rijk is. New Orleans staat bekend om haar indrukwekkende cemeteries, en in jullie geval zou ik naar St. Louis Cemetery Nr. 1 gaan, vlakbij N. Rampart Street. Hier vind je het graf van Voodoo Queen Marie Laveau (hoewel sommige ook beweren dat het eigenlijk haar dochter is die hier ligt), het Italiaanse graf wat is gebruikt in de film Easy Rider, en een pyramide, wat het toekomstige graf is van acteur Nicholas Cage. Wel goed opletten op je spullen, de begraafplaats is zeker de moeite waard om te bezichtigen, maar staat ook bekend om haar zakkenrollers!
Na de begraafplaats terug lopen naar N. Rampart Street voor een bezoekje aan de Voodoo Spiritual Temple van Priestess Miriam en Armstrong Park (als het park open is tenminste. De laatste tijd lijkt ie vaker gesloten dan open te zijn...) Vervolgens via de schitterende Esplanade teruglopen naar de French Quarter om ergens een lekker hapje te eten. Bijv. bij Gumbo Shop, Praline Connection, Central Grocery, Johnny's Po-Boys, Coop's Place, of één van de vele andere heerlijke restaurants die New Orleans rijk is. Let wel op: vaak wordt er op de rekening al automatisch de fooi berekend. Dat je die niet dubbel geeft!
's Avonds zou ik Bourbon Street links laten liggen (tenzij je van dronken toeristen en veel te dure drankjes houdt), en naar een jazz club op het gezellige Frenchmen Street gaan.

Ik ga geregeld naar New Orleans en heb ook een aantal reisverslagen geschreven, maar die staan inmiddels niet meer online. Wel kan je het reisverslag van mijn laatste reis in oktober lezen: http://floridadelight.blogspot.com
Alleen de eerste dag New Orleans staat er nog op, die heb ik doorgebracht met mede forumlid Peter. De rest van het reisverslag volgt snel! Je mag me ook toevoegen op Facebook, hier heb ik aardig wat foto's geplaatst van deze geweldige stad!

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij rijden vanmiddag richting Atlanta en gaan vanuit daar door naar Savannah, misschien komen er nog leuke tips voor je langs. http://washingtonorlando.wordpress.com/
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Hi,

Ik ben zo vrij geweest de route even in Google Maps te zetten.
Wat me opvalt is dat er veel lange ritten tussen zitten.

Dag 01: Amsterdam - Londen - Atlanta
-> Vliegen dus
Dag 02: Atlanta (World of Coca Cola, CNN tour, Centennial Olympic Park)
Jetlag, uitslapen, boodschappen doen en dan ook nog deze drie :shock:
Dag 03: Atlanta - Nashville (Walnut street bridge, Ruby Falls, Moonpies, Jack Daniel Distillery, we komen ook een Mall tegen)
Dit is via de snelste route al 402km (4h15m) dus een volle dag met al die stops erbij.
Dag 04: Nashville (Bicentennial Capitol Mall State Park, Love Circle, Cedars of Lebanon State Park, Belle Meade Plantation, Belmont Mansion)
Onze ervaring is, dat een bezoek aan een plantation al snel een aantal uur in beslag neemt. Hetzelfde geldt voor de parken.
Dag 05: Nashville - Memphis (Woodlands Trace Byway)
Is 341km via de snelste weg, via de byway zal het ongetwijfeld langer zijn.
Maar dit zal in een dag wel prima te doen zijn als je onderweg niet al te veel stopt.

Dag 06: Memphis (Graceland, Sun Studio, Mississippi river, Beale Street (Standbeeld Elvis), 450 Mulberry Street (waar Martin Luther King werd neergeschoten), Mud Island, Fire museum of Memphis)
Ik zou hier keuzes maken en er pakweg twee uitkiezen. Beale Street kan prima 's avonds dacht ik.
Ben er in 1995 geweest dus zal het wel flink veranderd zijn sinds toen.

Dag 07: Memphis - Little Rock (St. Francis Scenic Byway)
Korte rit dus dit kan prima. Je hebt genoeg tijd om onderweg te stoppen.
Dag 08: Little Rock - Dallas
511km via de Interstate, dus een lange rit (zeker als je van de Interstate af gaat)
Dag 09: Dallas (Southfork ranch, Reunion Tower, The sixth floor museuAm, Dealey Plaza National Historic Landmark District, John F. Kennedy Memorial Plaza, Thanks giving square)
Dag 10: Dallas - San Antonio
448km via de Interstate, dus ook niet echt kort
Dag 11: San Antonio (The Alamo, The Riverwalk, San Fernando Cathedral, San Antonio Missions National Historical Park, Tower of the Americas, Japanese Tea Garden)
Ben er slechts één keer geweest, maar kan me herinneren dat ik San Antonio een erg leuke stad vond.
Dag 12: San Antonio
Dag 13: San Antonio - Beaumont
451km via de Interstate.
Ik weet niet wat hier onderweg te zien is behalve dan Houston

Dag 14: Beaumont - New Orleans
427km via de Interstate.
Je slaat zo te zien de hele Cajun Country over en dat is jammer. (http://en.wikipedia.org/wiki/Cajun_Country)
Het is bij uitstek geschikt om een mooie swamptour te maken en te genieten van een heerlijke Gumbo

Dag 15: New Orleans (Superdome, The 1850 House, French Quarter / French Market, The Cabildo, Bourbon Street, Jackson Square, St. Louis Cathedral, Steamboat Natchez, The Riverwalk)
Voor New Orleans kun je wel een dag of 2 uittrekken. Lekker rondwandelen en 's avonds een Jazzclub bezoeken.
Dag 16: New Orleans - Panama City
Weer een rit van 525km
Dag 17: Panama City
Dagje strand is heerlijk :geek:
Dag 18: Panama City - Jacksonville (Huguenot Memorial Park, Jacksonville Beach)
425km. terwijl de route langs de kust ook zeer de moeite waard is.
Dag 19: Jacksonville - Savannah
Deze rit is slechts 225km en daar kun je de dag wel mee doorkomen denk ik.
Het strand bij Tybee Island is erg lekker.

Dag 20: Savannah (Bonaventure Cemetery, Riverstreet)
Savannah is een aanrader en een van de mooiste steden van de VS (volgens ons dan)
Dag 21: Savannah - Atlanta
400km voor deze laatste reisdag.
Dag 22: Atlanta - Londen - Amsterdam

Op zich dus een mooie route met zeer veel interessante plekken onderweg.
Persoonlijk zou ik het aantal kilometers per dag proberen te beperken.

Dit deel van de VS is dichter bevolkt dan bijvoorbeeld het westen dus kom je gemiddeld gezien ook veel meer tegen onderweg.
Jullie hebben 3 weken en de snelste route in Google Maps geeft al bijna 4400 km aan.
En dan heb ik voor de dagen op één plek geen kilometers gerekend.
Ik tel al 8 dagen van 400km of meer. Op zich is een lange rit geen probleem, maar 8 van de 21 is behoorlijk.
Ik neem aan dat jullie de Interstates zo veel mogelijk willen vermijden en de highways en byways willen nemen.
En dan is 400km erg lang.

Persoonlijk zou ik de ritten korter houden om zodoende onderweg meer tijd te hebben om te stoppen en dingen te bekijken.
Wijzelf proberen het doorgaans zo tussen de 200 en 300km te houden met heel af en toe een reisdag die wat langer is en geregeld een dagje extra op één plek.

San Antonio is een mooie stad, maar wel een stuk uit de route vanuit Atlanta.
Hebben jullie een speciale reden dat jullie dit stuk willen meepikken?

Waarom niet vanuit Memphis langs de Mississippi naar het zuiden richting New Orleans?
Steden als Natchez en Vicksburg zijn ook erg interessant.
Langs de oostkust is Charleston ook een aanrader.

Ik weet het, veel tekst en het is zeker niet negatief bedoeld.
Het is niet jullie eerste keer dus wellicht dat jullie langere ritten geen probleem vinden.

Succes en alvast veel plezier.

Bert

PS.
Als onze plannen doorgaan, vliegen wij rond die tijd ook die kant op dus misschien dat we elkaar wel tegenkomen :mrgreen:

UPDATE:
Ik zag dat Figment en Katje me al voor waren terwijl ik aan het typen was :lol:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Bedankt voor de reacties tot nu, super! :thumbup:

@Figment leuk dat je zo enthousiast bent over New Orleans, het werkt een beetje aanstekelijk merk ik :lol: Héél erg bedankt voor je vele tips! Hopelijk volgt de rest van je blog snel ;)

@Katja ik zal je blog zeker in de gaten houden. Alvast héél véél plezier in Atlanta en Savannah!

@Bert bedankt voor je opmerkingen over de route. We weten dat er lange rijdagen tussen zitten maar daar hebben wij allebei geen moeite mee en vinden dat juist prettig ;) De rood geschreven dingen tussen de haakjes waren dingen die we kunnen doen en niet wat we allemaal gaan doen (dat had ik ook al geschreven). Het zijn dingen die we tot nu toe al gevonden hebben over de plaatsen en de routes die we gepland hebben. Dat voorkomt dat er dezelfde tips gegeven worden als die we zelf al gevonden hadden :D

Verder zijn wij allebei geen uitslapers en op de eerste dagen zijn we altijd helemaal vroeg wakker (weet ik uit ervaring). Dat is juist prettig want dan kunnen we weer bijtijds op pad :wink:

Leuk dat jullie ook plannen hebben om die kant op te gaan en wie weet komen we elkaar nog ergens tegen!

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015

Afbeelding
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Wauw, wat een leuke reis Sonja!
Ik vind het er heel goed uitzien, ik kan je jammer genoeg geen advies geven , wil deze streek zelf ook graag bezoeken.
Veel plezier met de voorpret!
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

In Nashville mis ik wel de muziek attracties, zoals The Grand Ole Opry, Country Music Hall of Fame en Ryman Auditorium.

Nashville is, leeft en ademt muziek, ik zou toch proberen er wat van mee te pikken.
Een avondje Bluebird Café bijvoorbeeld.

Verder een fijne reis, wij hebben een groot deel van deze reis gedaan in 2005 en ik kan hem je van harte aanbevelen.
Je gaat ook in de goede tijd, het is in die voorjaarsmaanden nog niet zo heel erg zompig warm, hoewel wij in mei 2005 heel erg warm/klam weer hadden in New Orleans.
16x USA / 30 staten
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Dag 02 de drie bezoekjes die je gepland hebt lukken wel op deze ene dag.
Wij zijn er afgelopen najaar geweest.
Dag 06 dit gaan natuurlijk niet. Hiervoor heb je minstens 2 volle dagen nodig.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wat een leuke route Sonja :thumbup:
We zijn hier nooit geweest (komt nog wel eens :wink: ) dus tips heb ik niet voor je.
Wel leuk dat jullie ook eens een hele andere kant van Florida gaan bezoeken.

Veel plezier met de voorbereidingen!!!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ligt niet helemaal op de route, maar ten Noorden van Nashville ligt Bowling Green, KY
En daar kun je de Corvette fabriek bezoeken.
Wij hebben dat onlangs gedaan en moet zeggen dat ik (ja ja) het erg leuk vond.
Manlief nog meer, haha ha.

Over de Jack Daniels heb ik ook veel goeds gehoord trouwens.

Memphis zijn wij wel geweest, maar moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal geweldig vond.
Beale street en Graceland moet je gezien hebben, maar verder vond ik het (kuch kuch) hoe zeg je dat netjes, niet zo super.

Ook kan ik Tybee Island aanraden. Je hebt er ook een oud fort en mooie vuurtoren.
Fort Pulanski is zeer foto geschikt met de catacomben zeg maar.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Leuke route Sonja. Ik ben met bijna dezelfde route bezig alleen dan voor september. Ga het hier dan ook zeker in de gaten houden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
dilupo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door dilupo »

Hoi Sonja,

Het klinkt een beetje als de route die wij in April gaan doen, alleen Texas slaan we over en we zijn iets langer in Atlanta (in verband met WrestleMania). Ik kan bijna niet wachten ;-)

Groet,

Johan
======================
1989 - California (Fresno)
2004 - New York
2008 - Westkust (California en Nevada)
2009 - Florida
2011 - Zuiden (Georgia, Florida, Carolina's, Tennessee, Mississippi, Louisiana en Alabama)
2015 - Florida (Cape Coral)
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Allemaal héél erg bedankt voor de reacties en tips, super!

Aankomende weken gaan we verder met het uitstippelen want de afgelopen dagen zijn we niet zo met deze route bezig geweest omdat we in Parijs zaten. Ook niet verkeerd :mrgreen:

Groetjes,
Sonja

Afbeelding
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Bertorelli schreef: Dag 02: Atlanta (World of Coca Cola, CNN tour, Centennial Olympic Park)
Juist niet uitslapen, maar vroeg opstaan :thumbup:
Wij hadden eerste studio Tour bij CNN om 9 uur, Centennial park stelt niet veel voor (leuke wandeling richting Coca Cola). Daar ben je ook wel even zoet (met nadruk op zoet :lol: ), maar in ons geval was net de ochtend om. En verder vonden we downtown Atlanta nogal een dooie boel ("joehoe, waar is iedereen?"). Misschien leuk om 's middags nog Stone Mountain te bezoeken. Is best een boel 'kermis' eromheen, maar de berg zelf en het enorme relief is indrukwekkend (zeker als je omhoog wandelt!).

Erik
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Cedars of Lebanon? Wat moet je daar? Echt helemaal niets aan. kan je beter vanaf Atlanta- Chattanooga bij Tracy City van I-24 af richting Fall Creek Falls, Blue Mountains( bij Crossville) doen. In CoL is geheel niets te doen of zien. Mijn vader wou er ook eens heen omdat ze er van die grote cedar bomen hadden. Kon er niet vanaf dus uiteindelijk er eens heen met hem. Viel hem ook heel erg tegen. Het is een leuk park om te kamperen als je in de stad woont en er een weekend tussenuit wil. Ik heb jaren in Murfreesboro gewoonden toen kwam ik er zelfs nooit.
rijocaer
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bertorelli schreef:Dag 02: Atlanta (World of Coca Cola, CNN tour, Centennial Olympic Park)
Mwoah, volgens mij is dit wel te doen. Op zich is in Centennial Park niet zoveel te zien, al is het leuk om even doorheen te lopen. Het is meer een plein dan echt een park. En Coke en CNN liggen er toch aan.

Wat ik toch zou proberen in te voegen in Atlanta zijn het MLK Center en/of het Carter Center. Beide zijn ontzettende interessante musea, je bent er echt geen hele dag zoet, maar het zal veel indruk maken.

Onderweg naar Nashville zou je kunnen overwegen om even te stoppen in het plaatsje Dahlonega, daar kom je min of meer toch langs. En dat ligt in een zeer mooi deel van Georgia en is een voorbeeld van een leuk historisch dorpje. Er is ook een aardig museum over de goudwinning in dit gebied (leuk weetje: hier vond ooit de eerste echt "Gold Rush" van Amerika plaats.)

Ook leuk is Chattanooga, met oa "Look Out Mountain".
"Keep Georgia On Your Mind"
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Weer bedankt voor de tips, erg leuk! :thumbup:

Jolanda (ik schreef het al eerder ;)) maar de dingen in het rood zijn dingen die we kunnen doen en niet die we moeten doen. Dat zijn dingen die we zelf gevonden hadden op de routes die we gaan doen. We zullen Cedars of Lebanon sowieso dan maar overslaan als het niet zo veel is ;)

Nico bedankt nog voor de aanvullende tips over Atlanta. Voor de eerste dag zal het misschien niet meer gaan lukken maar op de laatste dag van de vakantie zijn we ook nog in Atlanta. Misschien kunnen we er dan nog heen gaan want onze vlucht gaat pas in de avond.

We hebben ook nog besloten om 1 dag San Antonio in te leveren en die te plaatsen in Jacksonville.

Sonja

Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

MLK Center vond ik inderdaad erg indrukwekkend. Dahlonega vond ik leuk, erg lekker mexicaans gegeten daar en de goudmijn vond ik leuk en interessant.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi, ik heb niet alle reacties gelezen, dus weet niet zeker of het al is getipt, maar als je in Memphis de plaats bezoekt waar MartinLK is neergeschoten, zou ik ook zeker in Atlanta het MLK memorial gaan bekijken, (en geboortehuis) was voor mij iig erg indrukwekkend.
veel plezier met alles.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Bedankt maar de tip was inderdaad al gegeven door Bandido. Katja schreef daarna al dat ze het ook indrukwekkend vond dus het staat genoteerd ;)

Sonja

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer