Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camperroute De Bakkertjes augustus 2011
-
- Amerikafan
Camperroute De Bakkertjes augustus 2011
In augustus 2011 maken wij met 4 personen een rondreis met de camper door Zuid West Amerika. De vlucht is geboekt bij Air Berlin en de camper bij Tioga Tours (Moturis E-23). We starten vanaf LA.
Wij hebben de volgende route in gedachte :
Dag 1:Dusseldorf - Los Angeles
Dag 2:Los Angeles
Dag 3:Camper ophalen - Santa Barbara
Dag 4:Santa Barbara - Monterey
Dag 5:Monterey - San Francisco
Dag 6:San Francisco
Dag 7:San Francisco - Yosemite
Dag 8:Yosemite
Dag 9:Yosemite - Lee Vining
Dag10:Lee Vining - Las Vegas
Dag11:Las Vegas
Dag12:Las Vegas
Dag13:Las Vegas - Zion
Dag14:Zion
Dag15:Zion - Bryce
Dag16:Bryce - Capitol Reef
Dag17:Capitol Reef - Arches
Dag18:Arches - Moab
Dag19:Moab Jeep huur
Dag20:Moab - Monument Valley
Dag21:Monument Valley - Page
Dag22:Page - Grand Canyon
Dag23:Grand Canyon - Sedona
Dag24:Sedona - ?
Dag25:? - San Diego
Dag26:San Diego Sea World
Dag27:San Diego - Long Beach
Dag28:Long Beach Universal Studios
Dag29:Camper inleveren - naar huis
Wat vinden jullie van de route?
We willen de eerste 2 dagen met de camper op een State Beach camping. Is het gebrek aan voorzieningen niet onhandig voor een onervaren camper gebruiker? Iemand ervaring met Refugio state Beach?
In Las Vegas willen we een grote show bezoeken. Welke is leuk met kinderen van 12 en 17?
De laatste dag in Moab willen we 's ochtends raften. Gaat het lukken om dan 's middags naar Mon.Valley te rijden?
Na Sedona willen we zo snel mogelijk naar San Diego. Wat is de beste route en overnachtingsplaats?
We hebben er veel zin in, en hopen op een paar leuke tips.
Groetjes,De Bakkertjes
Wij hebben de volgende route in gedachte :
Dag 1:Dusseldorf - Los Angeles
Dag 2:Los Angeles
Dag 3:Camper ophalen - Santa Barbara
Dag 4:Santa Barbara - Monterey
Dag 5:Monterey - San Francisco
Dag 6:San Francisco
Dag 7:San Francisco - Yosemite
Dag 8:Yosemite
Dag 9:Yosemite - Lee Vining
Dag10:Lee Vining - Las Vegas
Dag11:Las Vegas
Dag12:Las Vegas
Dag13:Las Vegas - Zion
Dag14:Zion
Dag15:Zion - Bryce
Dag16:Bryce - Capitol Reef
Dag17:Capitol Reef - Arches
Dag18:Arches - Moab
Dag19:Moab Jeep huur
Dag20:Moab - Monument Valley
Dag21:Monument Valley - Page
Dag22:Page - Grand Canyon
Dag23:Grand Canyon - Sedona
Dag25:? - San Diego
Dag26:San Diego Sea World
Dag27:San Diego - Long Beach
Dag28:Long Beach Universal Studios
Wat vinden jullie van de route?
We willen de eerste 2 dagen met de camper op een State Beach camping. Is het gebrek aan voorzieningen niet onhandig voor een onervaren camper gebruiker? Iemand ervaring met Refugio state Beach?
In Las Vegas willen we een grote show bezoeken. Welke is leuk met kinderen van 12 en 17?
De laatste dag in Moab willen we 's ochtends raften. Gaat het lukken om dan 's middags naar Mon.Valley te rijden?
Na Sedona willen we zo snel mogelijk naar San Diego. Wat is de beste route en overnachtingsplaats?
We hebben er veel zin in, en hopen op een paar leuke tips.
Groetjes,De Bakkertjes
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Camperroute De Bakkertjes augustus 2011
Los Angeles is lastig qua openbaar vervoer, toch iets om rekening mee te houden als je de camper niet hebt.
In Las Vegas lijken mij de Cirque du Soleil shows wel wat voor tieners. Wij hebben genoten van -O-. Maar er zijn verschillende.
Moab-Monument valley dat gaat wel in een halve dag, maar je kan er ook een dagtocht van maken als je al het moois meeneemt wat er op de route om met een detour te bekijken valt. Vergeet in Moab Canyonlands/Dead Horse Point niet, maar wellicht dat je die per jeep wil gaan doen.
Heb je nog plannen in Page of Sedona?
In Las Vegas lijken mij de Cirque du Soleil shows wel wat voor tieners. Wij hebben genoten van -O-. Maar er zijn verschillende.
Moab-Monument valley dat gaat wel in een halve dag, maar je kan er ook een dagtocht van maken als je al het moois meeneemt wat er op de route om met een detour te bekijken valt. Vergeet in Moab Canyonlands/Dead Horse Point niet, maar wellicht dat je die per jeep wil gaan doen.
Heb je nog plannen in Page of Sedona?
-
- Amerikafan
Bedankt voor je reaktie.jolanxyz schreef: Heb je nog plannen in Page of Sedona?
In Page Antelope Canyon(upper/lower?) en boottocht/strandje.
In Sedona een jeeptour of quad huren.De volgende morgen slick rock park en montezuma castle en dan richting San Diego. Of gaat dat niet lukken in 1,5 dag?
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
De rit van Monument Valley naar Page is niet de meest mooiste dus als je vroeg vertrekt, dan kun je in/rond Page al veel doen die dag. Hou er echter rekening mee dat als je van Page naar de Grand Canyon rijdt, je alle viewpunten tegenkomt aan de Eastrim. Het is in ieder geval aan te bevelen om voor zonsondergang de camping bij de Grand Canyon bereikt te hebben. Het is er nogal snel donker na zonsondergang en dan echt pikdonker. Bovendien is een zonsondergang aan de Grand Canyon erg mooi om te zien. Je hebt in Sedona dan geen anderhalve dag. Je hebt de ochtend nodig om Hermit's rest te doen bij de Grand Canyon en vervolgens om je te verplaatsen naar Sedona. Reken je niet rijker als je bent, wat dat betreft. Misschien in Sedona een dag langer blijven ten koste van Las Vegas?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik gef later mijn inbreng maar je kunt wel op ons schema (blog) kijken. (ww = pb)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Wellicht heb je hier wat aan?
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
En je 'wint' hier ook nog een uur ivm tijdverschil tussen MV en Page, dus dat is mooi meegenomen!De rit van Monument Valley naar Page is niet de meest mooiste dus als je vroeg vertrekt, dan kun je in/rond Page al veel doen die dag.
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Mag ik vragen waarom jullie er voor kiezen om maar 1 volle dag in LA te blijven?
Er is daar heel veel te doen en zien. Wat zijn jullie plannen? Misschien willen jullie ook nog een pretpark bezoeken? (Disney, Universal Studios, Six Flags)
In Las Vegas verblijven jullie wel langer, wat willen jullie daar gaan doen? Ik vind het een geweldige stad, maar je moet er wel van houden.
De show die wij gezien hebben is KA van Cirque du Soleil. Ik vond het prachtig en weet zeker dat het voor tieners ook heel indrukwekkend zal zijn.
Jullie gaan een hele mooie reis maken, ik vind het een hele mooie route!
Er is daar heel veel te doen en zien. Wat zijn jullie plannen? Misschien willen jullie ook nog een pretpark bezoeken? (Disney, Universal Studios, Six Flags)
In Las Vegas verblijven jullie wel langer, wat willen jullie daar gaan doen? Ik vind het een geweldige stad, maar je moet er wel van houden.
De show die wij gezien hebben is KA van Cirque du Soleil. Ik vond het prachtig en weet zeker dat het voor tieners ook heel indrukwekkend zal zijn.
Jullie gaan een hele mooie reis maken, ik vind het een hele mooie route!

States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
-
- Amerikafan
Leuk dat we al zo snel allemaal reakties krijgen.
De dag in Las vegas kan inderdaad ook op een andere dag geplaatst worden.
De dag in Las vegas kan inderdaad ook op een andere dag geplaatst worden.
Op dag 2 hebben we tijd om LA te bekijken, eventueel met Hop On - Hop Of Bus vanuit Santa Monica, of voor 1 dag een auto huren. De laatste dag voor vertrek hebben we de hele dag voor Universal Studios. Disney hoeft voor ons niet.Arizona schreef:Mag ik vragen waarom jullie er voor kiezen om maar 1 volle dag in LA te blijven?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor ervaringen op deze route met een camper en mogelijke campgrounds kan je misschien nog informatie in onze reisverslagen vinden.
We hebben verschillende keren vele delen van jullie route met een camper gedaan.
http://www.robenannie.nl/
We hebben verschillende keren vele delen van jullie route met een camper gedaan.
http://www.robenannie.nl/
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier dan een uitgebreid antwoord. (wij reisden ook met camper en 2 kids 11,5 jr en 14 jr) Je mag ons blog lezen even een pb voor ww.
Van Santa Barbara naar Monterey is het allermooiste stuk kust maar ook niet het gemakkelijkste / snelste rijden. dwz de weg is prima maar je schiet niet echt op.
Wij reden dag 1 na het ophalen tot VEntura (net onder Santa Barbara), houd er rekening mee dat je ook nog 2-3 uur boodschappen doet. Wij hadden een early pickup en zelfs dan waren we pas (met een verkorte uitleg) tegen 12 uur weg. Dan moet je boodschappen doen. Wij vonden de eerste dagen de middag het lastigste, hadden last van dichtvallende ogen (jetlag). Mara misschien hebben jullie er geen last van. 't Is maar dat je er weet van hebt.
Dan inderdaad dat stuk SB - Monterey ... eigenlijk jammer als je dat in 1 dag doet, Wij reisden van Ventura naar Pismo en vandaar naar Santa Cruz (state beach). Van Santa Crz is het nog 'maar' 2 uur naar SF. Wij deden die dag een whalewatch tour: Super met de kids!! Met Saguaro.
Dagje Sf is erg leuk met de tieners. De camping die alom wordt aangeraden Marin RV Park is heel functioneel voor dit doel.
Ik zou in je planning een dag aan Yosemite toevoegen en een dag van Las Vegas afhalen.. maar ja da's persoonlijk.
Verder raadt ik je aan om ergens bij Page (ook heerlijk meer) een dagje in te bouwen met niks. Of bijna niks. Dat is lekker. Je (en mn de kids) zien zoveel dat het op een moment wel genoeg is. Jepe huren is leuk of jetskien in Page op Lake Powell, met het hete weer misschien een lekker frisse keus. Mara Jeep rijden is ok erg stoer.
In Arches vonden onze kids Fiery Furnace erg geslaagd, die moet je wel reserveren. Als je wilt raften op de ochtend dat je vertrekt (ja dan kan best) moet je geen lange tocht maken en die misschien de dag ervoor of nog een dag eerder al vastleggen.
In Zion is een stuk van de Riverwalk erg leuk; mijn broer heeft dat mijn zijn jongens gedaan (15 en 16,5). Wij hebben Angels Landing bijna helemaal gedaan ook spectaculair.
Die van ons vonden Capitol Reef niet zo boeiend. Goblin valley SP wel maar daar was het erg warm.
Page ben je niet lang als je daar de Lower Antelope Canyon in de ochtend doet kun je 'smiddags naar GCNP rijden. Of de ochtend als je uit Mon Valley komt maar dan moet je (als je fotografie leuk vindt) naar de Upper Antelope Canyon en daarvoor zou ik reserveren (beste tijden zijn 11- 13 uur). Wij hebben in GCNP op Desert View gestaan; mooi op loopafstand van de Rim en dus iij zonsondergang en opkomst!!
Van Sedona naar S Diego... is ?km ? Wij reden van Needles naar San Diego dat gaat prima. Misschien wil je onderweg door Joshua Tree. Wij hadden tegen die tijd genoeg gedaan en gezien (stenen en rotsen en hete woestijnen) dus zijn toen snel naar SD gegaan. Sea World is erg leuk, maar misschien is de ZOO leuker voor jouw tieners. Het hangt van hun belangstelling af. De dolfijnen en orka's zijn boeiend maar er zijn maar 2 spectaculaire rollercoasters. Ik zag dat Iniversal al op programma staat. Warner Bross is veel film en serie sets.. soms van dingen die hun nog niet veel zegt. (aldus mijn broer)
Long Beach ... wij stonde op Golden Shores RV.. nou dat zou ik niet doen. Camping zelf prima maar ligt tussen iets dat wegheft van Pernis/ Europoort en hoge bankgebouwen... Er is een state beach vlakbij Huntington Bolsa Chica of Chica Bolsa echt aan de kust en met elektra.
Dan spring ik gelijk door naar kun je een paar dagen zonder fasciliteiten: Ja dat gata prima, maar kunnen je kids het ook. Op prive campings heb je vaak interet (free wifi). Met alle batterijen van camera's laptop etc is het wel makkelijk als je onderweg je spullen kunt opladen. WIj hadden een omvormer voor de autoaansteker die 12 V naar 220 omvormde. Dat werkte prima.
Douchen kun je prima in de camper.. niet uitgebreid maar je kunt je wel opfrissen. Zorg wel dat je dan je water weer bijtankt.
Langs de kust ... campings: kijk goed welke dagen je er bent. In de weekeinden (vr-za en za -zo) is het erg druk, veel Amerikanen gaan dan 2 dagen op pad omdat de meesten weinig echte lange vakantie hebben zoals wij Europeanen. Wij hadden die dagen gelukkig gereserveerd ook op de State Beaches/ Parken. Reserveren gaat prima vanuit NL met internet.
Hoe dan ook je gaat vast een onvergetelijke reis maken. Het is zo heerlijk daar reizen met camper alles bij je.
Van Santa Barbara naar Monterey is het allermooiste stuk kust maar ook niet het gemakkelijkste / snelste rijden. dwz de weg is prima maar je schiet niet echt op.
Wij reden dag 1 na het ophalen tot VEntura (net onder Santa Barbara), houd er rekening mee dat je ook nog 2-3 uur boodschappen doet. Wij hadden een early pickup en zelfs dan waren we pas (met een verkorte uitleg) tegen 12 uur weg. Dan moet je boodschappen doen. Wij vonden de eerste dagen de middag het lastigste, hadden last van dichtvallende ogen (jetlag). Mara misschien hebben jullie er geen last van. 't Is maar dat je er weet van hebt.
Dan inderdaad dat stuk SB - Monterey ... eigenlijk jammer als je dat in 1 dag doet, Wij reisden van Ventura naar Pismo en vandaar naar Santa Cruz (state beach). Van Santa Crz is het nog 'maar' 2 uur naar SF. Wij deden die dag een whalewatch tour: Super met de kids!! Met Saguaro.
Dagje Sf is erg leuk met de tieners. De camping die alom wordt aangeraden Marin RV Park is heel functioneel voor dit doel.
Ik zou in je planning een dag aan Yosemite toevoegen en een dag van Las Vegas afhalen.. maar ja da's persoonlijk.
Verder raadt ik je aan om ergens bij Page (ook heerlijk meer) een dagje in te bouwen met niks. Of bijna niks. Dat is lekker. Je (en mn de kids) zien zoveel dat het op een moment wel genoeg is. Jepe huren is leuk of jetskien in Page op Lake Powell, met het hete weer misschien een lekker frisse keus. Mara Jeep rijden is ok erg stoer.
In Arches vonden onze kids Fiery Furnace erg geslaagd, die moet je wel reserveren. Als je wilt raften op de ochtend dat je vertrekt (ja dan kan best) moet je geen lange tocht maken en die misschien de dag ervoor of nog een dag eerder al vastleggen.
In Zion is een stuk van de Riverwalk erg leuk; mijn broer heeft dat mijn zijn jongens gedaan (15 en 16,5). Wij hebben Angels Landing bijna helemaal gedaan ook spectaculair.
Die van ons vonden Capitol Reef niet zo boeiend. Goblin valley SP wel maar daar was het erg warm.
Page ben je niet lang als je daar de Lower Antelope Canyon in de ochtend doet kun je 'smiddags naar GCNP rijden. Of de ochtend als je uit Mon Valley komt maar dan moet je (als je fotografie leuk vindt) naar de Upper Antelope Canyon en daarvoor zou ik reserveren (beste tijden zijn 11- 13 uur). Wij hebben in GCNP op Desert View gestaan; mooi op loopafstand van de Rim en dus iij zonsondergang en opkomst!!
Van Sedona naar S Diego... is ?km ? Wij reden van Needles naar San Diego dat gaat prima. Misschien wil je onderweg door Joshua Tree. Wij hadden tegen die tijd genoeg gedaan en gezien (stenen en rotsen en hete woestijnen) dus zijn toen snel naar SD gegaan. Sea World is erg leuk, maar misschien is de ZOO leuker voor jouw tieners. Het hangt van hun belangstelling af. De dolfijnen en orka's zijn boeiend maar er zijn maar 2 spectaculaire rollercoasters. Ik zag dat Iniversal al op programma staat. Warner Bross is veel film en serie sets.. soms van dingen die hun nog niet veel zegt. (aldus mijn broer)
Long Beach ... wij stonde op Golden Shores RV.. nou dat zou ik niet doen. Camping zelf prima maar ligt tussen iets dat wegheft van Pernis/ Europoort en hoge bankgebouwen... Er is een state beach vlakbij Huntington Bolsa Chica of Chica Bolsa echt aan de kust en met elektra.
Dan spring ik gelijk door naar kun je een paar dagen zonder fasciliteiten: Ja dat gata prima, maar kunnen je kids het ook. Op prive campings heb je vaak interet (free wifi). Met alle batterijen van camera's laptop etc is het wel makkelijk als je onderweg je spullen kunt opladen. WIj hadden een omvormer voor de autoaansteker die 12 V naar 220 omvormde. Dat werkte prima.
Douchen kun je prima in de camper.. niet uitgebreid maar je kunt je wel opfrissen. Zorg wel dat je dan je water weer bijtankt.
Langs de kust ... campings: kijk goed welke dagen je er bent. In de weekeinden (vr-za en za -zo) is het erg druk, veel Amerikanen gaan dan 2 dagen op pad omdat de meesten weinig echte lange vakantie hebben zoals wij Europeanen. Wij hadden die dagen gelukkig gereserveerd ook op de State Beaches/ Parken. Reserveren gaat prima vanuit NL met internet.
Hoe dan ook je gaat vast een onvergetelijke reis maken. Het is zo heerlijk daar reizen met camper alles bij je.
-
- Amerikafan
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het is een hele puzzel zo'n route. De camping in Long Beach leek mij een goede locatie voor het terugbrengen van de camper naar Moturis. We zullen daar na een ochtend San Diego en een middag langs het strand pas laat in de middag aankomen. De volgende dag kunnen we dan daar vandaan naar Universal, en hoeven 's avonds niet meer in te checken bij een nieuwe camping. Maar de camping aan het strand lijkt me ook wel wat.
Ook met alle andere tips gaan we verder aan de slag.
Jullie topic heb ik in de zomer gelezen en zo ook jullie blog gelezen. Ik heb er veel ideetjes uit opgedaan.
Groetjes De Bakkertjes.
Ook met alle andere tips gaan we verder aan de slag.
Jullie topic heb ik in de zomer gelezen en zo ook jullie blog gelezen. Ik heb er veel ideetjes uit opgedaan.
Groetjes De Bakkertjes.
Willen jullie met z'n vieren in een 23FT camper gaan... dat is wel heel erg krap/smal hoor... (zeker met grote kinderen..)
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
De Bakkertjes gaan met de E23 van Moturis en dit is een ruime qua inrichting en ruim 7 meter camper, met een royale Cab Over van 2.44 x1.42 een Vast Bed van 2.08 x1.55 en een Dinette van 1.88 x1.17 (meter). Vervolgens zijn alle C Classe RV,s zonder slide out bijna even breed. Het is ook nooit de vraag geweest welke Camper , ze hebben voor deze gekozen .Als je dan als zogenaamde Amerika Expert ???? commentaar geeft kom dan ook met een antwoordt met tekst en uitleg.1250 schreef:Willen jullie met z'n vieren in een 23FT camper gaan... dat is wel heel erg krap/smal hoor... (zeker met grote kinderen..)
-
- Amerikafan
Door het lezen van heel veel reisverslagen hebben we heel wat camping ideeën opgedaan. Omdat we in het hoogseizoen gaan en een strakke planning hebben vinden we het prettig om te reserveren. Bijna alles kan ook geannuleerd worden. Dus de afgelopen maand hebben we op de juiste tijden klaargezeten voor de NP en SP Campgrounds, en geoefend voor Yosemite, we zijn er klaar voor de 15 de. Ik moet zeggen dat DohenySB ook in 5 min vol zat en Refugio SB is helemaal niet gelukt.
De dikgedrukte dingen zijn gereserveerd:
Dag 1:Dusseldorf - Los Angeles Hilton LAX
Dag 2:Los Angeles Hilton LAX + autohuur
Dag 3:Camper ophalen - Santa Barbara Ocean Mesa CG
Dag 4:Santa Barbara - Monterey Marina Dunes RV Park
Dag 5:Monterey - San Francisco Marin RV Park
Dag 6:San Francisco Marin RV Park
Dag 7:San Francisco - Yosemite 15 Maart reserveren
Dag 8:Yosemite 15 maart reserveren
Dag 9:Yosemite - Lee Vining Mono Vista RV Park
Dag10:Lee Vining - Las Vegas Sam's Town RV Park
Dag11:Las VegasFlamingo Hotel 2xGO Deluxe kamers
Dag12:Las Vegas - Valley of Fire Atlatl CG
Dag13:Las Vegas - Zion Watchman CG nr:B050R
Dag14:ZionWatchman CG nr: B050R
Dag15:Zion - Bryce Ruby's Inn RV Park
Dag16:Bryce - Capitol Reef 1000 Lakes RV Park
Dag17:Capitol Reef - ArchesDevils Garden CG nr: 52
Dag18:Arches - Moab Canyonlands CG + Fiery Furnace tour 9.00 am
Dag19:Moab Jeep huur Canyonlands CG
Dag20:Moab - Monument Valley Goulding's Camp Park
Dag21:Monument Valley - Page Wahweap Lower RV + Roger Ekis 11.30 upper Antelope Canyon fototour
Dag22:Page - Grand Canyon Mather CG nr: 69
Dag23:Grand Canyon - Sedona Rancho Sedona RV Park
Dag25:? - San Diego KOA Metro San Diego
Dag26:San Diego Sea World KOA Metro San Diego
Dag27:San Diego - Dana Point Doheny State Beach nr: 66 beachfront
Dag28:Dana Point - Universal Studios - ?( Dockweiler SB)
Mijn vraag is of de hitte in Valley of Fire te doen is in de zomer. We denken eraan om in de namiddag die kant op te gaan, 's morgens een hike en dan naar Zion. Rijden we dan over 15-169 of 167-169?
Wie weet nog een camping waar we na Universal Studios naar toe kunnen, ook goed gelegen voor terugbrengen naar Moturis?
De dikgedrukte dingen zijn gereserveerd:
Dag 1:Dusseldorf - Los Angeles Hilton LAX
Dag 2:Los Angeles Hilton LAX + autohuur
Dag 3:Camper ophalen - Santa Barbara Ocean Mesa CG
Dag 4:Santa Barbara - Monterey Marina Dunes RV Park
Dag 5:Monterey - San Francisco Marin RV Park
Dag 6:San Francisco Marin RV Park
Dag 7:San Francisco - Yosemite 15 Maart reserveren
Dag 8:Yosemite 15 maart reserveren
Dag 9:Yosemite - Lee Vining Mono Vista RV Park
Dag10:Lee Vining - Las Vegas Sam's Town RV Park
Dag11:Las VegasFlamingo Hotel 2xGO Deluxe kamers
Dag12:Las Vegas - Valley of Fire Atlatl CG
Dag13:Las Vegas - Zion Watchman CG nr:B050R
Dag14:ZionWatchman CG nr: B050R
Dag15:Zion - Bryce Ruby's Inn RV Park
Dag16:Bryce - Capitol Reef 1000 Lakes RV Park
Dag17:Capitol Reef - ArchesDevils Garden CG nr: 52
Dag18:Arches - Moab Canyonlands CG + Fiery Furnace tour 9.00 am
Dag19:Moab Jeep huur Canyonlands CG
Dag20:Moab - Monument Valley Goulding's Camp Park
Dag21:Monument Valley - Page Wahweap Lower RV + Roger Ekis 11.30 upper Antelope Canyon fototour
Dag22:Page - Grand Canyon Mather CG nr: 69
Dag23:Grand Canyon - Sedona Rancho Sedona RV Park
Dag25:? - San Diego KOA Metro San Diego
Dag26:San Diego Sea World KOA Metro San Diego
Dag27:San Diego - Dana Point Doheny State Beach nr: 66 beachfront
Dag28:Dana Point - Universal Studios - ?( Dockweiler SB)
Mijn vraag is of de hitte in Valley of Fire te doen is in de zomer. We denken eraan om in de namiddag die kant op te gaan, 's morgens een hike en dan naar Zion. Rijden we dan over 15-169 of 167-169?
Wie weet nog een camping waar we na Universal Studios naar toe kunnen, ook goed gelegen voor terugbrengen naar Moturis?
Och, Valley of Fire was zelfs in mei al erg heet. Ook op andere plekken in jullie route zul je de hitte moeten trotseren. En er zijn aardig wat korte hikes en bezienswaardigheden in de buurt van parkeertereintjes. De mooiste routre vanaf LV is via Lake Mead en een paar stops waard (dus niet via I-15).
Johan
Johan
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt vast een super vakantie! Je bezoekt veel plekken!
Leuk dat je een nachtje in Devils Garden staat. Op Fruita bij Cap Reef is het ook erg mooi hoor, maar daar heb je gekozen voor Torrey.
Wat ik nog wel wil meegeven is dag 1 Moturis - Santa Barbara is best een eind rijden. En je gaat pas wat later op pad. Je komt al snel in de drukte van verkeer in LA centrum terecht. En de weg naar Santa Barbara vanaf zeg Malibu is een weg met veeeeel stoplichten en oponthoud. Op zich moet het kunnen maar met de vermoeiheid van de dag ervoor en het tijdsverschil is het best pittig. Ik zou zeggen probeer Malibu. Wij vonden Ventura ook eigenlijk al te ver.
De laatste dag... en voorlaatste
Moturis en Universal liggen erg onlogisch ten opzichte van elkaar en zeker als je uit San Diego komt. Long Beach als camping .. wij stonden daar en ik kan deze niet aanbevelen. Wel het State Park Bolsa Chica ter hoogte van Huntington Beach, aan het strand. Daar heb je wel elektra geen full hookup (maar die heb je niet echt nodig). Universal ligt dan wel nog op 55 min rijden tot 1uur en 50 min bij drukte.. jaa echt
Maar wel op een half uurtje van Moturis heel gemakkelijk en echt aan het strand. Je zou eens kunnen zoeken wat er verder aan campings is .. ertussenin geef ik je weinig kans, maar ik weet het niet.
Leuk dat je een nachtje in Devils Garden staat. Op Fruita bij Cap Reef is het ook erg mooi hoor, maar daar heb je gekozen voor Torrey.
Wat ik nog wel wil meegeven is dag 1 Moturis - Santa Barbara is best een eind rijden. En je gaat pas wat later op pad. Je komt al snel in de drukte van verkeer in LA centrum terecht. En de weg naar Santa Barbara vanaf zeg Malibu is een weg met veeeeel stoplichten en oponthoud. Op zich moet het kunnen maar met de vermoeiheid van de dag ervoor en het tijdsverschil is het best pittig. Ik zou zeggen probeer Malibu. Wij vonden Ventura ook eigenlijk al te ver.
De laatste dag... en voorlaatste
Moturis en Universal liggen erg onlogisch ten opzichte van elkaar en zeker als je uit San Diego komt. Long Beach als camping .. wij stonden daar en ik kan deze niet aanbevelen. Wel het State Park Bolsa Chica ter hoogte van Huntington Beach, aan het strand. Daar heb je wel elektra geen full hookup (maar die heb je niet echt nodig). Universal ligt dan wel nog op 55 min rijden tot 1uur en 50 min bij drukte.. jaa echt
Maar wel op een half uurtje van Moturis heel gemakkelijk en echt aan het strand. Je zou eens kunnen zoeken wat er verder aan campings is .. ertussenin geef ik je weinig kans, maar ik weet het niet.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Atlatl campground in Valley of Fire heeft tegenwoordig een aantal full hookup sites je kan er alleen niet reserveren.
Wij hebben er vorig voorjaar nog gestaan mooie plekken.
In 2007 stonden we er met avond/nacht temperarturen van rond de 30 graden toen nog geen hookup sites mar zodra de zon wel je de arko (alle ramen kunnen open) aan zodat het een beetje door kan waaien
Dit jaar staat deze campground weer voor eind juni op de planning.
Wij hebben er vorig voorjaar nog gestaan mooie plekken.
In 2007 stonden we er met avond/nacht temperarturen van rond de 30 graden toen nog geen hookup sites mar zodra de zon wel je de arko (alle ramen kunnen open) aan zodat het een beetje door kan waaien

Dit jaar staat deze campground weer voor eind juni op de planning.
hallo Bakkertjes.
In Los Angeles ligt alles een beetje verder uit elkaar, dat is nu eenmaal zo. Ik zou voor de laatste overnachting naar een RV camping gaan in Anaheim. Dit zijn vanaf Universel Studio,s ongeveer 35 mijl via de 101 en de interstate 5 zuid. Hier liggen ongeveer aan de interstate 5 ,n paar mooie RV campings, nl. Anaheim Resort RV Park en Anaheim RV Village. zijn weliswaar niet de goedkoopste maar liggen zeer gunstig om op de laatste dag de RV bij Moturis in Santa Fe Springs in te leveren. Vanaf deze beide campings zijn het ongeveer 10 mijl via de interstate 5 naar het noorden.
Succes schellie
In Los Angeles ligt alles een beetje verder uit elkaar, dat is nu eenmaal zo. Ik zou voor de laatste overnachting naar een RV camping gaan in Anaheim. Dit zijn vanaf Universel Studio,s ongeveer 35 mijl via de 101 en de interstate 5 zuid. Hier liggen ongeveer aan de interstate 5 ,n paar mooie RV campings, nl. Anaheim Resort RV Park en Anaheim RV Village. zijn weliswaar niet de goedkoopste maar liggen zeer gunstig om op de laatste dag de RV bij Moturis in Santa Fe Springs in te leveren. Vanaf deze beide campings zijn het ongeveer 10 mijl via de interstate 5 naar het noorden.
Succes schellie
-
- Amerikafan
Bedankt voor de reakties. De camping in VoF zullen we ondanks de hitte proberen, 's morgens vroeg een hike en dan door naar Zion. Jammer dat je niet kan reserveren, dat zal me wel wat zenuwen bezorgen.
Aan Anaheim had ik ook al gedacht op de laatste dag. Ik zag alleen op google maps bij de verkeersinfo op vrijdag 18.00/19.00 uur een dikke rode lijn dus file die kant op. Ik denk zelf aan Dockweiler RV Park, Full Hookup, vlak bij LAX, beter wat betreft het verkeer, ook 35 min. naar Moturis. Een mooie zonsondergang lijkt me wel leuk als afsluiter van de vakantie, alleen daarna de oordopjes in vanwege het vlieglawaai. Iemand daar wel eens geweest?
Aan Anaheim had ik ook al gedacht op de laatste dag. Ik zag alleen op google maps bij de verkeersinfo op vrijdag 18.00/19.00 uur een dikke rode lijn dus file die kant op. Ik denk zelf aan Dockweiler RV Park, Full Hookup, vlak bij LAX, beter wat betreft het verkeer, ook 35 min. naar Moturis. Een mooie zonsondergang lijkt me wel leuk als afsluiter van de vakantie, alleen daarna de oordopjes in vanwege het vlieglawaai. Iemand daar wel eens geweest?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4906 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens
-
- 12 Reacties