Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen onder huwelijkse voorwaarden, gevolgen?
- Paddy
- Amerika-ontdekker
Trouwen onder huwelijkse voorwaarden, gevolgen?
Hallo allemaal,
Mijn Amerikaanse vriendin en ik gaan volgend jaar Februari hier in Nederland trouwen. Vanwege uiteenlopende redenen die ik niet op dit openbare gedeelte van het forum wil zetten (laten we het er maar op houden dat wij beide een negatief fortuin bezitten in land van herkomst), lijkt het mij het beste om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen. Dit ter zelfbescherming van beide - zo hebben we in NL of VS in ieder geval nog garantie op een inkomen, zolang de ander werkt.
Kan een partnerschap onder huwelijkse voorwaarden echter gevolgen hebben voor het emigreren naar de VS?
Ik kan het me haast niet voorstellen, maar kom aan de andere kant wel meer voorvallen tegen die door een oranje bril logisch lijken, terwijl ze door een stars 'n stripes bril er toch wel wat anders uitzien...
Mijn Amerikaanse vriendin en ik gaan volgend jaar Februari hier in Nederland trouwen. Vanwege uiteenlopende redenen die ik niet op dit openbare gedeelte van het forum wil zetten (laten we het er maar op houden dat wij beide een negatief fortuin bezitten in land van herkomst), lijkt het mij het beste om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen. Dit ter zelfbescherming van beide - zo hebben we in NL of VS in ieder geval nog garantie op een inkomen, zolang de ander werkt.
Kan een partnerschap onder huwelijkse voorwaarden echter gevolgen hebben voor het emigreren naar de VS?
Ik kan het me haast niet voorstellen, maar kom aan de andere kant wel meer voorvallen tegen die door een oranje bril logisch lijken, terwijl ze door een stars 'n stripes bril er toch wel wat anders uitzien...
Re: Trouwen onder huwelijkse voorwaarden, gevolgen?
Gevoelsmatig kan ik me het niet voorstellen, onder welke voorwaarden je trouwt is iets persoonlijks en doet niets af aan de 'echtheid' van een huwelijk.
Go for it.
Go for it.
Een huwelijk is een huwelijk lijkt me. Ik vraag me ook af waarom het lijkt dat je probeert te verontschuldigen voor het feit dat je niet in gemeenschap van goederen trouwt. In mijn ogen is dat heel normaal, juist als je beide al bezittingen hebt voordat je in het huwelijksbootje stapt. Vroeger, toen iedereen op jonge leeftijd en meestal zonder noemenswaardige bezittingen trouwde was daar veel minder vaak sprake van dan nu.Paddy schreef: Kan een partnerschap onder huwelijkse voorwaarden echter gevolgen hebben voor het emigreren naar de VS?
Wat je wel af moet vragen is in hoeverre een amerikaanse rechter de afspraken in die overeenkomst zal accepteren als het ooit tot een scheiding in de VS komt. Ik kan me zomaar voorstellen dat de hier in nederland vastgelegde voorwaarden daar opzij gelegd worden.
Roel.
-
- Amerika-expert
Aan een Amerikaanse EN een Nederlandse advocaat voorleggen.
Of elkaar inderdaad eeuwig trouw blijven.
Weet overigens niet of je ondanks huwelijkse voorwaarden toch niet opdraait voor elkaars schuld. Ook aan een advocaat vragen.
Of elkaar inderdaad eeuwig trouw blijven.
Weet overigens niet of je ondanks huwelijkse voorwaarden toch niet opdraait voor elkaars schuld. Ook aan een advocaat vragen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Misschien beetje simpele conclusie van mij, maar als je in Nederland trouwt... kun je misschien ook het beste in Nederland scheiden mocht het ooit zover komen. Dan gelden de wetten en regels zoals die bij jou bekend zijn (mits niet veranderd in de tussentijd dan).
Het lijk me erg lastig om de regels van een in Nederland gesloten huwelijk om te zetten naar een scheiding in Amerikaanse regels. Dan zul je inderdaad met 2 advocaten om de tafel moeten zitten.
Het lijk me erg lastig om de regels van een in Nederland gesloten huwelijk om te zetten naar een scheiding in Amerikaanse regels. Dan zul je inderdaad met 2 advocaten om de tafel moeten zitten.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het probleem zit er hem hier in: waar je gaat scheiden maakt heel veel uit. Er is een groot verschil tussen landen en staten in "wie wat krijgt".Ziva schreef:Misschien beetje simpele conclusie van mij, maar als je in Nederland trouwt... kun je misschien ook het beste in Nederland scheiden mocht het ooit zover komen. Dan gelden de wetten en regels zoals die bij jou bekend zijn (mits niet veranderd in de tussentijd dan).
In het theoretische geval dat jullie gaan scheiden, dan is het inderdaad praktisch om de procedure in Nederland te doen, maar de vraag is of je man dat dan wil. Voor hem zou het bijvoorbeeld juridisch beter kunnen uitkomen om de procedure in de VS te starten. Het is niet zo dat een Nederlands huwelijk alleen in Nederland kan worden ontbonden! Zeker als jullie een aantal jaren in de VS wonen.
In de praktijk is het zelfs zo dat er meerdere jurisdicties gelden, en dat het enorm uitmaakt waar de scheiding het eerst wordt aanvraagt.
Twee artikelen uit de Economist:
http://www.economist.com/node/11849262? ... d=11849262
http://www.international-divorce.com/Ec ... rticle.htm
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan je met een buitenlandse partner in Nederland trouwen als je zoveel schulden hebt? Of moet je enkel kunnen aantonen dat jij een bepaald inkomen per jaar hebt (ook al verdwijnt bij wijze van spreken dat ganse inkomen in het afbetalen van je schulden)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens mij kun je gewoon trouwen als je dat wil, buitenlander of geen buitenlander, schulden of geen schulden. Volgens mij kunnen schulden pas een probleem worden zodra je je partner naar NL (of de VS) wilt halen omdat je dan moet aantonen voor je partner te kunnen zorgen. Ik weet niet of er dan naar schulden gekeken wordt maar in NL kijken ze in ieder geval naar je inkomen en of je een vast contract hebt (zo weet ik van oa het verhaal van Dento).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist, dat was eigenlijk wat ik bedoelde: aangezien de TS open staat om zowel in Nederland als in de VS te wonen, vroeg ik me af of hij zijn echtgenote in Nederland 'geimporteerd' ging krijgen als hij aanzienlijke uitstaande schulden heeft.
Maar dat is idem voor zijn echtgenote die hem naar de VS haalt: ook zij moet kunnen aantonen dat zij minstens 125% boven de poverty guidelines zit vooraleer ze een partner mag importeren. Maar ik weet niet of uitstaande schulden daar nog roet in het eten kunnen gooien...
Maar dat is idem voor zijn echtgenote die hem naar de VS haalt: ook zij moet kunnen aantonen dat zij minstens 125% boven de poverty guidelines zit vooraleer ze een partner mag importeren. Maar ik weet niet of uitstaande schulden daar nog roet in het eten kunnen gooien...
Elke
- Paddy
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reakties. Ik zie dat het vrij moeilijk is om zonder details aan te geven wat er precies allemaal aan de hand is. Als eerste wil ik aangeven niet te gaan trouwen met het vooruitzicht om te gaan scheiden
Onze bedoeling van het 'onder huwelijkse voorwaarden' trouwen, is dat de partner zowel in NL als de VS niet aangesproken kan worden op een schuld van voor het huwelijk. Daarmee kunnen wij -naar mijn idee- onszelf indekken, aangezien het inkomen van de partner daar niets mee temaken heeft.
Mijn vraag is dan ook of de US-immigratie rekening houdt met een eventuele schuld in de VS van een van de partners, en in hoeverre ze die schuld door willen trekken naar de (nieuwe) partner. We zouden op een of andere manier toch wel een beetje een normaal leven willen leiden

Onze bedoeling van het 'onder huwelijkse voorwaarden' trouwen, is dat de partner zowel in NL als de VS niet aangesproken kan worden op een schuld van voor het huwelijk. Daarmee kunnen wij -naar mijn idee- onszelf indekken, aangezien het inkomen van de partner daar niets mee temaken heeft.
Even kort door de bocht: wij wonen nu in NL, en zijn de mogelijkheden aan het bekijken of we zonder problemen in de VS kunnen gaan wonen. Mijn schulden in NL zijn op dit moment niet dermate hoog dat ik bij de schuldsanering zit - dit zou echter kunnen veranderen als het faillissement van mijn laatste bedrijf op mijn conto komt, dan komt er een dikke ton bij. Mocht dit gebeuren, dan heeft mijn vriendin tegen die tijd wel een eigen baan hier in NL. Ik denk dat het tegen die tijd wijs is om te gaan polsen bij mijn kennis bij de NL-immigratie...kastelke schreef:aangezien de TS open staat om zowel in Nederland als in de VS te wonen, vroeg ik me af of hij zijn echtgenote in Nederland 'geimporteerd' ging krijgen als hij aanzienlijke uitstaande schulden heeft.
Salaris van mijn vriendin in de VS is geen probleem, haar opleiding en ervaring is goed genoeg. Haar koophuis staat echter op dit moment op nominatie van een short sale, wat haar natuurlijk wel in problemen brengt. Hoe dan ook, een koophuis kunnen we in de VS voorlopig wel vergeten. De huidige hypotheek loopt echter via de regering, dus zal zij iedere keer bij het indienen van haar belastingpapieren gekort worden.Maar dat is idem voor zijn echtgenote die hem naar de VS haalt: ook zij moet kunnen aantonen dat zij minstens 125% boven de poverty guidelines zit vooraleer ze een partner mag importeren. Maar ik weet niet of uitstaande schulden daar nog roet in het eten kunnen gooien...
Mijn vraag is dan ook of de US-immigratie rekening houdt met een eventuele schuld in de VS van een van de partners, en in hoeverre ze die schuld door willen trekken naar de (nieuwe) partner. We zouden op een of andere manier toch wel een beetje een normaal leven willen leiden

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6086 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties