Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pepsi-Coca poll

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.

Heeft Coca Cola gelijk en lijkt de vorm van deze flessen teveel op elkaar ?

Ja
25
47%
Nee
21
40%
Weet niet
2
4%
Geen mening
3
6%
Ik drink liever Dr. Pepper
2
4%

Totaal aantal stemmen: 53

Bramster
Amerika-expert

Re: Pepsi-Coca poll

Bericht door Bramster »

> Ben ik nou echt de enige die Dr Pepper veel smakelijker vindt dan Coca/Pepsi? :o

Ik heb ook liever Dr. Pepper (liefts Berries & Cream). Enige wat lekkerder is van Pepsi is de Pepsi Cherry.

> En tja, sorry, maar water lust ik niet :oops

Meen je dat serieus ? ? ?

Ik bedoel het niet lullig hoor, maar is dat een aandoening / ziekte ?
Laatst gewijzigd door Bramster op 08 nov 2010, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Let wel: de Coca Cola Zero en Light/Diet producten in Nederland smaken heel anders dan die in de VS. In Nederland dronk ik altijd Coca Cola Light, omdat ik de Zero veel te kunstmatig vond. Hier in de VS is het precies andersom: de Zero smaakt hier meer naar de Light, en hier is de Diet veel kunstmatiger van smaak dan de Zero.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

José schreef: En tja, sorry, maar water lust ik niet :oops:
Ik ken iemand die kan serieus geen water drinken, die gaat er letterlijk van over d'r nek. Het kan erger dus ;) .
Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als inwoner van Atlanta, Georgia (de geboorteplaats van CocaCola) komt er bij ons natuurlijk geen enkel Pepsi product het huis binnen. :lol: Op mijn werk hebben we zelfs een hele koelkast gevuld met Coke-producten. Nou vond ik dat toch altijd lekkerder dan Pepsi, dus een grote aanpassing was dat niet. Wij drinken thuis trouwens ook altijd Coke Zero, maar hebben vaak toch ook wat kleine blikjes regular Coke in huis.

Wat de vraag op de poll betreft, ik vind het op zijn minst erg toevallig dat ze juist deze vormgeving kiezen. Een beetje sneu ook wel, Pepsi wordt in vergelijking met CocaCola toch altijd een beetje gezien als het lelijke zusje en dan doen ze zoiets.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Vroeger: Coca Cola Regular

Nu: Coke Zero & Pepsi Max

Cola Light heb ik nooit moeten hebben, ik vind dat Cola Light echt een puur chemische smaak heeft, precies of je bent een blikje vergif aan het drinken...
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Smaak:

Ook ik vind Diet Coke een rare, neppe / chemische smaak hebben. Evenals Coca-Cola Zero en Pepsi Max overigens. Geef mij maar de normale versies en dan het liefst Pepsi, dat heb ik altijd net iets lekkerder gevonden en de uitstraling van het merk spreekt me ook meer aan :)

Ik vond vroeger trouwens Pepsi Twist ook lekker en een leuke toevoeging aan het merk, maar Coca-Cola Vanilla vond ik denk ik nog de lekkerste cola-variant :thumbup: Echt zo jammer dat het in NL niet aangeslagen is, maar gelukkig kom je het in het buitenland nog weleens tegen. Als ik in de VS ben drink ik het af en toe en als ik op wintersport ben in Frankrijk haal ik altijd wel een fles in voor in de koelkast van het appartement.

[Ontopic] Vorm van flesjes:

Tuurlijk vertonen ze gelijkenissen met elkaar, maar er zijn ook maar een beperkt aantal manieren hoe een fles eruit kan zien vind ik. Eigenlijk vind ik het enige wat écht overeenkomt, het "zandloper"-figuur van de flesjes. En die is bij Pepsi minder extreem dan bij Coca-Cola, dus zelfs dat is niet eens letterlijk gekopieerd. Je zou ook nog kunnen zeggen dat ze beiden bijna geheel transparant zijn, maar dat zijn zoveel flesjes. Verder verschillen de flesjes in hoogte, hals en gebruikte reliëf.

Ik vind nog steeds dat Coca-Cola in de "eeuwig" durende concurrentiestrijd met Pepsi de grootste misser op zijn haar heeft staan, namelijk toen ze naar aanleiding van het oorspronkelijke succes van Pepsi, hun eigen frisdrank ook zoeter ging maken. En dat die beslissing vrijwel meteen werd teruggedraaid na kritiek van alle Coca-Cola aanhangers :P
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ze lijken inderdaad redelijk op elkaar.

Ik ga hier toch altijd voor Pepsi Max, in Amerika maakt het me niet zoveel uit als het maar "light" is, de smaak van de suiker vind ik echt niet lekker (is ook maar wat je gewend bent denk ik)
In de jaren 80 heb ik wel eens de Pepsitest gedaan en daar kwam inderdaad de Pepsi uit maar misschien was dat wel totaal nep.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> n de jaren 80 heb ik wel eens de Pepsitest gedaan en daar kwam
> inderdaad de Pepsi uit maar misschien was dat wel totaal nep.

Nee hoor, allemaal echt. In die andere zat Raak cola ! Uit die groene flessen met die rare doppen :D
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Ik vind Dr.Pepper ook het lekkerste alleen komt het na een tijd je neus uit das met cola niet.
Ik vind Pepsi veel lekkerder dan coca, sterker nog ik vind Coca niet zo en al helemaal niet uit een blikje. Alleen als coca ijskoud is met veel ijsklonten krijg ik het naar binnen.
Lekkerste frisdrank is toch wel Mountain Dew.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

RiverCola schreef:
José schreef:Ik heb; geen mening ingevuld.

IK lust geen Cola, sterker nog; ik lust helemaal geen prik. Soms wel vreselijk lastig!
Maar de poll ging over de vormgeving van de flesjes, niet of je het drankje dat er in zit wel of niet lust :lol:
Moehahahaha, ik ga me even schamen in een hoekje :oops:
Niet goed gelezen!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ach, laten we het erop houden dat je afgeleid was door de discussie die eronder stond :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer