Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door Dude »

De kogel is door de kerk !!
Ik heb op het werk mijn verlof kunnen regelen, althans ik mag vier weken afwezig zijn :wink: en dus gaan we weer de goede kant op.
Naar alle waarschijnlijkheid wordt het begin juni vertrekken, maar het kan ook zijn dat we eind juni vertrekken, dat hangt nog een beetje af van de baas van Evy.
Ik heb al veel zitten lezen en puzzelen en omdat we naar de powwow willen was het niet makkelijk om het in te plannen zoals ik het eigenlijk zou willen. Ook de dropoff kosten tussen Denver en Las Vegas steken me tegen dus misschien gooi ik de ganse route nog om en vertrekken we toch vanuit Las Vegas, waar we zowiezo ook eindingen.
Ondanks dat we 31 dagen hebben, meer dan de 28 dagen zoals ik eerst zei in mijn voorbereidingstopic, heb ik San Francisco toch uit de route gelaten, wegens onhandig uit de route. Dat doen we een andere keer.

Ik heb al tal van routes in mijn kladboek staan dat ik er niet meer aanuit kan dus reken ik even op jullie hulp.
Maar goed, vertrekkende vanuit Denver en ervanuitgaande dat we op 2 juni vertrekken kom ik zelf tot de volgende route:

dag 01: Brussel - Denver
dag 02: Denver - Gunnison (Black Canyon of the Gunnison)
dag 03: Gunnison - Grand Junction (Colorado NM)
dag 04: Grand Junction - Estes Park (Colorado NM)
dag 05: Estes Park
dag 06: Estes Park - Scottsbluff (Scotts Bluff NM)
dag 07: Scottsbluff - Custer (Wind Cave NP)
dag 08: Custer (Custer SP, Needles hwy)
dag 09: Custer (deadwood, Mount Rushmore NM, Crazy Horse)
dag 10: Custer - Interior (Badlands NP)
dag 11: Interior - Spearfish (Badlands NP, Devils Tower NM)
dag 12: Spearfisch - Medora (Theodore Roosevelt NMP)
dag 13: Medora - Billings of Sheridan (Makoshika SP)
dag 14: Sheridan - Red Lodge (Bighorn Canyon)
dag 15: Red Lodge - Yellowstone (Beartooth Hwy)
dag 16: Yellowstone
dag 17: Yellowstone
dag 18: Yellowstone - Cody (vroeg vertrekken voor de POWWOW)
dag 19: Cody - Yellowstone
dag 20: Yellowstone
dag 21: Yellowstone - Grand Teton (ganse dag Yellowstone, pas laat naar GT)
dag 22: Grand Teton
dag 23: Grand Teton - Carey (Craters of the Moon NM)
dag 24: Carey - Ely (Great Basin NP)
dag 25: Ely - Death Valley
dag 26: Death Valley (the racetrack)
dag 27: Death Valley - Las Vegas
dag 28: Las Vegas
dag 29: Las Vegas
dag 30: Las Vegas
dag 31: Las Vegas - Brussel
dag 32: Aankomst in Brussel

De langste rijdag zit nu van Carey naar Ely met 5u 30. Autorijden vindt ik zaaaalig (zelfs hier in België al :shock: :roll: )zoals de meesten onder jullie wel zullen weten, dus wat langere afstanden is absoluut geen straf!
Ik maak binnekort dus ook nog een route vertrekkende vanuit Las Vegas, want ik heb begrepen dat er dropoff kosten zitten tussen Denver en Las Vegas. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Laat de opmerkingen tot mij komen :mrgreen:
Ahja voor mij de vierde USA trip, maar de derde die ik samen met Evy maak, vandaar de rare titel :lol:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
jolanxyz
Amerika-expert

Re: reis dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door jolanxyz »

Bij USAreisen.de (en misschien ook wel anderen) betaal je geen drop-off tussen Colorado (Denver) en Californie (L.A). De afstand Las Vegas - L.A. is te goed te rijden in 1 dagje dus je zou op dag 30 naar L.A. kunnen rijden en dan op dag 31 van daar uit terugvliegen.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Dat ziet er weer als een geweldige route uit Dude! Jullie hebben het virus flink te pakken, of niet ;) ? Hoogstwaarschijnlijk ga ik volgend jaar met mijn familie ook weer door het ZW reizen, en ik moet toegeven dat ik jou 2009 reis erg vaak als naslagwerk gebruik.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hé Bart ben jij van plan om een beetje achter ons aan te bollen? :lol:
viewtopic.php?f=7&t=30133#p495455
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Betreft de drop-off kost.

Ik ga mijn rondje volgend jaar juni ook beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas.

Bij National is de kost het laagst, namelijk 250$.
Bij Alamo en Dollar vragen ze 300$.

Heb al wel eens gelezen dat hierover te onderhandelen valt bij het ophalen van de auto, in de zin van een upgrade te aanvaarden.
Zo kan de drop-off kost misschien wegvallen als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een upgrade neemt van bvb een Midsize SUV naar een Full Size SUV.
Heb je er zelf toch ook nog iets aan.

Voordat ik de vliegtuig tickets boekte heb ik ook de optie overwogen om de laatste dag van de vakantie naar Californië te rijden om de auto in leveren.
Doch, vertrekken vanuit LV is toch zoveel makkelijker en al die moeite doen voor 250$ + een dag kwijt + de benzine voor dat laatste stuk, neen, daar doe ik het niet voor.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja Rob, het ziet er naar uit dat we mekaar onder de voeten gaan lopen :lol: :lol:
Hier en daar lopen we wat voor op jullie zie ik, maar we zijn ook soms op dezelfde plaatsen op dezelfde dag. Maar die route is pas een eerste opzetje, kan dus nog alle kanten uit.

@Chrisp: leuk dat jullie ons verslag als leidraad gebruiken. Ik moet dan ook even vermelden dat wij die van Henriëtte (2007) en van Michelly (2007 en 2009) hebben gebruikt. Leuk toch dat we mekaar zo uit de nood helpen :lol:

@jolanxyz: Een dag Las Vegas inleveren ? dat krijg ik hier nooit uitgelegd laat staan goed gekeurd :wink: Maar ik hou het in het achterhoofd.

Bart
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Gaan jullie met jullie "eigen" huurwagen the racetrack doen?
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid, omdat wij het in maart met een jeep van farabees gaan rijden.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

neen ik denk dat we een Jeep zullen huren.
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik denk dat Farabees (death valley rental) wel gesloten is in de zomer... ?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

oei dat wist ik niet, dan zit ik al met een probleempje :wink:
Dan zal het voorzichtig met de huurwagen moeten gebeuren :roll:
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

lukt misschien ook wel hoor :wink:
wij huren in maart net als deze zomer een midsize SUV en daar durf ik het toch niet mee aan...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

zal veel van de toestand van de weg afhangen, maar dat vragen we wel eerst in het VC.

Ik ben trouwens net bezig met het bekijken van Las Vegas als vertrekpunt. Stom van me : bij eerder geschreven routes nam ik dan meteen death Valley en Ely aan het begin van de reis, maar als ik gewoon Gunnison schrap kan het makkelijker.

Dan krijg je ipv:
Brussel - Denver
Denver - Gunnison
Gunnison - Grand Junction
Grand Junction - Estes

Brussel - Las Vegas
Las Vegas - Salina/Green River (of zo ver we komen die dag)
Salina/Green River - Grand Junction
Grand Junction - Estes

Zo blijft de rest van de route zoals het gepland is en ben ik van de dropoff kosten af.
Ik 'verlies' dan Black Gunnison maar 'win' Valley of Fire dat toch nog op mijn lijstje stond van opnieuw bezoeken. We waren daar in 2008 maar te kort naar mijn goesting dus wou ik er nog eens graag op herhaling.

Bart
Grts, Bart

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dude schreef: @Chrisp: leuk dat jullie ons verslag als leidraad gebruiken. Ik moet dan ook even vermelden dat wij die van Henriëtte (2007) en van Michelly (2007 en 2009) hebben gebruikt. Leuk toch dat we mekaar zo uit de nood helpen :lol:
:thumbup: :thumbup:
Leuk dat jullie ook een stukje North-Dakota doen, die heb ik dan ook weer "geleend" van Henriëtte :mrgreen:

Elly
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door Valerie »

Ziet er top uit! En jullie kunnen lang gaan zeg! Echt gaaf!
Ik kijk al uit naar de blog :) Ik heb al héél veel gekeken op jullie blog om mijn reis te plannen en vooral de foto's te bekijken!
Succes met plannen! Heerlijk toch, die voorpret!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou ook niet voor het voorstel van jolanxyz kiezen. Je kunt dan net zo goed op dag 30 van Las Vegas terugvliegen. Je bespaart dan de benzinekosten van LV naar LA, een dag eten en drinken, een hotelovernachting en je hoeft dat hele eind niet te rijden. Dat compenseert m.i. de drop off fee meer dan genoeg. Maar goed, jullie kiezen daar toch niet voor.
Je eigen oplossing heeft naar mijn mening als nadeel dat je de eerste dag heel ver rijdt en dat dit misschien een "verloren" dag is met alle hierboven genoemde kosten. Vandaar een alternatief:
Dag 1 Bru - Den
Dag 2 Den - Grand Junction, je hebt dan al een halve dag voor Colorado N.M.
Dag 3 Grand Junction - Estes Park

Je bespaart zo de kosten en moeite van een extra dag rijden van LV naar Salina/Green River ter compensatie van de drop off fee.
Eventueel zou je dag 3 in Grandby of Grand Lake aan de zuidwestingang van RMNP kunnen overnachten. Je wilt waarschijnlijk toch de Trailridge Road rijden en die hoef je dan niet op en neer te rijden. Je hebt dan eventueel 's ochtends ook nog tijd voor Colorado N.M.

Echter, je schrijft ook dat rijden in Amerika voor jou een attractie is. Dus als jij die extra dag lang rijden niet als verloren beschouwt maar misschien zelfs als een toegevoegde waarde, dan kies je mijn voorstel natuurlijk niet.

Succes en veel plezier bij de planning.
Groet,

Old Faithful
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Old Faithful schreef: Je eigen oplossing heeft naar mijn mening als nadeel dat je de eerste dag heel ver rijdt en dat dit misschien een "verloren" dag is met alle hierboven genoemde kosten.
Het ver rijden is geen enkel probleem en een verloren dag is het zéker niet, want zoals ik al zei, Valley of Fire staat nog op mijn herhalingslijstje. Na VoF rijden we dan door zover we kunnen.

Vandaar een alternatief:
Dag 1 Bru - Den

Van Denver naar Grand Junction is 243 mijl en van Las Vegas naar Grand Junction is 512 mijl. Zo heel veel spaar ik dan niet uit qua benzine kosten. Toch in ieder geval geen 300 dollar, zoals de drop off kosten zijn. En Denver zelf was enkel als startplaats, daar was het niet de bedoeling om iets te gaan bezoeken. Ik ruil dus enkel Black Gunnison in voor Valley of Fire. En daar kan ik me wel in vinden.

Eventueel zou je dag 3 in Grandby of Grand Lake aan de zuidwestingang van RMNP kunnen overnachten. Je wilt waarschijnlijk toch de Trailridge Road rijden en die hoef je dan niet op en neer te rijden. Je hebt dan eventueel 's ochtends ook nog tijd voor Colorado N.M.
Dit is een goede tip !! die overnachtingsplaats verschuif ik dan waarschijnlijk van Estes naar deze regio. Dan kom ik wel niet door Nederland klopt dat ? :wink:

Echter, je schrijft ook dat rijden in Amerika voor jou een attractie is. Dus als jij die extra dag lang rijden niet als verloren beschouwt maar misschien zelfs als een toegevoegde waarde, dan kies je mijn voorstel natuurlijk niet. Autorijden is zeker een attractie op zich. Zeker de eerste dag is ver rijden geen probleem omdat we dan toch altijd erg vroeg wakker zijn. Vorig jaar reden we de Apache Trail en dan nog tot in Tucson. In 2008 reden we van LA tot in Needles via Joshua Tree NP

Succes en veel plezier bij de planning.
@Elly: Henriëtte kent er wat van hé. Ik kijk al uit naar Makoshika SP :wink:

@Valerie: wie beweert dat we een blog gaan bijhouden ??? grapje, natuurlijk gaan we dan doen. Leuk dat je wat aan onze verslagen hebt om jullie reis te plannen. Geeft moed om het elke avond steeds weer te maken.

Grtz
Bart
Grts, Bart

Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

@Valerie: wie beweert dat we een blog gaan bijhouden ???
Enter 2011
????? - ?????
(... dagen)
Ehm... jullie???? :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Haha ... busted :mrgreen:
Grts, Bart

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dude schreef:
Old Faithful schreef: Vandaar een alternatief:
Dag 1 Bru - Den

Van Denver naar Grand Junction is 243 mijl en van Las Vegas naar Grand Junction is 512 mijl. Zo heel veel spaar ik dan niet uit qua benzine kosten. Toch in ieder geval geen 300 dollar, zoals de drop off kosten zijn. En Denver zelf was enkel als startplaats, daar was het niet de bedoeling om iets te gaan bezoeken. Ik ruil dus enkel Black Gunnison in voor Valley of Fire. En daar kan ik me wel in vinden.

Je bespaart meer (naast benzine dus ook hotelovernachting, eten en drinken, misschien een dag autohuur) omdat de vakantie een dag korter wordt. Je arriveert in mijn route immers al op dag 3 in Estes Park (of de zuidwestingang van RMNP) en in jouw route pas op dag 4. In mijn route mis je inderdaad Valley Of Fire.
Ik denk daarom dat je dus toch voor 32 dagen i.p.v. 31 gaat kiezen.
:wink:

Dit is een goede tip !! die overnachtingsplaats verschuif ik dan waarschijnlijk van Estes naar deze regio. Dan kom ik wel niet door Nederland klopt dat ? :wink:

Inderdaad
Groet,

Old Faithful
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Old Faithful schreef: Je bespaart meer (naast benzine dus ook hotelovernachting, eten en drinken, misschien een dag autohuur) omdat de vakantie een dag korter wordt. Je arriveert in mijn route immers al op dag 3 in Estes Park (of de zuidwestingang van RMNP) en in jouw route pas op dag 4. In mijn route mis je inderdaad Valley Of Fire.
Ik denk daarom dat je dus toch voor 32 dagen i.p.v. 31 gaat kiezen. :wink:
Ah op die manier bedoelde je. Dan spaar je inderdaad meer uit. Maar als ik het zo zou doen zou ik inderdaad die dag die je wint, elders inplannen dus dan vervalt die gespaarde nacht en autohuur weer :wink:

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer