Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
VWP of visum?
VWP of visum?
Hoi,
In december ga ik een aantal weken naar Californie. Tijdens mijn verblijf daar zijn we ook van plan een cruise te gaan maken naar Mexico. Kan ik dan 'gewoon' met reizen onder het Visa Waiver Program? Of heb ik een toeristenvisum nodig? Of iets anders?
Ik kan het op de site van de ambassade niet echt vinden. Info is welkom.
Bedankt alvast.
Ruben.
In december ga ik een aantal weken naar Californie. Tijdens mijn verblijf daar zijn we ook van plan een cruise te gaan maken naar Mexico. Kan ik dan 'gewoon' met reizen onder het Visa Waiver Program? Of heb ik een toeristenvisum nodig? Of iets anders?
Ik kan het op de site van de ambassade niet echt vinden. Info is welkom.
Bedankt alvast.
Ruben.
Re: VWP of visum?
Hoe lang ga je precies? Hoe lang is die cruise? en ga je daarna nog terug naar de VS?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hoi Clint,
Ik ga in totaal drie weken, waarvan de cruise 1 week is. Na de cruise ben ik nog ongeveer een week in de VS.
Ik ga in totaal drie weken, waarvan de cruise 1 week is. Na de cruise ben ik nog ongeveer een week in de VS.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben wel niet zo'n expert als Clint, maar ik meen te weten dat dit geen probleem zal zijn. Je mag onder het VWP maximaal 90 dagen in Amerika verblijven. Als je tijdelijk naar Mexico gaat, wordt dit niet als einde van je verblijf gezien en dat betekent dat er bij terugkomst in Amerika niet een nieuwe periode van 90 dagen start. Dit is voor jou echter geen probleem, omdat je reis slechts drie weken, dus minder dan 90 dagen, duurt.
Mocht het niet kloppen, dan roept Clint mij wel tot de orde.
Mocht het niet kloppen, dan roept Clint mij wel tot de orde.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Het klopt dat er geen probleem is, alleen stoppen die 90 dagen waarschijnlijk niet. Mexico geldt in principe niet als 'buitenland' voor het VWP. Daarom vroeg ik ook hoe lang Ruben zou gaan, want als hij bv 70 dagen VS, 20 dagen cruise zou doen, mag hij dus eigenlijk de VS niet meer in onder het VWP.
Maar, dat is dus niet het geval en je kan gewoon onder het VWP naar de VS. Wel even ESTA invullen!
Maar, dat is dus niet het geval en je kan gewoon onder het VWP naar de VS. Wel even ESTA invullen!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat die 90 dagen niet stoppen schreef ik ook.

Old Faithful schreef: Als je tijdelijk naar Mexico gaat, wordt dit niet als einde van je verblijf gezien en dat betekent dat er bij terugkomst in Amerika niet een nieuwe periode van 90 dagen start.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hoi Clint en Old Faithful,
Super, dat is alles wat ik nodig had. Ik vroeg het omdat de maatschappij die de cruise regelt met een vreemd verhaal kwam over een "multiple entry visa". Ik ga het gewoon op VWP doen. Bedankt!
Ruben.
Super, dat is alles wat ik nodig had. Ik vroeg het omdat de maatschappij die de cruise regelt met een vreemd verhaal kwam over een "multiple entry visa". Ik ga het gewoon op VWP doen. Bedankt!
Ruben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht