Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat na een ongeval?
Wat na een ongeval?
Raar vraagje misschien maar als je nu (liefst niet natuurlijk maar kan altijd gebeuren) een ongeval hebt met een huurwagen welke stappen onderneem je dan het best?
Moet je bv. de politie erbij roepen als het enkel om blikschade gaat of ....
Moet je bv. de politie erbij roepen als het enkel om blikschade gaat of ....
In verband met allerlei schadevergoedingen etc.. zou ik ALTIJD de politie erbij roepen als er in ieder geval meerdere auto's (auto/fiets/etc..) bij betrokken zijn. Als je zelf een paaltje hebt geraakt met parkeren of zo, hoef je dat niet te doen, maar dan ben je in ieder geval je borg en/of je minimum eigen risico kwijt!
Ook als het een wat groter ongeluk betreft, midden op straat en het is niet jouw schuld, probeer zoveel mogelijk getuigen te verzamelen, je hoeft ze niet daar te houden, maar vraag naam/adres/telefoonnummer even zodat de politie ze kan bereiken! Als je in dit geval zit zou ik ook foto's maken van de hele situatie als later bewijsmiddel!
Natuurlijk moet je daarna even de verhuurmaatschappij bellen om vervangend vervoer te regelen en alle rompslomp om het ongeluk heen.
Zoals je al zei, hopenlijk kom niemand in deze situatie,
Richard
Ook als het een wat groter ongeluk betreft, midden op straat en het is niet jouw schuld, probeer zoveel mogelijk getuigen te verzamelen, je hoeft ze niet daar te houden, maar vraag naam/adres/telefoonnummer even zodat de politie ze kan bereiken! Als je in dit geval zit zou ik ook foto's maken van de hele situatie als later bewijsmiddel!
Natuurlijk moet je daarna even de verhuurmaatschappij bellen om vervangend vervoer te regelen en alle rompslomp om het ongeluk heen.
Zoals je al zei, hopenlijk kom niemand in deze situatie,
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.