Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yesss.....met de Kerst in New York!!!!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yesss.....met de Kerst in New York!!!!

Bericht door Valerie »

Dank je wel :) (wat de foto's betreft).

Ik ben inderdaad naar NY gevlogen op Kerstmis zelf - de week ervoor was het zowel in NY als Brussel een gekkenwerk wat sneeuw aangaat!!! De luchthaven was zelfs hier een dag dicht.

De jaarwisseling was anders dan gepland... We hadden kaartjes voor een feest in de buurt van Times Square waar we na half 1 binnen mochten. Ons plan was om naar Times Square te gaan en daarna naar het feest. Enige probleem was dat er dresscode was op het feest. We hadden de dagen voor oudejaar zoooooooooooooooooooo veel kou geleden dat we het niet zagen zitten om in onze feestkledij eerst uren op straat te gaan staan. (We konden wel veel laagjes aandoen, maar we moesten 5 dollar betalen per stuk in de vestiaire, en als ik tel hoeveel kledingstukken ik aanhad de dagen ervoor lag ik aan 100 dollar voor de vestiaire ;) )
De dag voor oudejaar spraken we af met een aantal mensen die ik ken uit New Jersey. Ze vroegen naar onze plannen en toen we vertelden dat we het nog niet goed wisten, werden we prompt uitgenodigd op hun feestje.
Uiteindelijk dus geen meeeeeeeega party met alles erop en eraan maar wel een authentiek Amerikaans feest bij iemand thuis, en ik kan je zeggen - het had zeker ook z'n charme! We bleven bij de mensen slapen, namen een trein terug naar de stad 's morgens en gingen nog het American museum of natural history bezoeken vooraleer we met de shuttlebus terug naar de luchthaven gingen voor onze avondvlucht naar huis :(

Ik was nog nooit in de winter op reis gegaan... en ik heb niet zoveel met Kerstmis (beetje eenzame periode ;)) maar vorig jaar was ik geeeeeeek op kerstmis, gewoon omdat ik nr NY ging in de vakantie. Mijn huis was mega-gedecoreerd en ik vond Kerst plots de leukste periode van het jaar!
We hebben veel kou geleden en ik dacht na die vakantie, ik kom nog vaak naar NY maar nooit meer in de winter!
Nu Kerst weer dichtbij komt ben ik zooooo nostalgisch naar vorig jaar en wil eig. stiekem toch wel weer!!! Haha, geen geld helaas (ik boekte net de vluchten voor de zomer in USA ;)).

Bottom line, ieder die met kerst naar NY gaat ---- Koud, druk maar ooooooh zo tof!!! Veel plezier!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Mooie verhalen en foto's weer hoor. Ik heb ook niks speciaals met kerst, ik ben nml. ook nog eens 3 dagen ervoor jarig. Dus is dit jaar een mooie gelegenheid om die verplichte dagen in nederland in te ruilen voor een weekje New York. We zijn volop bezig met de binnen/buiten dagplanning i.c.m. de New York Pass. Dit is nu al leuk. De sneeuw mag van ons vanaf 22 december in Nederland/Belgie vallen, zodat we gewoon de 21e kunnen vliegen vanaf Brussel, en terug is niet zo heel belangrijk :lol: :lol:

Theo
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

December komt steeds dichterbij en dit is nu onze ruwe planning voor onze aankomende kerst trip naar New York. 27 december is nog leeg, dus dat is voorlopig onze buffer, waar we teveel op een dag hebben of dat het weer tegenzit. Natuurlijk kunnen we ook dagen wisselen als dit weertechnisch beter uit zal komen. Maar ja we moeten ergens beginnen... Dus tips en tricks zijn zeer welkom!

21 december 2010 New York
Times Square/ Metro pass regelen /iets eten/uitrusten van de vliegreis.

22 december 2010 New York
Met de Metro richting Battery Park
Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum Ferry.
Wall Street Stock Exchange is in de avond verlicht: Amerikaanse vlag met kerstboom.
Trinity Church.
Ground Zero-St. Paul Capel-9/11 Memorial Museum
World Financial Center 220 Vesey Street.
New York Police Museum
South Street Seaport
Fulton & south streets, Pier 17
Brooklyn Bridge oversteken en lunchen bij Grimaldi's.
Naar Brooklyn Heights (Skyline NY)
China Town & Little Italy.
Watts Street /Broome Street/Delancey Street/Canal Street /Bowery Street
79 Mercer Street: Hier is de UGGS WINKEL!!!
(Evt in de avond naar het Empire State Building / New York Skyride)

23 december 2010 New York
Het Museum of Modern Art, MOMA.
Madame Tussaud
Top of the Rock™ Observation Deck.
Rockefeller Center At Rockefeller Plaza. Schaatsbaan en de grote kerstboom.
Enorme kerstballen tegenover Radio City Hall
Love Sculpture
Om 17.00 uur naar de Christmass Spectacular show in de Radio City Hall.
Hierna lekker eten. (verjaardag!!!!)

24 december 2010 New York
Guggenheim Museum.
Metropolitan Museum of Art (prachtig uitzicht over Central Park en de New Yorkse skyline).
Wandelen in het Central Park, monument van John Lennon (Strawberry Fields)
American Museum of Natural (Journey to the Stars show)
UGG Australia Flagship Store en de Apple Store
Central Park Zoo en de schaatsbaan in Central Park.
(Evt. in de avond naar het Empire State Building/ New York Skyride (zie 22 december))

25 december 2010 New York
Veel winkels zijn dicht!!!!!
Gospelkerkdienst
Times Square Church (10-15-18 uur is er een dienst).
Om 12.00uur begint de basketbal wedstrijd tussen de NY Knicks en de Chicago Bulls in Madison Square Garden.

26 december 2010 New York
Shoppen bij Macy's.
High Line Park.
Evt. bij goed weer een boottocht maken met The Circle Line Sightseeing Cruises
2-hour Semi Circle Cruise (10:00am, 4:00pm Closed Christmas Day) of
3-hour Full Island Cruise (12:30pm Closed Christmas Day)

27 december 2010 New York
???

28 december 2010 New York
Terug vliegen naar Brussel.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Theo

Ps.
De website is ook voorzien van deze ruwe planning.
Laatst gewijzigd door Tokheim op 10 nov 2010, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ziet er mooi uit.

IK heb wel mijn twijfels bij de 24e, 3 musea op 1 dag lijkt wat veel. :wink:

De eerste dag is eveneens erg ambitieus, je moet toch wel op een beetje drukte rekenen hier en daar. Verder zie ik dat je in de avond naar Empire en naar de Stock Exchange wilt gaan, ligt wel wat uit elkaar he... :wink: . Leuk dat je naar World Financial Center gaat, is in mijn ogen een leuke (en warme) afwisseling.

Voor Central Park zou ik echt wel wat meer tijd uittrekken als alleen "de stoeptegel" van John Lennon, CP heeft veel meer te bieden (ook in de sneeuw).

Shoppen bij Macy's zal giga giga druk zijn. The High Line is heel leuk.

Om de leuke kerstsfeer op te snuiven is de lobby van het Plaza en het Waldorf Astoria (zit je vlakbij :wink: ) erg leuk. Twee jaar geleden hadden beide echt een film kerstboom (groot en vol ).

Voor de 27e kan je een wandeling GW Village, Meat Packing District doen bijv.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

@ Valerie: Ik wilde ook even nieuwsgierig gaan neuzen op je site :oops: Ben ook 2 keer rond de kerst in NY geweest en vind het wel leuk om andersmans verhalen te lezen.
Het enige dat ik zie op je site is dit:

2009 / 2010 – New York
Op een koude zondagmorgen ergens in maart vond ik toevallig een vliegtuigtarief dat ik niet kon weigeren!!! Evy zat op dat moment toevallig online… 5 minuutjes over nadenken en BOEKEN! Kerst en nieuw in New York zagen we allebei goed zitten!

Bekijk de planning, dagindeling en foto’s bij de tabbladen!

Verder kan ik nergens op klikken :roll: :roll: (wij hebben op het werk wel IE6!!!!! dus misschien ligt het daar aan?)
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Hi John,
Tja 3 musea is wat veel, maar omdat dit allemaal rond CP ligt dachten we kom laten we er een soort van musea dag van maken! Hoewel we niet echt musea mensen zijn willen we tcoh graag deze beroemde musea eens van de binnenkant zien, vandaar. Waarschijnlijk moeten we er dan maar 1 overslaan. Of ruilen met de Zoo als het slecht weer is! De Stock Exchange is inderdaad weer helemaal terug, om hem te bekijken in de verlichte versie, gaan we overwegen. Die "stoeptegel" in CP hebben we al eens bekeken, maar komen we waarschijnlijk toch we langs. Voor Macy's moeten we gewoon vroeg opstaan!. Oke de lobby van het Plaza en het Waldorf Astoria gaan we bekijken, leuke tip.
Oh jaaa, GW Village en Meat Packing District moet we ook nog heen...zo zie je maar!

Thanks.

Theo
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

alle 3 de musea zijn absoluut de moeite waard, het was ook niet als tipje om ze te skippen... wellicht verdelen over 1 of meerdere (extra) dagen.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

phillybilly schreef:@ Valerie: Ik wilde ook even nieuwsgierig gaan neuzen op je site :oops:
Bekijk de planning, dagindeling en foto’s bij de tabbladen!
Verder kan ik nergens op klikken :roll: :roll: (wij hebben op het werk wel IE6!!!!! dus misschien ligt het daar aan?)
Ik dacht even dat het om onze website ging, want die doet ook vreemd met verschillende browsers, maar je bedoelde die van @Valerie. Dus ook maar even gaan kijken!
Op mijn werk met IE6 zie je inderdaad geen tabbladen, maar met mijn zelf geinstalleerde FireFox ( :clap: ) zie je wel de tabbladenl!!

Theo
phillybilly
Amerika-expert

Dan is het dat! bedankt!!!
Zal thuis eens opnieuw kijken :)

wist niet dat er nog meer bedrijven werkten met IE6 ;)
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

phillybilly schreef:Dan is het dat! bedankt!!!
Zal thuis eens opnieuw kijken :)

wist niet dat er nog meer bedrijven werkten met IE6 ;)
:offtopic:
Tja Old Skool, moet verboden worden!
phillybilly
Amerika-expert

Ja, ik heb er ook nog eens veel last van!! Natuurlijk MOET ik niet prive te internetten op het werk, maar ook sites van uitzendbureaus kan ik soms niet eens openen.... en die heb ik toch wel veel nodig ;)

Nah ja, back on topic :)
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Hehe, ik dacht al - help, heb ik het fout gedaan maar niet dus :)
En geen :oops: omdat je op m'n site ging kijken - daar dient hij uiteindelijk voor :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Hmm
Kerst is New York, heerlijk.

Ik ben zelf een jaar of 7 terug geweest
wat een stad om te zijn met de kerst zeg.
(Al had ik de eerste sneeuwloze kerst in 100 jaar volgens mij)

Als je nu echt een paar uurtje niets te doen heb kan ik je aanraden om in de winter eens op coney island te gaan kijken
Ik ben er heengegaan om naar het aquarium te gaan, maar juist ook op de pier rondlopen in alle rust en met wat vissers babbelen was hartstikke leuk.

Enige wat er bij mij niet in zat was een ijshockey wedstrijd
die was stijf uitverkocht helaas.
Wel ook bij de knicks geweest en ondanks dat ze niet zo goed meer zijn als voorheen was het evengoed een geweldige show en een hartstikke leuke belevenis.

Ondanks een verrote afloop heb ik echt een supertijd gehad.
Al was het alleen maar om bij macy's met Santa op de foto te kunnen :) :)
NiMi
Amerika-ontdekker

Bericht door NiMi »

Hier nog 1 die erg jaloers is :wink: maar ik gun het je van harte!
Wij hadden ook gekeken om rond die tijd te gaan maar was erg prijzig (toen kende ik dit forum nog niet met handige tips voor leuke prijzen) :oops:
Heel veel plezier!!
9 t/m 14 maart 2011 weer naar New York geweest
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

:thumbup: Dank u! Het aankomende (stormachtige) weekend gaan we weer eens goed naar de planning kijken.

Theo
ed10
Amerika-newbie

Bericht door ed10 »

john ny schreef:Om de leuke kerstsfeer op te snuiven is de lobby van het Plaza en het Waldorf Astoria (zit je vlakbij :wink: ) erg leuk. Twee jaar geleden hadden beide echt een film kerstboom (groot en vol ).
Een kamer in deze hotels zit 'juist' :lol: boven mijn budget...

Kan je hier gewoon binnenlopen?
Een koffietje of een aperitiefje drinken?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Tuurlijk, absoluut gewoon doen :mrgreen: ! Een aperatiefje drinken is ook niet goedkoop, maar je mag ook gewoon lekker naar binnen lopen en rondkijken :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Dat ziet eruit als een goede planning. Ik ben het eens met John dat drie musea op een dag nogal veel is. Ook heb je dag 1 behoorlijk volgepropt, ga er maar vanuit dat Grimaldi's dinner wordt en niet een lunch :lol: . Je kunt trouwens bij het WTC Memorial Center ook een rondleiding langs het terrein doen met overlevenden/betrokkenen die hun verhaal doen, erg indrukwekkend en zeker de moeite waard.

Houd er verder ook rekening mee dat de meeste toeristische attracties pas om 10am opengaan.

De 27e staat nog open zie ik. Is het misschien een idee om dagje Philadelphia te doen? Of ben je daar al geweest?
Afbeelding
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Hi Crisp,
Er moet inderdaad nog wat geleuteld worden aan sommige dagen! En dat alles pas om 10am opengaat is ook erg jammer, het enige voordeel is dat we een poging kunnen wagen om uit te slapen want het is tenslotte vakantie :thumbup: Philly hebben we in 2008 "gedaan", dus we blijven lekker in New York hangen die 7 dagen.

Theo

Ps.
Hebben er onwijs veel zin in.......
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

MattRob schreef:Tuurlijk, absoluut gewoon doen :mrgreen: ! Een aperatiefje drinken is ook niet goedkoop, maar je mag ook gewoon lekker naar binnen lopen en rondkijken :wink:
Ik gebruik meestal ook nooit wat hoor, gewoon lekker naar binnen lopen en rondneuzen....laat je niet afschrikken door de portier, die staat daar gewoon als service.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer