Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Italiaans restaurant NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
cmaxxx
Amerikafan

Italiaans restaurant NY

Bericht door cmaxxx »

Hoi,

voor mijn aankomende trip wil ik 1 'speciale' avond inplannen :)

Ben op zoek naar een ZEER goede Italiaan in NY. Maw niet eentje waar je snel even binnenwipt, maar eentje die gekend staat om zijn kwaliteit en service (dat dit beetje meer kost nemen we er die dag gerust bij)

Heeft er iemand paar tips? (voor de andere reeds gereserveerde restaurants was het vrij simpel (steakhouse, french cuisine, chinees)) maar de Italiaan lijkt precies beetje moeilijker :)

Alvast vriendelijk bedankt!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Italiaans restaurant NY

Bericht door Petra/VS »

Wij aten in mei bij het nummer een restaurant in Little Italy aan Mulberry Street: Angelo's. Bijzonder lekker en erg gezellig!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij gaan zometeen eten bij Becco op Restaurant Row. Ik laat je weten hoe het was, maar volgens de hotelreceptie hier is het erg goed!
emje
Amerika-ontdekker

Bericht door emje »

Heb in augustus bij Da Gennara gegeten op Mulberry Street.Wij vonden het goed en een prima bediening.
http://www.dagennarorestaurant.com/
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik kan hier een beetje van de norm afwijken, maar ik heb me laten vertellen dat de betereen meest authentiekere (behalve voor Chinees dan) restaurants zich verschuiven naar Brooklyn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik geef het maar mee ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Op www.menupages.com kan je leuke en goede restaurants vinden. Je kunt zoeken op gebied, soort eten, prijs. Noem maar op. Ons heeft het erg geholpen met het vinden van een leuk en goed restaurant. Hopenlijk heeft iemand hier wat aan!!!
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Jur schreef:Op http://www.menupages.com kan je leuke en goede restaurants vinden. Je kunt zoeken op gebied, soort eten, prijs. Noem maar op. Ons heeft het erg geholpen met het vinden van een leuk en goed restaurant. Hopenlijk heeft iemand hier wat aan!!!
Handige link :thumbup: ; die kende ik nog niet
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

cmaxxx schreef: Ben op zoek naar een ZEER goede Italiaan in NY. Maw niet eentje waar je snel even binnenwipt, maar eentje die gekend staat om zijn kwaliteit en service (dat dit beetje meer kost nemen we er die dag gerust bij)
Scalini Fedeli, in Tribeca.

Roel.
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

roelb schreef:
cmaxxx schreef: Ben op zoek naar een ZEER goede Italiaan in NY. Maw niet eentje waar je snel even binnenwipt, maar eentje die gekend staat om zijn kwaliteit en service (dat dit beetje meer kost nemen we er die dag gerust bij)
Scalini Fedeli, in Tribeca.

Roel.
Dankjewel alvast allen!

Roel kan je nog iets meer info geven aub? :)
- wat heb jij gegeten, algemene sfeer? aanraders? do / don'ts? richtprijs?

dankjewel alvast!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

cmaxxx schreef:
roelb schreef: Scalini Fedeli, in Tribeca.
Roel kan je nog iets meer info geven aub? :)
Dit is gewoon een erg goed restaurant, met qua menu en inrichting duidelijk een italiaanse sfeer. Maar wel met de nodige Franse invloed op de kaart. Ze hadden voorheen een Michelin ster, volgens mij in 2006. Reken daar ook op qua prijs, met passende wijnen zit je met z'n tweeen zo aan de $200. Op zich helemaal niet duur voor de geboden kwaliteit, maar ik weet niet wat je normale budget is voor een leuk etentje.

Verder denk ik altijd maar: gewoon lekker gaan eten en je eigen mening vormen.

Roel.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de gelegenheid van deze "speciale" avond is.

Daar ben ik dan weer benieuwd naar ;)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Becco was erg goed, maar duidelijk ook erg geliefd. Het was werkelijk niet normaal, zó druk. Heb mensen meer dan twee uur in de rij zien staan.

Jammer genoeg werd ieder hoekje benut en zat iedereen daardoor erg krap en was het gewoon ook niet rustig, veel geluid.
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

toscabreeschoten schreef:Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de gelegenheid van deze "speciale" avond is.

Daar ben ik dan weer benieuwd naar ;)

Wel het zit zo... deze trip is een beetje een speciale.... :)

Ik heb talloze verrassingen ingepland waar mijn medereizigers niets van af weten...

- ophalen met de limo
- luxe suite in niagara hilton
- cabin in GSM
- ticketjes voor wicked
- eten in l'ecole
- eten in del frisco's
- segwaytour

...... en aangezien er iemand super zot is van Italiaans, ze die periode vorig jaar elkaar ten huwelijk hebben gevraagd, wil ik hen bij een Italiaan droppen :)

Klinkt misschien allemaal wat raar maar krijg het niet beter uitgelegd :)
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

roelb schreef: Dit is gewoon een erg goed restaurant, met qua menu en inrichting duidelijk een italiaanse sfeer. Maar wel met de nodige Franse invloed op de kaart. Ze hadden voorheen een Michelin ster, volgens mij in 2006. Reken daar ook op qua prijs, met passende wijnen zit je met z'n tweeen zo aan de $200. Op zich helemaal niet duur voor de geboden kwaliteit, maar ik weet niet wat je normale budget is voor een leuk etentje.

Verder denk ik altijd maar: gewoon lekker gaan eten en je eigen mening vormen.

Roel.
Klopt helemaal, maar soms is de keuze veel te groot en helpt het om met de meningen van anderen de selectie ter verkleinen :)

WIl ook niet langs de straatkant beslissen waar ik binnen ga als er 100 restaurants naast elkaar staan... zou nogal lang duren mij kennende :p

Dankjewel voor je input! ik zet hem zeker op het lijstje!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

cmaxxx schreef: Klopt helemaal, maar soms is de keuze veel te groot en helpt het om met de meningen van anderen de selectie ter verkleinen :)

WIl ook niet langs de straatkant beslissen waar ik binnen ga als er 100 restaurants naast elkaar staan... zou nogal lang duren mij kennende :p
Oh, maar als je hier )Scalini Fedeli) wil gaan eten dan moet je echt vooraf reserveren! En als het een vrijdag- of zaterdagavond is dan doe je er verstandig aan om dat zsm te doen als je niet teleurgesteld wilt worden.
Dankjewel voor je input! ik zet hem zeker op het lijstje!
You're welcome.

Groeten,

Roel.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Absolute aanrader: Queen Ristaurante!
84 Court Street, Brooklyn Heights.
http://www.queenrestaurant.com

Twee jaar geleden waren zij het beste Italiaanse restaurant van New York. Het eten is er voortreffelijk en het menu is desondanks betaalbaar. Het ligt vooraan in Brooklyn.

Zie ons blog, dag 5 (en voor de volledigheid dan ook dag 2):
http://www.bertensaskia.blogspot.com

Veel plezier in New York!Saskia.
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

Vorig jaar kreeg ik de tip van onze gidsen van Central Park Bike Tours dat de lekkerste Italiaan in Little Italy zit en Lombardi's heet. Wij hadden daar graag willen eten maar op het moment dat wij wilden gaan eten waren we daar heel erg uit de buurt, dus niet gedaan.
Volgend jaar staat het zeker op het programma

Ramona
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

cadarora schreef:Vorig jaar kreeg ik de tip van onze gidsen van Central Park Bike Tours dat de lekkerste Italiaan in Little Italy zit en Lombardi's heet.
Er werd gevraagd naar een goed restaurant voor een speciale avond. Lombardi's lijkt me niet een goed antwoord op die vraag :-). Erg lekkere pizza hoor, maar daar werd niet om gevraagd.

Roel.
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

:oops: sorry! Te snel gelezen.

Ramona
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer