Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door Tipsy_1 »

ivm craters of the moon... dat is bij ons al lang gelden hoor (2004).
Wij deden het tussen jackson en boise.

zie reisverslag, dag 24 juni (toen maakte is nog heel korte reisverslagen ;-) )
http://reisverhalen.webs.com/therockiesandnwusa2004.htm

"We maakten korte wandelingen bij Devils Orchard en North Crater Flow (uitleg over de lavastromen naast het pad). In de lava waren ook een aantal grotten. Door de Indian Tunnel kon je doorwandelen omdat er lichtgaten in het plafond zaten. We konden ook naar de top van de Inferno Cone wandelen met spectaculair uitzicht op de lavavelden. Een langere wandeling ging naar de Tree Molds area: putten waar vroeger bomen stonden."

Wij zijn hier enkele uurtjes geweest -> scenic route, langs deze route zijn hier en daar (veelal korte) trails

Tis een hele rit er naar toe, door zo'n verlaten landschap. Wij vinden zoiets fantastisch.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik had jouw verslag reeds gelezen. Je schreef toen inderdaad nog korte verslagen :wink:
Vandaar de vraag om wat meer uitleg. :wink:
Van Jackson naar Boise is ruim 6 uur rijden zonder stops, dus moet Jackson - Twin Falls ook wel te doen zijn (5 uur).
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij vonden in Craters of the Moon Inferno Cone en de Indian Tunnel heel erg de moeite waard. Inferno Cone vanwege de zwarte gravel zonder vegetatie en Indian Tunnel vanwege het afdalen in de tunnel. In 2007 hadden we ook een guided tour gedaan. Dat was ook heel goed bevallen. Dit was toen in het Tree-Molds area omdat het cavesgebied bij Indian Tunnel toen afgesloten was.
Wij zijn hier nu 2x geweest, het was erg mooi.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor de rit van Grand Teton naar Arco (bij CotM) hadden wij met de camper bijna een volle dag nodig maar met de auto kan het wat vlugger, reken voor het park tussen de 2 en 4 uur.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html dag 23 en 24 voor de rit en parkbezoek.
Mount Evans is zeker een bezoek waard maar kan nog gesloten zijn toen wij er waren (10 juni 2007) was de weg net een paar dagen open.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 12
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik zou Billings kiezen i.p.v. Sheridan. Van Medora is het een uurtje korter, waardoor je meer tijd hebt voor Makoshika S.P. Voor de volgende dag maakt het niet veel verschil.
en ik niet, want dan kun je mooi nog de 14a nemen door de Bighorn mts en langs het Medicine Wheel!! Geweldige rit..
De beartooth kun je ook goed vanaf onderen rijden, stukje heen en weer. Of zoals Old Faithfull al schrijft vanuit Yellowstone, ofschoon ik me voor kan stellen dat je dit doet via de 14 vanuit Y-east.

( Ben benieuwd hoe Rob hem gaat rijden want ik die koffer, dat mag niet al te veel hobbelen :roll: ).
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wil je in die koffer blijven zitten dan. :lol:
Enne lukt het al met afvallen?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bart, het staat nochtans in mijn beknopt verslag van dag18.
Wij wandelden boven niet naar de echte top, ik was een beetje ongerust voor de inspanning op grote hoogte, dan ben je in 20min tot 30min wel klaar op die top.
Als je gaat doe zeker de groeten aan de gang en de kleine:
AfbeeldingAfbeelding
Je kan in mijn album nog wat een paar andere foto's ook zien.

Daarna bezochten wij dus ook nog Lookout Mountain en het graf van Buffalo Bill.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

thuul schreef: ( Ben benieuwd hoe Rob hem gaat rijden want ik die koffer, dat mag niet al te veel hobbelen :roll: ).
Zie: viewtopic.php?f=7&t=30133#p495455 dar zit nog wel een kleine verandering in want omdat we voor de Powwow vanuit Yellowstone naar Cody gaan slaan ze dat stukje op 14 juni over in plaats daar van rijden we via de US-310, MT-72 en MT-308 naar Red Lodge en de volgende dag via Beartooth hyway naar Yellowstone.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

thuul schreef:
Ik zou Billings kiezen i.p.v. Sheridan. Van Medora is het een uurtje korter, waardoor je meer tijd hebt voor Makoshika S.P. Voor de volgende dag maakt het niet veel verschil.
en ik niet, want dan kun je mooi nog de 14a nemen door de Bighorn mts en langs het Medicine Wheel!! Geweldige rit..
De beartooth kun je ook goed vanaf onderen rijden, stukje heen en weer. Of zoals Old Faithfull al schrijft vanuit Yellowstone, ofschoon ik me voor kan stellen dat je dit doet via de 14 vanuit Y-east.
Vandaar dat ik ook Sheridan had opgeschreven. Maar omdat we die regio waarschijnlijk niets boeken kijken we wel op de dag zelf hoever we geraken. Ik las veel over die 14a in reisverslagen, schijnt erg mooi te zijn.

Ik had voor de fun/frustratie eens een route gemaakt in de omgekeerde richting. Cody blijft ook dan het pijnpunt waardoor we ook dan een stuk tweemaal moeten rijden. Met name het stuk tussen sheridan en het SD gedeelte. Van Cody naar Custer zou dan een rijdag worden (6 uur dus eigenlijk nog goed te doen wat mij betreft)
route zou er dan zo uitzien:

dag 01: Brussel - Las Vegas
dag 02: Las Vegas - Death Valley
dag 03: Death Valley
dag 04: Death Valley - Ely
dag 05: Ely - Twin Falls (great basin NP)
dag 06: Twin Falls - Grand Teton (craters of the moon)
dag 07: Grand Teton
dag 08: Grand Teton - Yellowstone
dag 09: Yellowstone
dag 10: Yellowstone
dag 11: Yellowstone
dag 12: Yellowstone - Billings (via beartooth hwy)
dag 13: Billings - Medora (Makoshika SP)
dag 14: Medora - Spearfish (Theodore Roosevelt NMP)
dag 15: Spearfisch - Sheridan (devils tower)
dag 16: Sheridan - Lovell (bighorn canyon)
dag 17: lovell - Cody (POWWOW)
dag 18: Cody - Custer
dag 19: Custer
dag 20: Custer
dag 21: Custer - Interior (badlands NP)
dag 22: Interior - Scottsbluff
dag 23: Scottsbluff - Estes
dag 24: Estes - Gunnison
dag 25: Gunnison - Grand Junction (black canyon of the Gunnison)
dag 26: Grand Junction - Salina (colorado NM)
dag 27: Salina - Las Vegas (Valley of Fire)
dag 28: Las Vegas
dag 29: Las Vegas
dag 30: Las Vegas
dag 31: Las Vegas - Brussel
dag 32: Aankomst in Brussel

Nadeel is dat we erg vroeg in Yellowstone zijn, en dan bedoel ik qua weerstoestanden. In de andere ronde zitten we er ruim een week later. We maken ook iets meer kilometers maar zo krijgen we wel alles ingepland. Toch 'wringt' er nog iets bij deze route :dontknow:
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

yellowstone zal toch wel te doen zijn? wij waren er destijds rond 20 juni en het weer was prachtig. Twee weken vroeger zal toch niet een wereld van verschil maken. En misschien is het er dan ook nog wat rustiger, altijd mooi meegenomen :thumbup:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bart, misschien willen jullie een dag opofferen van het verblijf in Las Vegas en deze dag in Estes Park er aan toevoegen. Dus daar twee nachten verblijven, dan kan je tijdens de tussenliggende dag het Rocky Mountain National Park bezoeken. Lekker wandelen aan de oostkant bij onder andere het Bear Lake. Eventueel uit te breiden met Nymph, Dream en Emerald Lakes. Of naar watervallen.
Het is werkelijk een prachtig stuk natuur.

En dan de volgende dag via de Trail Ridge Road hoog over de Rocky's naar het westen, mits de weg open is.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bart misschien wel maar Evy niet :lol:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hey Marco,

een dag inleveren op Las Vegas krijg ik hier nooit uitgelegd :wink: Evy is nu al reeds naar een hotel aan het zoeken :lol:
Vorig jaar hadden we ook drie volle dagen om onze rondreis af te sluiten en eerlijk ... dat was heerlijk. We kwamen dan ook meteen overeen om dat opnieuw te doen voor de volgende reis. Hieraan wil ik dus liever niet aan komen.

Enkele posts geleden schreef ik dat RM NP me om één of andere reden niet 'trekt'. Geen idee waarom want ik ben er nog nooit geweest. Maar als ik de foto's zie in de vele reisverslagen die ik al las, dan doet het me wat europees aan. En ik hou wat van het ruigere werk :wink: Zoals een Badlands NP en een Colorado NM me veel meer aantrekken.
Maar misschien denk ik er wel anders over eens ik er sta. Dat ik zeg, s**t, was ik hier maar wat langer gebleven. Maar als we daar ook niet boeken kunnen we dat misschien ter plekke nog doen. Ik weet echter niet of dat mogelijk is in die regio. Zijn er voldoende overnachtingsplekken om niet te boeken in RM NP?

Bart

EDIT: rob is me al voor :lol: :lol: :lol:
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tipsy_1 schreef:yellowstone zal toch wel te doen zijn? wij waren er destijds rond 20 juni en het weer was prachtig. Twee weken vroeger zal toch niet een wereld van verschil maken. En misschien is het er dan ook nog wat rustiger, altijd mooi meegenomen :thumbup:
Die twee weken kunnen heel veel verschil uitmaken, zowel wat begaanbaarheid van wegen en trails aangaat als wat wildflower bloei aangaat en ook de temperatuur kan veel aangenamer zijn hoewel dat van dag tot dag gemakkelijk 20 graden kan verschillen.
Nadeel is dan weer dat er mogelijk al veel meer muggen zijn :x
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja Bart, ik begrijp het wel, er is zo veel te zien en te doen, je moet keuzes maken.
En jullie zien natuurlijk al heel veel natuur tijdens de andere dagen en Las Vegas is ook een feest om te verblijven.

Daarbij, smaken verschillen en dat is ook alleen maar goed. Wij waren afgelopen september voor de tweede maal in Estes Park en in het Rocky Mountain NP en ik zou er zo weer naar toe gaan. Ook bezochten wij dit jaar voor de eerste keer de Black Canyon of the Gunnison en het Colorado NM, dat ook prachtige stukken natuur zijn. Allemaal heel de moeite waard om te bezoeken.

In Estes Park is veel accommodatie, maar het is de belangrijkste plaats aan de oostkant van het RMNP, dus reserveren is gewenst. Maar afhankelijk van de rijrichting van jullie route, kan je, als je er toch zou willen verblijven, misschien onderweg nog iets boeken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob schreef:
Tipsy_1 schreef:yellowstone zal toch wel te doen zijn? wij waren er destijds rond 20 juni en het weer was prachtig. Twee weken vroeger zal toch niet een wereld van verschil maken. En misschien is het er dan ook nog wat rustiger, altijd mooi meegenomen :thumbup:
Die twee weken kunnen heel veel verschil uitmaken, zowel wat begaanbaarheid van wegen en trails aangaat als wat wildflower bloei aangaat en ook de temperatuur kan veel aangenamer zijn hoewel dat van dag tot dag gemakkelijk 20 graden kan verschillen.
Nadeel is dan weer dat er mogelijk al veel meer muggen zijn :x
Rob, jij zou ze ook andersom rijden dan, zoals ik eerst plande?
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja, Yellowstone zo laat mogelijk in de route is wat mij betreft de beste optie.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

dat was mijn idee ook, vandaar dat ik pas nu eens gekeken had om de route om te draaien en niet in het begin :wink:
Maar omdat ik het niet goed ingepland kreeg toch eens een poging gewaagd.
Als ik de eerste route neem dan kan ik niet buiten het op en neer rijden naar Cody voor de POWWOW.
Had die twee dagen eerder geweest was het perfect geweest. Helaas, dus zullen we het zo moeten doen. Voordeel is wel, zoals Old faithful zegt, dat we dan de Chief Joseph Hwy kunnen rijden.
De beartooth hwy rijden we dan drie dagen eerder, bij het binnen rijden van Yellowstone.
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Aangezien dat het in Yellowstone erg druk zal zijn eind juni willen we hier wel iets gaan boeken, en ik denk dat we beter niet meer te lang wachten!
Er zijn al velen onder jullie in Yellowstone geweest en kunnen we misschien wat helpen met de indeling van de dagen in Yellowstone. Die periode wordt onderbroken met een nacht in Cody voor de powwow (zullen we best ook boeken zeker?)

Maar in welke loop van de 8 in Yellowstone kruipt het meeste tijd? we zitten er waarschijnlijk op deze wijze:

Red lodge - Yellowstone
Yellowstone
yellowstone - cody
cody - yellowstone
yellowstone
yellowstone
yellowstone- grand teton

Waar en hoe kunnen we best de overnachtingen indelen? de eerste 2 nachten in het noorden ergens? en de 3 andere ergens aan de zuidelijke loop? of andersom?
Dat mogen cabins zijn of een motel, maakt op zich niet zo veel uit.

We denken er trouwens aan om in het begin van de vakantie slaapzakken te kopen om wat vaker in cabins te overnachten, maar we zijn er nog niet helemaal uit.

Bart
Grts, Bart

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Volgens mij is er het meeste te zien nabij Old Faithful (links onder van de 8-loop). --> geysers, pools, etc...
Dan bij Canyon village (rechts midden). --> Canyons, trails, wildlife
En ook bij Mammoth (links boven) nog. --> geysers, springs
Als je wildlife wil spotten kan dat best bij valavond of vroege ochtend en best in het rechtse deel van de 8-loop en in de Lamar Valley. Centrale ligging daarvoor is Canyon village.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer