MMmm zelf noten bakken?dutchie_in_boston schreef:Wat ik ook mis zijn de vers-gebrande noten. Heet, zout, vet - heerlijk!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
En wat mis je in Amerika?
Re: En wat mis je in Amerika?
Sandy
-
- Amerika-expert
bandido, Haymarket? Of Haymaaahkit, zoals die markt hier heet. Ja, daar kwam ik regelmatig op een zaterdag en dat heeft inderdaad wel iets van een NLse markt.
- Bandido
- Amerika-expert
Yep, die is het inderdaad. Niet helemaal hetzelfde, maar het kwam toch aardig in de buurt vond ik.dutchie_in_boston schreef:bandido, Haymarket?
"Keep Georgia On Your Mind"
- Myrte
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
gisteren was er interessante aflevering van de Keuringdienst van Waarde over Gouda kaas:
http://zine.ntr.nl/page/18221/nl
En stroopwafels heb ik ook wel eens gezien bij Trader Joe's !
http://zine.ntr.nl/page/18221/nl
En stroopwafels heb ik ook wel eens gezien bij Trader Joe's !
Niks! Behalve misschien dan de zee in Las Vegas. Moest die daar liggen, dat zou geweldig zijn! Voor de rest absoluut niks! Alles is er geweldig!
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ik heb niemand "zoetzure" augurken horen noemen eigenlijk. Zijn die er wel te krijgen?
Ik heb alleen maar zure augurken gezien eigenlijk maar er zijn nog zat supermarkten die ik moet leren kennen
Ik heb alleen maar zure augurken gezien eigenlijk maar er zijn nog zat supermarkten die ik moet leren kennen

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een familierecept voor een knoflooksaus waar zoetzure augurken en zoetzure zilveruitjes in moeten. De augurken hebben we uiteindelijk gevonden bij World Market hier in Denver want die waren voor de rest nergens te vinden (ook niet bij Whole Foods, bijvoorbeeld, waar ze toch ook wel verschillende "exotische" dingen hebben). Je krijgt bij de meeste supermarkten alleen maar de zoute augurken, of de zoete augurken (of augurken gezoet met Splenad - gatverdamme wat was dat smerig), maar geen zoetzure.
Zilveruitjes zijn helemaal niet te vinden in zoetzuur. We hebben uiteindelijk dat ene merk zure zilveruitjes (of liever, cocktailuitjes) gekocht, en zelf suiker erbij gedaan en enkele dagen laten staan. Dat werkte goed, maar het is niet ideaal.
Zilveruitjes zijn helemaal niet te vinden in zoetzuur. We hebben uiteindelijk dat ene merk zure zilveruitjes (of liever, cocktailuitjes) gekocht, en zelf suiker erbij gedaan en enkele dagen laten staan. Dat werkte goed, maar het is niet ideaal.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, wij halen die inderdaad ook bij de Farmers Market. Nou ja, eigenlijk is het meer een enorme supermarkt met producten van over de hele wereld, met boeren heeft het vrij weinig te maken. Maar hoe dan ook, ze hebben er een vrij forse afdeling met producten uit Rusland, Duitsland en Oekraine en daar vind ik qua augurken en zilveruitjes precies wat ik nodig heb. Maar ik begin wel te wennen aan de Amerikaanse augurken.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is al zo lang geleden, dat ik een zoetzure augurk op heb, ik herinner me de smaak eigenlijk niet. Ik ben helemaal weg van de Vlasic verse dill augurken, mmmm!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan hier gewoon zoetzure augurken kopen (bij de betere supermarkt)
Je hebt hier bijvoorbeeld Price Cutter supermarkt met een wereldafdeling en dan staan ze onder de duite afdeling (barrell pickles) smaken net als thuis. Ze zijn van grundelsheim
Je hebt hier bijvoorbeeld Price Cutter supermarkt met een wereldafdeling en dan staan ze onder de duite afdeling (barrell pickles) smaken net als thuis. Ze zijn van grundelsheim
Mensen die in New York woonachtig zijn hoeven niet langer stroopwafels te missen schijnbaar
Iemand die ik volg op Twitter is werkzaam als correspondent voor een omroep en tweette deze foto's vanuit Brooklyn:
http://plixi.com/p/56753770
http://plixi.com/p/56754120

http://plixi.com/p/56753770
http://plixi.com/p/56754120

1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gisteren zag ik, dat je bij Kaasnco zilveruitjes en augurkenkunt bestellen. Voor degenen, die echt niet zonder kunnen
(andere mailorderbedrijven zullen ze ook wel bieden, maar ik heb net van hun besteld, vandaar).

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik haal mijn stroopwafels altijd bij de Worldmarket
(evenals de Haribo drop)

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goeie tip, dank je!Petra/VS schreef:Gisteren zag ik, dat je bij Kaasnco zilveruitjes en augurkenkunt bestellen. Voor degenen, die echt niet zonder kunnen(andere mailorderbedrijven zullen ze ook wel bieden, maar ik heb net van hun besteld, vandaar).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En moest je op rondreis zijn in Canada, en in de buurt van Guelph komen, dan heb ik nog een goed adresje:
B-Chocolate (30 Carden Street).
Het is een Limburgse gast die er Leonidas pralines verkoopt, chocolade van Galler, zijn gebakjes en ijs zien er ook voortreffelijk uit, en hij vertelde me afgelopen weekend dat hij bv. op zaterdagochtend verse appeltaarten bakt om te verkopen, en briochen!!!
Hij bestelde nu blijkbaar ook de Cafe Noir koekjes, en Hasseltse speculaas om het te gaan verkopen in zijn winkel. Ik ben dus fan!
Guelph is een leuk universiteitsstadje. Je vindt er trouwens het huis van John McCrae, de man die de poppies zo beroemd maakte In Flanders fields, the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below...
B-Chocolate (30 Carden Street).
Het is een Limburgse gast die er Leonidas pralines verkoopt, chocolade van Galler, zijn gebakjes en ijs zien er ook voortreffelijk uit, en hij vertelde me afgelopen weekend dat hij bv. op zaterdagochtend verse appeltaarten bakt om te verkopen, en briochen!!!
Hij bestelde nu blijkbaar ook de Cafe Noir koekjes, en Hasseltse speculaas om het te gaan verkopen in zijn winkel. Ik ben dus fan!

Guelph is een leuk universiteitsstadje. Je vindt er trouwens het huis van John McCrae, de man die de poppies zo beroemd maakte In Flanders fields, the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
we hebben gisteren rode kool (uit een pot) gegeten.
Ik weet dat veel mensen het zelf maken, maar met alle chloor in het water is dat voor mij geen succes.
We hebben in de buurt een winkeltje met duitse artikelen gevonden. Voor zoonlief Hanuta en voor mij rode kool
Ik weet dat veel mensen het zelf maken, maar met alle chloor in het water is dat voor mij geen succes.
We hebben in de buurt een winkeltje met duitse artikelen gevonden. Voor zoonlief Hanuta en voor mij rode kool

A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
We zitten nu aan de schuimpjes, marsepein en schocolade letters, vers (nou vers) uit Holland. Mis wel toastjes met van die zalm uit blijk 

-
- Amerika-expert
Hier verkopen ze gelukkig Kuhne rode kool. Ben er gek op!
Kost wel een paar duiten meer, maar erg lekker. Onlangs had de Aldi ze trouwens ook.
Nu hadden ze er de Choco muntjes. Voor mensen met (in sinterklaas gelovende kids) misschien een idee?
@ Texas Boy
Wij hadden onlangs ook zo'n zending uit Nederland. Kruidnootjes, marsepein.....
Helaas heeft het Sinterklaas niet gehaald
Kost wel een paar duiten meer, maar erg lekker. Onlangs had de Aldi ze trouwens ook.
Nu hadden ze er de Choco muntjes. Voor mensen met (in sinterklaas gelovende kids) misschien een idee?
@ Texas Boy
Wij hadden onlangs ook zo'n zending uit Nederland. Kruidnootjes, marsepein.....
Helaas heeft het Sinterklaas niet gehaald

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je eten kookt blijft er niets van chloor over in het kraanwater. Chloor verdampt zelfs al uit het water als je het een paar uur bij kamertemperatuur in een kan laat staan; vervolgens in de ijskast en je hebt op een goedkope wijze smakelijk water.Pe schreef:we hebben gisteren rode kool (uit een pot) gegeten.
Misschien zit er bij jullie iets anders in het water waardoor het niet goed smaakt?
Idd.. wat wij deden voor we een koelkast hadden met filter en koudwater systeem was een grote 'tap tank' met water vullen en die in de koelkast zetten. Altijd lekker koud water en de chloor was na een paar uur verdwenen.Loek schreef: Als je eten kookt blijft er niets van chloor over in het kraanwater. Chloor verdampt zelfs al uit het water als je het een paar uur bij kamertemperatuur in een kan laat staan; vervolgens in de ijskast en je hebt op een goedkope wijze smakelijk water.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts