Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Re: DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Bericht door Jacqueline »

GJK schreef:iedereen bedankt heb er veel zin in!
ik ga een blog bijhouden van alle belevenissen en zal die later hier plaatsen!

ik zal mn zonnebril meenemen kevin :lol: ! best grappig om met het gevoel te vertrekken uit nederland dat de winter eraan komt en de zomer alweer lang achter je ligt en dan terug de zomer in te raken daar :clap:
Neem maar genoeg korte broeken mee. Het is hier (Corona, CA) momenteel 33 graden, en gisteren was het er 38 8)
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Zo wat is dat snel gegaan! Van harte gefeliciteerd en uiteraard veel geluk toegewenst in het zonnige SoCal! 8)
Afbeelding
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

yoooo even een korte update, heel druk gehad afgelopen dagen maar dit is mijn blog:
www.woneninamerika.blogspot.com

het is hier fantastisch, groetjes!!!!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Heb je gebookmarked bij mijn andere blogs van emigranten.
Sandy
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb je ook gebookmarked. Ben heeeel benieuwd naar je belevenissen in SoCal!

Las ik nou op je blog dat je nooit eerder in California geweest was? :shock:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dat is wel heel stoer, gewoon gaan als je er nog niet eerder geweest bent haha!

Leuke blog GJK! Maaruh.. 2 uur voordat je pas klaar was :roll:

Sjonge, ben ik even blij dat ik toch maar een rechtstreekse vlucht geboekt heb... wow....
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Aantal bookmarks: +1.

Veel succes met je nieuwe leven.
Groet,

Old Faithful
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Welkom in de VS, GJK! En vanaf nu: wederom veel succes!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Bedankt iedereen! :)

RiverCola, klopt ik wilde eerst op een 90 dagen visum gaan, maar toen won ik net in die periode de green card en was het natuurlijk een duidelijke zaak dat ik meteen voor dit ''lot uit de loterij'' zou gaan en dan zou ik altijd nog naar een andere streek kunnen gaan wanneer California niet zou bevallen, maar /so far is SoCal echt helemaal geweldig:)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

SSN is binnen! Morgen een secured cc aanvragen en theorie examen!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wow wat snel! Greencard nog niet?

Supergoed GJK. Heb je het een beetje naar je zin?
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Ja zeker:) Nee green card nog niet binnen helaas... maar ik ga ervan uit dat die binnenkort ook met de post gewoon binnen komt:)
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

super om alles te lezen!!
ik geniet zo mee (vooral ook van het weer hahaha)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Even een (laatste) update in dit topic, ik heb zoals ook in het blog-topic een blog op http://www.woneninamerika.blogspot.com waar ik regelmatig updates probeer te plaatsen over het leven in socal. De GC en SSN kreeg ik vrij snel na elkaar binnen, resp 2 weken en 6 dagen na mijn entree in the us. Het theorie voor auto had ik gehaald met het maximaal aantal fouten zonder te leren (ik had van de 35 vragen de eerste 5 vragen fout, was leuk om te zien toen de man het nakeek!). Iedereen op dit forum heel erg bedankt voor alle adviezen, vanaf dag 1 dat ik hier lid werd en ik nog plannen had op een tourist visum de VS in te gaan ben ik met alle vragen super geholpen en ik hoop dat ik nog eens kan helpen voor toekomstige immigrants :) Iedereen, van de dv 2011 speciaal, heel veel succes met alle voorbereidingen (rsn, ziva, jaja en natuurlijk sten) op de GC!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Fijn dat het je zo goed afgaat ginder!
En GJK, de sterkte van Alles Amerika is dat iedereen zijn steentje bijdraagt met zijn eigen ervaringen. Zo kun je elkaar verder blijven helpen. Dus jij op jouw beurt gaat weer belangrijk zijn voor diegenen die na jou volgen! Tof dat je dus hier blijft komen, en je ervaringen deelt met ons.
Ben benieuwd hoe je de kerst gaat ervaren ginder! Voor mij blijft het vreemd omdat je kerst associeert met sneeuw en koude, terwijl dat nou net niet de dingen zijn die je aan California linkt...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Leuke blog GJK! En zie dat je het erg naar je zin hebt daar. Kan het me heel goed voorstellen, Los Angeles is heel anders dan een 'grote' stad in NL, toevallig ga ik in februari naar LA, wat weer een heerlijke verademing is. En volgens mij ben je trouwens ook een van de jongste GC houders van dit forum! Veel geluk en vooral plezier daar, en 'k hou je blog zeker in de gaten. Leuk!
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

heel erg bedankt!:)

ik vroeg me af of iemand een goede tip voor een goede healthinsurance heeft?
ik heb me officieel uitgeschreven in Nederland en ik ben nu op zoek naar een goede verzekering in de VS, is dit via internet het beste aan te vragen of is het beter langs te gaan? thanks
robertm
Amerika-ontdekker

Bericht door robertm »

Indien je daar werkt dan kan je het vaak via je werkgever regelen, anders wordt het snel duur.

Probeer deze ziektekosten verzekering eens. Ze hebben (volgens mij) geen winst oogmerk en zijn in een NL'se onderzoek als beste verzekering/zorgverlener naarvoren gekomen. Nadeel is dat je naar aangesloten ziekenhuizen en dokters moet.

https://www.kaiserpermanente.org/

Groet, Robert
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Bedankt voor de tip Robert, alleen hoe moet ik me dat voorstellen, beetje domme vraag misschien maar, ''alleen aangesloten ziekenhuizen'' als ik een ongeluk krijg of wat dan ook dat ik eerst met de ambulance op zoek moet naar een ziekenhuis die aangesloten is bij het verzekeringsbedrijf??

Als ik er eentje uitpak van Kaiser Permanente krijg ik zoiets:

DEDUCTIBLE DED 25/1000
The Deductible 25/1000 plan has a $1,000 deductible and offers lower monthly rates. Some services, such as office visits, are a $25 copay. Most services are subject to the $1,000 deductible. Preventive care is no charge from the first day of coverage.

Maar ik snap er helemaal niets van, iemand die er iets over kan zeggen?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Deductible is je eigen risico. Een deductible van $1000 betekent dus dat je de eerste duizend dollar aan kosten zelf moet betalen. Een co-pay is het bedrag dat je uit eigen zak moet betalen als je naar de dokter gaat, of medicijnen nodig hebt. In dit geval is dat dus $25.

Wat belangrijk is dat je uitzoekt wat de uitzondering zijn. Ben je meteen voor alles gedekt? Wat voor dingen worden allemaal niet inbegrepen? Volgens mij mag een annual cap niet (dat is dat je maar voor zoveel per jaar mag "kosten"), maar ook dat zou ik even nakijken.

Aangesloten ziekenhuizen>ik weet niet of dit ook voor ziekenhuizen geldt, maar als je een bepaalde verzekering hebt, dan is het vaak zo dat je alleen naar bepaalde artsen kan. Artsen die lid zijn van jouw "netwerk". Als je buiten je netwerk gaat moet je of meer co-pay betalen, of je moet het helemaal uit eigen zak betalen. Ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad; je belt je verzekering, vraagt een lijst met artsen op (of kijkt online), en kiest er daar eentje uit. Ik ben zelf ook nog nooit in het ziekenhuis opgenomen, dus ik heb geen idee hoe dit werkt met ziekenhuizen, maar ik weet wel dat hier in Georgia bijvoorbeeld een wet bestaat (weet niet of dat federal is) dat ziekenhuizen noodgevallen niet mogen weigeren. Je zal dus niet op straat creperen, maar ja, hoeveel dat dan kost, dat weet ik niet :)
Maar het is wel belangrijk om te weten, want als jouw verzekering maar een heel beperkt aantal artsen in het netwerk heeft, dan zit je misschien met hele lange wachttijden ofzo.

Ik kan niks zinnigs zeggen over of dit een goed plan is of niet, aangezien ik via mijn mans werk verzekerd ben, en er dus nooit zelf naar heb hoeven kijken :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer