Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pushkin: Rondreis 2011, tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Pushkin: Rondreis 2011, tips?

Bericht door Pushkin »

Joepie!! We hebben opnieuw geboekt voor een USA-tripje! :)

Bij het lezen van andere reisverslagen heb ik weer heel wat opgestoken en zijn we deze keer tot volgende route gekomen:

10/sep BRU - Seattle
11/sep Seattle (verkenning van de stad)
12/sep Seattle -Whale watching in Anacortes - North Cascades (Winthrop)
13/sep North Cascades (hike - nog onbekend- any tips?)
14/sep North Cascades - Ashford (Mount Rainier NP)
15/sep Mount Rainier NP (ik zag bij Erwin en Ingeborg enkele leuke plekjes op hun blog, maar zonder echte namen van "hikes", of heeft iemand anders ervaringen met een leuke hike daar? we zijn stapelzot van watervallen :-))
16/sep Mt Rainier NP (evt. nog een leuke hike, we zouden toch pas laat willen toekomen aan het hotel van de luchthaven)- Seattle Tacoma Airport
17/sep Seattle - LA (binnenvluchtje)
18/sep LA - Santa Barbara
19/sep Santa Barbara - Hesperia (bezoek bij vrienden) - Las Vegas
20/sep Vegas - via Valley of Fire SP - Zion (misschien stukje Pine Creek Waterfall Trail)
21/sep Zion (Hidden Canyon hike) - Cedar City (Ghost Town Silver Reef)
22/sep Cedar City - Torrey (iemand tips waar we onderweg nog wat zouden kunnen zien/doen?)
23/sep Torrey - LWHC (hebben het vorig jaar moeten opgeven na 10min -> stortbui! willen het nu opnieuw proberen :-)) - Moab
24/sep Moab (Delicate Arch Trail) of als iemand nog een leuke trail kent die minder toeristisch is? We deden hier vorig jaar de Corona Arch Trail = prachtig & rustig!! :-)
25/sep Moab - Blanding (Blanding als slaapplaats om de ferry te nemen volgende ochtend :))
26/sep Blanding - Burr Trail - Boulder (is de Burr Trail hier goed aangegeven eigenlijk?)
27/sep Boulder - Cannonville - Cottonwood Canyon Road - Page (is het te ambitieus om hier nog te stoppen & te hiken voor Yellow Rock?)
28/sep Page - Kanab (Smokey Mountain Road &... nog een leuke hike in de buurt richting Kanab, Water Holes Slot Canyon?)
29/sep Kanab (we proberen mee te doen met de lottery van de Wave, anders proberen we met de tip van Henriëtte de Edmaiers Secret, zag er ook weer fantastisch uit! ;-))
30/sep Kanab - LV
1/okt Las Vegas -home
2/okt home

Uiteraard zijn al jullie bedenkingen & tips -zoals steeds- meer dan welkom! :-)

Bedankt alvast!! :-D
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Pushkin: Rondreis 2011, tips?

Bericht door Isis »

In Arches NP is het rustig als je vroeg komt. Devil's Garden maar dan helemaal naar achteren zou ik dan een aanrader vinden. Helemaal naar DoubleO neem de primitive trail met klim en klauterwerk en loop over de richel weer terug. Delicate Arch is (voor mij) wel een heel bijzondere plek en bij avond licht (vanaf een uur voor zonsondergang) erg mooi. Maar zoals je misschien weet ook wel erg druk. Nu ga je in September dan zijn er al minder toeristen dus dat scheelt vast wel.Als ik ooit weer ga dan loop ik ook langs de Arch naar beneden om een ander pesrpectief te krijgen...

Wij vonden de wandeling door Fiery Furnace ook de moeite waard en de gids was toegevoegde waarde (geologie en biologie). Maar dan kun je ook met 28 man lopen.... Of je moet er op eigen houtje met permit ingaan.

Ga je niks in Capitol Reef doen???? Erg mooi! LWHC hebben wij ook overgeslagen vanwege hevige regen de dag ervoor en genoeg stenen voor de kinderen.... (in Goblin Valley lag zelfs water)
Over andere zaken kan ik niet zoveel zeggen.. helaas.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Bedankt Isis! :-)

Het is niet onze eerste keer in Moab, vandaar maar 1 dagje daar... Capitol Reef hebben we ook al gedaan, dus die slaan we deze keer over.
Fiery Furnace was ik nog wel aant overwegen, maar als ik mag kiezen tussen een rustige trail dan doe ik die liever dan met massa mensen ;-) hoewel ik de info van de ranger misschien dan wél weer interessant kan vinden (something to think about! :wink: )
Ik zal alvast eens bekijken ivm die permits voor Fiery Furnace, al had ik hier op het forum begrepen dat het niet zo raar is om er verdwaald te geraken??

Enfin, LWHC wil ik echt nog eens opnieuw proberen! Mocht het toch dreigend regenweer zijn, dan zou ik precies wel een B-plan willen hebben om te doen of het plan Cedar City - Torrey omgooien, dus als iemand hier tips voor heeft? :-)

Maar nog eens, heel erg bedankt voor je tips ivm Fiery Furnace en Devils Garden!

Groetjes
Ellen
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Pushkin schreef:27/sep Boulder - Cannonville - Cottonwood Canyon Road - Page (is het te ambitieus om hier nog te stoppen & te hiken voor Yellow Rock?)
Nee hoor, dat is zeker niet te ambitieus. Wij zijn vorig jaar vanuit Page naar de Cottonwood Canyon Road gereden, en hebben toen de hike naar de top van Yellow Rock gedaan. Daarna zijn we doorgereden naar Bryce Canyon. Dat paste allemaal ruimschoots in 1 dag. Jullie rij-afstand is weliswaar een beetje verder, maar dat kan m.i. makkelijk.
Je bent echt een schitterende ervaring rijker als je naar de top van Yellow Rock gaat, het uitzicht daar was adembenemend mooi. En Yellow Rock zelf is ook prachtig, met al die lijnen en kleuren in het gesteente.
De klim in het begin is wel zwaar, en de afdaling via die steile helling vond ik zelfs nog lastiger. Maar ik had een hele goede oplossing: ik had een oude broek aan (speciaal voor deze hike van thuis uit meegenomen) en ik ben al zittend op m'n kont naar beneden gegleden :wink: Ging prima! O ja, ook nog oude handschoenen aan zodat ik me goed vast kon houden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

En mocht je na Yellowrock nog een leuke dirtroad willen rijden lees dan ons verslag van dit voorjaar even.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 15 op de eerste foto van die dag kan je zien wat Henriëtte bedoel met het eerste stuk van de trail, je ziet daar (van beneden naar boven) Annie, Marjan en jan zich naar boven werken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je vrienden i n Hesperia wonen, waarom ga je dan eerst naar Santa Barbara?
In Silver Reef ben je snel uitgekeken denk ik. Wellicht dat je de Kolob Section van Zion nog met een bezoek kunt eren.
Van Cedar City zou je via Cedar Breaks kunnen rijden, vervolgens 143 langs Panguitch Lake dan via 89 en de binnenwegen via Koosharem en Loa naar Torrey. Of eerst naar Bryce en dan 22 noord. Kom je geen mens tegen, wel koeien. Mooiste is natuurlijk www.scenicbyway12.com maar ik zie dat je daar later nog komt. Een hele mooie route is via Koosharem en Fish Lake naar 72. Je gaat over 9000' en komt uit op I70. Deze stretch van I70 behoort tot de mooiste in de USA door San Rafael Swell maar je mist LWHC.
Moab=Blanding is maar een piepklein stukje. In Blanding is Edge of the Cedars. Vonden wij leuk.
Heb je ut95 al eens gereden? Indien niet zou ik die route nemen ipv de ferry route. Je kan voor Capitol Reef Notom Bullfrog road rijden en dan de kronkels op naar Burr Trail.
Voor je Notom Bullfrog en Cottonwood gaat rijden vraag eerst naar de omstandigheden.
Yeehaw
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als jullie stapelgek zijn op watervallen, waarom gaan jullie dan zo kort naar de omgeving van Seattle en reizen jullie daarna naar het zuidwesten? Er zijn in het noordwesten namelijk een heleboel prachtige watervallen! Jammer, die omgeving is echt prachtig ook! Je zou bijvoorbeeld naar Oregon kunnen gaan en langs de Columbia River GOrge rijden. Daar liggen echt tientallen heel mooie watervallen en kun je ook heel mooie hikes maken. Klinkt echt als iets voor jullie!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Isis schreef:In Arches NP is het rustig als je vroeg komt. Devil's Garden maar dan helemaal naar achteren zou ik dan een aanrader vinden. Helemaal naar DoubleO neem de primitive trail met klim en klauterwerk en loop over de richel weer terug.
Absoluut mee akkoord ! Prachtige trail is dit !
Neem eens een kijkje op onze website op dag 11 van de 2009 reis voor het verslag van die trail.
Ook LWHC deden wij, op dag 14.
Ik vind het trouwens een leuke route. Onderweg van van Boulder naar Escalente kan je ook kiezen voor de wandeling naar Lower Calf Creek Falls. Indien je niet geloot wordt voor The Wave kan je dan de dag in Page gebruiken voor de trail naar Yellow rock.
Tussen Page en Kanab kan je ook de Buckskin Gulch trail lopen. Trailhead is dezelfde als The Wave. Wij hebben die niet gedaan omdat we permits hadden voor The Wave. Indien we die niet hadden deden we BG wel.

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Bedankt Henriette en Rob voor jullie tips ivm Yellow Rock!
Ik weet het antwoord waarschijnlijk al op volgende vraag, maar ik probeer hem toch even te stellen :wink: ik zag bij Rob ook de Wahweap Hoodoos, en nu vraag ik me af of dit haalbaar is op dezelfde dag als Yellow Rock en Cottonwood Canyon Road?? Is het correct, ik zag dat ze gelegen waren in Escalante? Rem me gerust af als jullie vinden dat ik met mijn hoofd blijven botsen ben ;-) maar ik kan het gewoon niet zo goed inschatten! 8)

Aan Yeehaw: Santa Barbara is in feite meer op verzoek van mn vriend, gezien die gek is op alles wat aan het water ligt (we wonen zelf op een boot) dus alles wat met bootjes, havens, of water te maken heeft, daar is ie gek van :-p Bovendien hebben we SB gezien in 2007 en dat beviel ons wel, maar het is zeker geen must... dus staat nog niet helemaal vast hoor ;-)

Aan Jasmino: Ik weet dat we maar een korte tijd in Seattle en omgeving zijn, maar dat komt omdat mijn schoonfamilie op Vancouver Island wonen en me meegaven, dat die streek niet altijd zonzeker is einde september en je rekening moest houden met af en toe wel wat regen. Ik hoor je al denken :) Regen verknoeit niet onze vakantie, maar zoals je wel weet is Utah nu eenmaal veel warmer (of heter) en zonzekerder op dat vlak, dus vandaar de combiné. Maar sowieso willen we alvast een proevertje nemen met een weekje meer noordelijker, en waarschijnlijk gaat ons dat toch zo goed bevallen dat we gewoon een grotere route up north inplannen voor 2012 ;-) zo blijven we bezig he :-D

Bedankt ook aan Dude en Isis voor de DoubleO route in Arches (is dat letterlijk genomen de 'Primitive Trail?) die ga ik opzoeken en dat zal'em waarschijnlijk wel worden ;-)

Groetjes!
Ellen
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

-niet altijd zonzeker is einde september en je rekening moest houden met af en toe wel wat regen-
Dat mag je wel zeggen, als ergens een depressie in de USA start is het daar wel :(
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

hihi :))

Hey Yeehaw! Ik was nog wat vergeten!! :-D
Ik bekijk de Burr Trail vanop de kaart in Google Maps... als ik de route neem zoals jij ze beschrijft, vanuit Nottom ... waar eindig ik dan de Buur Trail?
Misschien domme vraag... of weet je waar ik een detailkaart kan vinden van deze trail? Want nu zit ik zo met die muis te schuiven - compleet ingezoomd op Google Maps - en das allesbehalve handig :-p

Bedanktnog eens!
Groetjes
Ellen
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dit is misschien een interessante site : http://www.scenicbyway12.com/
Als je op de nummers klikt krijg je meer uitleg over datgene.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je Notom Bullfrog rijdt vanaf ut24 moet je op een zeker moment rechtsaf de switchbacks op. Je rijdt eerst ten oosten van Waterpocked Fold, eerst verhard, daarna een redelijke graded road als het droog is. Na ca 30 miles (schat ik) sla je rechtsaf Burr trail op. Eerst heb je de onverharde switchback (ook goed te doen) als ik mij goed herinner zo'n 5 to 6 miles, en daarna is Burr trail verhard tot ut12 zo'n 30 miles verder. Kijk de juiste afstanden nog maar even na.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Pushkin schreef:Bedankt Henriette en Rob voor jullie tips ivm Yellow Rock!
Ik weet het antwoord waarschijnlijk al op volgende vraag, maar ik probeer hem toch even te stellen :wink: ik zag bij Rob ook de Wahweap Hoodoos, en nu vraag ik me af of dit haalbaar is op dezelfde dag als Yellow Rock en Cottonwood Canyon Road?? Is het correct, ik zag dat ze gelegen waren in Escalante? Rem me gerust af als jullie vinden dat ik met mijn hoofd blijven botsen ben ;-) maar ik kan het gewoon niet zo goed inschatten! 8)
Groetjes!
Ellen
Wahweap Hoodoos liggen niet bij Escalante maar (ruwweg) boven Big Water als je de route die wij op dag 16 gereden hebben volgt is de wandeling er naar toe een stuk korter.
Als je terugkomt van Yellowrock richting de US-89 moet je op de Cottonwood Road een kleine mijl voor je op de US-89 komt links een zijweg in de Coyote Valley Road (BLM-431).
Het is mogelijk in een dag als je vroeg starten en het zal wel zwaar zijn, verkijk je niet op de hike naar Yellowrock, de hike naar Wahweap is vlak dus niet echt moeilijk.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Als je de wahweap hoodoos wilt bezichtigen langs de onofficiële route kan het zijn dat de tocht korter is. Wij deden hem langs de officiële route en ik kan je zeggen, er kwam precies geen einde aan. De hike was niet zozeer zwaar, maar toch wel vrij lang. Wij deden er geloof ik wel 5u over heen en terug.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Via de korte route ben je bij 15 tot 20 minuten bij de eerste groep.
Wij waren binnen 2,5 uur terug bij de auto.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Pushkin schreef:Bedankt Henriette en Rob voor jullie tips ivm Yellow Rock!
Ik weet het antwoord waarschijnlijk al op volgende vraag, maar ik probeer hem toch even te stellen :wink: ik zag bij Rob ook de Wahweap Hoodoos, en nu vraag ik me af of dit haalbaar is op dezelfde dag als Yellow Rock en Cottonwood Canyon Road??
Ik sluit me aan bij het antwoord van Rob: het kan wel, maar 't wordt dan wel een erg drukke dag. De hike naar Yellow Rock is behoorlijk pittig, die naar de Wahweap Hoodoos is veel makkelijker. Ik heb even nagekeken hoe lang wij onderweg zijn geweest, bij Yellow Rock was dat in totaal 4 uur, bij de Wahweap Hoodoos hebben we er net zoals Rob ongeveer 20 minuten over gedaan om te voet de eerste groep te bereiken. De tweede groep lag daar niet ver vandaan, een paar minuten lopen als ik het me goed herinner. Die 4 uur bij Yellow Rock kan wel korter hoor, wij hebben er uitgebreid de tijd voor genomen.

Als jullie een goede conditie hebben en niet opzien tegen een lange dag onderweg, dan kan je deze twee wel combineren. Voor mij persoonlijk zou het te zwaar zijn, voor mij was Yellow Rock in combinatie met wat uitkijkpunten in Bryce Canyon NP genoeg voor 1 dag.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ellen en Ives zijn een stuk jonger (en fitter) dan ons Henriëtte, die kunnen dat gemakkelijk aan :lol:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Je hebt helemaal gelijk Rob..... jij opa, ik inmiddels ook al oma..... Ellen, neem ons oudjes vooral maar niet als voorbeeld hoor :wink: :wink: Pffff, ik word zelfs nu nog moe als ik aan onze Yellow Rock hike terugdenk.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer