Dat verlaagt wel jou kans tot die green card helaas.... Als zij uitgeloten zijn en halverwege afhaken. Een verloren green card zeg maar.Thierry73 schreef:al kan het wel zo zijn zoals al boven genoemd, dat er veel mensen nog af gaan vallen omdat ze het financiële en/of opleidingsplaatje niet rond kunnen krijgen.
Het aantal inzendingen voor de loterij zegt me dan ook niet zo heel erg veel nu.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012: slow chat
-
- Amerika-expert
Re: DV-2012: slow chat
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ja, Stacey dat is idd jammer hetzelfde geld voor de mensen die het zomaar voor de fun invullen en toch niet willen/kunnen.
Ben benieuwd (en lijkt mij niet verkeerd) wat er van die 15 miljoen inschrijvers over zo blijven als ze er bv een drempel in zouden maken,
bv $500-$1000 inschrijfgeld. Als je dat geld nl niet zou hebben of ervoor over hebben hoe ga je dan redden in een nieuw land ?
En het zou gelijk een leuke boost zijn voor de Amerikaanse economie !
I'm in .

Ben benieuwd (en lijkt mij niet verkeerd) wat er van die 15 miljoen inschrijvers over zo blijven als ze er bv een drempel in zouden maken,
bv $500-$1000 inschrijfgeld. Als je dat geld nl niet zou hebben of ervoor over hebben hoe ga je dan redden in een nieuw land ?
En het zou gelijk een leuke boost zijn voor de Amerikaanse economie !

I'm in .
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 23 nov 2010, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Is er trouwens bekend hoeveel er nou daadwerkelijk emigreren na het winnen van de DV ??
Misschien zijn dat er maar zo rond de 10.000 of zelfs minder.
Kastelke ??
Misschien zijn dat er maar zo rond de 10.000 of zelfs minder.
Kastelke ??
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
het aantal greencards wat wordt verloot staat op de site ergens.
Het niet kunnen voldoen aan de financiële eisen verlaagt inderdaad wel de kansen om uitgeloot worden.
Opleiding ook?
Of worden die gefilterd voordat er geloot wordt?
Ik neem aan dat verkeerde foto's en dergelijke ook wordt gefilterd voor de loting?
het verhoogd verder alleen de kansen als je met een heel hoog case nummer wordt ingeloot.
Dat lijkt me het ergste eigenlijk.
Wel bericht krijgen dat je kans maakt maar vanwege het te hoge case nummer toch niet winnen.
Het werkt een beetje als het principe van overboeken wat hotels en vliegmaatschappijen doen als ik het goed begrijp.
Het niet kunnen voldoen aan de financiële eisen verlaagt inderdaad wel de kansen om uitgeloot worden.
Opleiding ook?
Of worden die gefilterd voordat er geloot wordt?
Ik neem aan dat verkeerde foto's en dergelijke ook wordt gefilterd voor de loting?
het verhoogd verder alleen de kansen als je met een heel hoog case nummer wordt ingeloot.
Dat lijkt me het ergste eigenlijk.
Wel bericht krijgen dat je kans maakt maar vanwege het te hoge case nummer toch niet winnen.
Het werkt een beetje als het principe van overboeken wat hotels en vliegmaatschappijen doen als ik het goed begrijp.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoeveel mensen daadwerkelijk gebruik maken van (de mogelijheid tot het krijgen van) een gewonnen green card. Maar forumlid PBBI heeft wel eens gezegd dat ze op het consulaat in Nederland zeiden dat niet eens de helft effectief zijn green card ten gelde maakt... En ik denk dat het dan over de Nederlanders gaat...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens mij komen de meeste aanmeldingen uit de omgeving van Afrika en bepaalde delen van Azië, waar de leefomstandigheden niet al te best zijn.
Ik geloof dat je beter af bent met 10 miljoen aanmeldingen in die landen en de resterende in Europa dan andersom.
Beter gezegd, je maakt meer kans in Europa om zo'n brief te krijgen dan in bijvoorbeeld Bangladesh oid.
Zie wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Diversity_Immigrant_Visa
Europa heeft de hoogste winkans ( 2.15% )
Azie het minste ( 0.58% )
Ik geloof dat je beter af bent met 10 miljoen aanmeldingen in die landen en de resterende in Europa dan andersom.
Beter gezegd, je maakt meer kans in Europa om zo'n brief te krijgen dan in bijvoorbeeld Bangladesh oid.
Zie wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Diversity_Immigrant_Visa
Er staat ook een heel mooi schema.The visas are distributed on a regional basis, with each region sending fewer immigrants to the US in the previous 5 years receiving more diversity visas. Currently, Africa and Europe receive about 80% of the visas in the lottery.[5] In addition, no single country can receive more than 7% of the total number of visas (3,500).
In order to allow for those who do not pursue immigrant visas, and for the applicants who do not qualify, more 'winners' are selected in the lottery than there are visas available. Hence being selected from the lottery does not guarantee an immigrant visa to the U.S. To receive a diversity visa and immigrate to the United States, 'winners' must meet all eligibility requirements under U.S. law to qualify, and must be interviewed before the 50,000 green cards are distributed. Requirements include at least a high school diploma, or its equivalent, or two years of work experience in an occupation requiring at least two years training.
Over 13.6 million applications for the 2008 Diversity Visa Lottery (DV-2010) were submitted — an increase of 4.5 million, or 50%, from the 9.1 million applications submitted in the 2007 Diversity Visa Lottery (DV-2009).
Europa heeft de hoogste winkans ( 2.15% )
Azie het minste ( 0.58% )
-
- Amerikakenner
Maar Afrika heeft ook een kans van 2.01 % . 
Eén ding is dan nog wel positief/gek dat op deze site het percentage zo rond de 15% !!! is ???
Hoe is dat dan te verklaren ?

Eén ding is dan nog wel positief/gek dat op deze site het percentage zo rond de 15% !!! is ???
Hoe is dat dan te verklaren ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Komt dat niet omdat mensen zich hier aanmelden nádat ze gewonnen hebben?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- RiverCola
- Amerika-expert
@Kaap Koraal; Je neigt wel een beetje naar racisme in je hele betoog hoor, of anders wel naar een gevoel van superioriteit van de Europeaan tov de Afrikanen/Aziërs. Er zijn in Afrika en Azië ook hoogopgeleide mensen en waarom zouden zij, op basis van achtergrond (en jouw vooroordelen) geen kans mogen maken op een GreenCard? Ik denk trouwens dat de gemiddelde Keniaan of inwoner van Bangladesh beter Engels spreekt dat de gemiddelde Griek of Italiaan.
Je sprak ook al over analfabeten (weer zo'n vooroordeel)....als analfabeet ben je sowieso uitgesloten van de loterij. Je moet namelijk kunnen aantonen dat je een bepaald aantal jaren scholing gehad hebt.
Over het heffen van een fee op het meedoen aan de loterij is al heeeeel vaak gesproken op dit forum. Ik vermoed dat de Amerikaanse overheid dat niet doet omdat de Greencard Loterij gaat over 'gelijke kansen' voor iedereen die voldoet aan de minimale eisen! En 100 dollar is voor een Nederlander wel wat anders dan voor een Afrikaan. De verder kosten zijn neem ik aan overal gelijk dus het is voor hen hoogstwaarschijnlijk al lastiger om daaraan te voldoen maar dat wil niet zeggen dat zij niet dezelfde kans verdienen!
Je sprak ook al over analfabeten (weer zo'n vooroordeel)....als analfabeet ben je sowieso uitgesloten van de loterij. Je moet namelijk kunnen aantonen dat je een bepaald aantal jaren scholing gehad hebt.
Over het heffen van een fee op het meedoen aan de loterij is al heeeeel vaak gesproken op dit forum. Ik vermoed dat de Amerikaanse overheid dat niet doet omdat de Greencard Loterij gaat over 'gelijke kansen' voor iedereen die voldoet aan de minimale eisen! En 100 dollar is voor een Nederlander wel wat anders dan voor een Afrikaan. De verder kosten zijn neem ik aan overal gelijk dus het is voor hen hoogstwaarschijnlijk al lastiger om daaraan te voldoen maar dat wil niet zeggen dat zij niet dezelfde kans verdienen!
-
- Amerika-expert
Die nummers heb ik 'ns een keer opgevist (zoekfunctiekaap koraal schreef:Is er trouwens bekend hoeveel er nou daadwerkelijk emigreren na het winnen van de DV ??

Gr., Flipje
- Marcel87
- Amerikakenner
Wel zonde dat mensen zoveel moeite en geld spenderen om een greencard te bemachtigen en het dan vervolgens niet gebruiken.
Daar hadden ze heel wat andere mensen gelukkig mee kunnen maken.
Daar hadden ze heel wat andere mensen gelukkig mee kunnen maken.
- Thierry73
- Amerikakenner
Er wordt ook wel rekening gehouden met uitval, daarom worden er ook mensen ingeloot die buiten de boot kunnen vallen.
Tenminste dat heb ik zo begrepen van wat ik hier heb gelezen.
Maar ik weet niet of het dan nog uit maakt in welk stadium iemand afhaakt of die greencard nog beschikbaar komt voor iemand op de 'reserve' lijst.
Toch kan ik me ook wel voorstellen dat er iets tussenkomt hoor.
Er kan financieel wat gebeurd zijn of privé
misschien heb je wat over het hoofd gezien en gedacht dat alles makkelijker zou gaan.
Voor ons is de grote factor de pa van de kids van mijn vriendin.
Nu is hij nog akkoord, maar totdat we echt ingeloot zijn en hij ook echt een verklaring heeft getekend kan hij natuurlijk elk moment van gedachten veranderen.
Hoe graag iemand ook wil, ik kan me wel voorstellen dat er veel mensen toch nog afvallen
zal ook te maken hebben met tijd denk ik.
Er gaat bijna twee jaar overheen tussen inschrijving in de DV en de werkelijke verhuizing.
Dat geeft veel ruimte om dingen te laten veranderen.
Al zal het ook zeker zo zijn dat veel te veel mensen zich inschrijven zonder goed nagedacht te hebben over wat de gevolgen zijn.
Dat het evengoed een hoop geld gaat kosten als je wint.
Als je niet zelf achter de dingen aan gaat, en je inleest zoals hier op het forum, kan je best wel eens voor vervelende verrassingen komen te staan.
De DV mag dan gratis zijn, de rest gaat natuurlijk een heleboel geld kosten.
Tenminste dat heb ik zo begrepen van wat ik hier heb gelezen.
Maar ik weet niet of het dan nog uit maakt in welk stadium iemand afhaakt of die greencard nog beschikbaar komt voor iemand op de 'reserve' lijst.
Toch kan ik me ook wel voorstellen dat er iets tussenkomt hoor.
Er kan financieel wat gebeurd zijn of privé
misschien heb je wat over het hoofd gezien en gedacht dat alles makkelijker zou gaan.
Voor ons is de grote factor de pa van de kids van mijn vriendin.
Nu is hij nog akkoord, maar totdat we echt ingeloot zijn en hij ook echt een verklaring heeft getekend kan hij natuurlijk elk moment van gedachten veranderen.
Hoe graag iemand ook wil, ik kan me wel voorstellen dat er veel mensen toch nog afvallen
zal ook te maken hebben met tijd denk ik.
Er gaat bijna twee jaar overheen tussen inschrijving in de DV en de werkelijke verhuizing.
Dat geeft veel ruimte om dingen te laten veranderen.
Al zal het ook zeker zo zijn dat veel te veel mensen zich inschrijven zonder goed nagedacht te hebben over wat de gevolgen zijn.
Dat het evengoed een hoop geld gaat kosten als je wint.
Als je niet zelf achter de dingen aan gaat, en je inleest zoals hier op het forum, kan je best wel eens voor vervelende verrassingen komen te staan.
De DV mag dan gratis zijn, de rest gaat natuurlijk een heleboel geld kosten.
-
- Amerikakenner
@Rivercola: Don't even dare to go there ! Hoe makkelijk neem jij het word racisme in je mond, denk eerst even na voordat je zoiets schrijft !
Ik ben gewoon pro Amerika en dit zit niet te wachten op (nog) meer kansarmen van welk ras dan ook !
Ze hebben mensen nodig die het land en hun economie er weer bovenop helpen.
De DV lotery was ooit bedoeld om meer Europeanen naar de US te krijgen vandaar mijn Europeese kijk hierop in mijn comments.
En als je geen $100 hebt voor een lotery dan heeft het volgens mij ook geen zin om naar een ander land te emigreren.
Tuurlijk weet ik dat uit die delen juist veel hoog opgeleiden vandaan komen maar dat zijn vast niet de mensen die in dikke rijen voor een
internetshop staan omdat ze geen laptop/computer hebben of tot hun beschikking hebben.
En wat betreft : "je moet kunnen aantonen dat je een aantal jaren scholing hebt gehad" als dat in Nederland al makkelijk zat gaat zal dat in een hoop wat
minder bedeelde landen zeker geen probleen zijn een papiertje te bemachtigen.
Ik ben gewoon pro Amerika en dit zit niet te wachten op (nog) meer kansarmen van welk ras dan ook !
De DV lotery was ooit bedoeld om meer Europeanen naar de US te krijgen vandaar mijn Europeese kijk hierop in mijn comments.
En als je geen $100 hebt voor een lotery dan heeft het volgens mij ook geen zin om naar een ander land te emigreren.
Tuurlijk weet ik dat uit die delen juist veel hoog opgeleiden vandaan komen maar dat zijn vast niet de mensen die in dikke rijen voor een
internetshop staan omdat ze geen laptop/computer hebben of tot hun beschikking hebben.
En wat betreft : "je moet kunnen aantonen dat je een aantal jaren scholing hebt gehad" als dat in Nederland al makkelijk zat gaat zal dat in een hoop wat
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 25 nov 2010, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
wow..kaap koraal schreef:@Rivercola: Don't even dare to go there ! Hoe makkelijk neem jij het word rascisme in je mond, denk eerst even na voordat je zoiets schrijft !
De republikeinen zullen je met open armen ontvangen..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Hoeveel je over hebt voor een loterij staat volgens mij helemaal los van je inkomen en vermogen. Er zijn bergen mensen die de eindjes nauwelijks bij elkaar krijgen maar wel veel geld aan loterijen uitgeven terwijl wij zelf een emigratie goed zouden kunnen bekostigen maar ik echt geen geld ga betalen voor iets waarbij de kans van winnen niet gegarandeerd is.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Thierry73
- Amerikakenner
Dat is het ook hè
Ik denk dat het al veel zal helpen als ze heel duidelijk vermelden wat het minimaal gaat kosten als je wel wint.
Dat zou wellicht al een hoop mensen afschrikken die het niet kunnen veroorloven om te emigreren
Ik heb ergens het gevoel dat er veel deelnemers zijn die denken dat dan alles gratis is of zo.
Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik zo maar even $100 zou neerleggen voor de dv loterij.
Al vind ik dat weer anders voor een gesprek op de ambassade/conculaat over emigratie.
Geen idee waarom.
Ik denk dat het al veel zal helpen als ze heel duidelijk vermelden wat het minimaal gaat kosten als je wel wint.
Dat zou wellicht al een hoop mensen afschrikken die het niet kunnen veroorloven om te emigreren
Ik heb ergens het gevoel dat er veel deelnemers zijn die denken dat dan alles gratis is of zo.
Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik zo maar even $100 zou neerleggen voor de dv loterij.
Al vind ik dat weer anders voor een gesprek op de ambassade/conculaat over emigratie.
Geen idee waarom.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp je frustratie hoor. Maar als iedereen het vanuit zijn individuele standpunt gaat bekijken, dan zijn er misschien ook wel mensen die vinden dat jij maar geen kans moet maken omdat ze 'jouw categorie' (whatever die mag zijn, want ik ken je niet) niet zo nuttig vinden, maar een andere categorie wel.kaap koraal schreef:Ze hebben mensen nodig die het land en hun economie er weer bovenop helpen.
(...)
Misschien moeten we het dan maar gaan doen zoals in Canada: kijken -eventueel per regio- welke de beroepen zijn die men effectief nodig heeft (dokters, ingenieurs, verpleegkundigen, lassers,...) en die mensen enkel mee laten doen, mits ze dan ook nog eens kunnen aantonen dat ze minstens bv. $ 10,000/persoon cash mee kunnen brengen. Of misschien moeten we dat bedrag nog wat hoger leggen, want uiteindelijk zijn er mensen genoeg die een paar $10,000 hebben, misschien moeten we er een nulletje bij plaatsen? (en ook dan heb je nog meer dan genoeg mensen die mee kunnen doen).
Maar dat is allemaal naast de kwestie. Er zijn visa waarbij je opleiding en werkervaring een grote rol speelt, er zijn andere visa waarbij je geld een groterer rol speelt. En er is de diversity lottery waarbij men haast iedereen een kans wil geven. Hoe frustrerend dat ook is voor mensen die al jaren trachten mee te doen.
Elke
-
- Amerikafan
Winnaars DV 2010
13.6 million qualified entries received
Nederland:
200
Belgie:
117
Winnaars DV 2011
12.1 million qualified entries (16.5 million with derivatives)
Nederland:
139
Belgie:
94
Ik denk trouwens dat al doen er 20 miljoen mensen mee in azie heeft het volgens mij geen effect op de resultaten in europa. Ik denk dat daar een vaste verdeelsleutel voor is per continent.
Verdeeld in:
Africa
Asia
Europe
North America (Bahama's)
Oceania
South America, Central America, Caribbean
13.6 million qualified entries received
Nederland:
200
Belgie:
117
Winnaars DV 2011
12.1 million qualified entries (16.5 million with derivatives)
Nederland:
139
Belgie:
94
Ik denk trouwens dat al doen er 20 miljoen mensen mee in azie heeft het volgens mij geen effect op de resultaten in europa. Ik denk dat daar een vaste verdeelsleutel voor is per continent.
Verdeeld in:
Africa
Asia
Europe
North America (Bahama's)
Oceania
South America, Central America, Caribbean
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik mag niet zeggen dat jouw posts naar racisme of op zijn minst een superioriteitsgevoel neigen, maar kijk nou eens naar wat je geschreven hebt:
kaap koraal schreef:Het is wel ook een zwaar achterhaald systeem , laten ze het beperken tot de deelnemers uit de westerse wereld , dat scheelt weer wat potentieele terroristen.
kaap koraal schreef:Of een soort 80-20 regeling, 80% westers en 20% uit de rest.
kaap koraal schreef:En toch snap ik het niet, de meeste deelnamers komen uit kansarme landen met dus vooral arme mensen
kaap koraal schreef:En het voordeel is dat westerlingen vaak al voor een groot deel de taal spreken en bekend zijn met de cultuur en dus daardoor ook al meer affiniteit hebben met Amerika.
Dat van die terroristen lijkt me sowieso een beetje Not Done om te zeggen, die 80%/20% regeling geeft wat mij betreft dat superioriteitsgevoel heel goed weer en de rest bestaat voornamelijk uit vooroordelen. Niet iedereen uit Bangladesh of India (toevallig een land waarvan de inwoners niet mee mogen doen) is ook daadwerkelijk kansarm. Er zijn juist mensen in die landen met hele goede opleidingen die door de situatie in hun land weinig kans maken op een succesvol bestaan. In Amerika hebben ze die kans wel en volgens mij is dat juist het mooie van de loterij. Dat argument van de taal lijkt me ook niet echt aan de orde. In veel Afrikaanse landen bv is Engels de voertaal (naast de locale dialecten en talen) en hetzelfde geld voor enkele Aziatische landen.kaap koraal schreef:Maar Afrika heeft ook een kans van 2.01 % .
-
- Amerikakenner
Rep. Goodlatte of Virginia and others also voice concern that the program is inviting to terrorists, because people don't need to prove they have ties to the U.S. and are guaranteed permanent residency, which allows them to get almost any job—even handling explosives.
Hesham Mohammed Ali Hedayet, an Egyptian who killed two people at an El Al airline counter in Los Angeles in 2002, was able to remain in the U.S. after overstaying his visitor's visa because his wife won the green-card lottery.
Egyptian-born Mohammed Atta, one of the hijackers in the Sept. 11, 2001 terrorist attacks, entered the green-card lottery at least once, according to documents reviewed by The Wall Street Journal. He never won a spot in the lottery, and eventually came to the U.S. on a business-visitor visa instead.
(bron. Wall Street Journal )
Dat van die terroristen had ik dus zelf niet verzonnen .
Maar iemand van racisme beschuldigen is in jou ogen dus niet Not Done ?
Die 80-20 regeling zou de oplossing kunnen zijn aangezien Amerika ZELF meer Europeanen wilden (maar dat had ik al geschreven) dat heb ik niet verzonnen.
En waar het mij ook om gaat is dat al die internetshops met grote spandoeken mensen massaal "gratis" (zij willen daar wel een vergoeding voor gebruik computer voor terug)
laten inschrijven (degene die dat niet zelf kunnen worden daarmee geholpen) om maar omzet binnen te halen terwijl het gros niet zal verteld worden wat de (financieele)gevolgen zullen zijn. (bron WSJ)
Hesham Mohammed Ali Hedayet, an Egyptian who killed two people at an El Al airline counter in Los Angeles in 2002, was able to remain in the U.S. after overstaying his visitor's visa because his wife won the green-card lottery.
Egyptian-born Mohammed Atta, one of the hijackers in the Sept. 11, 2001 terrorist attacks, entered the green-card lottery at least once, according to documents reviewed by The Wall Street Journal. He never won a spot in the lottery, and eventually came to the U.S. on a business-visitor visa instead.
(bron. Wall Street Journal )
Dat van die terroristen had ik dus zelf niet verzonnen .
Maar iemand van racisme beschuldigen is in jou ogen dus niet Not Done ?
Die 80-20 regeling zou de oplossing kunnen zijn aangezien Amerika ZELF meer Europeanen wilden (maar dat had ik al geschreven) dat heb ik niet verzonnen.
En waar het mij ook om gaat is dat al die internetshops met grote spandoeken mensen massaal "gratis" (zij willen daar wel een vergoeding voor gebruik computer voor terug)
laten inschrijven (degene die dat niet zelf kunnen worden daarmee geholpen) om maar omzet binnen te halen terwijl het gros niet zal verteld worden wat de (financieele)gevolgen zullen zijn. (bron WSJ)
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 25 nov 2010, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht