Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Isis »

@ Inge 67
Met zo'n fifth wheeler rijden lijkt me ook geen sinicure. Camper is oke maar zoiets schaart toch anders de bocht om. Misschien zijn er in verleden wel slechte ervaringen mee.. schades enzo.
En wat betreft mobiliteit; met de camper ben je eigenlijk alleen in de steden (en dan bedoel ik van de rondwegen af) wat onthand wat betreft parkeren. Maar in SF hebben wij gewoon de camper laten staan en met ferry en OV in de stad geweest, dat gaat daar heel goed. In de parken is het alleen lastig als je een hele grote bij hje hebt. Op sommige campgrounds in NP's mag je boven de 30Ft of 25 ft niet op. En dat geldt ook voor sommige wegen. Met onze 25Ft-er konden we eigenlijk overal komen... "oh u kunt wel op de gewone parkeerplaats met uw kleine RV.." zeiden ze vaak. Bij een caravan achtig iets moet je ook weer aan en af koppelen en met camper heb je alles altijd mee. Bovendien reis je anders dan in Europa; hier sta je vaak een paar dagen op een plek en maakt uitstapjes. In USA is dat veel minder.. en je gaat altijd op pad met je RV.
Dat ter aanvulling op je opmerking over mobiel zijn.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij wilden parkeren in Santa Fé met een 28ft camper, en waren op aanraden van een campground beheerder naar een parkeerplaats voor campers gereden. Daar aangekomen zei de parkeerwachter, "oh dat is een kleintje, zet hem maar daar naast die truc, dan hoef je maar 1 parkeerplaats te bezetten ipv 2".
Verder hebben wij nog nooit ergens een probleem gehad om onze camper ergens te parkeren zowel in de stad als daarbuiten.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Bedankt voor de reacties, ik speel ze door naar mijn vader.

Ik maak me niet teveel zorgen over het manoeuvreren, mijn vader heeft een groot rijbewijs en kan dus ook met een vrachtwagen rijden.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Nog een bijkomend vraagje: hoe zit het met ongedierte en slangen en dergelijke op en rond campings. Mijn moeder houdt wel van kamperen maar is een panisch als het om ongedierte en vooral over slangen gaat. Kan iemand me hierover meer vertellen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn op camperreis nummer 8 en hebben nog nooit een slang op een camping gezien. Eigenlijk nooit echt ongedierte, hoewel je op sommige campings wel gewaarschuwd wordt alert te zijn op het opruimen van je spullen in verband met beren.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wat wij gezien hebben op de vele campgrounds die we inmiddels gehad hebben:
Roadrunner, Javelina, veel verschillende vogels, verschillende herten soorten, bison, en heel veel eekhoorns (met en zonder pluimstaart) die laatste kan je bijna als ongedierte beschouwen ze jatten de pindas uit je hand als je niet uitkijkt :lol:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Tijdens onze vakantie wilden wij op een camping in Indiana langs de trail lopen die daar aanwezig was.
En helemaal aan het begin, zeg maar net 5 meter het pad op, eigenlijk nog gewoon naast een kampeer plek stond ik bijna op een slang.
Schrok me het ongans en was gelijk klaar met wandelen zeg maar ;-)

Maar of dat nou alleen op die camping had kunnen gebeuren. Denk dat de kans op slangen zien
in Amerika zeker aanwezig is, maar niet zo dat je ze op elke hoek van de straat zult zien.
Dat zeker niet.
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Wat is de gemiddeld huurprijs van een camper..... we hadden bedacht om in juni volgend jaar een camper te huren voor 3 weken en krijgen prijzen door van rond de 2500 euro. Ik vind dat erg veel maar weet niet wat gemiddeld is...........of zijn we te laat?
groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt er aan hoe groot de camper is bij welke verhuurder en waar je wil starten en inleveren.
Wij zijn voor 28 dagen inclusief afkoop mijlen nog geen € 2300,00 kwijt we doen een rondje LV-LV met een 31ft met twee slideouts van El Monte.
Camper is in september al geboekt en dus hebben we verschillende vroegboekkortingen gekregen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij betaalden dit jaar voor een K32S van Moturis (de grootste dus) 2100 voor 21 dagen inclusief 3100 vrij mijlen, convience-kits en verzekeringen. Periode: oktober. Dat maakt het grootste verschil meestal, de maanden juli en augustus zijn veel en veel duurder.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Monique, ze willen in juni. :wink:
Dat is nog het goedkopere seizoen.
Ik denk dat er ondertussen al veel vraag is en dat daarom de prijzen weer al flink gestegen zijn.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, juni had ik nog niet gezien ;-) Volgens mij werkt alleen El Monte met die flexprijzen. Bij Road Bear ken ik dat helemaal niet, maar wel dat de vroegboekkorting maar tot 31 oktober loopt vaak.
renellen2
Amerikafan

Bericht door renellen2 »

Ok bedankt voor de snelle reacties. Ik begrijp dat we voorde vroegboekingkorting te laat zijn. Ik heb gekeken voor rondje Denver, een 26-28 ft camper bij roadbear en diewas voor de maand juni 20 dagen dus 2700 euro. HBS nog gekeken vor el monte en die werkt met flex prijzen en toen kwamen we rond de 2000 zonder uitrusting e.d.
We kijken nog even verder :-)

Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk je op de site van Road Bear zelf? Daar liggen de prijzen altijd veel en veel hoger dan wanneer je via een Nederlandse tussenpersoon offerte aanvraagt. Wij boeken al jaren via Tioga Tours (http://www.tiogatours.nl). Je kan daar gewoon je periode en het soort camper opgeven en zij geven je dan diverse offertes van de verschillende camperverhuurders.

Tip: 20 dagen is net niet genoeg voor 5 procent long-termkorting, 21 dagen wel ;-)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Volgens mij werkt alleen El Monte met die flexprijzen.
Nee hoor Cruise America werkt er ook mee.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

renellen2 schreef:We kijken nog even verder :-)
Groetjes
Ellen
Vraag eens een offerte aan bij verschillende NL tussenpersonen zoals Tioga Tours, Arvy en Travelhome.
Bij de meeste krijg je een offerte voor meerdere verhuurders zo kan je een beetje vergelijking maken.
renellen2
Amerikafan

Bericht door renellen2 »

Ik had gekeken bij travelhome en heb ook een offerte via tioga aangevraagd en allemaal waren ze rond de 2500 euro.... maar zal de tip van de 21 dagen ook nog even proberen en ik had ook gekeken bij usareisen.de en die kwam wat gunstiger uit de bus :)
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Bij usareizen komen er nog een aantal kosten bij, weet even niet meer zo gauw uit mijn hoofd wat.
Goed nakijken wat er wel en wat er niet bij zit.
renellen2
Amerikafan

Bericht door renellen2 »

Nou heb even rond gekeken..... en kom gelukkig nu ook wat andere prijzen tegen :-)
Cruise america is de goedkoopste en lijkt bij arvy de meeste kortingen en verzekeringen te bieden..........rond de 1800 euro.
En het is een C30 camper.
Maar Cruise America wordt toch afgeraden?? tenminste dat lees ik hier en daar :wink:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben het al vijf of zes keer goed getroffen bij Cruise America/Canada.
De slechte berichten over hen dateren al van wat jaren geleden, de laatste twee jaar gaat het volgens mij een stuk beter.
Wij hadden verleden jaar in ieder geval een vrij nieuwe, goed onderhouden en moderne camper van hun.
Maarja, je kan het overal meemaken dat je een verkeerde camper treft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer