Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 &

Bericht door IngeRene »

Is er een reële mogelijkheid om (met camper) de route Yosemite via de Tioga Pass naar Pahrump te rijden met één overnachting, waarbij je ook een bezoek brengt aan Bodie? De overnachtingsplaats staat dus nog geheel open.

Dagsoort Datum Dag Van Naar To do / via
zondag 19-8-2007 13 Yosemite Yosemite NP Yosemite
maandag 20-8-2007 14 Yosemite ?????? Tioga pass, Bodie?
dinsdag 21-8-2007 15 ?????? Pahrump Reis middag
woensdag 22-8-2007 16 Pahrump Pahrump Dagtrip NP Deathvalley

Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is goed te doen je zou dan voor Tonopah als overnachtingplaats kunnen kiezen, de volgende plek met een campground is Beatty maar dan zit je al op 70 mijl van Pahrump.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De route naar Bodie heeft 3 miles dirtroad waarvan 1.5 miles een beetje rough. Ik weet niet of ik hier een huur RV op zou loslaten alhoewel ik ervan overtuigd ben dat Rob er geen moeite mee gehad heeft. Wij hebben die weg kortgeleden nog gereden en hij was "ruw". Ik hoop dat je de south tufas niet overslaat bij Mono Lake. De weg hier naar toe is ook niet geasphalteerd maar van een betere kwaliteid dat de weg in Bodie. Het is nog 5 minuten lopen naar de Tufas dan en je kan een trail volgen. Zeer de moeite waard imo.
Voor Bodie. We zijn maar een uur in Bodie geweest omdat het steenkoud was (eind october) en een snijdende wind maar 1 uur is eigenlijk te kort. Daar kwam nog de 45 minutendrive van lee Vining bij. Reken op een uur met een RV van lee Vining naar de parkeerplaats bij Bodie.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij het rijden van dirtroad is het van belang wanneer ze voor de laatste keer met de grader er overheen geweest zijn en wat voor weer het is geweest.
Soms rij je gewoon over een salonweg en een week later is het alleen maar putten en bulten daar valt geen pijl op te trekken/advies in te geven dat moet je altijd ter plaatsen bekijken/vragen en aan de hand daarvan beslissen of je er voor gaat of niet.
Ook ik draai wel een terug hoor :wink:
Voordeel van vaker in die hoek zitten is wel dat je nog eens in de herkansing kan, de weg naar de Kelso Sand Dunes was een paar jaar geleden niet te doen maar dit voorjaar reed hij als een zonnetje :clap:
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Dat biedt dus perspectieven, hoewel ik met de camper wel een verantwoorde route wil nemen. Maar goed, weer voldoende om me even in te verdiepen.

Ondertussen auto gereserveerd via CarHireAgency. Ford Expedition LWB, 8p voor € 520 (8dgn).
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lijkt me nogal prijzig. Wij hebben ook 2 8p auto's gehuurd op onze reis maar betaalden gemiddeld maar Euro 42,-- per dag all in. Of moet er ook nog erg veel bagage mee? De weg naar Kelso Dunes is vlak maar die naar Bodie bergachtig en 1.5 mile kan niet graded worden vanwege de rotsen is de weg. Alles goed in de RV vastzetten is het advies.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Yeehaw schreef:Lijkt me nogal prijzig. Wij hebben ook 2 8p auto's gehuurd op onze reis maar betaalden gemiddeld maar Euro 42,-- per dag all in.
Ik heb me suf (of suv?) gezocht naar 100% zeker grote SUV, maar kom die bij andere aanbieders gewoon niet tegen. Wel Full Size SUV's maar dan is de mogelijkheid er altijd dat het een 5p is. Als je dan ook nog alle bagage van 5p mee moet nemen plus evt koelbox wordt dat wel proppen.

Waar vind jij de 8p SUV's voor die prijs...? Verschil is idd wel groot.

Update: Unfortunately however we have received a email from our supplier that they have no availability for the vehicle/dates you have requested. :evil:

Ik kan dus weer opnieuw beginnen met zoeken en ben nu helemaal geïnteresseerd in Yeehaw's 8p SUV.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De auto's die wij hadden op onze reis (en een hebben we nog steeds) waren 8 seaters uit de zg standard SUV klasse resp. een GMC Acadia en een Chevrolet Traverse. Beiden zijn meer dan 5 meter lang en verschillen bijna niet met bv een Chevy Tahoe of een Expedition. Dat konden we goed zien als ze naast elkaar stonden. Maar met 8 personen in een auto zal de bagageruimte altijd te klein zijn. Met bv 5 in de auto heb je meer dan voldoende ruimte voor alle bagage die je wil meenemen. Beide auto's hadden awd. Gehuurd bij Hertz via Hotelplan. De Acadia vanaf Orlando voor Euro 41,-- per dag, de andere in Las vegas voor Euro 43,-- per dag. Het neerklappen van de bank is seconden werk en dan heb je echt een enorme bagageruimte. Een andere auto die aan de vereisten voldoet is een Dodge Durango en er zijn er nog wel meer.
Yeehaw
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Vaak staat bij de omschrijving toch dat het om een 7-persoons SUV gaat. Volgens mij kun je er dan toch vanuit gaan dat je die ook krijgt. Ik heb deze week een Fullsize SUV gehuurd via Expedia bij National voor € 45 per dag.

Elly
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Klopt, maar als ik google op "interior 7p type auto" zie ik dat het dan vrijwel altijd gaat om een 2/2/3 indeling en niet om 2/3/2. Met drie meiden tussen 12 en 15 is een 3 zits achterbank (3e rij) geen optie. Met een 8p heb je altijd 2/3/3 en da's dus altijd goed.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ah, op die manier. Wij zijn ook met z'n vijven maar ik wil per sé die achterste bank wel gebruiken. We weten dat het dan krap wordt voor de bagage daarom willen we een roofbag kopen.

Elly
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Groetjes uit de lucht. Lees net in USA today een test van de nieuwe Dodge Durango. Wordt als heel goed beoordeeld. Iets kleiner dan een Traverse.
De eerste keer dat we (gratis) wifi op een vlucht hebben en time flies!!!
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op die manier is vliegen zeer aangenaam! Goede vlucht verder!

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Thx Marianne
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Yeehaw schreef:Groetjes uit de lucht. Lees net in USA today een test van de nieuwe Dodge Durango. Wordt als heel goed beoordeeld. Iets kleiner dan een Traverse.
De eerste keer dat we (gratis) wifi op een vlucht hebben en time flies!!!
Yeehaw
Ha ha gaaf! Nou, mocht het og van toepassing zijn goede vlucht en iig goede reis verder!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik denk dat het een promo was van Delta en dat de volgende keer betaald moet worden. Ze stuurden me net een rekening van $ 12,50 met een 0 balans vanwege de promo....
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Onze terugreis (wil ik eigenlijk nog niet teveel aan denken) is vanaf LAX 18:10 . Ons 'rondje' eindigt in Las Vegas en op deze laatste dag moeten we nog wat regelen voor het vervoer van LV naar LA. In eerste instantie dachten we aan een auto, maar een binnenlandse vlucht is nog geen €50 p.p. en uiteraard veel sneller.

Heeft iemand hier ervaringen mee, of suggesties/tips over wat van deze twee opties aan te bevelen is?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou gaan vliegen. Ik vind LAS een stuk prettiger dan LAX en om nou die laatste dag nog een stuk door de woestijn te rijden over die drukke I15 en het verkeer in Los Angeles zou niet mijn keus zijn. Als je voor een dag een auto huurt is het ook nog maar de vraag of er geen drop off kosten zijn en een dagtarief zal ook hoger zijn dan als je een auto voor een lange periode huurt.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Enig idee of bagage regels vergelijkbaar zijn mbt gewicht voor hand- en overige bagage?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor een losse binnenlandse vlucht zal je voor alle bagage moeten betalen, dacht ook dat je minder gewicht per koffer mag hebben maar weet dat laatste niet zeker.
Southwest is de enige airline waar je nog gratis bagage kan meenemen.
Hou er rekening mee dat de security op LAS een van de traagste van Amerika is veel tijd zal je dus waarschijnlijk niet hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer