Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pushkin: Rondreis 2011, tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Pushkin: Rondreis 2011, tips?

Bericht door Yeehaw »

Wellicht zou OP The Toadstools kunnen bezoeken ipv Wahweap Hoodoos.
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

The Toadstool Hoodoos lijkt me een leuk alternatief Yeehaw! Thanks! :-D
Liggen deze dan iets beter/korterbij dan de Wahweap?

Rob & Henriëtte, vlgs mij hebben jullie wel een betere conditie dan de mijne hoor, haha :-D
Maar na de winter ga ik me opnieuw een beetje opkrikken, want ik ben gewoon "lui" en willen we de Wave lopen (als we mogen gaan althans) wil ik toch niet neerploffen onderweg :lol:

Anyway, Santa Barbara gaan we waarschijnlijk zo laten, want ik vind zo weinig terug over interessante hikes in NC, zelfs op dit forum is er heel weinig te zeggen of te vinden over North Cascades... dus ik dacht, wat als we nou eens 2 dagen Vancouver doen?? Zo heeft mijn vriend toch bootjes, water en dergelijke meer gezien (kwestie van overeen te komen ;-)) Nu is mijn vraag: heeft er iemand ervaring met Vancouver? Ik las iets van een dag fietsen, wat me op zich wel leuk lijkt om een indruk op te doen, want eerlijk is eerlijk: de stad binnenstebuiten keren op 2 dagen gaat nooit ;-)

Alvast bedankt voor jullie tips!!! :))
Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Pushkin schreef:The Toadstool Hoodoos lijkt me een leuk alternatief Yeehaw! Thanks! :-D
Liggen deze dan iets beter/korterbij dan de Wahweap?

Rob & Henriëtte, vlgs mij hebben jullie wel een betere conditie dan de mijne hoor, haha :-D
Ellen
De parking van de Toadstool Hoodoos ligt langs de US-89 dat scheelt dus 1,5 á 2 uur dirtroad rijden.
Wij deden de Toadstools in twee uur met uitgebreide fotostop.
Geloof niet dat jou conditie slechter is dan de mijne, heb een zittend beroep, doe niet aan sport en rook dan ook nog, de enige beweging die ik krijg zijn de hikes tijdens onze reizen in Amerika.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

De Toadstool ligt op een half u lopen van de weg. Je ziet hem eigenlijk vanop de parking al staan in de verte. ALs je aan de toadstool naar links gaat kom je ook nog aan allerlei hoodoos.

Vancouver is inderdaad leuk. Fietstocht langs de Seawall en door Stanley park is geweldig. Je kan ook een ferry pakken naar North Vancouver voor Lonsdale quay en voor een mooi uitzicht op de skyline van Vancouver. Je kan de Seabus pakken en je ergens in de stad laten afzetten, bv. Granville island. Openbaar vervoer was niet duur. Ook Canada place zorgt voor mooie foto's.

Alvast veel plezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Rob schreef: Geloof niet dat jou conditie slechter is dan de mijne, heb een zittend beroep, doe niet aan sport en rook dan ook nog, de enige beweging die ik krijg zijn de hikes tijdens onze reizen in Amerika.
Wel Rob, buiten het feit dat ik niet rook is het toch idem dito hier hoor! :oops:
En dan komt er nog eens bij dat ik een superslechte drinker ben (water of wat dan ook...) ik drink slechts 2 glaasjes cola light ofzo op een dag... echt niet gezond dus, en als ik dan lees dat mensen bij The Wave 4 liter drinken, dan lijkt me dat dus al echt een opdracht :wink:

Om een voorbeeld te geven, wij deden de hike naar Corona Arch, en Panorama Trail en de bus water (half literke) was nog vol aan het einde van de rit :-)
Ik wil uiteraard niet goedpraten, maar dit moet ik tegen dan toch ook nog wel wat bijsturen, zodat ik daar toch niet moet ge-evacueerd worden door mijn wederhelft, haha :lol:

Toadstool staat genoteerd! Thanks... lijkt me precies beetje handiger en spaart alweer wat tijd uit :)

Lilo, ook jouw tips ivm Vancouver ga ik nog wat van naderbij bekijken,bedankt! :thumbup:

Groetjes
Ellen
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Alweer een aanpassing rijker! :-D
Hierbij bijgevoegd ons aangepaste schema:

10/09 BRU-Seattle
11/09 Seattle (Pike Place Market – Smith Tower – Space Needle)
12/09 Seattle – Vancouver
13/09 Vancouver (biking Seawall)
14/09 Vancouver – Anacortes (vertrek Whale Watching om 11u, heeft iemand dit eerder gedaan en is het de moeite??)
verder naar Ashford (logies voor Mt Rainier park)

15/09 Mt Rainier Park
16/09 Mt Rainier Park (laattijdig doorrijden naar Tacoma Airport Hotel voor inleveren wagen en overnachting ad luchthaven)
17/09 Seattle – LA (arrival 10u30) en tegen namiddag in Hesperia (bezoek vrienden)
18/09 Hesperia – Las Vegas
19/09 Las Vegas – Zion (via Valley of Fire SP en voor enkele kiekjes ook even stop bij Ghost Town Silver Reef) we willen in Zion pas dag erna hiken, kan Hoover Dam er dan nog bij?? Of is dat weer teveel van het goede :-)20/09 Zion (Hidden Canyon Trail) en dan doorrijden naar Tropic of Henrieville of Escalante??
21/09 rit naar Torrey via de 12 (stop-over voor Lower Calf Creek Falls hike)
22/09 Torrey – LWHC – Moab (evt. Delicate Arch zonsondergang)
23/09 Moab (Canyonlands: Chesler Joint Trail)
24/09 Moab (DoubleO, Primitive Trail?) of de Negro Bill Trail & Onion Creek Road
25/09 Moab – Blanding – Burr Trail via Hall’s Crossing OF de weg die Yeehaw opgaf van Moab – Blanding – via 95 naar Hanksville en dan Nottom Bullfrog Road naar Boulder.

Nu is mijn vraag: van Moab naar Hanksville via de 95 zou 3u rijden zijn (wat nog wel meevalt als je zou bvb vertrekken om 7u, dan zouden we om 10u aan de Nottom Bullfrog Road beginnen en zo de Burr Trail doen... heb geen idee hoelang je rijdt over de Nottom + Bullfrog??

26/09 Boulder via Cottonwood Canyon Road naar Page (hike Yellow Rock ‘on the road’ & Toadstool Hoodoos)
27/09 Page – Kanab (Smokey Mtn Road/ Alstrom Point (als ik het goed begrepen hebvloeien deze in elkaar??)
28/09 The Wave (mits mogelijk)
29/09 Edmaiers Secret
30/09 Las Vegas (relax)
01/10 LAS- home

Ben ik weer overenthousiast?? Please telle me! :D alle comment is heel erg welkom!

Bedankt!
Ellen
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou Hooverdam vervangen door Glen Canyon dam bij Page, daar heb je meer tijd dan op de route LV>Zion.
Er is niks mis mee maar je rijdt zo wel de UT-12 twee keer volgens mij.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Pushkin schreef:27/09 Page – Kanab (Smokey Mtn Road/ Alstrom Point (als ik het goed begrepen hebvloeien deze in elkaar??)
De route naar Alstrom Point gaat inderdaad gedeeltelijk via de Smokey Mountain Road. Met alleen Alstrom Point ben je geen hele dag bezig, je kan dan ook best nog een stukje verder rijden via de Smokey Mountain Road, tot aan de bovenzijde van de Kelly Grade. Wij vonden dat een prachtige route (niet doen als je smalle bochtige wegen met afgronden eng vindt!) De route naar Alstrom Point is ook niet echt de makkelijkste, maar als je er gewoon lekker de tijd voor neemt dan is het met een SUV wel te doen. Hieronder zie je een bord dat wij onderweg gefotografeerd hebben, rechtdoor ga je naar de Kelly Grade, rechtsaf naar Alstrom Point.

Afbeelding

Ik zie dat jullie ook Chesler Park in de planning hebben staan, super!! :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Moab naar Capitol Reef via 95 is een scenic route en je zou wel onverstandig zijn om niet te stoppen onderweg. Ook tussen Moab en Blanding is het nodige te zien. Laat ik het zo zeggen, neem de gehele dag om deze route incl. Notom Bullfrog rd en Burr trail te rijden. Als het geregend heeft kan je Notom Bullfrog road niet rijden.
Als je een ghosttown wil zien kan je ook Grafton proberen (en vergeet de begraafplaats niet). Neem het zijweggetje in Rockville vlak voor Springdale over het oude bruggetje en dan naar rechts naar Grafton. Misschien 5 miles.
Las Vegas naar Hoover Dam is 30 minuten rijden. Dan komt daar een bezoek aan Hoover Dam nog bij en vervolgens is het 75 miles langs Lake Mead (northshore drive) naar Valley of Fire. Met stops reken op 2 uur daarvoor. Dan heb je nog Lost City museum in Overton en de rit naar Mesquite. Mesquite is de vaste plaats voor ons om weer eens lekker drank in te slaan. Ze hebben ook een Wal*Mart. Utah heeft wel State Liquor stores maar het gewone bier in de supermarkets is maar 3.2%. Als je er behoefte aan hebt kan ik je wel een goede drankenzaak in Mesquite aanbevelen. Voor een Dam bezoek zou ik ook Glen Canyon Dam willen aanbevelen.
Yeehaw
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Bedankt voor de tips (alweer) :thumbup:

Rob, bedankt voor de Glen Canyon Dam-tip, maar deze hebben we ook reeds uitvoerig bezocht in 2007 (wat erg interessant was overigens!) vandaar dat ik me afvroeg of Hoover Dam leuk was (gezien we dan toch nog eens in Vegas zijn).

Nu had ik nog een bijkomende vraag: Zoals jullie in de planning kunnen zien, verblijven we 3 nachten rondom Page / of Kanab.
Natuurlijk met hoofddoel om te proberen mee te doen aan The Wave... uiteraard zijn er nog veel B-plannen mocht dit niet lukken ;-)
MAAR, mijn vraag is nu, waar zouden jullie die 3 nachten spenderen? Page of Kanab? Of 50/50?
Eerste nacht na te komen van Escalante via Cottonwood Canyon Rd zal waarschijnlijk Page een betere optie zijn. Ik weet dat velen van jullie geen fan zijn van Page als city, maar wij vonden het wel oké :) Is Kanab te vergelijken? Beter? Leeg gat? Ik weet niet goed hoe ik de 2 moet vergelijken?

Hoe zit het qua bereikbaarheid? We willen evt. de Smokey Mts Road doen... dus dan zit Page weer beter, of Edmaiers Secret?

Gewoon dus de vraag: waarom zouden we kiezen voor Kanab om te verblijven?? :-)

Het zou ook leuk zijn mochten jullie hier ervaringen aan toevoegen van leuke logies in Kanab (In Page vond ik Motel 6 wel oké...) we houden van wat afkoeling, dus een zwembad zou wel leuk zijn ;-)

Alvast weer erg bedankt op voorhand!! 8)

Ellen
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk eens hier voor accommodaties in Kanab, UT: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... b&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

markro schreef:Kijk eens hier voor accommodaties in Kanab, UT: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... b&staat=UT
Bedankt Markro,

Ik had al eens gekeken via Google Maps en Tripadvisor, dus weet wel wat er ligt... maar ik vroeg me meer af of ikk nou best 3 nachten in Page kon blijven OF 1 nacht Page en 2 Kanab?
Ik weet nl. niet of het zo'n BIG deal is om me speciaal te gaan verplaatsen naar Kanab, tenzij het natuurlijk dé moeite is, en betere locatie is tov. The Wave en andere bezienswaardigheden, of maakt het gewoon niet uit??

Ellen
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou persoonlijk voor Page gaan, meer hotelkeus meer winkelkeus en voor de meeste dingen die je wil bezoeken beter gelegen.
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Thanks Rob!!! :D

Ik ben een moeilijke beslisser ;-)

Ellen
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is heel wat te doen rond Kanab. Frontier Movie Town, Mogui Cave, Best Friends, Coral Pink en we kopen regelmatig een spijkerbroek in Kanab-lol-
Op weg van Kanab naar Las Vegas kan je bv eerst naar Coral Pink Sanddunes rijden en dan je weg vervolgen naar az389. Je komt dan uit bij Cane Bed vlak onder Colorado City, een Mormonen enclave in Arizona. Een merkwaardig plaatsje waar steenrijk en straatarm hand in hand gaan. Vlak bij is ook nog Pipe Spring NM een bezoekje waard. De weg van Coral Pink naar Cane bed is gedeeltelijk een zandweg. Let op wildlife dat de weg kan oversteken.
Yeehaw
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Nu alles min of meer toch al vastligt, zit ik nog met één enkel euveltje :-)

Als we op 25 september onze rit maken van Moab (we gaan echt wel héél vroeg vertrekken, zo rond 6u30) en dan doorrijden naar Hanksville (via de 95 zoals Yeehaw al aangaf) dan willen we zsm aan de Burr Trail beginnen. Laat ons zeggen dat een rit straight-on van Moab tot de Nottom Bulffrog Road 4u duurt... en dat we ruim genomen (met af en toe een stop)
- neem nou om 13u - aan de Burr Trail beginnen te rijden (realistisch??).

Ik zag dat in Boulder niet echt veel gelegenheid is tot slapen, dus mijn eigenlijke echte vraag is: kunnen we na de Burr Trail nog doorrijden om te overnachten in bvb Escalante (of is het dan al vrij laat/ gek om zo ver te rijden?) Of ben ik weer mijn grenzen aant overschrijden? :wink:

Bedankt!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is wel mogelijk wat je wil maar je moet wel altijd vragen of Notom Bullfrog te berijden is. Na regen komt ook een awd er niet door en dat risico wil je niet nemen. Verder mis je de scenic drive in Capitol Reef NP en het mooie stuk tussen Torrey en Boulder met de uitzichten. Van Boulder kan je een half uurtje oost rijden over het verharde gedeelte van Burr trail en weer terug.
Yeehaw
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Ik ben niet helemaal mee Yeehaw :| we rijden enkele dagen ervoor wél van Zion naar Escalante, om in Escalante de ochtend erop de Calf Creek Falls te hiken en daarna (op ons gemak) naar Torrey te rijden via de 12, is het dat wat je bedoelt? Je kan het beter zien op ons routekaartje http://southwestusa.web-log.nl
We maken in feite een loop tijdens onze reis :-)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die route kaartjes vergeet ik nog wel eens ;) Anticipeerde op Moab-95-Hanksville-Notom-Burr. Boulder-Escalante is maar een kort stuk. De opmerkingen voor notom blijven staan. Wij zijn daar ook wel eens eind september geweest met notom gesloten.
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Damn... laat ons hopen dat het dan wel lukt :( keek er wel naar uit!
Heb je misschien enige andere ideetjes die we zouden kunnen doen in de omgeving van Torrey mocht het geen mooi weer zijn? We hebben Isles in the Sky gezien, en ook via Green River de hele weg gereden (maar dat kan sowieso ook niet bij slecht weer, ben ik me van bewust ;-))

Dan hebben we misschien toch al een B-plan... het kan dan dus ook zijn dat we de Cottonwood Canyon Road ook niet kunnen rijden?

Hmz... best dus enkele B-plannetjes beginnen bedenken, ik voel het al :)) LOL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer