Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Halloween 2010

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Halloween 2010

Bericht door Staceybeesie »

Staat helemaal leuk Bianca.
Ik mis hier wel de vensterbank. Kon daar me altijd ernstig op uitleven ;-)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hier zijn - eindelijk - de Halloween decoraties helemaal klaar.

De voortuin is af:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

In het donker bleek echter nauwelijks iets op te vallen. Gelukkig had ik bij Walmart gezien dat ze de spotjes al bij de kerstverlichting hadden staan, en dus ben ik snel een gaan halen zodat je in ieder geval iets ziet:
Afbeelding Afbeelding

En als laatste zijn de pompoenen - eindelijk - ook af:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Happy Halloween!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Bij ons zie je steeds meer Halloween versieringen en ik zag gisteren ook als heks verklede mensen in de stad lopen. Bij ons doen we ook aan Sint Maarten. Wat een gave foto's allemaal !!!!!! Wat dat betreft staat het hier nog in de kinderschoenen....... Vooral die zerken zijn fantastisch maar die zullen wel wat wegvallen in onze Hollandse postzegelvoortuintjes :lol:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Gave versieringen Dento!!

Ik me gisteren al vermaakt het kijken naar alle mensen in kostuums en dat zal vandaag vast alleen maar beter worden. De grappigste was toch wel iemand die als maandverband rondliep :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Super pompoenen, Dennis!
@Katja - Ik hoop, dat het in Georgetown nog druk wordt vanavond, ik zag gisteravond op het nieuws, dat er al heel veel mensen gisteravond daarheen gingen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Hier wordt geen Halloween gevierd. Al konden de kinderen wel vrijdag naar een Halloween kinderdisco.
Ze zijn niet geweest, want ik was veel te bang dat ze hun kostuum vies zouden maken.
Wij hadden van de kooikerhondjes gisteren nl. clubmatch. Om het jaar is er dan een kind-hondshow. Het is de bedoeling dat ze laten zien dat ze goed met hun hondje omgaan en leuk verkleed is een pré. Vaak is het iets wat met kooikerhondjes te maken heeft; boertje, kooibaas, jager o.i.d. Maar omdat het ook Halloweenweekend is wilde ik wel eens iets anders doen. Dus deze pakken gekocht. De jongens als pompoen geschminkt. En ze hadden ook een echte pompoen bij zich, die gevuld was met brokjes. De hondjes wilden zo wel bij ze blijven (of in de pot duiken).
Het was een succes, Thieu werd 1e. Huub werd 1e vanaf de andere kant (laatste klinkt zo zielig). Hij was ook de jongste van het hele stel.
Hier wat foto's van onze Halloweenkinderen :
Echte kooikervriendjes
Afbeelding

We zijn niet gek!!! (deze 2 foto's heeft Thieu gemaakt)
Afbeelding

En dan nog dit filmpje. De clubmatch vanuit kinderoogpunt. Dat is toch wel anders dan wij het zien. Oftewel, ze hebben niet zo veel interesse in wat er in de ring gebeurd! Thieu heeft dit dus gefilmd.
http://youtu.be/DXiKuXGBNAU

Afbeelding
Thieu aan het werk

Afbeelding
Huub krijgt Aukje af

Afbeelding
Huub showt op zijn manier

Afbeelding
Beste vriendjes
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

@ Dento nav jouw onderschrift

"I'll bet living in a nudist colony takes all the fun out of Halloween."

Wist je dat nudisten gek zijn op body painting. Ik denk dus het tegendeel :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol:

"What's your body painted costume for this year?" - "I think I'll go as a Halloweiner Dog" :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het was weer heel leuk gisteravond! Eerst leken we niet zoveel Trick or Treaters te krijgen, maar rond half acht liep het opeens storm en na een uur was ons snoep op. Ik schat, dat er zo'n honderd kinderen langs zijn geweest. Het viel me op, dat veel van de ouders dit jaar ook verkleed waren. Saskia was een koe. Het was verzamelen en pizza bij ons thuis en daarna ging de hele groep (drie koeien, zeven cowgirls, twee cowboys en een Cookie Monster :lol:) op pad. Rick was een gangster en zag er indrukwekkend uit en ik een Amerikaanse toerist in Parijs. Na het trick or treaten zijn we naar het traditionele carport feestje van buren geweest, gelukkig stond daar een grote haard aan, want het was inmiddels flink afgekoeld buiten.
Afbeelding

De gangster

Afbeelding

Koeien

Afbeelding

Parlay voo Anglay?

Afbeelding

Onze pompoenen (een vond ik meer dan genoeg om uit te snijden, ik heb bewondering voor degenen hier, die er meerderen deden! Saskia heeft de BOO pompoen gedaan)

En nog een filmpje van onze "spooktuin":
[youtube]RKmMo_01TS0[/youtube]
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:Saskia was een koe.
Da's nou niet aardig om over je dochter te zeggen... :lol: :wink:

Bij ons was het rustig. De eerste groep van vijf kinderen kwam al rond half vijf, en op dat moment was ik nog niet eens aangekleed.

Toen om een uur of vijf de overbuurvrouw met hun tweejarig zoontje aan de deur stond, had ik wel mijn "gewaad" al aan, maar de zwarte kap en de handschoenen had ik nog niet aan. Dat was volgens mij maar goed ook, want ik geloof als ik in vol ornaat met zwarte kap over mijn hoofd en gloeiende rode ogen aan de deur was gekomen had hij volgens de broek van zijn Elmo pakje in een klap vol gehad... :lol:

Daarna werd het een tijd stil; er kwamen nog twee kinderen even voor zevenen, en even na zevenen kwamen mijn zwager en schoonzusje met ons neefje, samen met een stel dat in de buurt woont en hun dochtertje. Ik had ze al van verre aan zien komen, en was in het donkerste hoekje naast het huis gaan staan, met de rode ogen uitgeschakeld. Zodra ze bij de paar traptreden bij de voordeur kwamen kwam ik heel langzaam uit het donker gelopen, en de eerste die mij zag was de buurvrouw van mijn zwager. Op het moment dat zij mij aankeek schakelde ik de rode ogen in, en ze schreeuwde het op dat moment uit. :mrgreen:

Voor de rest hebben we alleen even na achten nog twee tieners aan de deur gehad... een rustige avond dus, en we hebben nog heel veel snoep over...

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dento schreef:
Petra/VS schreef:Saskia was een koe.
Da's nou niet aardig om over je dochter te zeggen... :lol: :wink:
Ach, ik ben dol op koeien en zij was een heel knappe :mrgreen:. Jammer, dat het zo rustig was bij jullie. Ik vond trouwens dit, waar Saskia haar overgebleven snoep heen wil sturen: http://www.treats4ourtroops.org/. We hebben het ook weleens naar de plaatselijke homeless shelter gebracht, waar men het heel dankbaar ontving. Tenzij je het natuurlijk allemaal zelf op wilt eten, kan ook ;).
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij ons begint het om 18.00 uur en het gaat door tot ong. 21.30. Echt kontinu... SUV's vol kids komen de straat in, want onze buurt staat klaarblijkelijk bekend als goedgeefs. Ik deel dan ook voor zo'n $ 60.00 aan snoep uit. En niet dat goedkope spul !
Dit jaar vond ik echte H. candy, o.a. grafsteentjes, choco met BOO erop, en ogen. Ik was bang dat de jongere kids de ogen eng zouden vinden maar nee hoor, ze waren enorm populair. Ze waren ook lekker crunchy.
Vorig jaren had ik een diadeem op met twee rode hoorntjes, maar dit jaar keek ik in de spiegel.... Dus heb ik het gehouden bij een H. T-shirt.
Het leukste was een jongetje, vroeg in de avond, verkleed als skelet. Hij had een pak aan, en handschoenen, alles met benen en botjes beschilderd, plus een skelet masker. Ik hield hem de schaal voor en zei dat-ie drie stuks mocht uitkiezen. "Ik kan niet goed zien wat het is door mijn masker" antwoordde het jochie. "Nou dan zal ik het je wel aanwijzen" probeerde ik behulpzaam te zijn. Daarop hield hij zijn gehandschoende handjes omhoog: "Maar ik kan het ook niet oppakken !"
Iets verderop in de straat stonden zijn ouders vol trots toe te kijken.
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Toch nog even onze outfit posten :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Petra/VS schreef:Leuk, Bianca! Heeft hij ze uit de hand gemaakt of een stencil gebruikt? Saskia heeft vanochtend met een aantal buurkinderen onze pompoen uitgesneden, BOO met drie spookjes (stencil).
@Marcel - cool kostuum!
Hallo,

Wat moet ik mij daarbij voorstellen bij pompoenen uitsnijden met een stencil? De foto's hier zien er allemaal heel knap uit. Ik denk dat die gezichtjes uit de pompoen snijden niet zo simpel is. Is dat een truukje met de stencil? Hoe werkt dat?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De stencils kun je op verschillende manieren doen: je kunt een patroon op een pompoen leggen en met bijvoorbeeld een cocktailprikker de contouren doen door er doorheen te prikken, en daarna met een stift de puntjes met elkaar verbinden; of je knipt/snijdt de delen uit de papieren stencil die je uit de pompoen moet snijden, waarna je het papier tegen de pompoen houdt en dan met een stift markeert wat je uit moet snijden.

Mijn "spookpompoen" is uit de vrije hand na getekend van een voorbeeld online.

Onze website | Mijn blog
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Bedankt Dento,

vind het heel leuk. Ga dat volgend jaar ook proberen!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer