Petra/VS schreef:Saskia was een koe.
Da's nou niet aardig om over je dochter te zeggen...
Bij ons was het rustig. De eerste groep van vijf kinderen kwam al rond half vijf, en op dat moment was ik nog niet eens aangekleed.
Toen om een uur of vijf de overbuurvrouw met hun tweejarig zoontje aan de deur stond, had ik wel mijn "gewaad" al aan, maar de zwarte kap en de handschoenen had ik nog niet aan. Dat was volgens mij maar goed ook, want ik geloof als ik in vol ornaat met zwarte kap over mijn hoofd en gloeiende rode ogen aan de deur was gekomen had hij volgens de broek van zijn Elmo pakje in een klap vol gehad...
Daarna werd het een tijd stil; er kwamen nog twee kinderen even voor zevenen, en even na zevenen kwamen mijn zwager en schoonzusje met ons neefje, samen met een stel dat in de buurt woont en hun dochtertje. Ik had ze al van verre aan zien komen, en was in het donkerste hoekje naast het huis gaan staan, met de rode ogen uitgeschakeld. Zodra ze bij de paar traptreden bij de voordeur kwamen kwam ik heel langzaam uit het donker gelopen, en de eerste die mij zag was de buurvrouw van mijn zwager. Op het moment dat zij mij aankeek schakelde ik de rode ogen in, en ze schreeuwde het op dat moment uit.
Voor de rest hebben we alleen even na achten nog twee tieners aan de deur gehad... een rustige avond dus, en we hebben nog heel veel snoep over...