Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
guinevere
Amerika-expert

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door guinevere »

Natuurlijk kan je altijd iemand vinden die dezelfde mening deelt, maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook zo is. De twee voorbeelden in het artikel zijn zelfs mensen die op een andere manier het land binnen zijn gekomen. Heb jij wel banden met de VS dan? Meeste mensen niet, maar dat maakt toch niet uit?

Op toevoeging op wat kastelleke al zei, als je aan de DV moet meedoen om een green card te krijgen dan wil dat eigenlijk al zeggen dat je de VS niet direct iets te bieden hebt waarna ze op dit moment op zoek zijn. Kan best dat je hoog opgeleid bent en een goede baan hebt, maar blijkbaar val je niet binnen de juiste categorien. Dus als je pertinent wil dat Amerika de mensen krijgt die het nodig heeft, dan kan je net zo goed de DV afschaffen en die 50,000 green cards verdelen onder de beroepsmatige aanvragen.
Afbeelding
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@Kastelke: Het is gelukkig maar een kleine frustratie . :) want ik ga toch voor de E-2 visa ,maar om me echt goed in de markt te kunnen inleven is een greencard gewoon een stukje makkelijker. Dus ik blijf hopen op een positieve uitslag.

Maar het word hier door meer mensen verkeerd uitgelegd wat ik zeg : Ik kom er niet mee maar ik hoorde dat Amerika ZELF liever Europeanen heeft aangezien de rest van de wereld in HUN ogen al genoeg vertegenwoordigt is en dat juist daarvoor die DV lotery verzonnen is . (bron. WSJ )

En ik blijf erbij dat het best wat mag kosten om mee te willen doen met de DV.
Dan blijven de mensen die echt willen meedoen en vallen de " doe maar want het is toch gratis" mensen gewoon af.
Dat zou iig de kansen ook vergroten van de mensen die echt willen en daarom mag het wat kosten en ik help op die manier ook de USA met hun begrotings tekort.
kaap koraal
Amerikakenner

Ik heb juist mijn mening mede laten vormen door deze teksten uit dit gerespecteerde dagblad.
Waar allebei de greencard een rol in heeft gespeeld.

Maar van mij hoeven het niet allemaal mensen te zijn die zij zoeken maar om nou mensen zonder toekomst perspectief of zonder één cent binnen te halen.

Zelf ben ik nu ondernemer en wil dat daar ook graag weer gaan doen.

Ik heb er geen (familie) banden maar ik heb zeer grote affiniteit met het land en de mensen zelf, dat is mijn connectie.
Er zijn mensen die zijn in de verkeerde huid of met het verkeerde geslacht geboren, ik ben in het verkeerde land geboren.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Als de DV daarvoor verzonnen is, waarom mag iedereen dan meedoen? Dan hadden ze het toch net zo goed de European Lottery kunnen noemen en alleen Europa mee laten doen? De loterij was in het leven geroepen om de diversiteit te vergroten. Europeanen zijn al flink vertegenwoordigd:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Censu ... stries.jpg

Echte banden met de VS heb je dus niet. Dat maakt niet uit hoor, de meeste mensen hier op dit forum (en in Afrika, etc) ook niet.

Jouw mening dat is prima, maar de loterij behandelt iedereen gelijk, waardoor die mensen juist ook een kans krijgen. En reken maar dat daar hele slimme ondernemers bij zitten. Geld kan je maken, he.
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nog even voor de goede orde. Ik heb jou, Kaap Koraal, nooit een racist genoemd. Ik heb geschreven dat je betoog enigszins naar racisme neigt. En ik heb erover nagedacht voordat ik het op het forum plaatste. Eerlijk gezegd verbaasde het me zeer dat niemand anders er voor mij op reageerde want ik vind bepaalde uitspraken die je deed echt behoorlijk pikant.
De stukken tekst die je aanhaalt zijn overigens geen argumenten dat de GC Loterij dus verkeerd volk binnenhaalt; ik zie geen causaal verband, geen cijfers, geen onderzoek...niets. Die mensen kunnen ook komen op een toeristen- of werkvisum. Dus omdat die mogelijkheid bestaat kun je dan bv ook vinden dat de VS haar grenzen maar helemaal moet sluiten voor mensen uit bepaalde landen.

En natuurlijk staat het je helemaal vrij om te vinden dat het vragen van een fee okey is voor de loterij. In die gedachte kan ik ook nog best een heel eind meekomen (alhoewel ik het er niet mee eens ben, ik zie er uiteraard wel de logica van).
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Om terug te komen op het aantal visa dat mensen laten liggen, nadat ze gewonnen hebben ... hier is mijn posting van destijds:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 09#p332109

Gr., Flipje
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Daarbij bedenk ik me overigens dat als de nummers hierboven gerefereerd zijn zoals ze zijn, dat het dan wel zin heeft om $100 te vragen van West-Europeanen, die disproportioneel veel visa's laten liggen, maar dat het voor de rest van de wereld niet nodig is.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:clap: :lol:
(maar AA leden moeten ze die 100 euro kwijtschelden natuurlijk, want die willen echt wel gaan ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kaap koraal
Amerikakenner

@guinevere : Dat van die voorliefde voor Europeanen heb ik uit dat filmpje van een paar pag (8)terug van Staceybeesie met daarin een journaliste van de WSJ, dat is wat ik ervan weet en ik ga ervan uit dat zei het bij het goede eind heeft. Of ben ik enige die dat filmpje met bijbehorende tekst heeft gelezen ?
Die link van jou naar wiki is vreemd , waar zijn mensen uit Pakistan,China,Rusland enz enz dat zijn ook landen met een zeeer groot aantal emigranten richting de States.

@Rivercola: Ik hou nou eenmaal van pittig.
Alles met de deken van liefde bedekken is zo 1970.
Of vindt je Angela Merckel ook naar racisme neigt omdat ze zei dat de intergratie in Duitsland ook mislukt is ?
En ja ik als ondernemer heb VVD gestemd.
Of ben je meer het type Mathijs van Nieuwkerk , links lullen/huilen en dan met zo'n 400.000 per jaar naar huis gaan.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

kaap koraal schreef:@Rivercola: Ik hou nou eenmaal van pittig.
Alles met de deken van liefde bedekken is zo 1970.
Of vindt je Angela Merckel ook naar racisme neigt omdat ze zei dat de intergratie in Duitsland ook mislukt is ?
En ja ik als ondernemer heb VVD gestemd.
Of ben je meer het type Mathijs van Nieuwkerk , links lullen/huilen en dan met zo'n 400.000 per jaar naar huis gaan.
Je houd van pittig maar toen ik pittig werd werd je furieus! Dat noem ik huilen! (heel irritant trouwens, al die mensen die het constant over het 'huilen' van anderen hebben. Erg kinderachtig.) En nee, Angela Merkel's opmerking is alles behalve racistisch. Jouw opmerking over het binnenhalen van terroristen zodra je de deur openzet voor mensen uit niet-westerse landen wél.
kaap koraal
Amerikakenner

Je houd van pittig maar toen ik pittig werd werd je furieus! Dat noem ik huilen! (heel irritant trouwens, al die mensen die het constant over het 'huilen' van anderen hebben. Erg kinderachtig.) En nee, Angela Merkel's opmerking is alles behalve racistisch. Jouw opmerking over het binnenhalen van terroristen zodra je de deur openzet voor mensen uit niet-westerse landen wél.[/quote]

Pittig is mijn ogen anders dan iemand van racisme betichtten en dat op een nette manier zeggen dat ik dat niet wil was echt niet furieus.
Tussen huilen en huilie zit ook een verschil maar misschien had ik het gewoon negatief benadering moeten noemen.
Dat van die terroristen komt niet uit mijn eigen hoed maar door dat artikel/vid uit de Wall Street Journal en wat logisch nadenken en ervaring.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Anders gaan jullie even verder in een apart topic :clap: :D
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wat mij betreft is deze discussie over, ik was het simpelweg niet eens met zijn kijk op de rechten van 'anderen' in de GC Loterij.....
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Opmerking moderator:
**Mag ik iedereen vriendelijk verzoeken om de discussie beleefd en respectvol te houden. Op deze manier blijft de discussie voor iedereen prettig en leesbaar om te volgen en er eventueel aan deel te nemen.
Moderator **
"Keep Georgia On Your Mind"
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

kaap koraal schreef:Die link van jou naar wiki is vreemd , waar zijn mensen uit Pakistan,China,Rusland enz enz dat zijn ook landen met een zeeer groot aantal emigranten richting de States.
Die tabel is gebaseerd op de US Census van 2000. Ik heb ook wel een directe link naar de census:
US Census 2000.

De landen die je noemde hebben nu een groot nummer immigranten, maar je moet je bedenken dat de VS al ontzettend lang bestaat en dat het voornamelijk Europeanen waren die zich aanvankelijk in de VS vestigden. :wink:
Afbeelding
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

RiverCola schreef:Wat mij betreft is deze discussie over, ik was het simpelweg niet eens met zijn kijk op de rechten van 'anderen' in de GC Loterij.....
Je was niet de enige RiverCola, ik had er ook moeite mee :wink:

Ik zie ook geen relatie tussen de DV en terrorisme-kans-vergroting en bij het lezen van de voorbeelden uit het "zeer gerespecteerde blad" werd me ook duidelijk dat beide gevallen niet ZELF de DV hadden gewonnen dus snap ik ook niet wat er precies aangetoond wordt.

On topic, ik hoop echt dat een hoop mensen van het AA forum dit jaar winnen. Het is echt verreweg de beste en makkelijkste manier om een visum te krijgen en volgens mij ook de goedkoopste :thumbup:
kaap koraal
Amerikakenner

@Ziva en anderen:

"Egyptian-born Mohammed Atta, one of the hijackers in the Sept. 11, 2001 terrorist attacks, entered the green-card lottery at least once, according to documents reviewed by The Wall Street Journal. He never won a spot in the lottery, and eventually came to the U.S. on a business-visitor visa instead (bron WSJ)"

Wat is hier niet duidelijk aan ?

Hij is uiteindelijk idd niet dmv de DV naart binnen gekomen maar had wel EERST geprobeerd om op deze idd "makkelijkste en goedkoopste manier" (volgens je eigen woorden) naar
binnen te komen met alle gevolgen die daar uit voort zijn gevloeid. "makkelijk en goedkoop " laten dat nou net mooie argumenten zijn voor potentieele terroristen en natuurlijk ook goede argumenten voor echt goedwillenden.
En die andere keer (keren?) zijn er terroristen binnen gekomen met hulp van andere familieleden die wel een greencard hadden gewonnen.
Dat is voor mij dan hetzelfde aangezien ik en mijn vriendin ook samen meedoen met hetzelfde doel net als zij dus hetzelfde doel hadden zoals de Twin Towers .

Maar ik stop ook met dit onderwerp aangezien jullie mij en het toch niet (willen) begrijpen.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 03 dec 2010, 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kaap koraal schreef:Hij is uiteindelijk idd niet dmv de DV naart binnen gekomen maar had wel EERST geprobeerd om op deze idd "makkelijkste en goedkoopste manier" (volgens je eigen woorden) naar
binnen te komen met alle gevolgen die daar uit voort zijn gevloeid. "makkelijk en goedkoop " laten dat nou net mooie argumenten zijn voor potentieele terroristen en natuurlijk ook goede argumenten voor echt goedwillenden.
Maar aangezien Atta niet via de DV lottery is binnen gekomen maar gewoon op een business visitor visum maakt het dus geen klap uit hoe ze binnen komen, want (legaal) binnen komen ze toch, en dus maakt het niet uit. Als ze iets willen uithalen zoeken en vinden ze wel een manier, zo blijkt, met of zonder DV lottery. Je kunt je eigen argument dus ook gewoon omdraaien en het compleet plat slaan (bij deze :wink: ).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kaap koraal
Amerikakenner

@Guinevere:

In mijn geval is mijn emotioneele band met Amerika strerker dan welke familieband dan ook (behalve dan met mijn moeder,vriendin en kinderen). :D
Mijn leven hier is al gebaseerd op veel Amerikaanse gronden/vrijheden en gebruiken.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dank je Dento, je haalt me de woorden uit de mond.

Wat je dus eigenlijk aantoont met je quote uit het zeer gerespecteerde blad is dat het dus NIETS uitmaakt of iemand via de DV of op een andere manier binnenkomt. Iemand die doelbewust de VS binnenkomt met als doel terrorisme zal zelfs MINDER kans maken om via een DV binnen te komen omdat de kans om uberhaupt uitgeloot te worden via de DV al extreem laag is ten opzichte van andere visa manieren.

Wat de door jou aangehaalde quotes ook nog als verborgen boodschap hebben is dus dat iemand die via familie of via een werkgever de VS binnenkomt dus net zo slecht (of misschien zelfs slechter) gescreend wordt dan iemand die via de DV binnenkomt.

Kortom, de stelling die je gebruikt om je eigen bewering kracht bij te zetten, haalt jouw bewering juist onderuit :) Met de quotes bewijs je eerder het omgekeerde, namelijk dat de DV geen bron is voor terroristen omdat de kans zo extreem laag is om te winnen.

Mijn "makkelijk en goedkoop" slaat overigens op de wijze van meedoen en de fee die betaald moet worden. NIET op de eisen die gesteld worden want die zijn volgens mij hoger dan voor iemand die via een familielid of werkgever emigreert (misschien kan iemand dit bevestigen?). Makkelijk in deze betekent minder formulieren, geen benodigde afhankelijkheid van familie of werkgever.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer