Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cruise

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
bart.drapier
Amerika-newbie

Cruise

Bericht door bart.drapier »

Hoikes ...heb nog een vraagje....Tijdens rondtrip in Florida gaan we inschepen voor een 5-daagse Bahamas cruise...is die tuxedo echt verplicht,voor de diners ?..Denk dat die anders gehavend uit mijn valies zal komen...al iemand ervaring mee ??? THX.... :?:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou het is wel zo dat de mensen aan boord flink uitgedosd aan tafel gaan op 1 avond tijdens een cruise.
Maar een colbertje/blouse/nette broek doet wonderen :wink:
Enne.... wil je er niet aan mee doen er is vast ook nog een ander restaurant open op het schip, waar je kan snacken die avond :lol:
Op de andere avonden mag je gewoon naar binnen om te eten met elke lange broek. Shorts mogen niet.
Groetjes Petra
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

volgens mij is dit alleen gewenst als je een "captain diner" bijwoont... zeker ben ik het ook niet...
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

reivax schreef:volgens mij is dit alleen gewenst als je een "captain diner" bijwoont... zeker ben ik het ook niet...
Nee Nee Nee

Er is een heuse 'chique' avond waarbij gepaste kleding aangeraden wordt. Dat je niet in volledige tux komt kijken ze niet naar, maar gewoon netjes (dus geen korte broek/spijker broek en t-shirt).

Vaak zijn er op deze schepen 3 soorten avonden:

Formal (volledig opgetooid zoals gezegd)
Semi-formal (netjes maar niet volledig)
Casual (Zoals het woord zegt)

En dan hebben ze vaak nog een thema avond (carribean, western, etc...)

Het geeft je een beetje meer gevoel voor de sfeer als je dus meedoet aan deze kleding "voorschiften". Het is meestal ook wel aardig voor de fotootjes :wink: van de familie 8)

NIKS MOET overigens, je bent daar op JOUW vakantie en dat is voor de cruise liners het belangrijkste (dat je later weer terugkomt)

Ik heb er ondertussen zo'n 7 gedaan en weet ongeveer wel wat er loos is op zo'n schip.

De captain's diner is meestal alleen voor "return" gasten en is meestal inderdaad ook met een "Formal dresscode"
Ze hebben wel altijd een "meet the captain" avond net voor het eten, dit doen ze op de "formal" avond zodat je je niet hoeft te gaan omkleden.

De maaltijden zijn over het algemeen erg goed, en voldoende keuze. (TIP als je iets niet lust, zeg het dan, ze brengen je gewoon wat anders zonder vragen te stellen. Ook als je niets op het menu ziet wat je aanspreekt vraag dan om b.v. een "steak" of voor de kids een "hamburger" of zo. Kunnen ze allemaal doen voor je, en ze zijn het wel gewend)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Budweiser#8
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Budweiser#8 »

ik heb een aantal jaren geleden een cruise gemaakt met Disney-cruise-line, en daar was er geen enkele avond een smoking verplicht, zoals iemand al zei, tis jou cruise en jij bent klant, en ook daar is klant koning !!!
ik wens je veel plezier, maar uit ervaring weet ik dat dat zeker gaat lukken....! :lol:
Keep turning left.....!
bart.drapier
Amerika-newbie

cruise dresscode...

Bericht door bart.drapier »

thx voor de reacties...We gaan met de Majesty of the seas...al iemand op dit schip gevaren ??.. 8)
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Ja, ikke, vorige maand. Helemaal top, en de cruise was geweldig!
Nog even geduld, dan is mijn website bijgewerkt met het reisverslag van deze reis.

Tip: als je aan boord gaat, boek dan je excursies daar. Het is niet duurder, maar wel véél makkelijker. Als je in Nassau aan land gaat, wordt je overspoeld door toeristenlokkers, heel vervelend, en wij zijn aardig opgelicht bij het maken van een buggyride.

Groetjes, Jez
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer