Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grote verkoop, vreemd gevoel...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Grote verkoop, vreemd gevoel...

Bericht door Texas Boy »

Nadeel van Ikea is dat als je gaat kijken vaak ze net niet meer hebben waar je eigenlijk voor komt, weet niet of je tegenwoordig via internet kan bestellen, zou een uitkomst zijn.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je kan nog steeds niet via internet bestellen, maar wel zien hoeveel ze van een bepaald artikel op voorraad hebben (per locatie).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In de VS kun je wel online bestellen bij IKEA.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Herkenbaar topic en leuk om te lezen!
Wij zitten er ook middenin :D
Ziva schreef:Ja.. ik twijfel dus ook over Marktplaats.

Ik heb helemaal geen dure meubels en in principe heb ik de instelling dat ik liever iemand er blij mee maak voor een prikkie dan dat ik het weggooi maar ik vind het toch niks dat iedereen aan je deur/ over de vloer komt en zeker niet als je een vrouw alleen bent. Voor grote meubels heb je weinig keus maar voor kleinere dingen als apparatuur enzo...

Soms denk ik, ik laat een container plaatsen en gooi alles weg ofzo maar dat is ook zo zonde. Kringloopwinkel wellicht?

gewoon doen en een vriend(in) vragen te komen en alles in 1 dag (of bepaalde dagen) laten ophgalen.
Zo van wegens emigratie ophalen in weekend van .... datum
of bordjes in je buurt ophangen van yardsale... hoe vertaal je dat haha

En natuurlijk alles op de foto en doormailen aan mensen die je kent, en die vragen of zer ook weer mensen die zij kennen willen vragen (erbij laten zetten via wie ze komen, dan terug checken wie het zijn, eventueel via die ander 'leveren'

ik heb inmiddels best wat ervaring met marktplaats en als mensen over de mail al onbeleefd zijn dan gaat het niet door.
Ik heb op deze manier altijd keurige mensen over de vloer gehad.
Zet de dingen klaar bij de deur
en laat het in de deuropening zien.

Eens met schoenen passen ging dat niet, maar ja, toen had ik gewoon vertrouwen en dat was verder gewoon goed.

Alles wat bruikbaar is kun je ook gratis laten ophalen, er zijn van die sites met gratis in de titel.
Kan je ook gewoon op marktplaats zetten (hoef je ook nioet veel tijd te besteden aan de advertenties maken)

Wij zetten onze hele (nou ja bijna) bibliotheek online, dat is best wat werk...
maar levert ook iets op dus het is het wel waard.
Ik ken ook nog een boekenzaakje die tweedehands verkoopt en daar 'dumpen' we alles dat niet weg gaat en we niet willen houden.
Zoveel mogelijke amerikaanse boeken die we hier hebben verkoop ik ook hier en koop ze dan in amerika weer terug.
Is wel lekker omdat die ook wat kunnen opleveren (vasteboekenprijs hier en de dollarkoers en 'afgepriojsde' nieuwe boeken in US :thumbup: )

Ziva wanneer ga je eigenlijk???
Het ligt ook aan de tijd die je hebt of je er tijd in wil steken.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Petra/VS schreef:In de VS kun je wel online bestellen bij IKEA.
Geweldig, ik heb meteen een lijstje zitten maken online en dat voelt goed.

Delivery
Same day, next day or same week deliveries may be available for products purchased in store. We deliver your new products and you can relax while we carry them in for you. Delivery will take a maximum 1-3 weeks from the day you’ve ordered the products. Unless you want it delivered at a later date, of course. Delivery and possible installation work will be co-ordinated so that you can start enjoying your new products as soon as possible. Should anything be missing or broken at delivery, just pick up the phone and call us. We will then send you the item as soon as possible
en
2. How can I get large items home?
Most IKEA products are flat-packed, making them easy to transport. The IKEA store offers (or will refer you to) a home delivery service if you prefer. Home delivery is not included in the product price. See the next answer for delivery rates. Shop from home! Many of IKEA's products are sold on-line or by phone and can be delivered directly to you. Call 1-800-434-IKEA (4532) or click any of the categories at the top of the page to start shopping!

3. What are the delivery rates to my area?
If you "Ask Anna" about the delivery rates to your area she will give you the minimum delivery rate according to your zip code. Click 'Back to top' and she is in the right hand corner! If you want to purchase on-line or over the phone then choose IKEA Direct when you 'Ask Anna' or you can also Click here to enter your zip code in our shipping estimator. This will show an approximation of your shipping rates to your zip code.
Onze eigen bedden in KING size uitgezocht met een beter matras... kids bedden en ze vonden het nu al leuk om te zien, dus ze kunnen niet wachten :lol:

Ik kom er erg door in de mood.

Amerikaanse meubelsmaak (en interieursmaak) is over het algemeen en vrijwel overal vreselijk (sorry maar what can I say...)
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal1981 »

Volgens mij is bezorgen door Ikea hier wel heel duur, ik heb er ook wel eens naar zitten kijken en voor 1 kastje ofzo is het het echt niet waard. Maar als je een hele uitzet nodig hebt verandert dat natuurlijk de zaak ;).

Wat betreft de verkoop van de auto, dat heb ik eerst ook via Marktplaats geprobeerd en dan krijg je dus steeds dealers aan de telefoon die er écht niet meer voor kunnen geven dan zo'n 2.000 euro onder je vraagprijs, en dat ie ook echt niet meer waard is, bla bla bla... Ik werd het op een gegeven moment echt beu.
Uiteindelijk ben ik naar een plaatselijke subdealer (van een ander merk!) gegaan, waar de auto meestal onderhoud kreeg, en zij hebben hem voor een heel redelijke prijs gekocht. Niet de vraagprijs op Marktplaats, maar wel een stuk meer dan die stomme telefonische bieders!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jaja5 schreef:Amerikaanse meubelsmaak (en interieursmaak) is over het algemeen en vrijwel overal vreselijk (sorry maar what can I say...)
Dat is dus een generalisatie die je niet kunt maken... je kunt echt wel "normale" meubels hier krijgen, hoor. Je zult misschien even moeten zoeken, maar het is echt wel te krijgen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Naast western is het hier veel oma meubilair, maar toch opeens dit gevonden http://www.ivansmith.com/ en daar een leuk bankstel gekocht, dit soort vergelijkbare winkels zitten overal.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

jaja5 schreef:Herkenbaar topic en leuk om te lezen!
Wij zitten er ook middenin :D
Ziva schreef:Ja.. ik twijfel dus ook over Marktplaats.

Ik heb helemaal geen dure meubels en in principe heb ik de instelling dat ik liever iemand er blij mee maak voor een prikkie dan dat ik het weggooi maar ik vind het toch niks dat iedereen aan je deur/ over de vloer komt en zeker niet als je een vrouw alleen bent. Voor grote meubels heb je weinig keus maar voor kleinere dingen als apparatuur enzo...

Soms denk ik, ik laat een container plaatsen en gooi alles weg ofzo maar dat is ook zo zonde. Kringloopwinkel wellicht?
Ziva,
ik wil nog even melden dat de verkoop online (Marktplaats) echt super gaat, zet er kleinere zaken gewoon op als alleen Verzenden.
Het is nu opeens heel 'druk' op Marktplaats door de komende feestdagen (en omdat het koud en nat is??) en mensen kopen sneller nu dan een tijdje geleden.
Ik verkoop dus ook veel boeken dat is bijna altijd per post en gaat altijd goed.

Dan doe je de grotere dingen gewoon in 1x, prik een dag in het weekend en laat mensen allemaal langskomen (deed de buurvrouw pas ook, ze bleven komen dus dat werkt echt!)

Succes met je voorbereidingen!!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dank je voor alle tips jaja, ik ga inderdaad toch maar eens even speuren naar de mogelijkheden van Marktplaats.

Ik weet nog niet precies wanneer ik ga (hoe eerder hoe beter) hangt een beetje af van hoe snel ik van mijn spullen en voornamelijk huis afkom. Ik ben nu bezig alles uit te zoeken wat ik meeneem en wat overblijft ga ik verkopen/weggeven/weggooien :)
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Ik ken dat, Ziva
Wij gaan met een heel gezin over dus dat doe je toch beter voorbereid... als we geen kids hadden was het hop and go geweest

Ik val vooral tegen de schooldistricten en dus je adres aan, aangezien je al moeilijk een school kan kiezen vanaf hier, maar zelfs dan zijn er scholen waar ik mn kind niet op wil hebben..dus zoek dan maar eens een (tijdelijk) huis...

Ik vind het wel prettig alles hier af te ronden, en een huurhuis hebben we de laatste jaren bewust gehouden dus dat is makkelijk voor ons.

succes!
Adrie
Amerika-ontdekker

Bericht door Adrie »

ik heb alles via Marktplaats verkocht

en ben nu bezig met de laatse paar dingen
ik heb nog een eethoek, tv kast, computer kast en bed :lol:
die staan nog niet op marktplaats :wink:

Ik heb er geen moeite mee moet ik eerlijk zeggen
een bank is een bank
een bed is een bed :roll:

Het is wel raar om je huis steeds leger te zien worden,
nu voelt het aan als een koude klinische ruimte.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik voel me nu al niet meer thuis in mijn huis met mijn spullen er nog in, kun je nagaan...

Sowieso beetje raar gevoel, zo half tussen 2 landen inhangend. Alsof je nergens thuishoort ongeveer :)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Spannend Sanne .. kan me voorstellen dat het een vreemd gevoel geeft!
En Jaja houd je een blog bij? Vind ik wel leuk om te volgen...
Sandy
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

We hebben (op papier) bijna alles verkocht, zelfs de auto! In de kerstvakantie gaat het huis echt leeg. Maar ik wacht nog steeds op de papieren voor ons visum... Dus er is nog niets definitief! Daar baal ik wel van, maar iedereen zegt dat het wel goed komt :roll:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Sandy schreef: En Jaja houd je een blog bij? Vind ik wel leuk om te volgen...
nee :wink:
SanneN schreef:We hebben (op papier) bijna alles verkocht, zelfs de auto! In de kerstvakantie gaat het huis echt leeg. Maar ik wacht nog steeds op de papieren voor ons visum... Dus er is nog niets definitief! Daar baal ik wel van, maar iedereen zegt dat het wel goed komt :roll:
tuurlijk komt het goed! Ik denk met je/jullie mee!! :D :mrgreen:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Even een vraagje. Ik heb besloten om geen meubels mee te nemen, alleen maar dozen met spullen en dan vermoedelijk laten verschepen.

Ik kan alleen nergens op het forum vinden hoeveel verhuisdozen ongeveer 10m3 is bijvoorbeeld. Ik snap dat het er vanaf hangt hoe groot de dozen zijn maar laten we zeggen en gemiddelde verhuisdoos. Iemand enig idee? Of hoeveel dozen er in een container van 20ft passen?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

maten containers

http://www.wijcontainers.nl/zeecontaine ... ingen.html
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ziva schreef:Even een vraagje. Ik heb besloten om geen meubels mee te nemen, alleen maar dozen met spullen en dan vermoedelijk laten verschepen.

Ik kan alleen nergens op het forum vinden hoeveel verhuisdozen ongeveer 10m3 is bijvoorbeeld. Ik snap dat het er vanaf hangt hoe groot de dozen zijn maar laten we zeggen en gemiddelde verhuisdoos. Iemand enig idee? Of hoeveel dozen er in een container van 20ft passen?
Ruime schatting is 10 verhuisdozen per 1m3. Dan gaan er zo'n 60 dozen in 6m3. , 100 dozen in 10m3.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

606x244x259 is lengte x breedte x hoogte van een 20ft container, even een doos meten en binnen een paar minuten kan je uitrekenen hoeveel er in een container gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer