Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite: curry village of Wawona Hotel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Yosemite: curry village of Wawona Hotel
We willen 2 overnachtingen boeken in Yosemite park.
Na het doorlezen van het forum en diverse blogs hebben we besloten om te overnachten in het park zelf.
Voor onze periode(11 tm 13juni) is er niet veel meer vrij, behalve bovengenoemde.
Qua prijs liggen ze niet zo heel ver uit elkaar. Alleen Curry Village trekt niet zo heel erg, de menigingen lopen op het forum ook erg uiteen.
Ligt Curry village echt zo veel beter dan Wawona? Heeft iemand misschien nog een andere tip qua overnachten? Bv een leuke B&B
gr
marina
Na het doorlezen van het forum en diverse blogs hebben we besloten om te overnachten in het park zelf.
Voor onze periode(11 tm 13juni) is er niet veel meer vrij, behalve bovengenoemde.
Qua prijs liggen ze niet zo heel ver uit elkaar. Alleen Curry Village trekt niet zo heel erg, de menigingen lopen op het forum ook erg uiteen.
Ligt Curry village echt zo veel beter dan Wawona? Heeft iemand misschien nog een andere tip qua overnachten? Bv een leuke B&B
gr
marina
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Yosemite: curry village of Wawona Hotel
Wawona ligt ver van de vallei, maar wel vlakbij de Sequoia's...
Curry Village ligt in hartje (drukke!) vallei ...
ik denk dat jullie 2 nachten blijven?
Als je in Wawona verblijft zal je misschien wat meer over en heer moeten rijden, maar curry village is natuurlijk een "tent"...
Curry Village ligt in hartje (drukke!) vallei ...
ik denk dat jullie 2 nachten blijven?
Als je in Wawona verblijft zal je misschien wat meer over en heer moeten rijden, maar curry village is natuurlijk een "tent"...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat wil je gaan doen in Yosemite? Voor de Marposa Grove ligt Wawona ideaal, maar voor de rest van het park is het toch wel erg decentraal. Ik weet niet of je route via de zuidingang voert; in dat geval kun je de Mariposa Grove op doorreis meenemen. Curry village ligt midden in de vallei. Het is daar drukker, maar als je toch de vallei gaat bezoeken is het wel zo prettig om daar ook te overnachten. Je kunt dn de auto laten staan, en optimaal van alle voorzieningen in het park gebruik maken (avondprogramma's etc).
Ik weet niet of je een tent op het oog hebt of een cabin; er zijn ook gewone kamers in CV, dus mogelijkheden genoeg. Je kun ook nu iets boeken en eventueel annuleren als er iets beters vrijkomt.
Op deze kaart kun je zien hoe de ligging is van de verschillende accommodaties.
Marianne
Ik weet niet of je een tent op het oog hebt of een cabin; er zijn ook gewone kamers in CV, dus mogelijkheden genoeg. Je kun ook nu iets boeken en eventueel annuleren als er iets beters vrijkomt.
Op deze kaart kun je zien hoe de ligging is van de verschillende accommodaties.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Hallo marianne
Er zijn op dit moment alleen nog maar unheated tenten te huur, de rest zit vol. Dit trekt ons niet zo, op foto's lijkt het wel erg massaal.
Je hebt natuurlijk wel wat meer te kijken in zo'n kamp.
We willen inderdaad naar mariposa grove, maar ook nog wat andere mooie punten meenemen.
We zullen toch moeten gaan boeken, anders vinden we helemaal niets meer.
marina
Er zijn op dit moment alleen nog maar unheated tenten te huur, de rest zit vol. Dit trekt ons niet zo, op foto's lijkt het wel erg massaal.
Je hebt natuurlijk wel wat meer te kijken in zo'n kamp.
We willen inderdaad naar mariposa grove, maar ook nog wat andere mooie punten meenemen.
We zullen toch moeten gaan boeken, anders vinden we helemaal niets meer.
marina
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
blijven de site van nps in de gaten houden!
bij ons kwamen er in maart plots kamers in de lodge (lodge at the falls) vrij. (voor juli)
bij ons kwamen er in maart plots kamers in de lodge (lodge at the falls) vrij. (voor juli)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De eerste nacht is ook de Stoneman Room vrij, daar zit je prima. Je kunt dan de 2e nacht een tent nemen of in Wawona gaan zitten.
Ik heb geen ervaring met de tenten, maar ze staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar.
Marianne
Ik heb geen ervaring met de tenten, maar ze staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar.
Marianne
-
- Amerikakenner
Tsja ik ben geen fan van Curry Village en zeker niet de tenten, ik vind het iets 'ghetto-achtigs' hebben zo dicht op elkaar en druk! Maar eerlijkheidshalve, VEEL mensen zijn het totaal niet met mij eens en het voordeel van het verblijf midden in de vallei weegt er wel tegenop. Ik ken Wawona niet maar alles afwegend zou ik voor CV kiezen, ondanks de negatieve punten.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Wij hebben afgelopen september voor de tweede keer in een tent in Curry Village geslapen. Het is een beetje behelpen, maar ik vind de nadelen zeker opwegen tegen de voordelen. En het heeft ook wel iets vind ik. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik kamperen sowieso leuk vind. Als je niet van kamperen houd weet ik niet of de tenten iets voor jullie zijn, maar zoals gezegd zou je het ook kunnen boeken en in de gaten houden of er nog iets beters dan een tent vrijkomt.
In Wawona heb ik nog nooit overnacht, maar het is in ieder geval niet echt een handig uitgangspunt voor de meeste bezienswaardigheden in Yosemite.
In Wawona heb ik nog nooit overnacht, maar het is in ieder geval niet echt een handig uitgangspunt voor de meeste bezienswaardigheden in Yosemite.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij hebben een paar jaar geleden wel in Wawona overnacht. Het is inderdaad niet de meest centrale plek maar toch vond ik dat je wel makkelijk overal kon komen waar we wilden komen. Ik moet zeggen dat ik in zo'n park ook nooit een hekel aan autorijden heb omdat de omgeving sowieso wel mooi is.
Het hotel zelf vond ik fantastisch. Heel nostalgisch, goed personeel en erg goed eten.
Het hotel zelf vond ik fantastisch. Heel nostalgisch, goed personeel en erg goed eten.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ook ik heb een paar nachten doorgebracht in Curry Village. Als je van kamperen houdt is dit geen enkel probleem. In de tenten staat een vast bed met beddengoed, een tafeltje, kastje, stoel. Net als een hotelkamer alleen dan primitief. Bij curry village heb je een soort van "kantine", lijkt op een zomerkamp. Daar kun je een simpel buffet eten, of een pizza bestellen. Er is ook een winkel. En een zwembad (met gratis te lenen handdoeken).
Het grootste voordeel van echt in het park slapen is volgens mij de beleving! Je bent daar echt midden in de natuur! En je hoeft niet ver te rijden door de files die er kunnen zijn. Je kunt fietsen huren, of de shuttlebus nemen (ook gratis) of lekker lopen naar de verschillende dingen die je kunt zien.
Groetjes Susanne
Het grootste voordeel van echt in het park slapen is volgens mij de beleving! Je bent daar echt midden in de natuur! En je hoeft niet ver te rijden door de files die er kunnen zijn. Je kunt fietsen huren, of de shuttlebus nemen (ook gratis) of lekker lopen naar de verschillende dingen die je kunt zien.
Groetjes Susanne
-
- Amerikakenner
Voor mij is 't niet iets van al dan niet houden van kamperen (wij zaten op een van de Pines campgrounds in een Wal Mart tentje, daar is een CV tent luxe bij
) maar meer het feit dat je op CV zo dicht op elkaar gepropt zit en met zoveel mensen.
Maar ja, zoals de anderen ook al zeggen: het is heerlijk om zo in de Vallei te zitten en overal naartoe te kunnen lopen, fietsen of 'shutllen'.

Maar ja, zoals de anderen ook al zeggen: het is heerlijk om zo in de Vallei te zitten en overal naartoe te kunnen lopen, fietsen of 'shutllen'.
Groetjes, Ilona
Ik vond het eigenlijk heel erg meevallen met het op elkaar gepropt zitten in Curry Village. De tentjes staan inderdaad wel dicht op elkaar, maar last heb ik er niet van gehad. Heb ook nooit het idee gehad dat het heel druk was ofzo, alleen bij de douches rond de standaardtijden..
En inderdaad, als je 's ochtends je tentje uitstapt en gelijk de prachtige rotswanden om je heen ziet, geweldig!
En inderdaad, als je 's ochtends je tentje uitstapt en gelijk de prachtige rotswanden om je heen ziet, geweldig!

- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou het Wawona Hotel niet willen aanraden, wij vonden het er verschrikkelijk. We hadden geen eigen badkamer, dat was op zich niet erg, maar we moesten met 4 personen op 1 kamer slapen, terwijl dit echt te klein was. Er moest een rollaway bed bij geplaatst worden omdat er maar 3 slaapplekken aanwezig waren in de kamer (1x2 persoons bed, 1x1persoonsbed). Wij hebben dit aangegeven en ons werd verteld dat we de volgende dag verplaatst zouden worden naar boven naar een grotere kamer. De volgende dag werden we geinformeerd dat dit vanwege brandveiligheidsoverwegingen niet kon, een alternatief werd niet geboden. Verder is er geen internet, geen telefoon en geen televisie op je kamer dus het ontbreekt aan alle hedendaagse faciliteiten maar je betaald wel het volle pond voor de historische sfeer. Ook ligt het niet centraal bij de vallei maar is het ongeveer 40 minuten rijden van de vallei af. Enige voordeel is dat het 6 miles van Mariposa grove (Sequoia bomen) af ligt. Heb na terugkomst nog een klacht ingediend, maar nooit iets meer vernomen.
Nee, volgende keer zou ik het wel weten en zou ik Curry Village of de Lodge boeken.
Nee, volgende keer zou ik het wel weten en zou ik Curry Village of de Lodge boeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3581 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties