Ik heb al zo vaak de vraag gekregen als ik met mensen aan het kletsen was in Nederland: "Pwraat juh awl uwn beewtje zow?".
Denk, mensen zo klink ik toch helemaal niet? We staan al een half uur te converseren..
Het "Amerikaanse" accent heb ik altijd al gehad (teveel tv gekeken toen ik klein was? haha) mijn engelse lerares gaf me altijd op mijn kop daarvoor.
Mijn beste vriendinnetje van België is ook naar hier verhuist (die is samen met de tweelingbroer van mijn vriend, lang verhaal).. Zij heeft veel meer van haar "Nederlandse" accent behouden dan ik dat heb. Zij is degene die altijd word gevraagd waar ze vandaan komt, mij word het nooit gevraagd en mensen zijn verbaast als ik vertel dat ik uit Nederland kom en mijn moedertaal Nederlands is.
Ik heb sowieso wel de gewoonte om accenten op te pakken. Omdat ik hier met mijn Belgische vriendinnetje zit en altijd Nederlands met haar spreek heb ik de zachte g opgepikt en allemaal Vlaamse woorden en uitdrukkingen die ik niet meer kwijt geraak haha.
Ik krijg al commentaar van vrienden op Skype "Waaaat zeggie? Was dat een zachte g?!". Haha.
Ik merk wel dat sommige mensen in Nederland niet begrijpen dat ik hier bijna 24/7 Engels spreek en dat ik soms woorden door elkaar haal. Het is heel frustrerend als mensen me constant lopen te verbeteren of zinnen voor me afmaken of lullig doen als ik niet op het woord kom ("Je weet dat woord echt wel").
Constant van Nederlands naar Engels switchen kan confusing zijn ok!