Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Alex1811
Amerika-ontdekker

Re: In welke Amerikaanse Stad zou jij je vestigen?

Bericht door Alex1811 »

Dento schreef:Ik vind Colorado geweldig. Het klimaat is fijn (lekker warm in de zomer, koud in de winter, sneeuw, en lage luchtvochtigheid), de natuur is er prachtig, de mensen zijn er vriendelijk, en alles is lekker ongedwongen en casual.
Klinkt als mijn perfecte woonplek. Hopelijk over 5 jaartjes ben ik er ook :thumbup:
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kastelke schreef:Als ik het blog van Martin (Matosh) lees, dan heeft hij ook veel heimwee naar Fort Collins nu hij in Las Vegas woont. Die man zou onmiddellijk terugkeren!
Inderdaad, ja... en elke keer als ik iets over CO schrijft dan komt er een heimwee-comment... Maar goed, het is ook een verschil van dag en nacht, Ft. Collins en Las Vegas...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Hmm als ik het zo lees is het dus misschien ook de moeite waard om te stoppen in Fort Collins van de zomer (We willen sowieso naar Denver).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Qua bezienswaardigheden heeft het niet zo bijzonder veel te bieden, maar het is een sfeervol stadje, met een leuk oud centrum met leuke winkeltjes en terrasjes, en de New Belgium Brewery (gratis bier proeven!). En er zijn meer mensen die denken dat Fort Collins een goede plek is om te wonen: in CNN's Money Magazine Best Places To Live scoort Fort Collins altijd hoog, in 2006 zelfs nog nummer 1.

Als je het makkelijk in je route kunt plannen dan waarom niet? Moet je er echter voor omrijden en gelet op jullie toch al drukke schema dan zou ik misschien het nog eens heroverwegen. Tenzij je van daaruit door wilt rijden naar Cheyenne, Wyoming (45 minuten van Fort Collins) en de twee kunt/wilt combineren.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Het klinkt leuk en ik heb op googlestreetview gekeken en het zag er leuk uit. Ik hou wel van dat soort stadjes. Het ligt in principe op de route dus ik hou het in gedachten.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dit en dit zijn wel leuke links voor Ft C.

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dank je, ik heb een brochure aangevraagd, leuk!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@Georgie Jij als echt leer-freak moet natuurlijk dan even langs CSU (Colorado State University) :mrgreen:.
Daarnaast heeft Colorado nog hele andere goede universiteiten, beste zullen waarschijnlijk University of Colorado, at Boulder zijn en Colorado College :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

Chicago! Die stad vond ik zo leuk, een soort klein New York, alleen super jammer van die strenge winters en die hoge criminaliteit!

Als ik de verhalen van Petra allemaal lees, zou ik er ook geen moeite mee hebben om te wonen waar zij woont. Je schijnt er echt alles te hebben wat je nodig hebt!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

:offtopic:
1250 schreef:@Georgie Jij als echt leer-freak .......
Echt waar? Ik krijg nu zo'n visioen van een Sophie in een kek lederen pakje met een zweep erbij :mrgreen: Weet jij iets van Sophie dat wij nog niet weten? :shock: :lol:
Oh wacht even, misschien bedoel je wel iets heel anders?

Ik moest in elk geval echt even nadenken.... :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Jasmino schreef::offtopic:
1250 schreef:@Georgie Jij als echt leer-freak .......
Echt waar? Ik krijg nu zo'n visioen van een Sophie in een kek lederen pakje met een zweep erbij :mrgreen: Weet jij iets van Sophie dat wij nog niet weten? :shock: :lol:
Oh wacht even, misschien bedoel je wel iets heel anders?

Ik moest in elk geval echt even nadenken.... :lol:

:lol: Hahaha geweldige reactie Jacqueline.
Ik had 'm zo niet eens bekeken. Misschien zegt dat toch meer over jou dan over mij. Misschien leuk leren pakje voor jouw fout feest? :clap:

Leuke tip 1250! Ik ken iemand die naar Boulder is geweest, dat is direct ook het enige wat ik van de stad weet. Ik wil altijd naar universiteiten, vind het erg leuk om daar rond te lopen, dus dat heb je goed gezien.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Boulder is trouwens ook erg leuk, zou ik ook zo wel willen wonen. Klein, schoon, verzorgd, alleen ontzettend duur, helaas.

Als je tijd hebt is het ook wel de moeite waard om daar even te stoppen, Sophie; lekker terrasje pikken op Pearl Street. :wink:

En ze hebben daar ook een hele goede leerwinkel... ehm, wacht.. wat? :lol:

Onze website | Mijn blog
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Georgie schreef:Misschien zegt dat toch meer over jou dan over mij.
Uuuuuhhhhhmmmmmm :oops: :shock: Nou nee, niet echt hoor..... :wtf: :angel9:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb flink wat commotie in dit topic veroorzaakt zie ik :mrgreen:.
Sophie begrijpt hoe ik het bedoel :wink:.

Ik vond Boulder leuker dan Fort Collins, maar de hoofdstraat van Fort Collins was daarin tegen weer leuker... heel Europees en een fantastische Italiaan.
Colorado Springs vond ik geen klap aan, was voor mij voor net een industrie-stad.

Ik denk dat Corvallis in Oregon (OSU) ook erg leuk is om te wonen.
Daarnaast zou ik eigenlijk ook nog wel in Vienna, VA willen wonen...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:thumbup: :clap: Het is hier inderdaad erg leuk wonen. Al gaan we er niet heel vaak heen, ik zou in Colorado en andere binnenlandse staten de toegang tot de zee missen. Hebben jullie dat niet?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik persoonlijk niet, maar ik ben dan ook niet een echt strandmens. Op vakantie vond ik het altijd wel leuk om even op het strand te liggen/zitten, of een wandeling te maken, maar dat was het dan; ik ben niet het zon- en zwemtype. In Nederland ben ik in de 31 jaar dat ik er gewoond heb slechts één keer naar het strand geweest. Wel ging ik elk jaar van mijn vierde tot en met mijn zestiende met mijn ouders naar Spanje, maar dat was vakantie om naar het strand te gaan, en dat zou ik hier ook kunnen doen.

Als ik moest kiezen tussen de bergen en het strand dan zou ik de bergen kiezen. Bovendien heb je hier zat meren waar je naar toe kunt gaan als je echt water nodig hebt... :wink:

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Geen seconde... hekel aan strand/zee. :mrgreen:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat is voor mij wel echt het enige nadeel dat ik aan wonen in Atlanta kan bedenken: dat de zee ver weg is. En dan woon ik weliswaar in een kuststaat, maar de zee is toch zo'n 3,5 uur rijden. En ik ben opgegroeid aan de kust, dus mis dat best vaak. Nou lig ik ook niet op het strand, maar vind het wel lekker om af en toe de zee te ruiken en te zien en lekker lang te kunnen lopen. En ik hou ook erg van havens. We hebben hier ook genoeg meren, maar dat is natuurlijk niet genoeg als je zout water door je aderen hebt stromen. :wink: Ik ben ook niet zo'n natuurmens, dus dat is voor mij ook niet zo'n issue en verder is het voor mij vooral van belang dat er genoeg "stad" om me heen is. Ik wil bv op loopafstand kunnen kiezen uit tapas, sushi, Grieks of Amerikaans en dat kan waar ik woon. De rest vind ik allemaal veel minder belangrijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies, ik ben ook geen strandmens, als je daaronder een hele dag in de zon bakken verstaat. Maar ik vind het heerlijk om een flinke strandwandeling te maken. Of, zoals Nico schrijft, door een haven te lopen. Ik was helemaal in mijn element in Annapolis (een uurtje bij ons vandaan). Ik heb gewoon iets met water. Bergen zijn mooi, maar die hoeven van mij niet 3000 meter hoog te zijn. De Blue Ridge Mountains bieden zo ongeveer alles, wat ik zou willen, skien, hiken, mooie uitzichten etc. Enfin, het is weer eens duidelijk, smaken verschillen, gelukkig maar ;). Wat het eten betreft ben ik het helemaal met je eens, Nico :). Maar dat vind je volgens mij in een stad als Denver ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Petra/VS schreef::thumbup: :clap: Het is hier inderdaad erg leuk wonen. Al gaan we er niet heel vaak heen, ik zou in Colorado en andere binnenlandse staten de toegang tot de zee missen. Hebben jullie dat niet?
Ik ben ook absoluut geen strandmens, maar ik begrijp het gevoel heel goed. Ik zou voor m'n gevoel ook niet in een midden-staat (non kuststaat) willen wonen. Ook al heeft het heel veel ruimte, ik zou me toch 'opgesloten' voelen. Ik wil de oceaan dichtbij, ook al kom ik er misschien zelden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer