Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mjölnir: Student op rondreis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Mjölnir: Student op rondreis
Dat voorstel van RiverCola is briljant: als je zo snel mogelijk wilt boeken, boek dan een retour SF. De invulling komt dan wel, met of zonder Yellowstone.
Voor een variant met Yellowstone heb ik al ergens een mooie route gezien. Met startpunt SF zou dat er ongeveer zo uit kunnen zien:
1 San Francisco
2 San Francisco - Monterey
3 Monterey - Pismo Beach
4 Pismo Beach - Los Angeles
5 Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles - Kingman
8 Kingman - Grand Canyon
9 Grand Canyon -
10 Grand Canyon Page
11 Page - Monument Valley
12 Monument Valley - Moab
13 Moab -
14 Moab
15 Moab - Vernal
16 Vernal - Jackson
17 Jackson - Yellowstone
18 Yellowstone -
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone - SLC
22 SLC - Bryce
23 Bryce - Zion
24 Zion
25 Zion - Las Vegas
26 Las Vegas
27 Las Vegas - Death Valley
28 Death Valley - Lee Vining
29 Lee Vining - Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite
32 Yosemite - San Francisco
33 San Francisco
34 San Francisco
35 San Francisco
Wil je het rustiger aan doen dan schrap je iets. Maar bovenstaande route is goed te doen.
Marianne
Voor een variant met Yellowstone heb ik al ergens een mooie route gezien. Met startpunt SF zou dat er ongeveer zo uit kunnen zien:
1 San Francisco
3 Monterey - Pismo Beach
5 Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles - Kingman
8 Kingman - Grand Canyon
9 Grand Canyon -
10 Grand Canyon Page
13 Moab -
14 Moab
15 Moab - Vernal
16 Vernal - Jackson
17 Jackson - Yellowstone
18 Yellowstone -
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone - SLC
22 SLC - Bryce
23 Bryce - Zion
24 Zion
25 Zion - Las Vegas
26 Las Vegas
28 Death Valley - Lee Vining
29 Lee Vining - Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite
33 San Francisco
34 San Francisco
35 San Francisco
Wil je het rustiger aan doen dan schrap je iets. Maar bovenstaande route is goed te doen.
Marianne
Bedankt voor het inderdaad briljante voorstel. Op basis van een reisgids van Arke heb ik er een net iets andere invulling aan gegeven. Bij deze ongeveer de daginvulling. Jullie gedachten?
1 San Francisco
3 Monterey - Pismo Beach
5 Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles - Kingman of Flagstaff
8 Kingman - Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Denver
16 Denver - Casper
17 Casper - Cody
18 Cody - Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone - SLC (wellicht tussenstop in Jackson Hole)
22 SLC - Bryce
23 Bryce - Zion
24 Zion
25 Zion - Las Vegas
26 Las Vegas
28 Death Valley - Lee Vining of Lone Pine
29 Lee Vining - Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite
33 San Francisco
34 San Francisco
35 San Francisco
Met bovenstaande route heb ik één dag Yellowstone moeten laten schieten en ben ik via Denver gereisd. Kan ik de kustroute wellicht met één dag verkorten en daarvan een extra dag Yellowstone maken? Verder is een absolute must om de Sequoiabomen te zien. Is het daarom niet beter om een extra dag in te plannen en via Lone Pine te reizen i.p.v. Lee Vining?
Qua vervoer wil ik trouwens gebruik maken van een Ford Focus (1.4/1.6).
Wat wel vreemd is, is dat ik vanuit Cody helemaal wordt omgeleid alvorens ik arriveer in West Yellowstone. Is daar een weg een deel van het jaar afgesloten?
1 San Francisco
3 Monterey - Pismo Beach
5 Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles - Kingman of Flagstaff
8 Kingman - Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Denver
16 Denver - Casper
17 Casper - Cody
18 Cody - Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone - SLC (wellicht tussenstop in Jackson Hole)
22 SLC - Bryce
23 Bryce - Zion
24 Zion
25 Zion - Las Vegas
26 Las Vegas
28 Death Valley - Lee Vining of Lone Pine
29 Lee Vining - Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite
33 San Francisco
34 San Francisco
35 San Francisco
Met bovenstaande route heb ik één dag Yellowstone moeten laten schieten en ben ik via Denver gereisd. Kan ik de kustroute wellicht met één dag verkorten en daarvan een extra dag Yellowstone maken? Verder is een absolute must om de Sequoiabomen te zien. Is het daarom niet beter om een extra dag in te plannen en via Lone Pine te reizen i.p.v. Lee Vining?
Qua vervoer wil ik trouwens gebruik maken van een Ford Focus (1.4/1.6).
Wat wel vreemd is, is dat ik vanuit Cody helemaal wordt omgeleid alvorens ik arriveer in West Yellowstone. Is daar een weg een deel van het jaar afgesloten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet waarom je via Denver zou willen reizen; je maakt veel meer kilometers en je hebt te weinig tijd voor Yellowstone en Grand Teton. Cody is aardig, en de route via de east entrance (of northeast) ook, maar dan zou je vanuit Grand Teton ook via Cody naar Yellowstone kunnen reizen. Wat die route betreft: er zijn nu wegen afgesloten, maar in de zomer kun je rechtstreeks naar West Yellowstone reizen. Met maar 2 dagen in het park zou ik trouwens voor accommodatie in het park kiezen, anders hou je nog minder tijd over.
In/bij Lone Pine heb je geen sequoia's, die zou je in Yosemite (Mariposa Gorve, Merced Groe of Tuolumne Grove)kunnen bezoeken.
Marianne
In/bij Lone Pine heb je geen sequoia's, die zou je in Yosemite (Mariposa Gorve, Merced Groe of Tuolumne Grove)kunnen bezoeken.
Marianne
Denver heb ik gekozen op basis van de reisbrochure. Dit i.v.m. de Rocky Mountains (ik kon ook kiezen om Denver links te laten liggen en de route door de Rockies te nemen). Natuurlijk ligt het niet helemaal op de route, maar het leek me wel een prachtig rondje. Ook de route van Denver naar Casper en Cody wordt als erg mooi beschreven, aangezien je door uitgestrekte prairies rijdt en Cody een echt wildwest stadje is. Dat leek me wel een mooie afwisseling. Ik moet wel zeggen dat ik niet weet in hoeverre het qua natuurschoon afwijkt van de route Moab-Vernal-Jackson.
Bedankt voor de tip m.b.t. de Sequoia's, dan rijd ik zoals voorgesteld van de Death Valley naar Lee Vining en vanuit daar naar Yosemity. Met de dagen daar is een bezoekje aan de sequoia's snel gemaakt.
Bedankt voor de tip m.b.t. de Sequoia's, dan rijd ik zoals voorgesteld van de Death Valley naar Lee Vining en vanuit daar naar Yosemity. Met de dagen daar is een bezoekje aan de sequoia's snel gemaakt.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik kan je het advies geven om nu te stoppen met het kijken in reisbrochures. De routes die hierin staan maken vaak enorm veel kilometers zonder dat er echt genoeg tijd over blijft voor het bezoeken van parken of steden. Bovendien kiezen ze altijd voor overnachtingsplaatsen op basis van deals die ze sluiten met bepaalde ketenmotels. Dit zijn vaak niet de plekken die het mooist of het gunstigst gelegen zijn. Goede voorbeelden hiervan zijn St. George voor Zion NP, terwijl je ook vlakbij de canyon in Springdale kunt overnachten, en Fresno voor Yosemite NP. Fresno ligt nog ruim een uur rijden van de vallei en is een stadje met het hoogst aantal drugsverslaafden in California (zo ongeveer).
En vergeet ook niet dat de omschrijvingen in de brochures/websites altijd bijzonder glijerig zijn. Elke route is fantastisch, elk dorp een fascinerend western-dorp....geloof me, het zal ook weleens saai zijn en echt niet elk dorp in de VS is de moeite waard. Soms te toeristisch, soms uitgestorven. In brochures wordt altijd ALLES mooier gemaakt dan het is
Ik zou je dus adviseren om nu vooral reisverslagen te lezen van anderen op dit forum en advies van hen aan te horen en op basis daarvan je plan te trekken.
Ik sluit me dus bij Marianne aan; het is onzin om via Denver te rijden want van de Rockies zul je niets te zien krijgen (behalve in de verre verte wat besneeuwde bergtoppen). De Rockies zijn trouwens geweldig maar als je daarheen wilt ga dan echt voor dat park en zorg dat je minstens 1,5 dag in het park te besteden hebt.
Je hebt met die 5 weken genoeg mogelijkheden om te schuiven (je kunt ook meer focus leggen op Colorado en dan Yellowstone eruit laten, het ligt behoorlijk ver weg en je moet flink wat kilometers maken) maar het zal wel intensief worden. Op basis daarvan vind ik bovenstaande routes eigenlijk een beetje te intensief. Je bent constant groote afstanden aan het afleggen, constant mooie natuur aan het bekijken, de hele tijd aan het verplaatsen....mijn eigen ervaring is dat zoiets op een gegeven moment teveel wordt en je er minder van geniet.
Zorg dus voor wat rust in je route, ook al betekent dat dat je je ambities bij moet stellen...
En vergeet ook niet dat de omschrijvingen in de brochures/websites altijd bijzonder glijerig zijn. Elke route is fantastisch, elk dorp een fascinerend western-dorp....geloof me, het zal ook weleens saai zijn en echt niet elk dorp in de VS is de moeite waard. Soms te toeristisch, soms uitgestorven. In brochures wordt altijd ALLES mooier gemaakt dan het is

Ik zou je dus adviseren om nu vooral reisverslagen te lezen van anderen op dit forum en advies van hen aan te horen en op basis daarvan je plan te trekken.
Ik sluit me dus bij Marianne aan; het is onzin om via Denver te rijden want van de Rockies zul je niets te zien krijgen (behalve in de verre verte wat besneeuwde bergtoppen). De Rockies zijn trouwens geweldig maar als je daarheen wilt ga dan echt voor dat park en zorg dat je minstens 1,5 dag in het park te besteden hebt.
Je hebt met die 5 weken genoeg mogelijkheden om te schuiven (je kunt ook meer focus leggen op Colorado en dan Yellowstone eruit laten, het ligt behoorlijk ver weg en je moet flink wat kilometers maken) maar het zal wel intensief worden. Op basis daarvan vind ik bovenstaande routes eigenlijk een beetje te intensief. Je bent constant groote afstanden aan het afleggen, constant mooie natuur aan het bekijken, de hele tijd aan het verplaatsen....mijn eigen ervaring is dat zoiets op een gegeven moment teveel wordt en je er minder van geniet.
Zorg dus voor wat rust in je route, ook al betekent dat dat je je ambities bij moet stellen...
Ik vind de route die Marianne je heeft gegeven een hele goede keus. Al zou, maar dat is mijn smaak, een overnachting bij de Grand Canyon voldoende zijn ipv 2. Ik zou daarvoor misschien nog wel een dagje langer in Las Vegas plannen. Lekker luieren, stappen, shoppen etc.
En vergeet de Arke-gids, heel leuk om informatie op te doen, maar zoals RiverCola al zegt, het is het net niet.
In de wintertijd zijn een aantal wegen in Yellowstone (en Yosemite) afgesloten wegens sneeuwval. Misschien dat je dat nu merkt bij een online routeplanner.
Maar kijk anders eens op www.nps.gov voor informatie over alle parken zodat je kan bekijken wat je er wel en niet wilt doen, waar je kan overnachten etc.
En vergeet de Arke-gids, heel leuk om informatie op te doen, maar zoals RiverCola al zegt, het is het net niet.
In de wintertijd zijn een aantal wegen in Yellowstone (en Yosemite) afgesloten wegens sneeuwval. Misschien dat je dat nu merkt bij een online routeplanner.
Maar kijk anders eens op www.nps.gov voor informatie over alle parken zodat je kan bekijken wat je er wel en niet wilt doen, waar je kan overnachten etc.
Misschien probeer ik uit enthousiasme wellicht ook wel teveel natuurparken in mijn reis te proppen. Uiteindelijk kan me dat misschien tegen gaan staan. Yellowstone lijkt me zo prachtig dat ik daar graag wat extra kilometers voor wil maken en als ik Grand Teton NP vergelijk met de Rockies zie ik geen extreem grote verschillen wat betreft natuurschoon. Door de voorgestelde route van Marianne grotendeels aan te houden pak ik via Vernal-Jackson Hole-West Yellowstone zowel Yellowstone als Grand Teton NP mee en met Jackson Hole een leuk 'wild west' stadje. Is in jouw optiek RiverCola vijf weken voldoende voor een dergelijke reis? Zoals ik altijd gezegd heb ben ik flexibel en kan ik zo een paar dagen meer of minder boeken. Het ziet er naar uit dat ik i.i.g. een retour SF ga bestellen. De kuststrook van SF naar LA in het begin lijkt me toch een goede afwisseling voor de veel inlandse natuurparken die ik daaropvolgend nog ga zien.
Uiteraard moet ik me nog richten op overnachtingen en wat ik in een park precies wil gaan doen. Daar wil ik me na het boeken van de reis op focussen. Eerst globaal de route uittekenen en de tijd die daarvoor nodig is. Bedankt iedereen!
Uiteraard moet ik me nog richten op overnachtingen en wat ik in een park precies wil gaan doen. Daar wil ik me na het boeken van de reis op focussen. Eerst globaal de route uittekenen en de tijd die daarvoor nodig is. Bedankt iedereen!
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat lijkt me een goede keuze Mjolnir. 5 Weken is erg veel dus je kunt werkelijk alle kanten uit. Over die vlucht en die 5 weken zou ik me dus niet zo'n zorgen maken. Dat komt echt wel goed.Mjölnir schreef:Uiteraard moet ik me nog richten op overnachtingen en wat ik in een park precies wil gaan doen. Daar wil ik me na het boeken van de reis op focussen. Eerst globaal de route uittekenen en de tijd die daarvoor nodig is. Bedankt iedereen!
Ik ben nooit in Yellowstone geweest en ook niet in Grand Teton, dus de vergelijking met de Rockies kan ik zelf niet maken. Wel heb ik alle parken in Cali/Arizona/Utah en Nevada bezocht die jij in je route noemt (behalve, helaas, Death Valley). Maar ik ben wel in Colorado geweest en heb daar de volgende route gereden richting Moab (we waren toen al een paar dagen in NY geweest, zijn naar Denver gevlogen en reden vanaf daar naar LA):
- Denver > Fort Collins
- Fort Collins > Estes Park (Rocky Mountain NP, we sliepen in het wereldberoemde 'The Stanley Hotel'!)
- Estes Park > Denver (via Nederland, we deden deze dag de prachtige hike bij Bear Lake)
- Denver > Canon City (via Garden of the Gods)
- Canon City > Crested Butte (prachtige route, in Crested mountainbikes gehuurd en door het mooie Alpine landschap gebiked)
- Crested Butte > Moab (we reden een bijzondere route, via goede onverharde wegen door het alpine landschap om later via Grand Junction en de altenatieve 128 naar Moab te rijden, met name de laatste weg is geweldig mooi en zoveel beter dan de highway's!!).
Wij hebben ontzettend genoten van Colorado. Het is er erg mooi. We hebben door tijdgebrek nog een hoek van Colorado overgeslagen die ook erg veel te bieden heeft; de omgeving van Durango en Silverton.
Als je zou kiezen voor Colorado ipv Yellowstone dan kun je wat meer rust in je route brengen en net zo goed genieten van prachtige natuur. Er zijn overigens nog meer opties, je zou ook kunnen overwegen richting New Mexico te reizen en daar Santa Fe en Albuquerque bezoeken. New Mexico schijnt ook heel bijzonder te zijn en staat hoog op mijn lijstje voor een volgende reis.
Keuzes, Keuzes, Keuzes!! Blijf vooral je ideeën hier neer zetten, je zal genoeg tips krijgen!!
Het lijkt me inderdaad een zeer mooie route die je schetst. Wat betreft de tijd voor Yellowstone kan ik natuurlijk ook iets meer dan vijf weken inplannen of de kustroute weglaten. Verdorie, ik blijf zeuren over die kustroute.RiverCola schreef:Als je zou kiezen voor Colorado ipv Yellowstone dan kun je wat meer rust in je route brengen en net zo goed genieten van prachtige natuur. Er zijn overigens nog meer opties, je zou ook kunnen overwegen richting New Mexico te reizen en daar Santa Fe en Albuquerque bezoeken. New Mexico schijnt ook heel bijzonder te zijn en staat hoog op mijn lijstje voor een volgende reis.

Weet iemand hoe dat trouwens gaat met de bagage bij Delta Airlines. Het is de bedoeling dat ik reis met een rugtas (handbagage) en een grote weekendtas (cabinebagage, incl. evt. een tentje). OP de website zie ik dat een rugtas gewoon mee kan en het volgende lees ik over andere bagage:
"Want to check in for your flight and pay for your bags before you arrive at the airport? Within 24 hours of your departure, you can tell us how many bags you will check and pay any fees quickly and easily online. When you arrive at the airport, you can drop off your checked baggage at the nearest baggage drop, marked with red "Baggage Drop" signage, or curbside check-in station (available within 6 hours of departure time). You may also check your bags at the airport kiosk, ticket counter, or curbside; however, please note that higher checked baggage fees will apply if paid at the airport."
M.a.w. ik kan nog maanden nadenken over de hoeveelheid bagage die ik meeneem? Dat zou wel erg fijn zijn, want wie weet kampeer ik uiteindelijk meer/minder dan gepland. In dat geval moet de tent mee/of niet mee. Iemand enige ervaring met vliegen met Delta vanaf Brussel?
Laatst gewijzigd door Mjölnir op 03 dec 2010, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier de link naar de bagage restricties
http://www.delta.com/traveling_checkin/ ... /index.jsp
To avoid extra charges for oversize or overweight baggage, your checked bag must:
•Weigh 50 pounds (23 kg) or less.
•Not exceed 62 inches (157 cm) when you total length+width+height.
http://www.delta.com/traveling_checkin/ ... /index.jsp
To avoid extra charges for oversize or overweight baggage, your checked bag must:
•Weigh 50 pounds (23 kg) or less.
•Not exceed 62 inches (157 cm) when you total length+width+height.
Op onze laatste Delta vlucht mochten we die 23kg meenemen en ook nog 16 kilo handbagage pp maar wel met gelimiteerde afmetingen. Kampeeruitrusting kan je goedkoop bij Wal*Mart aanschaffen.
Hoe graag wil je een rondje maken? Je kan ook beginnen in L.A of San Diego (ook een leuke stad) en eindigen in Denver. Tussen Californie en Colorado betaal je geen drop-off kosten, in ieder geval niet bij usareisen.de
Wat dat betreft kun je het reisburo en de reisgidsen het beste los laten en zelf gaan boeken en zoeken. Leuker en waarschijnlijk goedkoper.
Wat dat betreft kun je het reisburo en de reisgidsen het beste los laten en zelf gaan boeken en zoeken. Leuker en waarschijnlijk goedkoper.
Ik wil niet persé een rondje maken, maar ik wil zeker eindigen in SF en starten in of SF of LA. Zoveel is me duidelijk. Ik ben puur benieuwd hoe moeite waard de kuststrook is. Ik zie wel bij USAreizen.de het volgende hierover: One-Way Rental Fees: 0 to 200 Miles 50US-$jolanxyz schreef:Hoe graag wil je een rondje maken? Je kan ook beginnen in L.A of San Diego (ook een leuke stad) en eindigen in Denver. Tussen Californie en Colorado betaal je geen drop-off kosten, in ieder geval niet bij usareisen.de
Wat betreft het autoverhuur valt het me op dat USAreizen.de een stuk goedkoper is als bijv. een Sunnycars waar ik eerst wilde reserveren. Ik zat te denken aan een intermediate car (categorie I2 of I4) (Super Saver Plus pakket). Daar zitten de volgende zaken dus NIET bij:
Personal Protection Plan - PPP
Additional driver fee for all drivers over the age of 25
The first tank of gas
Die onderste heb ik niet persé nodig. Ik ben zelf 26, dus vraag me wel af in hoeverre een PPP aan te raden is? De tweede zal wel typfoutje zijn (UNDER ipv OVER).
Verder is het voor mij HEEL belangrijk dat kosteloos annuleren mogelijk is. Het kan zijn dat ik i.v.m. tentamens de reis moet annuleren en dus ook de autoverhuur. Het volgende zag ik op de website hierover staan:
No cancellation fee when canceling at least 72 hours prior to pick-up. For cancellations within 72 hours please see the Tour Operators conditions. Als ik twee weken voor tijd annuleer is er dus niks aan de hand? Geen extra kosten inbegrepen?
Verder zag ik het volgende:
Rental duration: min. 1 day (1 day consists of 24 hours), max. 28 days per Reservation (except Florida and California:56 days per reservation). Als ik de auto dus in Californië oppik en daar ook weer inlever is er dus geen probleem met de 5 weken termijn neem ik aan?
- RiverCola
- Amerika-expert
Om even op dat annuleren in te gaan; een normaal vliegticket kun je niet annuleren om die reden, dan zou je echt een flexibel ticket moeten boeken en die zijn over het algemeen stukken duurder.
En dan die kustroute; Het is een mooie route en leuk om te rijden, maar om nou te zeggen dat het een must is, net als bijv. de Grand Canyon....dan zou ik zeggen dat dat het niet is. On the other hand, wat is nou 2 dagen op een reis van 5 weken? Je kunt dat rondje makkelijke maken. Je hebt voor de kuststrook minimaal 2 dagen nodig > van SF naar bv Cambria en dan van Cambria naar LA. In het eerste deel, van SF-Cambria, rij je dan de befaamde Big Sur. Het tweede deel van de route, richting LA is qua kust niet zo spectaculair maar je komt dan langs Santa Barbara. SB is een erg leuk stadje waar je zeker even een stop moet maken voor een wandeling over de pier en een wandeling door de hoofdstraat met een lunch ofzo. SB heeft een hele mediterrane sfeer.
En dan die kustroute; Het is een mooie route en leuk om te rijden, maar om nou te zeggen dat het een must is, net als bijv. de Grand Canyon....dan zou ik zeggen dat dat het niet is. On the other hand, wat is nou 2 dagen op een reis van 5 weken? Je kunt dat rondje makkelijke maken. Je hebt voor de kuststrook minimaal 2 dagen nodig > van SF naar bv Cambria en dan van Cambria naar LA. In het eerste deel, van SF-Cambria, rij je dan de befaamde Big Sur. Het tweede deel van de route, richting LA is qua kust niet zo spectaculair maar je komt dan langs Santa Barbara. SB is een erg leuk stadje waar je zeker even een stop moet maken voor een wandeling over de pier en een wandeling door de hoofdstraat met een lunch ofzo. SB heeft een hele mediterrane sfeer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Binnen CA heb je nooit drop off kosten, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Het moet wel "over" zijn en geen "under": dit heeft te maken met de kosten voor extra bestuurders. Heb jij ook geen last van.
Het heeft niet veel haast om een auto te huren, dat zou je ook nog kunnen doen als je er zeker van bent dat je gaat.
Hoe wou je dat dan met de vlucht doen? Dat kun je ook niet zomaar annuleren lijkt me. En als je een annuleringsverzekering hebt waar niet gehaalde tentamens onder vallen (lijkt me niet waarschijnlijk) heb je ook met de autohuur geen problemen.
De kuststrook is zeker de moeite waard, je zou eens naar dit lijstje kunnen kijken. En lees eens wat reisverslagen - dat had ik al vaker gezegd - daar kun je vaak erg veel informatie uit halen (ook ten aanzien van wat niet de moeite waard is/blijkt).
Marianne
Het moet wel "over" zijn en geen "under": dit heeft te maken met de kosten voor extra bestuurders. Heb jij ook geen last van.
Het heeft niet veel haast om een auto te huren, dat zou je ook nog kunnen doen als je er zeker van bent dat je gaat.
Hoe wou je dat dan met de vlucht doen? Dat kun je ook niet zomaar annuleren lijkt me. En als je een annuleringsverzekering hebt waar niet gehaalde tentamens onder vallen (lijkt me niet waarschijnlijk) heb je ook met de autohuur geen problemen.
De kuststrook is zeker de moeite waard, je zou eens naar dit lijstje kunnen kijken. En lees eens wat reisverslagen - dat had ik al vaker gezegd - daar kun je vaak erg veel informatie uit halen (ook ten aanzien van wat niet de moeite waard is/blijkt).
Marianne
Wat betreft annuleren aangaande tentamens heb ik bij de ING een doorlopende reis- en annuleringsverzekering gevonden waar dit bij in zat (http://www.ing.nl/Images/Polisvoorwaard ... -16303.pdf : zoek op 'tentamen'). Niet veel verzekeraars bieden dit aan, maar daar gelukkig wel! In dat geval ben ik voor 1500 euro verzekerd tegen annulering. Voor de auto ben ik via USAreizen.de ongeveer 1000 euro kwijt, voor de vlucht ongeveer 700 euro. Dat is dus bijna gedekt. Gezien het feit dat op de website staat dat er wat betreft 72 uur van te voren annuleren geen kosten in rekening worden gebracht lijkt me dit afdoende.
Wat betreft de kustroute ben ik eruit! Het wordt een retourtje SF. Ik kan wel blijven mitsen en maren, maar dat schiet ook niet op. Ik probeer vandaag de route uit te schrijven en dan gaat er binnen een paar dagen geboekt worden!
Wat betreft de kustroute ben ik eruit! Het wordt een retourtje SF. Ik kan wel blijven mitsen en maren, maar dat schiet ook niet op. Ik probeer vandaag de route uit te schrijven en dan gaat er binnen een paar dagen geboekt worden!
Bij deze de voorlopige route op basis waarvan ik de vlucht ga boeken:
12 juni: Brussel - San Francisco
13 juni: San Francisco - Monterey
14 juni: Monterey - Pismo Beach
15 juni: Pismo Beach - Los Angeles
16 juni: Los Angeles
17 juni: Los Angeles
18 juni: Los Angeles - Kingman
19 juni: Kingman - Grand Canyon
20 juni: Grand Canyon
21 juni: Grand Canyon - Page
22 juni: Page - Monument Valley
23 juni: Monument Valley - Moab
24 juni: Moab
25 juni: Moab
26 juni: Moab - Vernal
27 juni: Vernal – Jackson Hole
28 juni: Jackson Hole - Yellowstone
29 juni: Yellowstone
30 juni: Yellowstone
1 juli: Yellowstone
2 juli: Yellowstone - SLC
3 juli: SLC – Bryce Canyon
4 juli: Bryce - Zion
5 juli: Zion
6 juli: Zion - Las Vegas
7 juli: Las Vegas
8 juli: Las Vegas - Death Valley
9 juli: Death Valley - Lee Vining
10 juli: Lee Vining - Yosemite
11 juli: Yosemite
12 juli: Yosemite
13 juli: Yosemite - San Francisco
14 juli: San Francisco
15 juli: San Francisco
16 juli: San Francisco
17 juli:
18 juli:
19 juli: San Francisco (‘s avonds naar luchthaven i.v.m. vroege terugvlucht)
20 juli: San Francisco – Brussel (aankomst 21 juli)
Ik heb er een aantal dagen extra ingepland, maar nog niet ingevuld. Al met al denk ik dat ik dan wat ruimer in de tijd zit, zodat ik ergens een extra dagje voor uit kan trekken. Zo wil ik misschien tussen Monument Valley en Moab eerst nog naar Mesa Verde NP (Durango). Hoe is een dagje SLC? Ook kan ik Yosemity NP nog met een dagje verlengen vanwege de sequoia's. Boeken dan maar die vlucht?
12 juni: Brussel - San Francisco
13 juni: San Francisco - Monterey
14 juni: Monterey - Pismo Beach
15 juni: Pismo Beach - Los Angeles
16 juni: Los Angeles
17 juni: Los Angeles
18 juni: Los Angeles - Kingman
19 juni: Kingman - Grand Canyon
20 juni: Grand Canyon
21 juni: Grand Canyon - Page
22 juni: Page - Monument Valley
23 juni: Monument Valley - Moab
24 juni: Moab
25 juni: Moab
26 juni: Moab - Vernal
27 juni: Vernal – Jackson Hole
28 juni: Jackson Hole - Yellowstone
29 juni: Yellowstone
30 juni: Yellowstone
1 juli: Yellowstone
2 juli: Yellowstone - SLC
3 juli: SLC – Bryce Canyon
4 juli: Bryce - Zion
5 juli: Zion
6 juli: Zion - Las Vegas
7 juli: Las Vegas
8 juli: Las Vegas - Death Valley
9 juli: Death Valley - Lee Vining
10 juli: Lee Vining - Yosemite
11 juli: Yosemite
12 juli: Yosemite
13 juli: Yosemite - San Francisco
14 juli: San Francisco
15 juli: San Francisco
16 juli: San Francisco
17 juli:
18 juli:
19 juli: San Francisco (‘s avonds naar luchthaven i.v.m. vroege terugvlucht)
20 juli: San Francisco – Brussel (aankomst 21 juli)
Ik heb er een aantal dagen extra ingepland, maar nog niet ingevuld. Al met al denk ik dat ik dan wat ruimer in de tijd zit, zodat ik ergens een extra dagje voor uit kan trekken. Zo wil ik misschien tussen Monument Valley en Moab eerst nog naar Mesa Verde NP (Durango). Hoe is een dagje SLC? Ook kan ik Yosemity NP nog met een dagje verlengen vanwege de sequoia's. Boeken dan maar die vlucht?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geweldig, zo veel tijd! Boeken maar zou ik zeggen.
Mesa Verde kun je inderdaad nog meenemen, tussen MV en Moab. Eén overnachting is goed, dan heb je daar een middag en ochtend. Vanuit Durango is het niet handig, maar je zou we via Durango en Silverton naar Moab kunnen rijden.
Met zoveel tijd zou je ook via Capitol Reef kunnen rijden op weg naar Bryce. Het kan in 1 dag, maar een nacht in Torrey is ook niet verkeerd.
Enige suggestie die ik nog heb: draai de route om. Je bent dan in juni in Yosemite. Welicht iets rustiger (buiten de weekenden tenminste), en de watervallen zijn dan op volle sterkte.
Reserveer daar zo snel mogelijk. Ga je kamperen? Dan moet je 5 maanden van te voren reserveren.
Marianne
Mesa Verde kun je inderdaad nog meenemen, tussen MV en Moab. Eén overnachting is goed, dan heb je daar een middag en ochtend. Vanuit Durango is het niet handig, maar je zou we via Durango en Silverton naar Moab kunnen rijden.
Met zoveel tijd zou je ook via Capitol Reef kunnen rijden op weg naar Bryce. Het kan in 1 dag, maar een nacht in Torrey is ook niet verkeerd.
Enige suggestie die ik nog heb: draai de route om. Je bent dan in juni in Yosemite. Welicht iets rustiger (buiten de weekenden tenminste), en de watervallen zijn dan op volle sterkte.
Reserveer daar zo snel mogelijk. Ga je kamperen? Dan moet je 5 maanden van te voren reserveren.
Marianne
Ik kan voor de terugvlucht trouwens kiezen uit het volgende:
Vertrek 8.25 met 1.37 overstaptijd in Atlanta
of
Vertrek 7.10 met 2.50 overstaptijd in Atlanta.
Qua vertrek is de eerste optie aantrekkelijker, qua overstaptijd de tweede. Wat zouden jullie doen? Op de heenreis heb ik een overstaptijd van 2.30.
Vertrek 8.25 met 1.37 overstaptijd in Atlanta
of
Vertrek 7.10 met 2.50 overstaptijd in Atlanta.
Qua vertrek is de eerste optie aantrekkelijker, qua overstaptijd de tweede. Wat zouden jullie doen? Op de heenreis heb ik een overstaptijd van 2.30.
Anderhalf uur is meer dan genoeg voor een overstap op de terugweg.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2173 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties