Mijn docent zei letterlijk dat mijn woordenschat uitstekend was, mijn grammatica was uitstekend, ik sprak vloeiend zonder hakken of stoten maar toch kreeg ik punten afgetrokken vanwege het feit dat ik een Amerikaans accent had - ik vond en vind dat nog steeds niet terecht, en erg bekrompen.
Als je het heel zeikerig wilt bekijken: nergens stond dat we "Brits Engels" onderwezen kregen, alleen maar "Engels" - en dat spreken ze in Amerika ook. Niet Amerikaans, maar Engels...

En wat de mengelmoes betreft: zeker tegenwoordig komen kinderen veel meer met Amerikaans Engels in aanraking dan Brits Engels, en is het dan ook niet verwonderlijk dat er meer Amerikaanse kenmerken van de taal worden opgepikt dan Britse kenmerken. Ik vind het dan ook persoonlijk niet meer van deze tijd dat het ministerie gebiedt om (uitsluitend) Brits Engels te onderwijzen (al verklaart dat nu achteraf waarschijnlijk wel de puntenaftrek).
Beiden zouden wat mij betreft dan ook goedgekeurd moeten worden, zolang maar duidelijk wordt gemaakt dat er een verschil is. En inderdaad, niet mengen.