Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wim Stevens: 30 dagen zuidwest bijna klaar

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

Reis Wim Stevens: 30 dagen zuidwest bijna klaar

Bericht door Wim Stevens »

Hoy!

We vertrekken in juni volgend jaar naar het zuidwesten. Na wat tips van jullie op dit SUPERGOED forum, hebben we onze route en de meeste hotels al gekozen :)

De meeste hotels/motels zijn al geboekt, op enkele na. Voor de dagen dat we nog geen overnachting hebben zijn alle tips meer dan welkom :)
Nog kleine tips voor onderweg zijn ook altijd handig :)

alvast bedankt !

Hieronder zet ik alvast het schema:

Dag 1 Brussel - San francisco (Overnachting: nog niet geboekt)

Dag 2 San Francisco (Overnachting: nog niet geboekt)
(hoogtepunten stad)

Dag 3 San Francisco (Overnachting: nog niet geboekt)
(hoogtepunten stad + alcatraz)

Dag 4 San Francisco - Yosemite NP (Overnachting : Curry Village)
(bezoeken van de vallei met de watervallen en een trail doen)

Dag 5 Yosemite NP (Overnachting: Curry Village)
(Bezoek aan de Mariposa Grove en aan Glacier Point en Tunnel View)

Dag 6 Yosemite NP - Bishop (Overnachting: nog niets geboekt)
(Bezoek aan Olmstead Point, Teneya Lake, Tuolumne Meadows, Bodie en Mono Lake)

Dag 7 Bishop - Death Valley (Overnachting: Furnace Creek Ranch)
(Bezoek aan de Alabama Hills en daarna bezoek aan Death Valley Sanddunes, Badwater, Devil's Golf Course)

Dag 8 Death Valley - Las Vegas (Overnachting: Hotel Flamingo)
(Bezoek aan Zabriskie's Point en Dante's View)

Dag 9 Las Vegas (Overnachting: Hotel Flamingo)
(zwembad en strip bezoeken)

Dag 10 Las Vegas (Overnachting: Hotel Flamingo)
(zwembad en Fremont Street en Stratosphere Tower)

Dag 11 Las Vegas (Overnachting: Hotel Flamingo)
Zwembad en Strip bezoeken.

Dag 12 Las Vegas - Zion NP (Overnachting: Best Western Zion Park Inn)
(Bezoek Valley of Fire SP + Emerald Pools Trail)

Dag 13 Zion NP (Overnachting: Best Western Zion Park Inn)
(Trail: Wheeping Rock, Riverside Walk en Narrows. Daarna met een Tube op de rivier in Springdale)

Dag 14 Zion NP - Bryce Canyon NP (Overnachting: Best Western Bryce Canyon Grand Hotel)
(Op weg naar Bryce canyon de Overlook Trail. In Bryce de Scenic Drive. Avond Rodeo)

Dag 15 Bryce Canyon NP (Overnachting: Best Western Bryce Canyon Grand Hotel)
(Paarrijden in de canyon. Nog een Trail doen en avond bij Ebenezer's Barn and Grill voor te eten en cowboyoptredens)

Dag 16 Bryce Canyon NP - Page (Overnachting: Lake Powell Resort)
(Bezoek aan Coral Pink Sanddunes + Best Friend's animal society + Kanab + Glenn Canyon Dam)

Dag 17 Page (Overnachting: Lake Powell Resort)
(Bezoek aan Antilope Canyon en Horseshoe bend)

Dag 18 Page (Overnachting: Lake Powell Resort)
(Cruise op Lake Powell + eventueel raften op de colorado)

Dag 19 Page - Monument Valley (Overnachting: Goulding's Lodge)
(Rit door de vallei + bezoek aan Mexican Hat en Gooseneck's State Park)

Dag 20 Monument Valley - Grand Canyon NP (Overnachting: nog niets geboekt)
(Onderweg bezoek aan Coal Mine Canyon en Cameron Trading Post)

Dag 21 Grand Canyon NP - Sedona (Overnachting: King's Ransom Sedona)
(Red Rock State + Schnebly Hill Road + Chapel Rock, ...)

Dag 22 Sedona (Overnachting: King's Ransom Sedona)
(Bezoek Montezuma's Castle + Out of Africa Wildlife Park)

Dag 23 Sedona (Overnachting: King's Ransom Sedona)
(Bezoek Oak Creek Canyon + Slide Rock State Park)

Dag 24 Sedona - Needles (Overnachting: Nog niets geboekt)
(Bezoek aan Seligman, Hackberry, Oatman)

Dag 25 Needles - Santa Clarita (Overnachting: Best Western Inn)
(Bezoek Amboy + Calico Ghost Town + Dry Lake El Mirage)

Dag 26 Santa Clarita (Overnachting: Best Western Inn)
(Bezoek Six Flags Magic Mountain)

Dag 27 Santa Clarita - Los Angeles (Overnachting: nog niets geboekt)
(hoogtepunten LA bezoeken)

Dag 28 Los Angeles (Overnachting: nog niets geboekt)
(Bezoek aan Universal Studios)

Dag 29 Los Angeles (Overnachting: nog niets geboekt)
(Dagje naar malibu beach uitrusten)

Dag 30 Los Angeles - Brussel
(naar huis)
Laatst gewijzigd door Wim Stevens op 06 dec 2010, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis 30 dagen zuidwest bijna klaar

Bericht door Tipsy_1 »

In Bishop waren wij heel erg tevreden van de Best Western Holiday Spa Lodge!

Ons allerbeste hotel van de reis vorig jaar was het Andaz in LA (West Hollywood). Is wel wat duurder (ik was hier gratis met mijn Hyatt punten :mrgreen: ) maar zeker de moeite!

Verder kan je eens kijken op de hotel beoordelingen van dit forum, via die bol rechts bovenaan je scherm.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Tipsy_1 schreef:
Ons allerbeste hotel van de reis vorig jaar was het Andaz in LA (West Hollywood). Is wel wat duurder (ik was hier gratis met mijn Hyatt punten :mrgreen: ) maar zeker de moeite!
Haha, wij zaten ook in het Andaz via priceline. Slechts $110,- per nacht voor betaald, maar dat was het meer dan waard!
Afbeelding
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Dag 16 Bryce Canyon NP - Page
Als je er nog tijd voor hebt, kun je nog de Paria Rimrock's bezoeken.
... 054762958/

Dag 19 Page - Monument Valley (Overnachting: Goulding's Lodge)
Iets voorbij Gooseneck's State Park ligt de fascinerende Moki Dugway met schitterende uitzichten.
... 054762958/
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Mooie, rustige route!

Bij de Grand Canyon zou ik proberen te overnachten in het park zelf. Accomodatie is te boeken via www.grandcanyonlodges.com. Mocht dat niet lukken dan biedt Tusayan voldoende alternatief qua accomodatie, maar dan zit je een stuk verder van de Canyon af.
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de informatie allemaal!

We zijn nu de verschillende verblijfplaatsen @ grand canyon aan het vergelijken :)
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Bij dag 20 en 21 is het me even niet duidelijk; ga je terug naar MV vanuit de Canyon?

Verder inderdaad lekker rustige route, overal uitgebreid de tijd voor zo te zien. :thumbup:
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

dat was een "onoplettendheid" :D
Ik heb het aangepast.

Het is dus van MV - GC en van GC - Sedona :)
IngridGrutters
Amerika-newbie

Re: Reis Wim Stevens: 30 dagen zuidwest bijna klaar

Bericht door IngridGrutters »

Hallo Wim, leuk om je route en overnachtingen te lezen, voor een groot gedeelte is dit ook onze reis in september 2011. Kun je me zeggen waar je met name de overnachtingen buiten de parken geboekt hebt of nog gaat boeken, bv Las Vegas en San Francisco? Dank je wel alvast!! Gr. Ingrid
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mooie route en mooie planning.
Ik neem aan dat je een SUV hebt als ik zo lees dat je Schnebly Hill en in Monument Valley wil gaan rijden?
Voor Canyon Overlook Trail. Als je uit de tunnel komt is de parkeerplaats meteen rechts. Als die vol staat is er verderop aan de linkerhand nog een kleine parkeerplaats.
In Bishop. Als je je wil laten verwennen probeer dan BW Creekside Inn met een kamer aan de creek. Met patio's/balkons. Naast BW is Erik Schats Bakerij. Een must, probeer eens zijn taartjes of soepen. Verboden te fotograferen binnen (echt waar!). Een uitstekend restaurant is Whiskey Creek. Helaas wel prijzig.
Op weg van Las Vegas naar Zion maak even een klein uitstapje naar Grafton (en de begraafplaats). Zijweg vanaf Rockville vlak voor Springdale.
Onderweg naar Bryce probeer ook Red Canyon te bezoeken.
In Page: Probeer de smooth riverraft 's morgens te doen. Minder heet.
Je hebt maar een nacht in GCNP. Coal Mine Canyon is wel een omweg. Ik neem aan dat je weet hoe je Coal Mine Canyon kan herkennen.
Sedona. Probeer ook een bezoek aan Jerome.
Geweldige reis ga je maken!
Yeehaw
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

@ Yeehaw
Bedankt voor de goede info. De coal mine canyon zouden we moeten herkennen aan een windmolen heb ik ergens gelezen. Ter hoogte van Tuba City afslaan naar links en na enkele km zouden we die windmolen aan linkerkant tegenkomen. Klopt dit?
We gaan in Monument valley proberen van een tour te booken om in de vallei te gaan. Want we hebben al vele wilde verhalen gelezen over de slechte wegen in de vallei.
Dat hotel in Bishop ziet er super uit ! dat zal hem worden denken we!
We hebben inderdaad een SUV gereserveerd. Maar monument valley riskeren per auto of niet? We hebben twijfels... :)

@ Ingrid
Leuk dat jullie route op de onze lijkt. In San Francisco en Los Angeles hebben we nog geen hotel vastgelegd. In San Francisco zouden we graag in de buurt van Fisherman's Wharf zitten en in Los Angeles in Santa Monica. Zodra we iets beslist hebben zal ik het je laten weten.
In Las Vegas hebben we gekozen voor Flamingo Hotel. De GO Rooms zien er super uit en in juni slechts 55 dollar, dus 40 euro per nacht. Valt goed mee! Wel proberen weekend te vermijden. Ik weet niet of je ook naar Sedona gaat. Het hotel dat we daar geboekt hebben ziet er super uit (Kings Ransom Hotel)

Groetjes
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Inderdaad een erg mooie rustige route die anderen in 22 dagen proppen.

In Needles sliepen wij in de Best Western Colorado Inn , voldeed prima en in het ernaast gelegen restaurantje mag je een gratis ontbijtje gaan nuttigen. (althans in 2008)
In de grand canyon zou ik inderdaad ook trachten aan de rim te overnachten. Wij sliepen in een cabin bij Bright Angel Lodge. Prima cabin voor die prijs en locatie

Veel plezier
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben met "onze" SUV wel in Monument Valley gereden maar je moet het eerste gedeelte echt heeeeel langzam rijden. Die 15 mph red je niet. Vanaf Ford's Point wordt het beter maar ik heb toch nog wat bleke gezichtjes in de diverse auto's gezien en mensen die omdraaiden. De weg is vaak echt heel erg slecht. Gewoon voorzichtig aan en je weet natuurlijk al over verzekeringen, huurauto's en dirtroads.....
Naar Coal MIne Canyon sla je idd komende vanaf Page links af naar Tuby City. Op de kruising bij het Moenkopi Hotel in Tuba City sla je rechts af (az264)en dan rijd je door tot milemarker 337. Nu gaan 2 dirtroads naar de kleine molen. (minder dan 1 mile ) Die weggetjes zijn goed te berijden. Achter de molen wacht je een verrassing, Ik schat dat het vanaf us89 zo'n 27 miles is en dezelfde weg weer terug. Het gedeelte vanaf 89 tot Coal Mine is niet erg opwindend en geen boom te zien. Echte avonturiers gaan ook nog naar Blue Canyon maar daar hadden we geen zin in. Tussen 89 en Tuba City vind je nog een dinosaur site. Voor de liefhebber.......
Yeehaw
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Deze zomer was Monument Valley goed te doen met een SUV hoor!
Veel mensen doen het met een "gewone" wagen. En ja, ik zag ook best heel bleek bij het eerste stuk (vooral toen we terug naar boven moesten) maar al bij al is dat ook deel van de fun ;-)
Vanaf het punt waar veel mensen er dan de brui aangeven wordt de weg trouwens plots een stuk beter.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het wordt al minder funny als je in het zand stil kom te staan en als je op de parkeerplaats ontdekt dat je een lekke band hebt. Laat staan als je die lekke band in de valley krijgt of als de towtruck in aktie moet komen. Zo slecht als de weg in oct dit jaar was hebben we hem nog niet eerder meegemaakt en zelfs de bewoners van de valley reden in hun 4x4 pu trucks heel voorzichtig. En ja, diverse lekke banden gezien. Ik zeg dus niet dat OP het niet moet doen maar dat hij voorzichtig moet zijn. En wellicht, maar die kans is klein, gaan de Navajo's die weg wel verbeteren. Dat gaat ten koste van hun tours dus veel kans daarop zal er niet zijn imo.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dit staat er in mijn weblog van mei jl. We vertrokken vanuit Tuba City naar CoalMine Canyon.

Na een kwartier zien we de afslag al en de windmolen. Er staat een mooi huis eenzaam op een heuveltje, tussen troep. En koeien. Daar achter picknicktafels en dan een grote zucht; Tjonge dit is toch echt weer prachtig, en dan zo gemakkelijk te bereiken. We sjouwen er een half uurtje rond, het licht is niet optimaal voor foto's, maar ach. We genieten. Coal Mine Canyon
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

oei, is MV dan op die korte tijd zoveel verslechterd? sorry dat wist ik niet. :oops: (maar ik vond hem dus ook al behoorlijk slecht in juli hoor)
Komt dat door dat slecht weer deze zomer (eind juli/begin aug)?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wellicht eind van het seizoen in october Tipsy. Denk ik.....Het lijkt wel of die stenen steeds verder uitsteken ;)
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

Oké aan de reacties te horen zullen we dus met een tour van de indianen door Monument valley rijden :)

Lijkt ons het veiligste :)

bedankt voor info allemaal

grtz
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Een tip om een tour te boeken: wij boekten in de late namiddag een tour voor de volgende morgen. Om 7u is de gids ons komen oppikken en we reden toen maar met 2 jeeps rond in de vallei. Wij, met ons tweetjes, in 1 jeep en een heel eindje voor ons reed een andere jeep met nog een koppel in. Gewéldige ervaring! :thumbup: Je moet je zelf van niets aantrekken en je kan de hele tijd genieten van de omgeving en de wind in je gezicht. Ik zou het zo opnieuw doen! :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer