Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mjölnir: Student op rondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mjölnir
Amerikafan

Re: Reis Mjölnir: Student op rondreis

Bericht door Mjölnir »

De vlucht is dan eindelijk geboekt! :clap:

Heenreis: 12 juni om 10.30 te Brussel (overstap Atlanta), aankomst 19.07 te SF
Terugreis: 20 juli om 7.10 te SF (overstap Atlanta), aankomst 21 juli 8.35 te Brussel

In de e-mail die ik heb gekregen staat nog het volgende:

If you are holding this itinerary, be sure to complete your purchase before the deadline by calling 800-221-1212.

Gaat dit net als bij andere vliegreizen over online inchecken of wat wordt ermee bedoeld! Of heeft het misschien iets te maken met het feit dat ik middels creditcard betaald heb en dit niet linea recta wordt verwerkt?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En vergeet ESTA niet.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Goed dat je het zegt inderdaad. Hoe lang duurt een dergelijke aanvraag en voor wanneer moet je dat doen?

Ik vind het trouwens nog steeds vreemd dat ze het hebben over: "If you are holding this itinerary, be sure to complete your purchase before the deadline by calling 800-221-1212"

Op de website kan ik immers gewoon mijn vlucht inzien ed. Ik zie nergens staan dat ze nog een bevestiging o.i.d. willen. Iemand ervaring met boeken via Delta.com?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Mjölnir schreef: Ik vind het trouwens nog steeds vreemd dat ze het hebben over: "If you are holding this itinerary, be sure to complete your purchase before the deadline by calling 800-221-1212"
Als je er niet gerust op bent kun je het nummer toch gewoon bellen?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan het ESta formulier hier vinden: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html ... F29D5F44FA gewoon invullen en je krijgt meteen uitsluitsel. Ik weet niet of je 1.800 nummers vanuit Nederland kunt bellen.....
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Yeehaw schreef: Ik weet niet of je 1.800 nummers vanuit Nederland kunt bellen.....
Dat is geen probleem volgens mij. Ik heb regelmatig de helpdesk van Expedia gebeld: 1-800-EXPEDIA. En dat is geen enkel probleem (zolang je maar betaalt ;))
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ok, thx, Kennelijk zijn 800 nummer gebeld uit Europa niet gratis....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt, je kan ze gewoon bellen maar betaald er wel voor vanuit Europa.
Over ESTA, deze moet je minimaal 72 uur voor vertrek aanvragen/invullen. Kosten zijn tegenwoordig $ 14,00 te voldoen via credit kaart
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Nu de vlucht geboekt is kan ik mij langzaamaan gaan bezig houden met het uitstippelen van de exacte route.
Martin & Marianne schreef:Enige suggestie die ik nog heb: draai de route om. Je bent dan in juni in Yosemite. Welicht iets rustiger (buiten de weekenden tenminste), en de watervallen zijn dan op volle sterkte.
Reserveer daar zo snel mogelijk. Ga je kamperen? Dan moet je 5 maanden van te voren reserveren.

Marianne
Zoals ik al aangaf lijkt me dat een prima plan. Ik wil bij aankomst in SFO een overnachting pakken in de buurt van de luchthaven, waar ik de volgende dag mijn auto op zal pikken. Vervolgens zal ik rijden naar Yosemity NP (in de omgeving van Mariposa Grove, Merced Grove of Tuolumne Grove i.v.m. de sequoia's). Na daar een aantal dagen te kamperen (midweeks) wil ik door naar Lee Vining. Terwijl ik een reisgids doorbladerde zag ik echter dat de verbinding hiernaar toe (Tioga Pass) soms tot mei/juni afgesloten is. Dit zou een omweg betekenen. Wat is jullie ervaring met deze doorgaande route medio juni?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan de openingstijden van Tioga Pass hier zien: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Mjölnir schreef: In de e-mail die ik heb gekregen staat nog het volgende:

If you are holding this itinerary, be sure to complete your purchase before the deadline by calling 800-221-1212.

Gaat dit net als bij andere vliegreizen over online inchecken of wat wordt ermee bedoeld!
Volgens mij hoef je alleen iets te doen als je de reservering vast houdt, zoasl weleens gebeurt bij reisbureaus. Als je de betaling al gedaan hebt hoef je volgens mij verder niks te doen.

Medio Juni is de Tioga Pass normaal gesproken wel open. Via de website http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm kun je de meest recente updates vinden betreffende de Tioga Pass.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Goed, nu ik weet dat de Tioga Pass gewoon geopend is heb ik me gefocust op mijn eerste bestemming: Yosemite Park

13 juni: via SFO - Livermore - Manteca - Oakdale - Chinese Camp - Yosemite NP

Van de campings zijn er in deze periode nog een aantal gesloten. Aangezien ik mijn bezoek aldaar wil combineren met een bezoek aan Maripose Grove zat ik te denken aan twee overnachtingen op Wawona Campground (zie foto). Heeft iemand ervaring met deze camping? Ik kan natuurlijk ook kiezen voor een overnachting op Wawona Campground , daar Maripose Grove bezoeken en vervolgens een overnachting op bijv. North Pines campground(wel erg massaal volgens reisverslag Michelly) en daar een bezoek brengen/rondtocht te maken richting Glacier Point, Mirror Lake ed. Wat lijkt jullie praktischer met het oog op de afstanden? Of hebben jullie juist erg goede ervaringen met andere campings?

14 en 15 juni verblijf ik i.i.g. in het park. 16 juni vertrek ik richting Lee Vining (via Tioga Pass en Tuolemne Meadows). Hebben jullie verder nog tips voor mooie trektochten in het park? Voldoende tijd of dagje extra inlassen?

Afbeelding

Alvast bedankt weer iedereen. Stapje voor stapje kom ik er vast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou alle nachten in de vallei kamperen (er zijn 3 campings, North Pines is het rustigste denk ik), of hooguit één nacht Wawona, een beetje afhankelijk van hoe je de MAriposa grove in je route op gaat nemen. Glacier Point is nog wel te doen vanuit Wawona, maar ook vanuit de vallei en voor alle andere dingen (watervallen, Mirror Lake, shuittlebus, rangeractiviteiten etc) zit je in de vallei beter.
Er is geen garantie dat de Tioga Pass open is, het kan wel eens tot eind juni duren!

Zie voor verdere tips over Yosemite onze reisverslagen (via ons 2008-verslag aan te klikken).

Marianne
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

In Manteca zit een hele grote Bass Pro Shops, een grote outdoorwinkel waar je wellicht nog een uurtje kunt rondkijken en je laatste camping spullen kunt inslaan.
Het is inderdaad geen garantie dat de Tioga Pass open is, dus zorg dat je een backup route hebt, via bv. Sonora Pass bovenlangs of via Bakersfield onderlangs. Denk eraan dat je campgrounds in Yosemite ruim van tevoren boekt, je kunt pas vanaf een half jaar van tevoren boeken via de website.

Voor mooie wandelingen in Yosemite, check de website www.yosemitehikes.com.
Vooral de Panorama trail is een erg mooie, maar lange wandeling waarbij je langs de meeste watervallen komt.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Binnen een paar dagen wil ik de auto gaan boeken via usareizen.de (bij huurmaatschappij Dollar). Weet iemand tot hoe lang de vroegboekkorting daar trouwens ongeveer duurt?

Na aankomst met het vliegveld wil ik in een hotel overnachten bij SFO. De volgende dag rond ongeveer 8.00 de auto oppikken bij het vliegveld en op weg naar Yosemite!

Aan het einde van mijn reis lever ik de auto 's avonds weer in. Aangezien ik die dagen in downtown wil verblijven kan ik daar de auto in principe inleveren. Ik weet alleen niet hoe autovriendelijk de binnenstad van SF is. Ik kan hem namelijk ook gewoon bij SFO inleveren en vervolgens met BART naar downtown. Wat zouden jullie doen?

Heeft er iemand nog adviezen waarop ik moet letten bij de autoverhuur? Ik wil gaan voor een MIDSIZE 4 DEURS met het SUPER SAVER PLUS PAKKET:

Unlimited Mileage
Loss Damage Waiver (LDW) without a Deductible including Glass-, Tire-, Roof and Undercarriage- Damage, excludes cases of reckless driving.
includes all local taxes (Sales Tax)
includes the Airport Fee
Includes the important supplemental liability insurance LIS / EP covering 1 Mio. USD directly from the rental company! (...simplifies the process in case of a claim)
No additional driver fee for additional drivers over the age of 25 in California

No Cancelation fees until 72 hours before pickup.
Cancelations within 72 hours of pick up are subject to the terms of the tour operator.

Dat laatste is ook wel erg prettig. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer