Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012: slow chat
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: DV-2012: slow chat
Dit is dus echt het laatste hierover:
Het gaat mij er dus juist om dat ze het in iedergeval wel proberen en ik weet natuurlijk dat de kans zeer klein is en dat het in die quote niet gelukt is maar dat het dus vast ook wel eens lukt. En je hebt nl niet veel terroristen niet nodig om iets evils te ondernemen.
En aangezien er bij de DV 2010 o.a. zo'n 2800 Iraniers en zo'n 15000 Ethiopiers/Keniaanen/Nigeriaanen hebben gewonnen is de kans ook wel iets groter dan dat ze uit vergelijkbare landen als de onze kunnen komen uit die lousy 125 winnaars en er bv ook ongeveer 2x zoveel Afghanen als Nederlanders hebben gewonnen. Kwestie van kansberekening.
Het gaat mij er dus juist om dat ze het in iedergeval wel proberen en ik weet natuurlijk dat de kans zeer klein is en dat het in die quote niet gelukt is maar dat het dus vast ook wel eens lukt. En je hebt nl niet veel terroristen niet nodig om iets evils te ondernemen.
En aangezien er bij de DV 2010 o.a. zo'n 2800 Iraniers en zo'n 15000 Ethiopiers/Keniaanen/Nigeriaanen hebben gewonnen is de kans ook wel iets groter dan dat ze uit vergelijkbare landen als de onze kunnen komen uit die lousy 125 winnaars en er bv ook ongeveer 2x zoveel Afghanen als Nederlanders hebben gewonnen. Kwestie van kansberekening.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 03 dec 2010, 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik geef Dento en Ziva ook gelijk hier.
Er zijn ook terroristen met een Nederlands paspoort die hier geboren zijn, en op 1 of andere manier extremistisch zijn/worden.
Je mag en kan niet oordelen op iemands uiterlijk of afkomst.
Als je de kans wil verkleinen moet je de grensen gewoon dichtgooien en niemand meer naar binnen of buiten laten gaan. Uiteraard is dat geen optie.
Er zijn ook terroristen met een Nederlands paspoort die hier geboren zijn, en op 1 of andere manier extremistisch zijn/worden.
Je mag en kan niet oordelen op iemands uiterlijk of afkomst.
Als je de kans wil verkleinen moet je de grensen gewoon dichtgooien en niemand meer naar binnen of buiten laten gaan. Uiteraard is dat geen optie.
Tja iemand die doelbewust een terroristische aanslag wil plegen komt het land waar hij of zij dat wil doen vaak toch wel binnen tenzij hij of zij op een zwarte lijst staat. Dan denk ik zelfs dat het makkelijker is om Nederland of andere Europese landen binnen te komen (toeristenvisum of andere manier) dan Amerika omdat men daar toch wel strenger is qua inreizen (ESTA) en qua afgeven van een visum.
En inderdaad, terroristen komen vandaag de dag uit alle landen vandaan. Vaak zelfs uit Amerika zelf en het zijn lang niet allemaal ongeschoolde mensen uit "ontwikkelingslanden". Veel van de 9/11 terroristen hadden zelfs hun opleidingen in Amerika zelf genoten dus ja, als een burger jarenlang prima integreert en ineens besluit zich tegen dat land te creëren kun je dat lastig voorzien natuurlijk.
Nogmaals, iedereen heeft recht op zijn mening, ook jij Kaap Koraal
maar ik vind jouw stelling totaal geen hout snijden. Ik heb me nu al lange tijd in alle informatie omtrent de DV verdiept (ook op andere fora en websites), heb er enorm veel over gelezen en heb zelf de gehele procedure ondergaan en weet dus waar ik over praat en heb zelf geen enkele aanleiding om jouw mening te delen.
Ik vermoed dat de Republikeinen de DV eerder willen afschaffen omdat er soms mensen via de DV het land in gehaald kunnen worden die minder geschoold zijn of minder geld binnen brengen dan men zou willen en dat men als argument "grotere kans op terroristen" aanhaalt om dat aspect te verbloemen. Echter, voor zover ik nu kan beoordelen op basis van wat ik weet is de selectie voor de DV op basis van de gestelde eisen echt random en divers. Ik heb genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik denk dat ze prima gaan integreren en die een goede basisopleiding lijken te hebben net zoals ik mensen voorbij heb zien komen die amper normaal engels konden typen en te laag geschoold leken te zijn maar die dan toch doorkomen. En dat is in mijn optiek dan ook gelijk de charme van de DV: mensen een kans geven op een nieuw leven zonder daarbij te kijken naar afkomst of etniciteit
En inderdaad, terroristen komen vandaag de dag uit alle landen vandaan. Vaak zelfs uit Amerika zelf en het zijn lang niet allemaal ongeschoolde mensen uit "ontwikkelingslanden". Veel van de 9/11 terroristen hadden zelfs hun opleidingen in Amerika zelf genoten dus ja, als een burger jarenlang prima integreert en ineens besluit zich tegen dat land te creëren kun je dat lastig voorzien natuurlijk.
Nogmaals, iedereen heeft recht op zijn mening, ook jij Kaap Koraal

Ik vermoed dat de Republikeinen de DV eerder willen afschaffen omdat er soms mensen via de DV het land in gehaald kunnen worden die minder geschoold zijn of minder geld binnen brengen dan men zou willen en dat men als argument "grotere kans op terroristen" aanhaalt om dat aspect te verbloemen. Echter, voor zover ik nu kan beoordelen op basis van wat ik weet is de selectie voor de DV op basis van de gestelde eisen echt random en divers. Ik heb genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik denk dat ze prima gaan integreren en die een goede basisopleiding lijken te hebben net zoals ik mensen voorbij heb zien komen die amper normaal engels konden typen en te laag geschoold leken te zijn maar die dan toch doorkomen. En dat is in mijn optiek dan ook gelijk de charme van de DV: mensen een kans geven op een nieuw leven zonder daarbij te kijken naar afkomst of etniciteit

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan er niets aan doenkaap koraal schreef:Het gaat mij er dus juist om dat ze het in iedergeval wel proberen

Natúúrlijk proberen ze het op die manier; waarom niet? Als jij zulke bedoelingen hebt en per se wil binnenkomen dan grijp je elke mogelijkheid aan, en als de DV lottery werkt, prima, zo niet, probeer je iets anders, zoals een business visitor visa. Zolang je maar binnenkomt.
A zou je een paar duizend dollar vragen voor deelname in de loterij dan nog schrikt dit terroristen niet af; die schudden die paar duizend zo uit de moouw. Het afschaffen van de DV lottery maakt niets uit want ze komen blijkbaar toch binnen; zoals al gezegd, de kans dat ze op een ander regulier visum het land binnen komen is vele malen groter dan via de DV lottery (zoals met Atta), dus het argument om de DV lottery af te schaffen om terroristen buiten de deur te houden is niet echt sterk; het zal eerder mensen met goede bedoelingen tegenhouden om het land binnen te komen dan dat het terroristen weert.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- RiverCola
- Amerika-expert
Ben het helemaal met je eens Ziva, dát is nu juist het mooie van de DV.
Indien men iets zekerder wil zijn van de kwaliteiten (en toekomstperspectieven) van nieuwkomers, en dat kan ik me voorstellen, dan kunnen ze altijd nog het scholingsniveau opschroeven. Dat lijkt mij een veel betere manier van selecteren dan op basis van etniciteit. Dat is gewoon ronduit racisme (oei,gebruik ik dát woord weer) en ik denk niet dat de VS daar voor verantwoordelijk willen zijn.
Indien men iets zekerder wil zijn van de kwaliteiten (en toekomstperspectieven) van nieuwkomers, en dat kan ik me voorstellen, dan kunnen ze altijd nog het scholingsniveau opschroeven. Dat lijkt mij een veel betere manier van selecteren dan op basis van etniciteit. Dat is gewoon ronduit racisme (oei,gebruik ik dát woord weer) en ik denk niet dat de VS daar voor verantwoordelijk willen zijn.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 03 dec 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het maakt ook niet uit waar iemand geschoold is, zoláng iemand maar geschoold is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
" Maar er komt hierbij maar één woord bij me boven drijven, en dat is eigenlijk: DUH! "
Dat is idd precies wat ik dus hele de tijd probeer uit te leggen, zij doen dus mee aan de DV en dus wanneer men een 80-20 regel zou invoeren
zou dat een hoop potentieele terroristen schelen . AMEN dat je het nu wel begrijpt.
Dat ze dus ook op andere manieren binnen komen: DUH.
Dat is idd precies wat ik dus hele de tijd probeer uit te leggen, zij doen dus mee aan de DV en dus wanneer men een 80-20 regel zou invoeren
zou dat een hoop potentieele terroristen schelen . AMEN dat je het nu wel begrijpt.
Dat ze dus ook op andere manieren binnen komen: DUH.
Kaap Koraal: misschien kun je dit eens lezen: http://www.intermediair.nl/artikel/bran ... nieur.html.
Hieruit blijkt dus dat jouw bewering dat laagopgeleiden en mensen uit arme landen juist minder vaak potentiele terroristen vormen. Dat is dus wat we je al de hele tijd proberen duidelijk te maken
Het "DUH" van Dento slaat niet op jouw uitleg volgens mij maar op het feit dat een terrorist alle manieren om Amerika binnen zal komen zal aangrijpen en dus ook de DV. Echter alle andere manieren van het krijgen van een visum zijn veel voor de hand liggender omdat de kans op selectie bij de DV zo laag is.
Het invoeren van de door jouw voorgestelde 80-20 regeling heeft dus geen enkel nut want:
1. Potientele terroristen komen juist vaker niet dan wel uit arme landen en zijn goed geschoold
2. Potentiele terroristen komen vaker op andere visa binnen dan via de DV
Ik hoop dat je het zo wel begrijpt. Beter dan dit kan ik het echt niet uitleggen
Hieruit blijkt dus dat jouw bewering dat laagopgeleiden en mensen uit arme landen juist minder vaak potentiele terroristen vormen. Dat is dus wat we je al de hele tijd proberen duidelijk te maken

Het "DUH" van Dento slaat niet op jouw uitleg volgens mij maar op het feit dat een terrorist alle manieren om Amerika binnen zal komen zal aangrijpen en dus ook de DV. Echter alle andere manieren van het krijgen van een visum zijn veel voor de hand liggender omdat de kans op selectie bij de DV zo laag is.
Het invoeren van de door jouw voorgestelde 80-20 regeling heeft dus geen enkel nut want:
1. Potientele terroristen komen juist vaker niet dan wel uit arme landen en zijn goed geschoold
2. Potentiele terroristen komen vaker op andere visa binnen dan via de DV
Ik hoop dat je het zo wel begrijpt. Beter dan dit kan ik het echt niet uitleggen

-
- Amerika-newbie
Hallo mensen,
Ben een nieuweling op deze forum.
Had een paar vragen.
Waar vul je het formulier in voor de loterij? Waar hebben jullie een digitale pasfoto laten maken?
Voor hoelang is zo een visa geldig? Mocht je winnen moet je dan binnen 1 jaar al verhuizen naar USA, of wanneer jij dat zelf wilt?
IK heb een Nederlandse paspoort, maar ben in Bosnië geboren, maak dit wat uit of????
Ben een nieuweling op deze forum.
Had een paar vragen.
Waar vul je het formulier in voor de loterij? Waar hebben jullie een digitale pasfoto laten maken?
Voor hoelang is zo een visa geldig? Mocht je winnen moet je dan binnen 1 jaar al verhuizen naar USA, of wanneer jij dat zelf wilt?
IK heb een Nederlandse paspoort, maar ben in Bosnië geboren, maak dit wat uit of????
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik adviseer je om je even in te lezen in andere topics op dit forum, of op de Alles Amerika website. De antwoorden op jouw vragen kun je daar vinden.
Over het meedoen, dat kan nu niet meer. Pas in oktober 2011 zal de aanmeldperiode weer van start gaan voor de DV2013.
Over het meedoen, dat kan nu niet meer. Pas in oktober 2011 zal de aanmeldperiode weer van start gaan voor de DV2013.
-
- Amerikakenner
@Ziva: Ik heb het ook niet over de combinatie van terrorist en laagopgeleid gehad dat hebben jullie ervan gemaakt.
Een terrorist is al erg genoeg laat staan een laag opgeleidde ! Die zou de botlek moeten opblazen en gooit dan de bom in mijn achtertuin.
Een terrorist is al erg genoeg laat staan een laag opgeleidde ! Die zou de botlek moeten opblazen en gooit dan de bom in mijn achtertuin.
Weet je, ik ben er klaar mee Kaap Koraal 
Je draait en draait en draait maar rond en beweert nu dat je niet de link heb gelegd terwijl je zelf de uitspraak: "Het is wel ook een zwaar achterhaald systeem , laten ze het beperken tot de deelnemers uit de westerse wereld , dat scheelt weer wat potentieele terroristen." hebt gedaan nadat je toch meerdere keren insinueerde dat mensen uit niet westerse landen vaak lager opgeleid zijn. Dan tel ik 1 en 1 gewoon op natuurlijk.
Hou vooral je eigen mening dan doe ik hetzelfde en zijn we allemaal blij.
@ sarajevsko_pivo: Je moet even kijken of Bosnie mee mag doen met de DV (ik vermoed van wel) want je zult je geboorteland moeten opgeven. Dat je een Nederlands paspoort hebt maakt dus niets uit voor deelname aan de DV.

Je draait en draait en draait maar rond en beweert nu dat je niet de link heb gelegd terwijl je zelf de uitspraak: "Het is wel ook een zwaar achterhaald systeem , laten ze het beperken tot de deelnemers uit de westerse wereld , dat scheelt weer wat potentieele terroristen." hebt gedaan nadat je toch meerdere keren insinueerde dat mensen uit niet westerse landen vaak lager opgeleid zijn. Dan tel ik 1 en 1 gewoon op natuurlijk.
Hou vooral je eigen mening dan doe ik hetzelfde en zijn we allemaal blij.
@ sarajevsko_pivo: Je moet even kijken of Bosnie mee mag doen met de DV (ik vermoed van wel) want je zult je geboorteland moeten opgeven. Dat je een Nederlands paspoort hebt maakt dus niets uit voor deelname aan de DV.
Kan de discussie tussen Ziva en Kaap Koraal niet afgesplitst worden? Volgens mij hoort het hier niet helemaal thuis..
Als je echt inhoudelijke vragen hebt over de loterij, dan stel je je vraag beter in een apart topic!
Dit draadje dient gewoon om even van gedachten te wisselen, en later vooral om even te komen ventileren als de notification letters uitgestuurd worden en jij nog niets ontvangen hebt.
Sandy
-
- Amerikakenner
We moeten het idd maar laten gaan.
Maar ik was wel net jou artikel aandachtig aan het lezen dus wie weet kom ik ooit nog tot nieuwe inzichten.
JIj kan toch nooit iets verkeerds tegen mij zeggen, you lucky latest US citizen !
Wat jij hebt wil ik zooooo graag.
Maar ik was wel net jou artikel aandachtig aan het lezen dus wie weet kom ik ooit nog tot nieuwe inzichten.

JIj kan toch nooit iets verkeerds tegen mij zeggen, you lucky latest US citizen !

Wat jij hebt wil ik zooooo graag.
-
- Amerika-newbie
Ojeee, ben dus te laat, dat is even balen!
Ik las op een Bosnische forum dat er een toeristische visa is dat 10 jaar geldig is, is dit alleen voor mensen met een Bosnische paspoort of heb je dit ook voor de Nederlanders?
Mag je op zo'n visa wonen en werken in The USA?
Ik las op een Bosnische forum dat er een toeristische visa is dat 10 jaar geldig is, is dit alleen voor mensen met een Bosnische paspoort of heb je dit ook voor de Nederlanders?
Mag je op zo'n visa wonen en werken in The USA?
- RiverCola
- Amerika-expert
@Sarajevsko: Dit topic is niet bedoeld voor dit soort vragen. Nogmaals; zoek even naar de antwoorden op je vragen op het forum, kijk even op de AA-website of start anders een nieuw topic voor je vragen. 

- Marcel87
- Amerikakenner
Ik denk dat het visum wat Sarajevsko bedoeld een toeristen visum is.
Op een toeristen visum mag je maximaal 6 maanden verblijven. Je mag daar absoluut niet mee werken.
Zo'n toeristen visum is meestal 10 jaar geldig. Of zolang je paspoort geldig is.
Op een toeristen visum mag je maximaal 6 maanden verblijven. Je mag daar absoluut niet mee werken.
Zo'n toeristen visum is meestal 10 jaar geldig. Of zolang je paspoort geldig is.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
misschien een wat rare vraag hoor.
Maar waarom duurt het eigenlijk allemaal zo onzettend lang bij die DV lotery.
Als ik alles zo lees word veel pas gecontroleerd als je bent uitgeloot
dan vallen er nog een hoop mensen af.
Waarom duurt het dan evengoed nog een half jaar voor je de uitslag hoort?
Maar waarom duurt het eigenlijk allemaal zo onzettend lang bij die DV lotery.
Als ik alles zo lees word veel pas gecontroleerd als je bent uitgeloot
dan vallen er nog een hoop mensen af.
Waarom duurt het dan evengoed nog een half jaar voor je de uitslag hoort?
Omdat iedereen zich inschrijft maar lang niet iedereen aan de juiste eisen voldoet. Je kunt dus meedoen en een hoop bullshit invullen, foto van je opblaaskrokodil erbij en gaan.
Bovendien zijn ze volgens mij tijdens de periode na de inschrijving voor dv2012 nog volop bezig met de afhandeling van dv2011 dus dat laat ook op zich wachten. Kentucky doet selectie en afhandeling van de DV
Bovendien zijn ze volgens mij tijdens de periode na de inschrijving voor dv2012 nog volop bezig met de afhandeling van dv2011 dus dat laat ook op zich wachten. Kentucky doet selectie en afhandeling van de DV

- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dan nog.
Als je weet dat er zo belachelijk veel slechte inzendingen zijn dan trek je er pak weg 100.000 uit en ga je daar van kijken hoeveel een beetje redelijk zijn ingevuld en of de foto’s voldoen.
Dan kan je die 50.000 winnaars toch redelijk snel laten weten dat zij de gelukkigen zijn.
Zeker omdat heel erg veel controles pas na de trekkingsuitslag gebeuren.
Maar goed het zal ook geen geweldig hoge prioriteit hebben natuurlijk.
Het is en blijft een gratis service, en dan ga je er iet 25 mensen op zetten
Als je weet dat er zo belachelijk veel slechte inzendingen zijn dan trek je er pak weg 100.000 uit en ga je daar van kijken hoeveel een beetje redelijk zijn ingevuld en of de foto’s voldoen.
Dan kan je die 50.000 winnaars toch redelijk snel laten weten dat zij de gelukkigen zijn.
Zeker omdat heel erg veel controles pas na de trekkingsuitslag gebeuren.
Maar goed het zal ook geen geweldig hoge prioriteit hebben natuurlijk.
Het is en blijft een gratis service, en dan ga je er iet 25 mensen op zetten

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht