Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wel of niet gps erbij huren?
wel of niet gps erbij huren?
Er is een groot prijsverschil in autohuur met/zonder gps.
Wat is jullie advies:
in Nederland de tomtom met een kaart van de USA upgraden, in Phoenix de eerste dag een nieuwe tomtom kopen of toch gps erbij huren?
Wat is jullie advies:
in Nederland de tomtom met een kaart van de USA upgraden, in Phoenix de eerste dag een nieuwe tomtom kopen of toch gps erbij huren?
Re: wel of niet gps erbij huren?
Als je een NL TomTom hebt, is de goedkoopste (en makkelijkste) optie deze meenemen en de US kaart kopen. Hoe lang wil je een auto huren? Voor ons was 7 dagen al meer dan 100 dollar!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ligt eraan hoe lang je gaan. Als je twee dagen gaat is huren een goede optie maar het telt als snel door. Voor rond de honderd dollar heb je een nieuwe Tomtom dus alles daarboven moet je nooit doen en daaronder alleen als je denkt dat je hem in de toekomst niet gaat gebruiken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een US kaart kost je 50 euro. Koop je een nieuwe TomTom in de USA dan kun je hem hier ook weer verkopen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon in Nederland een kaart van Amerika kopen en je eigen TT meenemen, lijkt me het handigst en goedkoopst.
En hoe zit het met de POI's ?
Bij Hertz krijg je een NeverLost ? was volgens een collega een erg fijn apparaatje..
Bij Hertz krijg je een NeverLost ? was volgens een collega een erg fijn apparaatje..
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel het goedkoopst. Of het ook het makkelijkste is? Daar is ook een ander topic voor (wel of geen navigatie meenemen).
POI's zitten gewoon bij de kaart. Dus net als in Nederland heb je daar ook restaurants, benzinepompen etc in je apparaat.
POI's zitten gewoon bij de kaart. Dus net als in Nederland heb je daar ook restaurants, benzinepompen etc in je apparaat.
Ik had mijn eigen Tom Tom bij me (al een ouder modelletje..) met de kaart van de US erop.
Het werkte prima, ik ben nergens verdwaald
Grtjs, Esther
Het werkte prima, ik ben nergens verdwaald

Grtjs, Esther
- cadarora
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb er een in USA gekocht, is goedkoper dan huren. Wij hadden onze laptop bij ons aansluiten en de eerste upgrade is gratis, ben je gelijk up to date.
Hier gebruikt mijn man hem nu met een gekochte europa kaart. Moet ik wel zeggen dat die van ons zo'n sd kaart gleuf heeft.
Ramona
Hier gebruikt mijn man hem nu met een gekochte europa kaart. Moet ik wel zeggen dat die van ons zo'n sd kaart gleuf heeft.
Ramona
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
http://www.cadarora.com
Ik sluit me aan bij alle voorgangers, niet huren. Kaart kopen of daar een nieuwe Tomtom kopen.broer16 schreef:Er is een groot prijsverschil in autohuur met/zonder gps.
Wat is jullie advies:
Nog een andere optie is een Nokia telefoon, mits je die hebt. Op alle (enigzins moderne) Nokia smartphones heb je gratis navigatie, wel even de kaarten van de US thuis preloaden op je telefoon met Ovi suite en een autolader meenemen.
Roel.
ik heb er 1 gekocht op een tweedehandssite. Iemand die ook op reis was geweest in de states, ginder had gekocht en hier terug verkocht voor 60 euro. Veel goedkoper dan 21 dagen aan 10 dollar per dag

- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Sommige Tomtom modellen kosten in the US ook maar 69-79 dollar. Werken perfect. Dus nooit meer huren (tenzij je de weg naar de Walmart of een andere grootgrutter niet kan vinden
).

[/url]
Afgelopen oktober auto bij Hertz gehuurd zonder NeverLost.
Bij ophalen van de auto bleek er toch NeverLost in te zitten (maar die hebben we dus niet betaald).
Uiteraard wisten we dit niet en hadden we onze eigen TomTom bij ons.
Dus dit jaar met twee (!!) navigantiesystemen rondgereden....
Gaf ons wel de gelegenheid om beide systemen te vergelijken en ik moet zeggen dat TomTom veel beter uit de bus komt dan NeverLost.
Soms was het wel lachen, dan wist het ene systeem weer net iets meer dan het andere.
Bij ophalen van de auto bleek er toch NeverLost in te zitten (maar die hebben we dus niet betaald).
Uiteraard wisten we dit niet en hadden we onze eigen TomTom bij ons.
Dus dit jaar met twee (!!) navigantiesystemen rondgereden....

Gaf ons wel de gelegenheid om beide systemen te vergelijken en ik moet zeggen dat TomTom veel beter uit de bus komt dan NeverLost.
Soms was het wel lachen, dan wist het ene systeem weer net iets meer dan het andere.
16x USA / 30 staten
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
apparaat van Hertz ziet er ook echt niet uit:Liz schreef:Gaf ons wel de gelegenheid om beide systemen te vergelijken en ik moet zeggen dat TomTom veel beter uit de bus komt dan NeverLost.

Bij Alamo krijg je een Garmin Streetpilot mee. Die ziet er nog wel redelijk uit:

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hadden bij Alamo een gps bijgehuurd. Wij waren er erg tevreden van: het was een Garmin en een erg handig model (nog nooit gezien in Europa).
Voor ons zijn geld waard. Al heb je meestal geen gps nodig, maar het is wel relax rijden met. Ik zit sowieso met een kaart op schoot, vind ik altijd tof.
Voor ons zijn geld waard. Al heb je meestal geen gps nodig, maar het is wel relax rijden met. Ik zit sowieso met een kaart op schoot, vind ik altijd tof.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Walmart heb je online al een TomTom XL voor $79, of een refurbished model voor $69; deze kun je gratis naar een dicht bij je eerste verblijfadres gelegen Walmart laten sturen middels Site-to-Store waar je 'm dan kunt gaan ophalen. Als je 'm binnen drie weken niet hebt opgehaald sturen ze het product terug naar een centraal magazijn en krijg je een refund voor het bedrag.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
niet kopen, niet huren, niet meenemen
Gewoon de Rand McNally in de auto en klaar
Ik vind rijden in Amerika echt het simpelste wat er is. Je hoeft alleen maar het wegnummer te weten en of je North of South moet en hop daar ga je (zou willen dat het in Nederland ook zo simpel was maar hier moet je borden Utrecht volgen als je naar Rotterdam moet
).
Vaak kijken wij per dag 1 keer op de kaart en that's it.
Hooguit in een stad als LA dat het makkelijk kan zijn om navigatie te hebben, maar ook daar komen we er prima uit met een kaart of een printje van het internet.
Ik vind het wel leuk om zelf met de kaart de route te bekijken en scenic byways op te zoeken.
Gewoon de Rand McNally in de auto en klaar

Ik vind rijden in Amerika echt het simpelste wat er is. Je hoeft alleen maar het wegnummer te weten en of je North of South moet en hop daar ga je (zou willen dat het in Nederland ook zo simpel was maar hier moet je borden Utrecht volgen als je naar Rotterdam moet

Hooguit in een stad als LA dat het makkelijk kan zijn om navigatie te hebben, maar ook daar komen we er prima uit met een kaart of een printje van het internet.
Ik vind het wel leuk om zelf met de kaart de route te bekijken en scenic byways op te zoeken.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof dat het sleutelwoord hier "wij" is; als je met meer als een persoon reist is een kaart voldoende. Maar als je alleen reist is het wel handig als dat GPS stemmetje af en toe zegt welke kant je op moet als jij even je handen vol hebt met op het verkeer letten.Iris_1982 schreef:...
....
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aah alleen kan het misschien wel handig zijn. Ik zou goed kijken of de kosten van huur niet de werkelijke kosten overstijgen.
Toch valt het rijden buiten de steden erg mee. Zo vaak hoef je niet op de kaart te kijken.
Met kaart zou je het zo kunnen doen:
Als je tevoren (voor je afreist of de dag ervoor) op de kaart de wegnummers met East/West/North/South opschrijft dan met nog wat plaatsnamen erbij dan kom je er wel. Het is in USA vrij eenvoudig!
Maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat je toch voor een SatNav gaat. Sommige telefoons hebben het ook he? EN dan wel gratis met kaarten van USA. Even goed informeren hoe en wat bij telefoonwinkels.
Toch valt het rijden buiten de steden erg mee. Zo vaak hoef je niet op de kaart te kijken.
Met kaart zou je het zo kunnen doen:
Als je tevoren (voor je afreist of de dag ervoor) op de kaart de wegnummers met East/West/North/South opschrijft dan met nog wat plaatsnamen erbij dan kom je er wel. Het is in USA vrij eenvoudig!
Maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat je toch voor een SatNav gaat. Sommige telefoons hebben het ook he? EN dan wel gratis met kaarten van USA. Even goed informeren hoe en wat bij telefoonwinkels.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Met een android telefoon gewoon Google Maps gebruiken. In de USA hebben ze een goede Turn-by-Turn(TomTom, Garmin etc navigatieachtig) navigatie bij Google Maps. Overigens hebben ze dat sinds kort ook in Europa. Allemaal gratis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6520 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 2 Reacties