Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
IngridGrutters
Amerika-newbie

2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?

Bericht door IngridGrutters »

Ik heb op het forum gezocht op overstaptijden, maar kan zo 1,2,3 geen volledig antwoord terugvinden, sorry als het al meerdere malen gevraagd is. Ik heb een vraag over de vlucht van American Airlines, zie gegevens hieronder. De overstaptijd op de heenvlucht is 2 uur, is dat voldoende?? En mocht op die dag blijken dat dit toch niet voldoende is ... wat dan? Kunnen we dan nog wel op tijd in New York komen ivm de geboekte overnachtingen? Op de terugvlucht zullen we weer een overstap hebben op Heathrow, deze is dan 1 uur. Alvast bedankt voor de reacties!!!

Amsterdam naar New York

Vlucht 1 donderdag, 1 september 2011
Vertrek: 11:45 Amsterdam, Nederland - Schiphol
Aankomst: 12:00 Londen, Verenigd Koninkrijk - Heathrow, terminal 5

Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA6443 Toestel: Airbus Industrie A319

Uitgevoerd door British Airways

Wijziging van gewenst toestel. Tijd tussen vluchten = 2u00min.

Vlucht 2 donderdag, 1 september 2011
Vertrek: 14:00 Londen, Verenigd Koninkrijk - Heathrow, terminal 3
Aankomst: 16:55 New York, Verenigde Staten - John F Kennedy, terminal 8

Luchtvaartmaatschappij: American Airlines AA105 Toestel: Boeing 777-200/300
JayLovesUSA
Amerikafan

Re: 2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?

Bericht door JayLovesUSA »

Als de maatschappij die overstap zelf zo geregeld heeft, moeten zij ervoor zorgen dat die 2 uur voldoende is. Zo niet, dan moeten zij nieuwe vlucht voor je regelen.
Als je zelf deze overstap geregeld hebt, is het halen van je aansluiting je eigen verantwoordelijkheid.

Ik heb 1x moeten overstappen op heathrow, en dat was in dezelfde terminal. Ik deed er van gate naar gate een uur over (precies genoeg om het te halen). Je wordt zowel uit je 1ste vlucht als bij de gate voor je 2de vlucht gecontroleerd. (althans bij de aansluitende vlucht werd ik eruit gepikt...)

Jij moet naar andere terminal met bus. Dat zal even duren. Maar 2 uur moet te doen zijn.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hadden afgelopen voorjaar ook precies twee uur om van terminal 5 naar terminal 3 te komen. Gelukt, maar wel de tijd nodig gehad.

In terminal 5 waren de rijen voor de security check dit najaar erg lang, dat kan tegen je werken.

Op de terugreis hadden we in maart 1 uur en die vlucht misten we doordat onze vlucht uit Miami al te laat landde op Heathrow. Keurig omgeboekt en drie uur later alsnog naar Amsterdam. In het najaar hadden we bijna 2 uur en toen ging het vlot.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn ervaring onlangs was dat de overstap op de heenreis van terminal 5 naar terminal 3 vlot verliep, ik was in een klein uur klaar. Op de terugreis stonden echter gigantisch lange rijen bij de security van terminal 5 en toen duurde het anderhalf uur. En dan nog kreeg ik toestemming om voor te dringen aangezien mijn overstaptijd op zeer krap was. Het was dat die aansluitende vlucht meer dan 7 uur vertraagd was want anders had ik hem niet gehaald.
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Wij hebben +/- 1u30, telkens British Airways en terminal 5. Zal't laten weten :D
appelsap
Amerika-ontdekker

Bericht door appelsap »

Vorig jaar op de terugweg had ik ook een korte overstap (1 uur en een kwartier) op Heathtrow. Uiteindelijk met veel sprinten de aansluiting gehaald, maar helaas bleken de koffers het niet gehaald te hebben...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

2 uur is te doen, maar ik vind iets meer absoluut geen overbodige luxe.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

JayLovesUSA schreef:Als de maatschappij die overstap zelf zo geregeld heeft, moeten zij ervoor zorgen dat die 2 uur voldoende is. Zo niet, dan moeten zij nieuwe vlucht voor je regelen.
Dat is een beetje kort door de bocht: twee uur is in theorie voldoende, maar op Heathrow is dat niet bepaald ruim. Het is te doen, maar als de vlucht bv door slecht weer te laat vertrekt en je mist je aansluiting, dan kom je meestal als standby passagier op de eerstvolgende vlucht terecht. En als die pas de volgende dag gaat, of die vol zit, dan ben je zelf verantwoordelijk voor je hotelovernachting (want slecht weer is een maatschappij niet aan te rekenen). Weet dus wat je rechten als passagier zijn en bereid je daar op voor.
"Keep Georgia On Your Mind"
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou eigenlijk een ruimere marge inplannen als je van de ene terminal naar de andere moet. De busrit duurt iets van 15 minuten. Verder moet je behoorlijk lange gangen doorlopen.
carooltje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door carooltje »

Afgelopen zomer hebben wij ook een overstap op Heathrow moeten maken. Ook wij vlogen vanaf Amsterdam met een vlucht uitgevoerd door BA en vervolgens vanaf Heathrow met AA. Twee uur is haalbaar, maar zoals door anderen ook al aangegeven wel krap.

Wij hadden het geluk dat de bus vanaf T5 naar T3 meteen klaar stond en dat we vlot door de security konden. Vervolgens moet je er nog rekening mee houden dat je na aankomst op T3 je ticket bij de AA balie moet omwisselen en de gebruikelijke security vragen moet beantwoorden. Hier stond bij ons een erg lange rij en houdt er rekening mee dat je allerlei printjes moet laten zien, van Esta tot aan de hotelreservering voor de eerste nacht (een mondelinge bevesting van waar we zouden verblijven volstond in ons geval niet).

Terug hoefden we niet van Terminal te wisselen, maar stonden er juist weer erg lange rijen voor de security. Ik zie dat jij terug een overstaptijd van een uur hebt. Je geeft niet aan of je dan ook van terminal moet wisselen. In beide gevallen denk ik dat een uur echt heel erg krap is.
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Ben ook wel redelijk bang voor onze overstap.

We vliegen vanaf Brussel op Chicago aan, hier hebben wij een overstap naar San Francisco, tijd hiervoor is 1:20 uur. Is krap of niet?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat is naar mijn mening veel te weinig tijd voor een overstap op de heenweg.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Clint schreef:Dat is naar mijn mening veel te weinig tijd voor een overstap op de heenweg.
Tickets zijn gisteren geboekt, dat wordt rennen :P

Heb wel dit gevonden:
Berichtdoor jvinch » 06 jul 2007, 07:50
Ik woon in Chicago en vlieg elke week met American dus ik ken O'Hare redelijk goed.

Je komt aan in Terminal 5 (International Terminal) - je loopt dan met de meute mee naar Immigration, gaat keurig in het "Visitors" rijtje staan, levert daar je groene immigratieformulier in en wacht vervolgens op de bagage.

Met de bagage door de naar de aankomsthal (je geeft onderweg je witte douaneformuliertje af, kan niet missen) en geeft dan links weer je bagage af. Dat staat allemaal uitstekend aangegeven.

Als je met American Airlines doorvliegt moet je naar Terminal 3. Je gaat dan naar het eerder genoemde treintje (ATS - Airport Transportation System) waarvoor in de aankomsthal borden hangen. De trein rijdt op het upper-level dus je moet de roltrap op of lift in.

Het is dan 1 stop naar Terminal 3 - de volgorde is:

- Remote Parking
- Terminal 5
- Terminal 3 (American)
- Terminal 2
- Terminal 1 (United)

Wel even aan de goede kant instappen dus, anders ga je naar remote parking.

Je stapt uit, neemt dan de roltrap naar boven, vervolgens naar rechts (je loopt dan via een brug over de weg) en weer naar beneden. Je staat dan midden in Terminal 3 en bijna precies voor een Security Checkpoint met een enorme batterij poortjes.

Dat gaat normaal gesproken redelijk rap. Als het erg druk is, kun je ook altijd even naar links (als je van de roltrap komt) of rechts lopen. Helemaal aan het eind van de hal zijn nog 2 checkpoints (bij concourse G & L) die bijna niemand gebruikt.

Terminal 3 heeft 4 "concourses" waarvan H en K het grootst zijn. Door de security, lopen naar de gate en klaar ben je.

Hou je passport en boarding pass even gereed, die zul je om de havenklap moeten laten zien.

Voor alle duidelijkheid, hier ook nog een kaartje.

http://www.oneworld.com/ow/airports-and ... ap/chicago
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

2 uur op Heathrow is te doen maar ik vind het zelf niet comfortabel. Je hebt vaak toch vertraging van Amsterdam naar London zeker in de ochtendspits en dan zit je te stressen aan boord. Dan sta ik liever een uurtje eerder op en dan een ontspannen overstap.

1.20u als je in Amerika aankomt is héél erg krap. Zou kijken of je dat nog kunt omzetten. Rennen heeft niet zoveel zin als je eenmaal in de rij komt te staan bij immigration dan gaat het zo snel als dat het gaat.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Inderdaad. Het probleem is niet zozeer O'hare op zich, maar de rij bij immigrations. Als er twee vliegtuigen tegelijk aankomen en het topdrukte is, kán je rustig een uur in de rij staan.
Clint's Thoughts
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

carooltje schreef: Vervolgens moet je er nog rekening mee houden dat je na aankomst op T3 je ticket bij de AA balie moet omwisselen en de gebruikelijke security vragen moet beantwoorden. Hier stond bij ons een erg lange rij en houdt er rekening mee dat je allerlei printjes moet laten zien, van Esta tot aan de hotelreservering voor de eerste nacht (een mondelinge bevesting van waar we zouden verblijven volstond in ons geval niet).
Niks van dat bij mij. Ik had in Schiphol al beide instapkaarten gekregen en ik hoefde in Heathrow nergens papieren te tonen of een ondervraging ondergaan. Vlak voor het instappen wilden ze wel weten in welk hotel ik de 1e dag zou overnachten. Met een mondeling antwoord waren ze meer dan tevreden, zelfs het adres hoefden ze niet te weten. Misschien was dat omdat ik een business class ticket had. Dat ze van jullie een print van de esta vroegen verbaast mij wel aangezien je niet verplicht bent het uit te printen.
carooltje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door carooltje »

mtl schreef:
carooltje schreef: Vervolgens moet je er nog rekening mee houden dat je na aankomst op T3 je ticket bij de AA balie moet omwisselen en de gebruikelijke security vragen moet beantwoorden. Hier stond bij ons een erg lange rij en houdt er rekening mee dat je allerlei printjes moet laten zien, van Esta tot aan de hotelreservering voor de eerste nacht (een mondelinge bevesting van waar we zouden verblijven volstond in ons geval niet).
Niks van dat bij mij. Ik had in Schiphol al beide instapkaarten gekregen en ik hoefde in Heathrow nergens papieren te tonen of een ondervraging ondergaan. Vlak voor het instappen wilden ze wel weten in welk hotel ik de 1e dag zou overnachten. Met een mondeling antwoord waren ze meer dan tevreden, zelfs het adres hoefden ze niet te weten. Misschien was dat omdat ik een business class ticket had. Dat ze van jullie een print van de esta vroegen verbaast mij wel aangezien je niet verplicht bent het uit te printen.
Ik kreeg op Schiphol inderdaad ook al een instapkaart voor de vlucht vanaf London (BA balie). Desalniettemin moesten zowel business als economy class passagiers deze omwisselen bij aankomst in T3 (AA balie). Ik denk dat dit moest doordat wij eerst met BA vlogen en vervolgens met AA, met andere vluchten met Heathrow als tussenstop heb ik dit inderdaad niet eerder gehad. Ben het omwisselen van instapkaarten BA-AA op Heathrow overigens al wel eerder gegenkomen op dit forum.
Het printen van Esta vonden wij inderdaad ook vreemd, maar gelukkig wel printjes mee...
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Clint schreef:Dat is naar mijn mening veel te weinig tijd voor een overstap op de heenweg.
Dan hebben wij een nog groter probleem met een overstap van 1 uur op de heenweg en 1 uur en 10 minuten op de terugweg?

Amsterdam (AMS) to London (LHR)06/18/11 11:45 AM - 12:00 PM British Airways 431
London (LHR) to Vancouver (Vancouver Intl.)06/18/11 1:05 PM - 2:30 PM British Airways 87

Miami (MIA) to London (LHR)07/15/11 5:15 PM - 6:35 AM British Airways 206
London (LHR) to Amsterdam (AMS)07/16/11 7:45 AM - 10:00 AM British Airways 428
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Jij stapt in London over en met BA hoef je waarschijnlijk terminal five niet uit. Neemt niet weg dat het erg krap is waardoor je vooral het risico loopt dat je het zelf wel haalt maar je bagage niet.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

True, dat scheelt weer (iets).

Hopenlijk komt de bagage iets sneller dan afglopen jaar, toen ook bij een overstap niet gehaald en hebben we er ruim 4 dagen op moeten wachten :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer