Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

WAVE

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Koen
Amerika-ontdekker

WAVE

Bericht door Koen »

Hallo

Weet iemand of het momenteel nog mogelijk is om via e-mail een inkomstticket te bemachtigen.

Wij zijn op 15/10 - 1 jaar getrouwd en willen dit vieren.
Op dat ogenblik zitten wij aan de Grand Canyon./Tusayan

Iemand een goed voorstel qua hotel in de buurt (mag wel iets kosten)

Thanks
Koen
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

hallo koen. de eerst komende mogelijkheid voor jou om aan permits te komen voor de maand oktober zal zijn op 1 juli en dan s'avonds om 12 uur denver time,20.00 uur nederlandse tijd.
let er op dat de tickets binnen no time weg kunnen zijn ,mogelijk al binnen 20 minuten dus let daar goed op.
https://www.blm.gov/az/paria/checklist.cfm
verder kun je de zoek functie even gebruiken omdat er hier al enige antwoorden te vinden zijn.
groetjes erika
Laatst gewijzigd door Erika op 10 mar 2006, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hallo Koen,
In 2004 hebben we overnacht in het El Tovar hotel aan de rand van de Grand Canyon. Was niet goedkoop maar een prachtig sfeervol hotel. Zeker de moeite waard!
Hotel kun je boeken via http://www.xanterra.com
Carola
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Erika, je schrijft dat de internet-inschrijving plaatsvindt op de 1e dag van de maand, 's avonds om 8 uur Denver Time. Maar toen wij op 1 januari onze tickets via internet hebben geboekt, was dat 's avonds om 8 uur Nederlandse tijd. Is er misschien iets veranderd?

Koen, als je gaat proberen om via internet aan tickets te komen, zorg dan dat je alle gegevens direct bij de hand hebt (creditcard / welke dag je 1e of 2e keus is ed). Misschien kan je tijdens 1 van de eerdere mogelijkheden (op 1 juni, bijvoorbeeld) al eens 'proefdraaien' zodat je al eens gezien hebt welke gegevens je precies nodig hebt.

Groetjes,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

hallo henriette, sorry je hebt helemaal gelijk. het is inderdaad nederlandse tijd. :oops:
maar je moet wel snel zijn want de laatste maanden dat ik het volg zijn de permits in een record tempo uitverkocht.
het idee van proefdraaien is heel goed, ik doe het nu ook al een paar maanden en mijn ervaring is dat als je er om 8 uur gelijk op zit het wel te doen is, ook voor de drukkere maanden.
maar kom niet om 9 uur want dan kan het wel eens einde verhaal zijn.
groetjes erika
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: WAVE

Bericht door hekkie »

Koen schreef:Weet iemand of het momenteel nog mogelijk is om via e-mail een inkomstticket te bemachtigen.

Wij zijn op 15/10 - 1 jaar getrouwd en willen dit vieren.
Hoi Koen

Kijk eens hier op de weblog van Harm. Hij is zowel 1 februari als 1 maart bezig geweest om een permit voor de Wave te bemachtigen. Helaas voor hem is dat niet gelukt.

Misschien kun je je voordeel doen met zijn bevindingen. Ook kun je op deze weblog nog een foto van de Wave zien door mijzelf gemaakt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik heb het een aantal keren geprobeerd en kwam elke keer wel tot de dagen en kon dan ook wel het aantal personen invoeren maar verder ben ik dan ook niet gegaan om mensen die er wel heen willen gaan niet in de weg te zitten, dus ik weet niet of ik op dat moment de kaarten had kunnen krijgen maar alles leek erop dat het zou moeten werken.
Gelijk op 8 uur erop en kijken maar het gaat soms enorm snel met de kaarten en dan heb je niet veel keus meer of je moet ter plekke nog met de loterij mee kunnen en willen doen maar dat biedt ook geen garantie.
Jammer het is zo'n enorm mooie plek en we doen ons best om hem in september te kunnen zien maar ja afwachten.
Dank zij Marjan weet ik wel hoe het moet maar hopen dat het lukt.
Het is alleen jammer dat we er nu nog niet achter zijn wat er bij Harm is mis gegaan
Gr Erika
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

OK, hier een domme vraag, maar waarom moet je daarvoor uitgeloot worden?
Is het te druk bezocht.. maar het bevindt zich toch in de vrije natuur?
Sandy
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

zover mijn kennis reikt mogen per dag maar 10 personen per dag het gebied van the wave betreden via een loterij en 10 personen mogen binnen middels een permit verkregen via de website, dus maximaal 20 personen en dat op een verschrikkelijk mooi stukje natuur waar ze ook makkelijk meerder personen kunnen laten wandelen maar alles om de natuur niet te verstoren.
zijn er per dag meer dan 10 personen bij het rangerstation dan word om de 10 permits geloot.
hopend dat er maar 5 mensen zijn kun je door.
groetjes erika
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ah OK, kans lijkt me dan zeer klein dat je er tussen zit, of niet?
De Wave is dan ook wel adembenemend mooi, wat ik zo op foto's heb gezien..

Sandy
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
moest het niet lukken voor de wave en je hebt daardoor een dagje op overschot is er een schitterende troostprijs : slotcanyon wire pass die je naar buckskin gulch leidt, de langste slotcanyon ter wereld. de makkelijke wandeling start aan hetzelfde trailhead dan de wandeling naar de wave, is korter en eenmaal in de slotcanyons toch heel mooi.

jacques
Koen
Amerika-ontdekker

wave

Bericht door Koen »

Erika schreef:hallo henriette, sorry je hebt helemaal gelijk. het is inderdaad nederlandse tijd. :oops:
maar je moet wel snel zijn want de laatste maanden dat ik het volg zijn de permits in een record tempo uitverkocht.
het idee van proefdraaien is heel goed, ik doe het nu ook al een paar maanden en mijn ervaring is dat als je er om 8 uur gelijk op zit het wel te doen is, ook voor de drukkere maanden.
maar kom niet om 9 uur want dan kan het wel eens einde verhaal zijn.
groetjes erika

Toch nog even voor de zekerheid.
Wel degelijk om 20h00 ipv 08h00

groetjes
koen
Koen
Amerika-ontdekker

wave

Bericht door Koen »

Erika schreef:Ik heb het een aantal keren geprobeerd en kwam elke keer wel tot de dagen en kon dan ook wel het aantal personen invoeren maar verder ben ik dan ook niet gegaan om mensen die er wel heen willen gaan niet in de weg te zitten, dus ik weet niet of ik op dat moment de kaarten had kunnen krijgen maar alles leek erop dat het zou moeten werken.
Gelijk op 8 uur erop en kijken maar het gaat soms enorm snel met de kaarten en dan heb je niet veel keus meer of je moet ter plekke nog met de loterij mee kunnen en willen doen maar dat biedt ook geen garantie.
Jammer het is zo'n enorm mooie plek en we doen ons best om hem in september te kunnen zien maar ja afwachten.
Dank zij Marjan weet ik wel hoe het moet maar hopen dat het lukt.
Het is alleen jammer dat we er nu nog niet achter zijn wat er bij Harm is mis gegaan
Gr Erika

Erika,

Toch nog iets onduidelijk voor mij.
Welke area dienen wij aan te vragen v/d wave
* Coyote Buttes North
* Coyote Buttes South
* Paria Overnight
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Hallo,

ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden wat die "Wave" eigenlijk precies is...? Waar bevindt zich dat, waar kan je daar foto's van bekijken ;-). Ik had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd :oops:

Groetjes,
Davy.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

voor the wave moet je in coyote butes north zijn.
voor wat info : zie
http://www.verenigdestaten.info/usablogs/harm/?p=14
http://www.zionnational-park.com/coyote ... -paria.htm
http://www.americansouthwest.net/arizon ... index.html

vanaf hetzelfde trailhead ( wire pass) kun je ook naar de slotcanyons wire pass en buckskin gulch.

http://www.americansouthwest.net/slot_c ... anyon.html
http://www.shallowsky.com/Slots/wirepass/index.html
http://www.americansouthwest.net/slot_c ... anyon.html
http://www.climb-utah.com/Escalante/buckskin.htm

the wave + naar de slotcanyon : 2 prachtige wandeldagen, in alle rust, en zonder een massa kilometers te moeten doen.

jacques
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Davy schreef:ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden wat die "Wave" eigenlijk precies is...? Waar bevindt zich dat, waar kan je daar foto's van bekijken ;-). Ik had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd :oops:
.
Hoi Davy,

Via dit topic vind je wat informatie met foto's van onze tocht naar de Wave in 2005.

Het is in ieder geval een unieke plek in de wereld en een schitterende ervaring om daar geweest te zijn. Bekijk de foto's en oordeel zelf.... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Super foto's Marjan ;-). Je doet me watertanden om die wave ook te bezoeken, maar als ik de berichtjes hier lees zal het wellicht wel niets worden :s.

Vele groetjes,
Davy.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

waarom niet, gewoon proberen want niet geschoten is altijd mis.
er zijn mogelijkheden en het is niet jaren van tevoren uitverkocht.
gewoon kijken wat er aan beschikbare mogelijkheden er zijn voor jou.
loterij of internet het kan.
als je weet waneer je er in de buurt bent kun je een poging via het internet doen maar de perits voor juni zijn weg.
volgende week gaan de permits voor juli in de verkoop.
erika
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer