Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 2

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mhocks
Amerika-ontdekker

Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 2

Bericht door mhocks »

Katja schreef:Hoe bedoel je 5x opnieuw beginnen?
Als het bod niet wordt geaccepteerd, het venster afsluiten. Een compleet nieuwe bieding starten en dan 5 $ meer bieden. (snap je wat ik bedoel?) (dan hoef je geen 24uur te wachten).
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat zal inderdaad kunnen maar is mij persoonlijk teveel werk. Ga je al op korte termijn weg?
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Katja schreef:Dat zal inderdaad kunnen maar is mij persoonlijk teveel werk. Ga je al op korte termijn weg?
Nee, maar ik was nieuwschierig hoe het werkte. We vertrekken pas in Mei 2011.

Verder nog een vraag: Als nu een bod direct wordt afgewezen, heb ik dan toch nog kans, dat ze terugkomen op dat bod? (is dat het voordeel van 24uur wachten?)

Maar ik vind het nu al verslavend, dat hele priceline! :thumbup:
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

De bedragen waarvoor het bod wordt geaccepteerd zijn afhankelijk van de bezetting van het hotel. In veel gevallen werkt het zo dat ze bijvoorbeeld 12 maanden van tevoren 10% verkocht willen hebben, is dat niet zo dan gaat er een gedeelte weg voor een gunstige prijs, 6 maanden vooraf willen ze misschien 45% verkocht hebben, alles minder dan dat wordt weer gedumpt.
Hoe dichter bij vertrek je komt hoe goedkoper de prijzen worden maar je hebt ook kans dat een hotel vol zit en er geen winst meer te behalen is. Het loont dus zeker om iedere dag (of als het zo lang van tevoren is om de paar dagen) te bieden.
Ik zet in de regel voor mezelf een prijs neer die de helft is van de hotels in die klasse en die omgeving. Zo heb ik voor de afgelopen vakantie een aantal weken geboden op hotels in Washington DC tot $120. Steeds zonder succes maar dan opeens wordt je bod wel geaccepteerd en hadden we een superdeal. We spraken namelijk nog iemand die het hotel iets tegen vond vallen in dezelfde periode als dat wij er zaten. Maar die hadden gewoon meer verwacht voor de $500!! per nacht die ze betaalden.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

mhocks schreef: Verder nog een vraag: Als nu een bod direct wordt afgewezen, heb ik dan toch nog kans, dat ze terugkomen op dat bod? (is dat het voordeel van 24uur wachten?)

Maar ik vind het nu al verslavend, dat hele priceline! :thumbup:
Als een bod eenmaal is afgewezen dan komen ze daar niet meer op terug in de zin van dat je een mail krijgt dat ze het toch wel willen doen. Maar je kunt de volgende dag wel weer opnieuw bieden met hetzelfde bod (je bent dus niet verplicht hoger te gaan bieden na 24 uur).
En dan kan het inderdaad zo zijn dat het bod dat gisteren is afgewezen (of lager zelfs), vandaag wel wordt geaccepteerd.

Verslavend ?? YESSS... :mrgreen:
t' Is een supersport om een zo laag mogelijk bedrag te betalen 8)
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

US-fanboy schreef:
mhocks schreef: Verder nog een vraag: Als nu een bod direct wordt afgewezen, heb ik dan toch nog kans, dat ze terugkomen op dat bod? (is dat het voordeel van 24uur wachten?)
Als een bod eenmaal is afgewezen dan komen ze daar niet meer op terug in de zin van dat je een mail krijgt dat ze het toch wel willen doen. Maar je kunt de volgende dag wel weer opnieuw bieden met hetzelfde bod (je bent dus niet verplicht hoger te gaan bieden na 24 uur).
En dan kan het inderdaad zo zijn dat het bod dat gisteren is afgewezen (of lager zelfs), vandaag wel wordt geaccepteerd.
En wanneer en hoe krijg je dan een tegenbod? (is dat direct?)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Katja schreef:Maar die hadden gewoon meer verwacht voor de $500!! per nacht die ze betaalden.
:lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ik vind het alles behalve verslavend voorlopig, eerder irriterend!
Ik bied nu al een 5tal weken elke dag voor Salt Lake City... Ik bied voor de moment 61 dollar (terwijl ik de hotels al voor minder dan 50 dollar zag weggaan) en nog niets.... Ik probeer het nog even maar ga niet nog meer bieden, kan ik evengoed rechtstreeks boeken (99 dollar + tax).
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

MattRob schreef:
Katja schreef:Maar die hadden gewoon meer verwacht voor de $500!! per nacht die ze betaalden.
:lol:
Moest heel hard mijn best doen om dat gelach in te houden tot ze niet meer in de buurt waren :D
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Valerie schreef:Ik vind het alles behalve verslavend voorlopig, eerder irriterend!
Ik bied nu al een 5tal weken elke dag voor Salt Lake City... Ik bied voor de moment 61 dollar (terwijl ik de hotels al voor minder dan 50 dollar zag weggaan) en nog niets.... Ik probeer het nog even maar ga niet nog meer bieden, kan ik evengoed rechtstreeks boeken (99 dollar + tax).
Dat zijn toch juist verschijnselen van een verslaving. Geïrriteerd zijn door je eigen gedrag, maar toch doorgaan ;)
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

mhocks schreef: En wanneer en hoe krijg je dan een tegenbod? (is dat direct?)
Soms komt er een tegenbod.
In de regel wordt je bod geaccepteerd of niet.

Je geeft Priceline een bedrag dat je wilt besteden en zij kijken of je voor dat geld een hotel kan krijgen in de kwaliteitsklasse die je aangeeft.
Het antwoord is JA (en dan hoor je ook direct welk hotel dat is en betaal je meteen) of NEE (en dan kun je kiezen om het gebied waarin je zoekt uit te breiden, de kwaliteitsklasse uit te breiden en-of de prijs te verhogen).
En soms geven ze aan dat als je je bod met een bepaald bedrag verhoogd, dat ze dan waarschijnlijk wel wat voor je kunnen vinden. Maar dat is zeker niet altijd.
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

En wanneer je zo'n tegenbod krijgt, is het ook nuttig te weten dat de laagste prijs die zou aanvaard worden wsl tussen jouw bod en hun tegenbod ligt.
Bijv. jij biedt 70 dollar, ze komen met een tegenbod van 86 dollar dat je kan aanvaarden of niet.
De laagste prijs die zou aanvaard worden ligt dan wsl tussen 70 en 86. Je kan er dan voor kiezen het tegenbod niet te aanvaarden en zelf een nieuw bod uit te brengen van bijv. 78 dollar. Kans is (naar mijn ervaring) groot dat dat dan wel aanvaard wordt.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik ben me aan het inlezen, maar snap er nog niet ze heel veel van :oops:. Er is ook heel veel geschreven dus misschien wat dubbele vragen.
Ik ben aan het zoeken voor 2 kamers (5 personen) te beginnen in Boston voor 2 nachten: 10-12 juli. Om te beginnen moet ik dus uitzoeken in welke wijken ik wil zitten, of welk gebied buiten Boston. Wanneer ik een keuze maak geeft Priceline een 'Median retail price ', is dit een betrouwbaar bedrag?
Ergens bij de begintekst staat dat Priceline geen Visa en mastercard accepteert, maar alleen American Express? zo ja dan hoef ik niet eens te beginnen, maar kan me niet voorstellen als ik jullie allemaal zie bieden.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik gebruik altijd Mastercard voor Priceline dus dat werkt gewoon.

Als je voor 5 personen boekt dan moet je twee kamers reserveren en je loopt in theorie het risico dat je dan maar 4 personen kwijt kan omdat de kamers voor 2 personen gegarandeerd zijn. Maar in de praktijk loopt dat wel los als je gelijk even contact met het hotel opneemt nadat je "gewonnen" hebt.
Via Hotwire kun je wel voor 5 personen kiezen maar de prijsvoordelen zijn daar in de regel minder.

De median retail price is altijd véél hoger als de prijs waar ik uiteindelijk een kamer voor krijg dus deel die door de helft en begin daar eens mee als bod en soms nog lager. Als je nog zo'n lange tijd hebt dan moet je gewoon laag bieden. De beste voordelen krijg je meestal pas korter van tevoren al heb ik zelf ook wel hele goede deals maanden vooruit gehad dus het is altijd de moeite van het proberen waard.
Mocht je bang zijn om zonder kamer te komen te zitten dan kun je een hotel boeken wat je later kosteloos kunt annuleren en intussen doorgaan met bieden via Priceline.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik wilde inderdaad 2 kamers reserveren, die 5e persoon raken we wel kwijt. Je doet een bod per nacht per kamer, als je wint heb je dan wel 2 kamers gewonnen? (heb dit wel ingevuld). Welke wijk zouden jullie kiezen in boston?
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Daar heb ik geen ervaring mee maar dat lijkt me wel anders zou niemand die gok nemen dat je er daadwerkelijk twee krijgt.

Met geschikte wijken in Boston kan ik je niet helpen.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Doen ze trouwens moeilijk over een 3e persoon op de kamer? Geven jullie ook aan dat het om een extra persoon gaat, of vraag je alleen om een dubbel bed?
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Wij hebben er nooit problemen mee gehad.
Af en toe een kamer gehad met alleen een queensbed en toen bij de receptie gevraagd om een kamer met 2 double beds en dat was nooit een probleem.
Ze hebben nooit gevraagd met hoeveel mensen we dan op die kamer zaten.

Als je aangeeft dat je 2 kamers nodig hebt dan doe je je bod per nacht per kamer, maar je wint er dus inderdaad 2 (en betaald dus ook het bedrag dat je hebt geboden dubbel).

Goeie/slechte wijken in Boston kan ik je ook niet mee helpen.
Aangezien je geen fortuin kwijt wilde denk ik wel dat je in een buitenwijk van Boston terecht komt.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

gondelier schreef:Doen ze trouwens moeilijk over een 3e persoon op de kamer? Geven jullie ook aan dat het om een extra persoon gaat, of vraag je alleen om een dubbel bed?
ik reis vaak met drie personen, geen enkel probleem. Wel zorgen dat je 2 queensizebedden krijgt :wink:
Afbeelding
[/url]
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Voor het bieden op priceline zou ik in ieder geval niet kiezen voor: Brighton, Cambridge, Fenway Park, Medford, North Cambridge/Arlington, Revere en South Boston.
In het centrum is het toch wel prettiger en het is een hele leuke stad om te verblijven.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer