Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zwangerschapsonderzoeken in de USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
liliane
Amerikafan

zwangerschapsonderzoeken in de USA

Bericht door liliane »

Mijn nichtje is zwanger, helemaal leuk. En nu hadden wij aan mijn tante gevraagd of zij vanwege haar leeftijd ook extra onderzoeken zou krijgen. Ze is nl. 40. Hier in Nederland krijg je natuurlijk vanaf 36 jaar de bloedtest en nekplooimeting aangeboden om de risico's op een dna-afwijking bij het kindje te kunnen berekenen.
Is dat risico erg hoog dan kun je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten doen. En wanneer er een afwijking is heb je de keus of je de zwangerschap afbreekt, danwel voortzet.

Zo is bij ons vorig jaar vastgesteld dat ons kindje een ernstige afwijking had, waarna wij helaas de zwangerschap met 15 weken hebben moeten beëindigen.

Mijn tante zei dat zulke onderzoeken in de USA niet gedaan worden. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen.

Kunnen jullie, de Nederamerikanen eens vertellen hoe dat bij jullie in zijn werk gaat? Je staat als vrouw toch ook onder controle? Er zal toch ook wel naar de gezondheid van het kindje gekeken worden?

Ik ben heel benieuwd!
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: zwangerschapsonderzoeken in de USA

Bericht door Petra/VS »

Boven de 35 worden die testen wel degelijk aangeraden! Er wordt bij iedere zwangere vrouw een AFP test gedaan, tenzij je die weigert (schijnt een nogal hoog vals positief resultat te hebben) en na de 35 een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik ben 33 en onze jongste is bijna 13 maanden en hier in Amerika geboren. Ik heb wel een nekplooimeting gehad en kon ook een vruchtwaterpunctie enz. krijgen als ik wilde maar we hebben gekozen om dat niet te doen omdat de zwangerschap al niet makkelijk liep en er toch risico's bij horen. De nekplooimeting gaf ook geen aanleiding voor extra onderzoek maar ze bieden dat standaard aan....maar volgens mij ligt het wel aan je verzekering wat ze je standaard aanbieden. Mijn man is retired military dus wij hebben Tricare en dat is een erg goede verzekering.

Ik heb twee kinderen in Nederland gekregen en onze jongste hier in Amerika en als we ooit nog eentje mogen krijgen wil ik weer in Amerika bevallen. De zorg die ik hier heb gekregen is zo veel beter dan wat ik in Nederland had!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

LittlePhoenix schreef:De zorg die ik hier heb gekregen is zo veel beter dan wat ik in Nederland had!
dat gevoel had ik ook bij mijn fertiliteitsbehandelingen, en wat ik online hoorde van vrouwen die dezelfde behandelingen in NL ondergingen. Maar goed, da's weer een hele andere discussie.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer