Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke telefoon provider?
welke telefoon provider?
Op onze reis volgend jaar naar de usa zal ik daar een telefoon aanschaffen (de mijne heeft geen triband).
Welke provider en telefoon kan ik het beste kopen voor de volgende staten: Arizona, New Mexico, Utah, Nevada en California?
Ip wil ik daar alleen kunnen bellen naar hotels ed, (evt een sms naar het thuisfront kunnen sturen), hebben bij onze auto een navigatiesysteem, maar evt is gps ook nog handig.
Wie kan goed advies geven of naar welke winkel moet ik gaan om goed advies/service/hulp bij gebruiksklaar maken te krijgen? We starten in Scottsdale, kunnen daar een winkel bezoeken.
Welke provider en telefoon kan ik het beste kopen voor de volgende staten: Arizona, New Mexico, Utah, Nevada en California?
Ip wil ik daar alleen kunnen bellen naar hotels ed, (evt een sms naar het thuisfront kunnen sturen), hebben bij onze auto een navigatiesysteem, maar evt is gps ook nog handig.
Wie kan goed advies geven of naar welke winkel moet ik gaan om goed advies/service/hulp bij gebruiksklaar maken te krijgen? We starten in Scottsdale, kunnen daar een winkel bezoeken.
Re: welke telefoon provider?
Waarom koop je in NL geen triband want de keren dat in in de USA naar telefoons keek waren tri bands zeer dun gezaaid.
Ik wil alleen voor daar een telefoon, de mijne voldoet prima in europa.
Ik dacht dat het dan goedkoper zou zijn om daar een nieuwe, goedkope aan te schaffen (prepaid)
Ik dacht dat het dan goedkoper zou zijn om daar een nieuwe, goedkope aan te schaffen (prepaid)
Dan zou ik gewoon by een supermarkt of electronica winkel, bv de wallmart of frys, een pay as you go kopen.
Je hebt zelfs Pay As You go telefoons die maar een tientje koste en en waarbij je per dag betaalt. bv een Dollar per dag, maar gebruik je hem niet dan kost het niets.
Uiteraard gaat dat niet op als je Internationaal belt, en of je voor dat geld Long Distance kan bellen weet ik ook niet, maar goedkoop is het wel.
Je hebt zelfs Pay As You go telefoons die maar een tientje koste en en waarbij je per dag betaalt. bv een Dollar per dag, maar gebruik je hem niet dan kost het niets.
Uiteraard gaat dat niet op als je Internationaal belt, en of je voor dat geld Long Distance kan bellen weet ik ook niet, maar goedkoop is het wel.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Puur naar de provider en netwerk gekeken: Verizon is de grootste.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De afgelopen twee weken hadden wij iedere keer als we bereik hadden in NV, AZ, CA en UT met mijn eigen telefoon AT&T als provider op het scherm staan.
Oke, lijkt me dus het handigste als ik een winkel van AT&T opzoek in Scottsdale.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Op een Europese telefoon vind je bijna altijd AT&T, aangezien er maar twee GSM aanbieders zijn in de VS: AT&T en T-Mobile. Over het algemeen is het bereik van beide slecht.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
satelliettelefoon huren
Altijd bereik! tenzij je in een huis zit dat in de aluminiumfolie zit. 

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb een T-Mobile telefoon en heb anders overal bereik; zelfs in afgelegen plekken als Old Faithfull in Yellowstone en onderweg in Utah tussen Denver en Las Vegas. Ik stond er self verbaasd van. Die zelfde telefoon doet het ook prima in Nederland, maar dan zijn de gespreks kosten weer een beetje te hoog, en dus doe ik er daar een prepaid SIM in van T-Mobile.Clint schreef:Op een Europese telefoon vind je bijna altijd AT&T, aangezien er maar twee GSM aanbieders zijn in de VS: AT&T en T-Mobile. Over het algemeen is het bereik van beide slecht.
Hmm, ik heb hele nare ervaringen met T-Mobile gehad.. zowel in de VS als NL.. In de VS geen bereik, telefoon die soort de SIM-kaart in een soort rebootstand werd gezet etc.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hoe zit dat met Verizon?(vervolg op clint)
Als ik in Amerika ben dan wordt je plat gegooid met reclame van Verizon en dat ze veel meer dekking hebben dan at&t (allemaal kaartjes ed), is dat niks?
Als ik in Amerika ben dan wordt je plat gegooid met reclame van Verizon en dat ze veel meer dekking hebben dan at&t (allemaal kaartjes ed), is dat niks?
Verizon is inderdaad meestal beter... Die maken van de CDMA techniek gebruik, die beter is maar minder wordt geïmplementeerd in telefoons omdat het een verouderde techniek is en niet in de nieuwste telefoons wordt gezet.
Wij kunnen met onze NL telefoons geen gebruik maken van het Verizon en Sprint netwerk, die maken gebruik van het CDMA netwerk.
Wij kunnen met onze NL telefoons geen gebruik maken van het Verizon en Sprint netwerk, die maken gebruik van het CDMA netwerk.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem mijn eigen telefoon mee, en gebruik of Skype, of neem een pre-paid kaartje.
Als ik een telefoon zou kopen, nam ik zeker een CDMA toestel bij Verizon, want ik merk altijd weer dat Amerikanen bereik hebben op plekken waar het GSM netwerk van T-Mobile of AT&T dat niet hebben.
Maar afhankelijk van je telefoon, zou ik zeker eens kijken of Skype een optie is, op veel plekken heb je Wifi, en kan je dus Skype voor heel weinig geld gebruiken om te bellen.
Als ik een telefoon zou kopen, nam ik zeker een CDMA toestel bij Verizon, want ik merk altijd weer dat Amerikanen bereik hebben op plekken waar het GSM netwerk van T-Mobile of AT&T dat niet hebben.
Maar afhankelijk van je telefoon, zou ik zeker eens kijken of Skype een optie is, op veel plekken heb je Wifi, en kan je dus Skype voor heel weinig geld gebruiken om te bellen.
Mijn telefoon is een zeer eenvoudige, moet daar dus toch een nieuwe kopen. En voor skype heb ik toch internet nodig? Dan moet ik een netbook meenemen of een abonnement voor de telefoon wat ook weer duur is.
Mogelijk nemen we wel een netbook mee, maar dan heb ik in afgelegen gebieden nog geen bereik.
Dus volgens mij een telefoon daar kopen en kijken naar Verizon?
Mogelijk nemen we wel een netbook mee, maar dan heb ik in afgelegen gebieden nog geen bereik.
Dus volgens mij een telefoon daar kopen en kijken naar Verizon?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het je alleen gaat om te bellen en niet om gebeld te worden zou je natuurlijk ook een telefoonkaart kunnen aanschaffen om met een vaste telefoon te bellen.
Als je een netbook hebt kun je vanuit je hotel ook online je vogende hotels reserveren. En een mailtje naar het thuisfront sturen.
Marianne
Als je een netbook hebt kun je vanuit je hotel ook online je vogende hotels reserveren. En een mailtje naar het thuisfront sturen.
Marianne
Het gaat mij inderdaad alleen om het bellen, het thuisfront bereik ik wel via mail.
Maar toch vind ik het prettig om niet alleen een netbook te hebben, maar een telefoon voor bv tijdens wandelingen, toch bereik hebben in geval van.... (net een mail van mijn dochter in Nieuw Zeeland: verdwaald tijdens mist en via reddingswerkers uit de bergen gehaald, kon dus bellen voor hulp, was op weg gegaan met goedkeuring van het hostel, maar toch...)
Maar toch vind ik het prettig om niet alleen een netbook te hebben, maar een telefoon voor bv tijdens wandelingen, toch bereik hebben in geval van.... (net een mail van mijn dochter in Nieuw Zeeland: verdwaald tijdens mist en via reddingswerkers uit de bergen gehaald, kon dus bellen voor hulp, was op weg gegaan met goedkeuring van het hostel, maar toch...)
> satelliettelefoon huren
Altijd bereik! tenzij je in een huis zit dat in de aluminiumfolie zit. 
Is een vliegtuig ook niet van aluminium ?
En lijkt me dat een satteliet telefoon ook slechter werkt binnen gebouwen.

Ik loop dan altijd naar de cockpit en vraag of raampje open magBramster schreef:> satelliettelefoon hurenAltijd bereik! tenzij je in een huis zit dat in de aluminiumfolie zit.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4870 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 2 Reacties