Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door Dude »

Dus best de regio rond Old faitfull gewaren voor de drie nachten na Cody.
En de eerste twee nachten verblijven in Canyon village ?

Ook nog iemand tips voor een overnachtingsplek? Heb al eens via Xanterra gekeken voor cabins maar sommigen zijn nogal prijzig. Zijn ze dit waard ?
Een frontier cabin bij Yellowstone's Canyon Lodge & Cabins vallen wel goed mee in prijs maar die zijn uitverkocht op de datum waarop wij er zijn :(
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik val maar per ongeluk in deze thread maar was je nog steeds van plan om van Billings naar Medora te rijden en de dag daarop naar Spearfish Bart? Teddy Roosevelt NP (je komt alleen in de south unit nu) is "wel aardig" maar om daar nu zo'n lange omweg voor te maken? We bleven langer in dit gebied een paar jaar geleden en namen toen zo'n 3 uur voor south unit. Maar we waren toch in de buurt. In Medora is een fraai theater dat je van de rim al kan bekijken. Weet niet of de "festspiele" dan al bezig zijn. Toen wij er waren in september waren ze al voorbij. Ik mis ook Custers Last Stand in je route....
Yeehaw
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Blijven proberen. Vaak komen er nog kamers beschikbaar.
Ik heb ook verschillende keren op het forum gelezen dat het telefonisch wel lukt om te boeken, ook al zijn de gewenste kamers via internet niet beschikbaar.

Succes.
Groet,

Old Faithful
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ook nog iemand tips voor een overnachtingsplek?
De Old Faithful Inn is met geen enkel ander hotel te vergelijken en een ervaring die de extra euro's dubbel en dik waard zijn !
Is voor ons met stip het "mooiste" hotel van onze USA reizen. Op nummer 2 staat de Trump in Las Vegas, maar dat is een andere categorie.

Rustieke kamers met lavabo, WC's, ligbaden en douches bevinden zich op de gang maar zijn prima onderhouden.
Prachtige lobby en 's avonds, eenmaal de dagtoeristen en de mensen die enkel komen voor het restaurant weg zijn, is het er zalig vertoeven.

De Frontier Cabins in Canyon Village zijn inderdaad prima voor enkele nachten. Basic, maar OK.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

In de Old faithful Inn heb je ook de "high range" moderne kamers met eigen badkamertje.
Als je echt authentiek wilt kies je de gewone, zegt iets meer comfort (en prijs) jouw veel kies dan de high range room.
Overigens geen televisie en geen internet.
In de snow lodge 200m verder is er wifi in de lobby (enkel daar).
Ik quote even mijn review van Canyon village cabins:
Wij hadden de Western Cabin, deze iets duurdere cabin is netjes aangekleed en voorzien van een mooie kleine badkamer. Er waren 2 queenbedden. Alles was prima in orde.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:Ik val maar per ongeluk in deze thread maar was je nog steeds van plan om van Billings naar Medora te rijden en de dag daarop naar Spearfish Bart? Teddy Roosevelt NP (je komt alleen in de south unit nu) is "wel aardig" maar om daar nu zo'n lange omweg voor te maken? We bleven langer in dit gebied een paar jaar geleden en namen toen zo'n 3 uur voor south unit. Maar we waren toch in de buurt. In Medora is een fraai theater dat je van de rim al kan bekijken. Weet niet of de "festspiele" dan al bezig zijn. Toen wij er waren in september waren ze al voorbij. Ik mis ook Custers Last Stand in je route....
Yeehaw
Yeehaw, die route wat jij bespreekt doen we in omgekeerde richting. Waar jij naar verwijst was een route die ik uit frustratie eens gemaakt had, omgekeerd zoals ik het eerst gepland had.
Wij gaan dus van Interior naar Spearfish en vandaar naar Medora. De dag erna dan van Medora naar Billings of Sheridan. Ik ga eigenlijk niet voor Roosevelt NP naar North Dakota maar wel voor het kleine Makoshika SP ten zuiden van Glendive. Ik had er over gelezen in het verslag van Henriëtte en Hans, en Elly en Michel en die waren het er over eens dat het een prachtig park(je) is. Vandaar dus eigenlijk de trip via ND.

Voor alle duidelijkheid nog even de route zoals ze nu gepland is :

dag 01: Brussel - Las Vegas
dag 02: Las Vegas - Salina (of zo ver we komen) (Valley of Fire)
dag 03: Salina - Grand Junction (Colorado NM)
dag 04: Grand Junction - Montrose (Black Canyon of the Gunnison)
dag 05: Montrose - Estes Park/Granby
dag 06: Estes Park/Granby - Scottsbluff (Scotts Bluff NM)
dag 07: Scottsbluff - Custer (Wind Cave NP)
dag 08: Custer (Custer SP, Needles hwy)
dag 09: Custer (deadwood, Mount Rushmore NM, Crazy Horse)
dag 10: Custer - Interior (Badlands NP)
dag 11: Interior - Spearfish (Badlands NP, Devils Tower NM)
dag 12: Spearfisch - Medora (Theodore Roosevelt NMP)
dag 13: Medora - Billings of Sheridan (Makoshika SP)
dag 14: Billings/Sheridan - Red Lodge (Bighorn Canyon)
dag 15: Red Lodge - Yellowstone (Beartooth Hwy)
dag 16: Yellowstone
dag 17: Yellowstone - Cody (vroeg vertrekken voor de POWWOW)
dag 18: Cody - Yellowstone
dag 19: Yellowstone
dag 20: Yellowstone
dag 21: Yellowstone - Grand Teton (ganse dag Yellowstone, pas laat naar GT)
dag 22: Grand Teton
dag 23: Grand Teton - Carey (Craters of the Moon NM)
dag 24: Carey - Ely (Great Basin NP)
dag 25: Ely - Death Valley
dag 26: Death Valley (the racetrack)
dag 27: Death Valley - Las Vegas
dag 28: Las Vegas
dag 29: Las Vegas
dag 30: Las Vegas
dag 31: Las Vegas - Brussel
dag 32: Aankomst in Brussel

Het custer last stand gedeelte heb ik gisteren even snel opgezocht, maar moet me er nog wat verder in inlezen. Lijkt me wel wat, eens wat geschiedenis ipv natuur. Ik overleg dat nog even bij de wederhelft. Bedankt voor die tip, want had er nooit eerder van gehoord eerlijk gezegd :oops:

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Old Faithful schreef:Blijven proberen. Vaak komen er nog kamers beschikbaar.
Ik heb ook verschillende keren op het forum gelezen dat het telefonisch wel lukt om te boeken, ook al zijn de gewenste kamers via internet niet beschikbaar.

Succes.
Ok ik blijf af en toe kijken of er iets vrij komt.
lsl schreef:
Ook nog iemand tips voor een overnachtingsplek?
De Old Faithful Inn is met geen enkel ander hotel te vergelijken en een ervaring die de extra euro's dubbel en dik waard zijn !

Luc
Ook hier is alles volboekt, zelfs geen enkele dag is meer vrij vanaf juni voor de rest van 2011 :shock:
Stan.Gobien schreef: Ik quote even mijn review van Canyon village cabins:
Wij hadden de Western Cabin, deze iets duurdere cabin is netjes aangekleed en voorzien van een mooie kleine badkamer. Er waren 2 queenbedden. Alles was prima in orde.
Is dat de Yellowstone's Canyon Lodge & Cabins ??
Zo'n Western cabin kost al gauw 170 euro. Maal drie wordt dat een duur grapje :cry:

Het enige wat ik tot nu toe vrij heb gevonden voor onze datums is dit : Grant Village Lodge Room with 2 Double Beds (152 euro/nacht)
Ik zoek nog even verder :)
Bedankt voor de tips alvast

Bart
Grts, Bart

Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dan is de prijs sterk gestegen:
Old Failthful Inn: High Range room rechtstreeks 126,00€
Canyon Cabins: western cabin rechtstreeks 121,00€
Dat betaalden wij op do 08 en vrij 09 juli 2010
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Wij hebben in 2006 overnacht in Grant Village.
De kamer was op zich niet verkeerd maar het geheel heeft geen enkele sfeer.
Het is absoluut niet te vergelijken met de andere overnachtingsplekken in Yellowstone.
Wij komen er in elk geval nooit meer.
Wilma.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben vandaag onze eerste overnachtigen geboekt (en we hebben nog geen tickets geboekt :oops: :oops: )
Er was niet meer zoveel beschikbaar maar toch is er her en der wat vrijgekomen wat eerder volboekt zat.
De eerste 2 overnachtigen zijn in Mammoth Hot Springs, frontier cabin. Die dagen zullen we dus de noordelijke loop doen.
We komen dan van Red Lodge via de Beartooth Hwy Yellowstone binnen.

De drie dagen na Cody zitten we dan verdeeld in twee nachten Lake Lodge Pioneer Cabin en één nacht in Lake hotel annex room.
Er was maar één mogelijkheid om drie nachten in hetzelfde hotel te zitten maar dat koste 170 $ per nacht (western cabin bij Canyon Lodge & Cabins) en dat vonden wij toch wat prijzig., bijna 600$ met de tax inbegrepen.

We kunnen nog altijd eens kijken moest er wat vrijkomen.
In volgorde ziet het er dus zo uit:

dag 15: Red Lodge - Yellowstone (Beartooth Hwy) : Mammoth frontier cabin
dag 16: Yellowstone : Mammoth frontier cabin
dag 17: Yellowstone - Cody (vroeg vertrekken voor de POWWOW)
dag 18: Cody - Yellowstone Lake Lodge Pioneer cabin
dag 19: Yellowstone : Lake Lodge Pioneer cabin
dag 20: Yellowstone : Lake hotel Annex Room
dag 21: Yellowstone - Grand Teton (ganse dag Yellowstone, pas laat richting GT)

Iemand ervaringen met die Pioneer Cabins? Het kan er goed koud in worden, klopt dat?
En met de Frontier Cabins in Mammoth HS?

Bart
Grts, Bart

Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

De pioneercabins zijn eenvoudig maar alles is er; 2 éénpersoonsbedden, douche en wc en een bureau met stoel.
Wij vonden de bedden niet echt super maar ook niet echt slecht.
Er zit ook een verwarming in maar het tochtte nogal doordat de cabin niet geïsoleerd is.
Wij waren er in september en toen was het echt koud( het vroor) maar als je in juni/ juli gaat dan zal het wel meevallen.
Het grote voordeel vonden wij dat je echt midden in de natuur zit en de prijs is ook niet verkeerd.
Wilma.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Jammer dat je niet bij Old Faithful kan overnachten.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik ga volgend jaar Juni met wat familie naar Yellowstone. Ik probeerde eind September dit jaar bij de Old Faithfull Inn te boeken voor Juni maar alles was toen al vol. Wij hebben nu lake side rooms geboekt in bij Lake Yellowstone Hotel; kost ook een aardige cent maar ik vind dat als je bij Lake Yellowstone overnacht je de Lake ook vanuit je kamer moet kunnen zien. Toen ik laatst keek waren daar nog steeds kamers beschikbaar.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Half juni dit jaar was het nog rond het vriespunt 's nachts.
De kleine elektrische verwarming kon het binnen maar naar schatting tot zo'n 15°C brengen, tè frisjes als je uit de douche komt...
Na onze 2 nachten, bij het verlaten van de kamer, hebben we echter achter de deur de thermostaat ontdekt :oops:
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

lsl schreef: Na onze 2 nachten, bij het verlaten van de kamer, hebben we echter achter de deur de thermostaat ontdekt :oops:
:lol: :lol: nu weet ik wel waar te kijken, bedankt :wink:
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Loek schreef:Wij hebben nu lake side rooms geboekt in bij Lake Yellowstone Hotel; kost ook een aardige cent maar ik vind dat als je bij Lake Yellowstone overnacht je de Lake ook vanuit je kamer moet kunnen zien.
Volgens mij is dat dan hetzelfde als wij geboekt hebben voor én nacht, niet?
Betreft een Annex Room in het Lake hotel. Dat was het enige wat daar nog vrij was. De kamer kost 149 $(ex.tax)

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jan & Wilma schreef:De pioneercabins zijn eenvoudig maar alles is er; 2 éénpersoonsbedden, douche en wc en een bureau met stoel.
Wij vonden de bedden niet echt super maar ook niet echt slecht.
Er zit ook een verwarming in maar het tochtte nogal doordat de cabin niet geïsoleerd is.
Wij waren er in september en toen was het echt koud( het vroor) maar als je in juni/ juli gaat dan zal het wel meevallen.
Het grote voordeel vonden wij dat je echt midden in de natuur zit en de prijs is ook niet verkeerd.
Wilma.
Ik verwacht niet dat het in juni veel warmer zal worden.
Maar nu het hier al enige tijd vriest en wij dus altijd met het raam open slapen (ivm met mijn allergie) zijn wij het toch wel gewend om in vriestemperaturen te slapen. Alleen hebben wij wel een goed donsdeken, iets wat ik in Amerika nog niet ben tegen gekomen in hotels/motels.

@ Stan: Old Faithul Inn zit compleet vol, zowel de lodge als de cabins. Helaas, want dit genoot ook mijn voorkeur

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bart, ik zou die dag na GTNP doorrijden naar Twin Falls. (Even handen schudden met Charlie Chaplin bij Perrine Bridge over Snake River). Ik weet niet of je naar Ely (spreek uit Ili) via Bonneville Saltflats wil rijden maar de kortste route Twin Falls naar Ely is al zo'n 4 uur rijden. Dan nog een uur naar Baker, 2-3 uur voor Great Basin en weer een uur terug. Dat wordt een lange dag. Beste hotel in Ely is La Quinta naast de supermarkt. Als je nog een goed restaurant wil weten laat maar horen. Tank vullen in Ely want tussen Ely en Tonopah is geen pomp. Wel een zeer fraaie Basin and Range route. IK neem aan de je naar DV gaat via Beatty. Rd to the Racetrack. Was zo slecht dat wij er omgedraaid zijn, maar een kennis heeft hem van de winter gereden. Eerst zelfde probleem (slechte weg) maar toen de grader er overheen was gegaan was hij plotseling een fluitje van een cent....
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hans, Twin Falls staat in menig route hier in mijn kladboek. Ik denk dat er ook meerdere overnachtingsmogelijkheden zijn tov Carey of Arco. Wat betreft Bonneville, dat zou ik graag wel zien maar dat zou ik liever terplaatse beslissen. Is het een must-see? Ik vind het wel interessant maar ik weet niet of het de omweg waard is.
Wat wel is, is dat ik die dag eigenlijk als een rustdag zag. Eens een dagje uitslapen en op het gemakje naar Ely. Want Great Basin wou ik eigenlijk pas de dag erna in de morgen bezoeken. Als we er om negen uur zijn kunnen we toch een 4-tal uur spenderen in het park. Om in de namiddag dan richting DV te rijden (+-5u). Daar wil ik zijn iets voor zonsondergang. Bij ons vorig bezoek aan DV kwamen we in het donker aan en hebben we Dantes View en Zabriskie Point moeten laten schieten. Dat wil ik nu goedmaken. Wat valt aan te raden voor een zonsondergang? De Sanddunes kan ik de dag daarna doen bij zonsondergang want ik wil twee nachten in Stovepipe Wells boeken.

The Racetrack ga ik eerst navragen of dat wel te doen is met de huurwagen. De Jeep rental zal helaas gesloten zijn als wij er zijn. Terplaatse zullen we dan zien of het te doen is voor The Racetrack, hopelijk wel want ik ga net daarvoor opnieuw naar DV. Indien niet zullen er wel voldoende leuke alternatieven te vinden zijn. DV is een prachtig en fasinerend park.

Tips voor hotels en restaurants zijn altijd welkom :wink:

Bart
Grts, Bart

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

In 2007 wilden wij ook de Bonneville Speedway bezoeken. We hadden hier toch wel een behoorlijk stuk voor omgereden maar toen we daar aankwamen zagen we niks, alles stond onder water :?
Ik weet niet of je dat vooraf ergens na kunt vragen en of dit vaak voorkomt maar dit is anders toch ook wel iets om rekening mee te houden.

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer