Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis wim1312: route mei 2011
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Reis wim1312: route mei 2011
Hallo mensen,
Na afgelopen september een rondreis in het zuidwesten te hebben gemaakt willen we nu een ander deel van Amerika ontdekken. Twijfel tussen Florida of Deep South. Ik zou kunnen kiezen voor beide in één reis maar aangezien we 'maar' 18 dagen hebben zou dat te veel van het goede worden.
Zouden de kenners eens naar onderstaande route willen kijken en er hun oordeel over willen geven?
Wil eerst de route samenstellen en daarna kijken wat we waar doen.
Het moet als het mogelijk is een relaxte reis worden.
In Pensacola willen we heerlijk aan het strand relaxen.
Tips voor onderweg zijn ook reeds welkom.
De reis zou van 9 tot 27 mei zijn
Vlucht op Atlanta waarvandaan we ook weer vertrekken
9 mei Amsterdam - Atlanta
10 mei Atlanta
11 mei Atlanta - Gatlinburg
12 mei Gatlinburg - Nashville
13 mei Nashville - Memphis
14 mei Memphis
15 mei Memphis Clarksdale
16 mei Clarksdale - Vicksburg
17 mei Vicksburg - Natchez
18 mei Natchez - New Orleans
19 mei New Orleans
20 mei New Orleans
21 mei New Orleans - Pensacola
22 mei Pensacola
23 mei Pensacola
24 mei Pensacola
25 mei Pensacola
26 mei Pensacola - Clanton (bezoeken kennis)
27 mei Clanton - Atlanta - Amsterdam
28 mei Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Wim
Na afgelopen september een rondreis in het zuidwesten te hebben gemaakt willen we nu een ander deel van Amerika ontdekken. Twijfel tussen Florida of Deep South. Ik zou kunnen kiezen voor beide in één reis maar aangezien we 'maar' 18 dagen hebben zou dat te veel van het goede worden.
Zouden de kenners eens naar onderstaande route willen kijken en er hun oordeel over willen geven?
Wil eerst de route samenstellen en daarna kijken wat we waar doen.
Het moet als het mogelijk is een relaxte reis worden.
In Pensacola willen we heerlijk aan het strand relaxen.
Tips voor onderweg zijn ook reeds welkom.
De reis zou van 9 tot 27 mei zijn
Vlucht op Atlanta waarvandaan we ook weer vertrekken
9 mei Amsterdam - Atlanta
10 mei Atlanta
11 mei Atlanta - Gatlinburg
12 mei Gatlinburg - Nashville
13 mei Nashville - Memphis
14 mei Memphis
15 mei Memphis Clarksdale
16 mei Clarksdale - Vicksburg
17 mei Vicksburg - Natchez
18 mei Natchez - New Orleans
19 mei New Orleans
20 mei New Orleans
21 mei New Orleans - Pensacola
22 mei Pensacola
23 mei Pensacola
24 mei Pensacola
25 mei Pensacola
26 mei Pensacola - Clanton (bezoeken kennis)
27 mei Clanton - Atlanta - Amsterdam
28 mei Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Wim
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Reis wim1312: route mei 2011
Wim,
Mooie route zo.
De afstanden lijken me allemaal wel prima te doen.
Pensacola schijnt een mooie en leuke stad te zijn en het strand is er ook nog eens prachtig.
De stad staat bij ons ook op de agenda voor komend jaar.
Toch zou ik daar één dagje afsnoepen en die ergens tussen Gatlinburg en Nashville stoppen.
Zo heb je één dag langer om rustig over de Smokey Mountains te doen.
Daarbij is 1 nachtje in Nashville wel weinig, maar je moet keuzes maken.
Je zou vanuit Gatlinburg door de Smokies naar Chattanooga kunnen rijden en de volgende dag naar Nashville.
Veel plezier
Bert
Mooie route zo.

De afstanden lijken me allemaal wel prima te doen.
Pensacola schijnt een mooie en leuke stad te zijn en het strand is er ook nog eens prachtig.
De stad staat bij ons ook op de agenda voor komend jaar.
Toch zou ik daar één dagje afsnoepen en die ergens tussen Gatlinburg en Nashville stoppen.
Zo heb je één dag langer om rustig over de Smokey Mountains te doen.
Daarbij is 1 nachtje in Nashville wel weinig, maar je moet keuzes maken.
Je zou vanuit Gatlinburg door de Smokies naar Chattanooga kunnen rijden en de volgende dag naar Nashville.
Veel plezier
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Wel een mooie route maar ben het met Bert eens. Om een dag rijden EN dingen te zien is niet veel tijd. van de GSMNP naar Nashville is zo een dikke 3 uur rijden. Atlanta- GSMNP ook. Dus wat wil je doen? In de auto zitten en zeggen dat je ergens bent geweest of er uit en kijken. Je hebt wel een uur tijdsverschil tussen Oost Tennessee en Midden Tennessee, maar om binnen een paar uur alles te kunnen bekijken?
rijocaer
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 020264&z=7
Bovenstaand mijn aangepaste route. Ik heb de eerste dag Atlanta eruit gehaald. Of jullie moeten mij overtuigen dat ik echt naar cocacola en cnn moet. Ook lever ik een dag Pensacola in. Wat is jullie mening waar ik die dag het beste tussen kan plaatsen. Eerste dagen worden dus Atlanta-Gatlinburg-Chattanooga-Nashville.
Dank voor jullie meedenken.
Ik hoop trouwens dat die link werkt. We zullen zien.
Gr Wim
Bovenstaand mijn aangepaste route. Ik heb de eerste dag Atlanta eruit gehaald. Of jullie moeten mij overtuigen dat ik echt naar cocacola en cnn moet. Ook lever ik een dag Pensacola in. Wat is jullie mening waar ik die dag het beste tussen kan plaatsen. Eerste dagen worden dus Atlanta-Gatlinburg-Chattanooga-Nashville.
Dank voor jullie meedenken.
Ik hoop trouwens dat die link werkt. We zullen zien.
Gr Wim
- Bandido
- Amerika-expert
Volgens mij onderschat je Atlanta, er is namelijk wel wat meer te zien dan CocaCola en CNN. Natuurlijk zijn dat leuke attracties, maar je moet bv hier eens kijken wat er nog meer te doen is. Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken, maar ik zou hier toch nog eens over nadenken, want je maakt je route er wel net iets veelzijdiger en afwisselender van in mijn optiek.wim1312 schreef:Ik heb de eerste dag Atlanta eruit gehaald. Of jullie moeten mij overtuigen dat ik echt naar cocacola en cnn moet.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik zie dat je zondag 15 mei in Clarksdale overnacht. Onze ervaring afgelopen zomer was dat er op zondag helemaal niets te beleven is in Clarksdale. Mijn advies is dan ook hier op zaterdag te overnachten. Heel apart is Shake-Up Inn, http://www.shackupinn.com. Er is een bar waar zaterdags vaak live-muziek is.
Je zou de dag Atlanta aan het eind van je reis kunnen plannen en daar wat meer tijd voor te nemen door 1 dag Pensacola in te leveren.
Daarbij zou ik 1 nacht Memphis plannen ipv 2. Clarksdale is maar 1 uurtje rijden vanaf Memphis en prima te doen na bijv. Graceland.
Je route zou er dan zo uit kunnen zien:
09 mei Amsterdam - Atlanta
10 mei Atlanta – Gatlinburg (330 km)
11 mei Gatlinburg
12 mei Gatlinburg – Nashville (360 km)
13 mei Nashville – Memphis (340 km
14 mei Memphis Clarksdale (120 km)
15 mei Clarksdale – Vicksburg (230 km)
16 mei Vicksburg – Natchez (120 km)
17 mei Natchez - New Orleans (260 km)
18 mei t/m 19 mei New Orleans
20 mei New Orleans – Pensacola (270 km)
21 mei t/m 23 mei Pensacola
24 mei Pensacola - Clanton (320 km)
25 mei Clanton – Atlanta (310 km)
26 mei Atlanta
27 mei Atlanta - Amsterdam
28 mei Amsterdam
Marry
Je zou de dag Atlanta aan het eind van je reis kunnen plannen en daar wat meer tijd voor te nemen door 1 dag Pensacola in te leveren.
Daarbij zou ik 1 nacht Memphis plannen ipv 2. Clarksdale is maar 1 uurtje rijden vanaf Memphis en prima te doen na bijv. Graceland.
Je route zou er dan zo uit kunnen zien:
09 mei Amsterdam - Atlanta
10 mei Atlanta – Gatlinburg (330 km)
11 mei Gatlinburg
12 mei Gatlinburg – Nashville (360 km)
13 mei Nashville – Memphis (340 km
14 mei Memphis Clarksdale (120 km)
15 mei Clarksdale – Vicksburg (230 km)
16 mei Vicksburg – Natchez (120 km)
17 mei Natchez - New Orleans (260 km)
18 mei t/m 19 mei New Orleans
20 mei New Orleans – Pensacola (270 km)
21 mei t/m 23 mei Pensacola
24 mei Pensacola - Clanton (320 km)
25 mei Clanton – Atlanta (310 km)
26 mei Atlanta
27 mei Atlanta - Amsterdam
28 mei Amsterdam
Marry
Bandido schreef:Volgens mij onderschat je Atlanta, er is namelijk wel wat meer te zien dan CocaCola en CNN. Natuurlijk zijn dat leuke attracties, maar je moet bv hier eens kijken wat er nog meer te doen is. Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken, maar ik zou hier toch nog eens over nadenken, want je maakt je route er wel net iets veelzijdiger en afwisselender van in mijn optiek.wim1312 schreef:Ik heb de eerste dag Atlanta eruit gehaald. Of jullie moeten mij overtuigen dat ik echt naar cocacola en cnn moet.
zo te zien heeft hij er nog een dag Atlanta aan het eind bij gedaan.
Atlanta is echt zo'n stad waar ik graag een paar dagen rond breng. Veel te doen.De trip vorige week was zo snel dat ik echt nergens tijd voor had. Volgende keer dan maar weer.
rijocaer
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wim,
Mooie route..
In Clarksdale schijnt een erg goede Blues Club te zitten. http://www.groundzerobluesclub.com/ ( PAS OP! Is gesloten op zondag )
Acteur Morgan Freeman is een van de eigenaren.
Misschien dat je die daar tegen het lijf loopt.
Kun je toch zeggen dat je God in eigen persoon gezien hebt
( http://www.imdb.com/character/ch0026790/ )
Je kunt de dag zelf nog voor een flink deel in Memphis besteden en dan ergens in de middag afzakken naar Clarksdale.
Wij hebben zelf eigenlijk nog niet veel ervaring met Atlanta, maar gaan daar de volgende keer denk ik wel een paar dagen voor inplannen.
Groet
Bert
Mooie route..
In Clarksdale schijnt een erg goede Blues Club te zitten. http://www.groundzerobluesclub.com/ ( PAS OP! Is gesloten op zondag )
Acteur Morgan Freeman is een van de eigenaren.
Misschien dat je die daar tegen het lijf loopt.
Kun je toch zeggen dat je God in eigen persoon gezien hebt

Je kunt de dag zelf nog voor een flink deel in Memphis besteden en dan ergens in de middag afzakken naar Clarksdale.
Wij hebben zelf eigenlijk nog niet veel ervaring met Atlanta, maar gaan daar de volgende keer denk ik wel een paar dagen voor inplannen.
Groet
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hallo mensen
Dank voor jullie eerste reacties.
Ik zie wel wat in het reisschema van Marry (dank je voor het meedenken). Ik wil me daar in eerste instantie op focussen.
Ben nu bezig om de vluchten en de huurauto vast te leggen. Denk dat het weinig zin heeft langer te wachten met de vluchten omdat deze hoogstwaarschijnlijk alleen maar duurder worden. Huurauto willen we een midsize SUV. Natuurlijk zou een economy ook kunnen maar ja, een mens wil toch wat? Afgelopen september waren we met 4 en hadden toen een Chevy Tahoe. Zo groot hoeft nu (met zn 2en) ook weer niet. Ik ga een offerte aanvragen bij eautohuur (waar we afgeopen september mee in zee waren gegaan) en bij usareisen. Heeft iemand misschien nog een tip voor goedkope vluchten/autohuur? We blijven Nederlanders dus willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Vraag; Afgelopen september (reis zuidwesten) had ik alle hotels/motels al besproken. Nu denk ik erover om alleen de eerste nacht in Atlanta iets te bespreken en de rest op de 'bonnefooi' te doen. Wat is jullie mening hierover?
Binnenkort wil ik de reis per dag in gaan vullen. Ik hoop dan ook op jullie medewerking
Gr. Wim
Dank voor
Dank voor jullie eerste reacties.

Ik zie wel wat in het reisschema van Marry (dank je voor het meedenken). Ik wil me daar in eerste instantie op focussen.
Ben nu bezig om de vluchten en de huurauto vast te leggen. Denk dat het weinig zin heeft langer te wachten met de vluchten omdat deze hoogstwaarschijnlijk alleen maar duurder worden. Huurauto willen we een midsize SUV. Natuurlijk zou een economy ook kunnen maar ja, een mens wil toch wat? Afgelopen september waren we met 4 en hadden toen een Chevy Tahoe. Zo groot hoeft nu (met zn 2en) ook weer niet. Ik ga een offerte aanvragen bij eautohuur (waar we afgeopen september mee in zee waren gegaan) en bij usareisen. Heeft iemand misschien nog een tip voor goedkope vluchten/autohuur? We blijven Nederlanders dus willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten

Vraag; Afgelopen september (reis zuidwesten) had ik alle hotels/motels al besproken. Nu denk ik erover om alleen de eerste nacht in Atlanta iets te bespreken en de rest op de 'bonnefooi' te doen. Wat is jullie mening hierover?
Binnenkort wil ik de reis per dag in gaan vullen. Ik hoop dan ook op jullie medewerking

Gr. Wim
Dank voor
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Even de tussenstand;
Zonet tickets geboekt via klm.nl
Vertrek 9 mei via NY naar Atlanta ; Aankomst aldaar 18.35
Terug 27 mei rechtsreeks Atlanta - Amsterdam ; Aankomst A'dam 12.50
Heb een offerte van eautohuur voor een midsize suv ; 670 euro
Moet goedkoper kunnen. Op de site van usareisen is ie 650 euro.
Heb ze even een mail gestuurd en verwacht eigenlijk wel dat ze onder die 650 gaan zitten.
Ik ben zaterdag weer terug voor het vervolg van de voorbereidingen.
Suggesties, tips etc. over de route en keuzes voor overnachtingen
zijn van harte welkom.
Gr Wim
Zonet tickets geboekt via klm.nl
Vertrek 9 mei via NY naar Atlanta ; Aankomst aldaar 18.35
Terug 27 mei rechtsreeks Atlanta - Amsterdam ; Aankomst A'dam 12.50
Heb een offerte van eautohuur voor een midsize suv ; 670 euro
Moet goedkoper kunnen. Op de site van usareisen is ie 650 euro.
Heb ze even een mail gestuurd en verwacht eigenlijk wel dat ze onder die 650 gaan zitten.
Ik ben zaterdag weer terug voor het vervolg van de voorbereidingen.
Suggesties, tips etc. over de route en keuzes voor overnachtingen
zijn van harte welkom.
Gr Wim
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Hallo Wim,
je route bekijkend vind ik het allemaal wel wat gehaast.
Ben je al eens eerder in de steden (Atlanta, Memphis) geweest dan kun je het zo laten, anders vind ik dat je daar erg weinig tijd verblijft (Atlanta een dag, Memphis geen dag).
je route bekijkend vind ik het allemaal wel wat gehaast.
Ben je al eens eerder in de steden (Atlanta, Memphis) geweest dan kun je het zo laten, anders vind ik dat je daar erg weinig tijd verblijft (Atlanta een dag, Memphis geen dag).
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hallo weer,
Hans, niet in Memphis nog in Atlanta geweest. Moet er bij zeggen dat we niet echt 'stadsmensen' zijn. Het is wel zo dat alleen mn aankomst en vertrekdata nu vaststaan. Voor de rest kan ik nog alle kanten op.
Ben benieuwd wat jij eventueel voor suggestie(s) hebt.
Atlanta wordt trouwens 2 1/2 dag want we arriveren daar 'smiddags de 25e en onze vlucht vertrekt pas 's avonds 22.25 uur op de 27ste dus ook de laatste dag kunnen we Atlanta nog onder de loep nemen.
I.p.v. Memphis geniet ik liever wat uitgebreider van de route tussen Memphis en New Orleans.
Maar zoals gezegd, ik sta open voor elke tip die onze vakantie tot een succes kan maken.
Gr Wim
Hans, niet in Memphis nog in Atlanta geweest. Moet er bij zeggen dat we niet echt 'stadsmensen' zijn. Het is wel zo dat alleen mn aankomst en vertrekdata nu vaststaan. Voor de rest kan ik nog alle kanten op.
Ben benieuwd wat jij eventueel voor suggestie(s) hebt.
Atlanta wordt trouwens 2 1/2 dag want we arriveren daar 'smiddags de 25e en onze vlucht vertrekt pas 's avonds 22.25 uur op de 27ste dus ook de laatste dag kunnen we Atlanta nog onder de loep nemen.
I.p.v. Memphis geniet ik liever wat uitgebreider van de route tussen Memphis en New Orleans.
Maar zoals gezegd, ik sta open voor elke tip die onze vakantie tot een succes kan maken.
Gr Wim
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Voor Memphis (2011) had ik zelf het volgende in gedachten:
Graceland
Beale Street
Mud Island
Memphis Belle
Sun Studio
Lorraine Hotel
Peabody Hotel
Cotton Museum
In Atlanta zijn wij afgelopen zomer geweest:
State Capitol (redelijk niet spektakulair)
CNN (leuke rondleiding)
Coca Cola (leuk)
M.L. King Center + omgeving (erg indrukwekkend)
Ook in New Orleans zijn wij afgelopen zomer geweest:
Tours by Isabelle (Katrina Tour) - behoorlijk indrukwekkend, 'helaas' is natuurlijk al veel opgeruimd, maar je krijgt er wel een goed beeld van.
St. Louis Cemetary 1
French Quarter vooral 's avonds erg leuk om te wandelen. Ik had zelf veel meer originele zuidelijke muziek verwacht, maar uit veel bars kwam voornamelijk hard modern 'lawaai'.
Overtochtje naar Algiers met de ferry.
Voodoo museum
Mardi Gras Museum
De wandelpromenade aan de Mississippi.
Slidell (Honey Island) swamp tour.
Wij zijn helaas niet over de brug over het Lake Ponchartrain gereden, maar hebben de brug wel gezien. Wij gingen vanaf NOLA naar het zuiden.
Vicksburg was aan het eind van onze route en wij hadden al zó veel plantagehuizen en antebellum huizen gezien, dat wij na een korte rit door de stad het wel geloofden. Aan het eind van de dag kwamen wij in Natchez. Daar hebben wij aan de Mississippi geslapen en de volgende dag nog wel een royale wandeling door de oude stad gemaakt.
Iets buiten de stad Stone Mountain (erg mooi op de top)
Graceland
Beale Street
Mud Island
Memphis Belle
Sun Studio
Lorraine Hotel
Peabody Hotel
Cotton Museum
In Atlanta zijn wij afgelopen zomer geweest:
State Capitol (redelijk niet spektakulair)
CNN (leuke rondleiding)
Coca Cola (leuk)
M.L. King Center + omgeving (erg indrukwekkend)
Ook in New Orleans zijn wij afgelopen zomer geweest:
Tours by Isabelle (Katrina Tour) - behoorlijk indrukwekkend, 'helaas' is natuurlijk al veel opgeruimd, maar je krijgt er wel een goed beeld van.
St. Louis Cemetary 1
French Quarter vooral 's avonds erg leuk om te wandelen. Ik had zelf veel meer originele zuidelijke muziek verwacht, maar uit veel bars kwam voornamelijk hard modern 'lawaai'.
Overtochtje naar Algiers met de ferry.
Voodoo museum
Mardi Gras Museum
De wandelpromenade aan de Mississippi.
Slidell (Honey Island) swamp tour.
Wij zijn helaas niet over de brug over het Lake Ponchartrain gereden, maar hebben de brug wel gezien. Wij gingen vanaf NOLA naar het zuiden.
Vicksburg was aan het eind van onze route en wij hadden al zó veel plantagehuizen en antebellum huizen gezien, dat wij na een korte rit door de stad het wel geloofden. Aan het eind van de dag kwamen wij in Natchez. Daar hebben wij aan de Mississippi geslapen en de volgende dag nog wel een royale wandeling door de oude stad gemaakt.
Iets buiten de stad Stone Mountain (erg mooi op de top)
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en