Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Noordoosten net zo leuk als zuidwesten
Noordoosten net zo leuk als zuidwesten
Beste leden,
Vorige zomer zijn wij 3 weken in Amerika geweest, hier hebben we het gebruikelijke rondje gemaakt (SF, LV en LA, met tussen door de gebruikelijke parken) en dit vonden wij echt te gek.
Nu willen wij komend jaar eigenlijk ook wel New York zien, maar is deze kant van Amerika net zo leuk om te touren als de kant die we vorig jaar gedaan hebben? Of kan je beter een paar dagen New York pakken en dan doorvliegen naar het gebied waar we vorig jaar geweest zijn? Hier kunnen wij ons nog wel vermaken.
Met vriendelijke groet,
Erwin
Vorige zomer zijn wij 3 weken in Amerika geweest, hier hebben we het gebruikelijke rondje gemaakt (SF, LV en LA, met tussen door de gebruikelijke parken) en dit vonden wij echt te gek.
Nu willen wij komend jaar eigenlijk ook wel New York zien, maar is deze kant van Amerika net zo leuk om te touren als de kant die we vorig jaar gedaan hebben? Of kan je beter een paar dagen New York pakken en dan doorvliegen naar het gebied waar we vorig jaar geweest zijn? Hier kunnen wij ons nog wel vermaken.
Met vriendelijke groet,
Erwin
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Noordoosten net zo leuk als zuidwesten
In het noordoosten heb je niet dat gevoel van vrijheid op de weg. Het is daar veel meer verstedelijkt gebied en dus ook drukker. Maar desalniettemin wel de moeite waard.
-
- Amerika-expert
Nouwwwww, dat is ook maar betrekkelijk, volgens mij.
De suburbs van New York misschien, maar als je in de Blue Ridge Mountains hier in NC verdwaald, ben je toch mooi het haasje ben ik bang.
Zo verstedelijkt is het daar niet, bedoel ik te zeggen.
Denk dat je de twee niet kunt vergelijken, maar beiden hebben hun charmes.
De Adirondacks, Cape Cod, Boston en de rest van New England vonden wij prachtig.
Maar dat is voor ons persoonlijk, google die gebieden en kijk of de foto's en verhalen die naar boven komen
je aanspreken. Het beste is het gewoon om het zelf te bekijken. Een ieder heeft zo zijn eigen
beleving van wat hij van een vakantie in Amerika verwacht.
De suburbs van New York misschien, maar als je in de Blue Ridge Mountains hier in NC verdwaald, ben je toch mooi het haasje ben ik bang.
Zo verstedelijkt is het daar niet, bedoel ik te zeggen.
Denk dat je de twee niet kunt vergelijken, maar beiden hebben hun charmes.
De Adirondacks, Cape Cod, Boston en de rest van New England vonden wij prachtig.
Maar dat is voor ons persoonlijk, google die gebieden en kijk of de foto's en verhalen die naar boven komen
je aanspreken. Het beste is het gewoon om het zelf te bekijken. Een ieder heeft zo zijn eigen
beleving van wat hij van een vakantie in Amerika verwacht.
- Bandido
- Amerika-expert
Het is gewoon een heel ander gebied en dus zul je een ander soort vakantiebeleving hebben. Naar mijn smaak is dat zeker niet minder mooi, maar wel anders. Ga er dus niet heen met het idee dat je het constant met het Zuid-Westen vergelijkt, maar bekijk het als een ander land. Want dat is het in wezen: een vakantie in Oostenrijk is niet hetzelfde als een vakantie in Marokko.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
net als al is gezegd: dat is een hele persoonlijke ervaring. De twee gebieden zijn zo verschillend en daardoor, vind ik, moeilijk te vergelijken: andere natuur, andere historie, andere mentaliteit, andere steden, ander climaat, enz. Sommige mensen vinden het heerlijk om iedere vakantie iets anders te zien en te doen, anderen genieten van hun vakanties in hetzelfde gebied.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Beide bezocht en beide hebben hun mooie en lelijke dingen.
Het noordoosten heeft mooie steden, prachtige natuur en het ligt allemaal wat dichter bij elkaar dan het zuidwesten.
Zeer zeker een vakantie waard.
Het noordoosten heeft mooie steden, prachtige natuur en het ligt allemaal wat dichter bij elkaar dan het zuidwesten.
Het noordoosten is inderdaad zeer de moeite waard, vind ik ookRob schreef:Beide bezocht en beide hebben hun mooie en lelijke dingen.

Afgelopen jaren in west en oost amerika geweest (drie reizen). Alle drie de reizen waren fantastisch en heel verschillend. Oost amerika is vooral leuk vanwege de grote afwisseling tussen grote steden, kleine plaatsjes, lieflijke natuur en last but not least: historie! Als je deze kant van amerika bezoekt is het leuk om je kennis van de geschiedenis weer wat op te frissen: kolonisten, founding fathers, slavernij, civil war enz.
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het Noordoosten is ook erg leuk en zoals de anderen ook al schreven wel heel anders dan het Zuidwesten. Wij hebben vorig jaar in september/oktober een rondreis door het Noordoosten gemaakt; New York, Boston, Niagara Falls, Washington, Philadelphia en tot slot weer New York. We hebben toen heel veel moois gezien!
New York is trouwens ook erg goed te combineren met Florida dat hebben wij ook al een paar keer gedaan. Eerst een paar dagen naar New York en dan doorvliegen naar Florida.
New York is trouwens ook erg goed te combineren met Florida dat hebben wij ook al een paar keer gedaan. Eerst een paar dagen naar New York en dan doorvliegen naar Florida.
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Beste Erwin,
Wij zijn voor de eerste keer in 2008 naar The States geweest en hebben toen een rondreis gedaan in het westen,dit vonden wij geweldig!
In 2009 zaten we ook een beetje met dezelfde vraag als jij nu
We wilden eigenlijk direct terug naar het westen maar toch nog iets anders erbij dus hebben we 5 dagen New York gedaan,6 dagen LA en 5 dagen Las vegas terug.
Dit was natuurlijk weer een bangelijke vakantie omdat we in 2008 niet veel van LA gezien hadden en ook maar 2 daagjes in Las vegas waren...en NY is ook schitterend !
En dit jaar hadden we besloten om 'den andere kant' is te doen
Dus zijn we begonnen in New York en geeindigd in Miami (Florida het zuiden)
En dit was ook weer geweldig maar toch wel anders dan het Westen...
We hebben vele steden gedaan zoals: Washington,Nashville,Memphis,New Orleans...
Allemaal reuze meegevallen en zeker de moeite om te doen!
En voor volgend jaar denk ik dat we toch terug naar het Westen gaan(The West is the best
) misschien gecombineerd met 5 dagen Chicago ofzo we weten het nog niet...
In elk geval wij vinden het een geweldig land! Er is zoveel te zien daar...
Grtz
Kristof
Wij zijn voor de eerste keer in 2008 naar The States geweest en hebben toen een rondreis gedaan in het westen,dit vonden wij geweldig!
In 2009 zaten we ook een beetje met dezelfde vraag als jij nu

We wilden eigenlijk direct terug naar het westen maar toch nog iets anders erbij dus hebben we 5 dagen New York gedaan,6 dagen LA en 5 dagen Las vegas terug.
Dit was natuurlijk weer een bangelijke vakantie omdat we in 2008 niet veel van LA gezien hadden en ook maar 2 daagjes in Las vegas waren...en NY is ook schitterend !
En dit jaar hadden we besloten om 'den andere kant' is te doen

Dus zijn we begonnen in New York en geeindigd in Miami (Florida het zuiden)
En dit was ook weer geweldig maar toch wel anders dan het Westen...
We hebben vele steden gedaan zoals: Washington,Nashville,Memphis,New Orleans...
Allemaal reuze meegevallen en zeker de moeite om te doen!
En voor volgend jaar denk ik dat we toch terug naar het Westen gaan(The West is the best

In elk geval wij vinden het een geweldig land! Er is zoveel te zien daar...
Grtz
Kristof
Mjah, als ik op de bijna verlaten wegen in het midden van Maine rijd, heb ik toch echt ook wel een gevoel van vrijheid en ik kom geen hond tegen... Wel American Bald Eagles.pollyblue schreef:In het noordoosten heb je niet dat gevoel van vrijheid op de weg. Het is daar veel meer verstedelijkt gebied en dus ook drukker. Maar desalniettemin wel de moeite waard.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hoi,
My 2 cents :
Ook wij hebben deze zomer 3 weken het Noordoosten gedaan : Philadelphia, Washington, via Virginia/North en South Carolina naar Atlanta.
Een fantastische reis, veel gezien en gedaan.
Maaarrrr, achteraf gezien zijn we meer geld kwijt geweest dan in 2008, toen we LAX/Grand canyon, Bryce en Zion, SFO gedaan hebben. In 4 weken.
Misschien meer natuur gedaan toen en dit jaar meer mogelijkheden aangepakt om the shoppen ?? Steden vakanties zowiezo duurder ?
Geen idee hoor.
Elke USA bestemming is voor ons toppie, maar : we gaan waarschijnlijk pas weer in 2013, eerder gaat Bruin niet trekken...
My 2 cents :
Ook wij hebben deze zomer 3 weken het Noordoosten gedaan : Philadelphia, Washington, via Virginia/North en South Carolina naar Atlanta.
Een fantastische reis, veel gezien en gedaan.
Maaarrrr, achteraf gezien zijn we meer geld kwijt geweest dan in 2008, toen we LAX/Grand canyon, Bryce en Zion, SFO gedaan hebben. In 4 weken.
Misschien meer natuur gedaan toen en dit jaar meer mogelijkheden aangepakt om the shoppen ?? Steden vakanties zowiezo duurder ?
Geen idee hoor.
Elke USA bestemming is voor ons toppie, maar : we gaan waarschijnlijk pas weer in 2013, eerder gaat Bruin niet trekken...

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En dan is er natuurlijk ook nog het mooie noordwesten , en wat dacht je van deep south, al ben ik bij de laatste nog nooit geweest....
Het noordwesten is wellicht een leuke kompromis????
Het noordwesten is wellicht een leuke kompromis????
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik combineer m'n volgende reis het zuid-westen met het noord-oosten, een perfecte combinatie lijkt mij! Ik zie vaker dat mensen éérst het noord-oosten bezoeken en daarna rond gaan trekken in het zuid-westen (ik doe het dan wel andersom). Ik denk dat beide gebieden veel te bieden hebben. Het zuid-westen heeft de bekende nationale parken welke aantrekkelijk zijn, een ander klimaat en weer andere steden. Het noord-oosten heeft daarentegen het bruisende New York, Boston, Philadelphia, Washington en de Niagara Falls - om maar iets te noemen. In mijn ogen zeker beide aantrekkelijke gebieden! In ieder geval zo aantrekkelijk dat het in beide gebieden barst van de toeristen.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik heb eigenlijk een heel ander idee, namelijk dat de meeste mensen eerst het zuidwesten doen of eerst NYC. En NYC ligt wel in het noordoosten, maar is natuurlijk een verhaal apart. Ook als ik hier op het forum kijk, is het zw-deel drukker dan de andere delen.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan liggen aan het feit dat men daar het klimaat aantrekkelijker vindt? De hoeveelheden aan nationale parken? Ik heb het idee dat buiten die zomertijd veel mensen naar het noordoosten trekken naar de steden en natuur daar. New York kan een apart verhaal zijn maar als men in het noord-oosten rondtrekt slaat men het zelden over.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik bedoelde met "verhaal apart" dat als je een reis doet naar NYC, je theoretisch in het noordoosten bent geweest, maar dat je er niets over kunt zeggen, omdat NYC gewoon NYC is. En niet representatief voor dat gebied. Of voor iets anders, behalve dan voor NYC.
Ik denk dat het zuidwesten voor veel mensen "Het Amerika" vertegenwoordigt en dat er daarom zoveel mensen heen gaan als ze "naar Amerika" op vakantie gaan. En jah, het zuidwesten is mooi en heeft mooie nationale parken, maar het noordoosten is zeker zo mooi. Anders, maar wel mooi. En ik lees ook vaak vooroordelen over het noordoosten, in deze draad ook weer, namelijk dat je het gevoel van vrijheid mist. Weliswaar zullen de meeste lange, stille wegen door bossen gaan in het noordoosten, maar het gevoel van vrijheid en dat je lange tijden niemand tegenkomt, heb je er echt wel. En dan prefereer ik de wegen door de bossen, dan bijvoorbeeld de wegen over de vlaktes in het zuidwesten, want de eerste kilometers zijn grappig, maar daarna vind ik hetzelfde uitzicht verschrikkelijk saai worden.
En ik weet ook niet of het nou echt zoveel drukker is dan het geijkte rondje zuidwesten dat door veel mensen gemaakt wordt. Toen ik ooit een verkeerde afrit had genomen van de interstate 295 (ook een tamelijk lege weg, overigens), bedacht ik me dat ik maar niet in de problemen moest komen, omdat ik in een half uur 1 auto was tegengekomen. En geen huizen. Je kunt (gelukkig) in de VS vanuit dichtbevolkt al heel snel middenin de natuur komen. Dat is ook 1 van de mooie dingen van het land.
Ik denk dat het zuidwesten voor veel mensen "Het Amerika" vertegenwoordigt en dat er daarom zoveel mensen heen gaan als ze "naar Amerika" op vakantie gaan. En jah, het zuidwesten is mooi en heeft mooie nationale parken, maar het noordoosten is zeker zo mooi. Anders, maar wel mooi. En ik lees ook vaak vooroordelen over het noordoosten, in deze draad ook weer, namelijk dat je het gevoel van vrijheid mist. Weliswaar zullen de meeste lange, stille wegen door bossen gaan in het noordoosten, maar het gevoel van vrijheid en dat je lange tijden niemand tegenkomt, heb je er echt wel. En dan prefereer ik de wegen door de bossen, dan bijvoorbeeld de wegen over de vlaktes in het zuidwesten, want de eerste kilometers zijn grappig, maar daarna vind ik hetzelfde uitzicht verschrikkelijk saai worden.
En ik weet ook niet of het nou echt zoveel drukker is dan het geijkte rondje zuidwesten dat door veel mensen gemaakt wordt. Toen ik ooit een verkeerde afrit had genomen van de interstate 295 (ook een tamelijk lege weg, overigens), bedacht ik me dat ik maar niet in de problemen moest komen, omdat ik in een half uur 1 auto was tegengekomen. En geen huizen. Je kunt (gelukkig) in de VS vanuit dichtbevolkt al heel snel middenin de natuur komen. Dat is ook 1 van de mooie dingen van het land.
Er zijn inderdaad echt lege gebieden in het noordoosten. Op sommige stukken een half uur tussen de velden rijden zonder iemand tege te komen is normaal.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mrjn verwoordt het voor mij helemaal. In het zuidwesten van dit land vooral vind je natuur, die je nergens anders vindt. Wellicht, dat daarom zoveel mensen daarheen gaan. Maar dat is niet "Amerika". Eigenlijk vind je het echte Amerika middenin Ohio of Mississippi of Michigan. Of, als je helemaal purist wilt zijn in de indianenreservaten. Hoe mooi ik het westen ook vind, ik houd van geschiedenis, kleine plaatsjes en groen, dus het (noord)oosten is helemaal mijn plek. Je hoeft hier geen honderd mijl te rijden om iets interesssants tegen te komen en na 26 jaar interesse in dit gebied is er nog heel veel te leren. Een vakantie hier is anders, maar niet minder interessant.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben twee reizen in het noordoosten gedaan en vonden ze beiden geweldig. Ik kan niet zeggen of ik nu het zuidwesten mooier of interessanter vind dan het noordoosten, hooguit wat meer spectaculair wat natuur betreft. Maar daarentegen is het noordoosten weer wat lieflijker, minder ruig, maar zeker meer sfeervol.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3314 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties