Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pakket versturen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
emporionelis
Amerika-ontdekker

Pakket versturen

Bericht door emporionelis »

Wij willen een pakket naar vrienden in Amerika sturen, maar wij schrokken nogal van de kosten. :shock:
(30x25x10cm +/- 2kg naar Texas)
Nu is mijn vraag hoe jullie dat doen? Wij hebben via de bekende kanalen (UPS-Fedex-DHL etc..) geïnformeerd, maar veel goedkoper dan €60 komen wij niet.. :evil:
Indien jullie goeie tips hebben dan horen wij dat graag. :hello1:
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Re: Pakket versturen

Bericht door DejaVu »

Ik zie 20 euro bij de TNT. In de USA neemt USPS het dan over.

http://www.tntpost.nl/voorthuis/naar-he ... ket-basis/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

tenzij het iets heel waardevols of belangrijks is, zeg ik ook TNT/USPS. Is het wel waardevol, dan zou ik die premium gewoon neerleggen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Pakket voor mij :thumbup:

Maar ik woon helemaal niet in Texas. :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

:mrgreen: Zijn vast in de war, hi hi hi :D
emporionelis
Amerika-ontdekker

Color01 schreef:Pakket voor mij :thumbup:

Maar ik woon helemaal niet in Texas. :wink:

Geloof me, dit wil je niet ontvangen.. :wink:

@ iedereen dank voor de reactie, TNT is i.d.d. €20 en daarmee het goedkoopste!
Afbeelding
MeneerG
Amerika-newbie

Bericht door MeneerG »

Hey,

Ik ben nieuw hier, maar ik dacht dat ik ook mijn verhaal even zou doen over pakketjes sturen naar de VS.

Ik doe dit al een tijdje en heb ook zeker wat tijd gestoken in de beste en natuurlijk goedkoopste manier. TNT is inderdaad het meest geschikt. Je kan gewoon naar het Postkantoor lopen en het daar achterlaten en dan zorgen zij voor de bezorging.
Mijn ervaring met de TNT is een levertijd van 3-4 weken. Tenminste, dat was met mijn pakjes naar Ohio ten minste zo.

Het kan zijn dat je een tracking nummer meekrijgt. Erg leuk en handig, maar best wel waardeloos, nadat het pakje is aangekomen bij een kantoor in de VS. Nadat mijn pakjes daar in een of ander distributiekantoor waren aangekomen, werd de tracking site niet meer geupdate. Erg jammer. Hoe dan ook, raak niet in paniek als het allemaal zo lang lijkt te duren volgens zo'n tracking site, aangezien het meestal niet meer geupdate wordt na aankomst in de VS. ;)

Hoop dat ik je nog wat heb kunnen helpen.
emporionelis
Amerika-ontdekker

Beste Mr. G

Dank voor je reactie, ik had bij de PTT/TNT idd de keus uit zonder/met handtekening van de ontvanger.
Verschil was +/- €2 heb voor de zonder versie gekozen.
Niet uit gierigheid, maar meer vanwege dat de meneer van PTT/TNT mij wist te vertellen dat de enige verschil de handtekening bij aankomst is en de verzekering van €50,- op het pakket..

De 4 a 5 weken wat jij aangeeft is bij mij niet bekend en daardoor niet erg op prijs gesteld :evil:
Maar ja als dat het verschil is tussen een TNT en een DHL (bijv.) en € +/- 60 dan kan ik ermee leven!!

Volgende pakketje wordt LIVE afgeleverd :clap: :wink: :D en dat is altijd beter!!

Groet en dank

Niels
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ben benieuwd wat er in zit, groet, Hans uit Texas :mrgreen:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

MeneerG schreef:Ik doe dit al een tijdje en heb ook zeker wat tijd gestoken in de beste en natuurlijk goedkoopste manier. TNT is inderdaad het meest geschikt. Je kan gewoon naar het Postkantoor lopen en het daar achterlaten en dan zorgen zij voor de bezorging.
Als ze niet staken :lol: Maar we krijgen regelmatig pakketjes uit Nederland en lijkt wel als er etenswaren inzitten dat het altijd 2 maanden duurt :x Dus hoe een ruime planning aan.
epvanbeveren
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door epvanbeveren »

MeneerG schreef:Hey,

Ik ben nieuw hier, maar ik dacht dat ik ook mijn verhaal even zou doen over pakketjes sturen naar de VS.

Ik doe dit al een tijdje en heb ook zeker wat tijd gestoken in de beste en natuurlijk goedkoopste manier. TNT is inderdaad het meest geschikt. Je kan gewoon naar het Postkantoor lopen en het daar achterlaten en dan zorgen zij voor de bezorging.
Mijn ervaring met de TNT is een levertijd van 3-4 weken. Tenminste, dat was met mijn pakjes naar Ohio ten minste zo.

Het kan zijn dat je een tracking nummer meekrijgt. Erg leuk en handig, maar best wel waardeloos, nadat het pakje is aangekomen bij een kantoor in de VS. Nadat mijn pakjes daar in een of ander distributiekantoor waren aangekomen, werd de tracking site niet meer geupdate. Erg jammer. Hoe dan ook, raak niet in paniek als het allemaal zo lang lijkt te duren volgens zo'n tracking site, aangezien het meestal niet meer geupdate wordt na aankomst in de VS. ;)

Hoop dat ik je nog wat heb kunnen helpen.
Hier kan de tracking verder gecontroleerd worden, maar de update is traag.

http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSIntern ... Inquiry.do
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Hoi,

Mijn zoon wil na zijn jaar studie in de VS nog wat rondtrekken voor hij naar huis komt. Zijn zware koffer met al zijn spullen zou hij willen opsturen vanuit de VS naar huis. kan wel een kilo of 25 wegen en het is een zeer grote koffer (ik schat 120x55x90).

Weet iemand hoe hij dat zo goedkoop mogelijk aanpakt?

Groetjes,

Inge
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dit is erg lastig, want in principe moet hij van alles wat in de koffer zit bonnen hebben en ook Belasting betalen, dus word erg duur.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Texas Boy schreef:Dit is erg lastig, want in principe moet hij van alles wat in de koffer zit bonnen hebben en ook Belasting betalen, dus word erg duur.

Ook als het gewoon om zijn kleding gaat???
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inge, informeer eens bij de douane op Zaventem. Ik geloof dat, indien je een jaar in het buitenland verbleef, je zelfs zonder extra importvergoeding nog andere dingen mee mag brengen.
Maar ik vrees dan wel dat jij zelf bij je valies moet zijn... Is er een mogelijkheid om die valies ergens achter te laten, en ze terug op te pikken bij vetrek uit Amerika?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Zag niet dat hij langer dan een jaar weg is en dan is er een optie om het in te voeren zonder belasting te betalen, is wel een heel gedoe en moet je goed regelen. Vanaf waar wil hij de spullen opsturen?
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Hij zit momenteel in Santa Barbara en wil (eventueel) een rondereis maken per trein. Dus bijvoorbeeld vanuit California naar New York en dan daar het vliegtuig terug naar België nemen. Onderweg wil hij dan uitstappen en enkele dagen ter plaatse verblijven, maar hij heeft natuurlijk een hele hoop spullen en kleding die nu in Santa Barbara staan. Het zou handig zijn als hij dat kon versturen en dan met weinig bagage een maand zou kunnen rondtrekken. HIj zou dus vertrekken uit Santa Barbara en daar niet meer terugkeren.

Hij is in Santa Barbara sinds 5 augustus 2010 en zou voor die tijd (waarschijnlijk ergens juni/juli 2011) terug naar huis vliegen, dus niet echt een jaar.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ga jij hem nog bezoeken?
Misschien kun je dan alvast wat spullen voor hem meenmenen?

:offtopic: Hoe bevalt het hem nu zo in Amerika Inge?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

inge67 schreef:Hij zit momenteel in Santa Barbara en wil (eventueel) een rondereis maken per trein. Dus bijvoorbeeld vanuit California naar New York en dan daar het vliegtuig terug naar België nemen. Onderweg wil hij dan uitstappen en enkele dagen ter plaatse verblijven, maar hij heeft natuurlijk een hele hoop spullen en kleding die nu in Santa Barbara staan. Het zou handig zijn als hij dat kon versturen en dan met weinig bagage een maand zou kunnen rondtrekken. HIj zou dus vertrekken uit Santa Barbara en daar niet meer terugkeren.
Optie is de spullen opsturen per UPS ground naar een kennis of iemand op dit forum in New York en na de reis daar oppikken en meenemen als bagage. Opsturen via een bedrijf is geen optie denk ik.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kan twee dingen voor je doen. De boel hierheen laten sturen.
Dan naar nederland laten sturen of ik kan het doorsturen naar een ups store of fedex store in New york waar je het dan weer kan oppikken op de datum dat jij dat wilt. Dat doe ik wel eens vaker.

groetjes,

Mark
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer