@Mark: klinkt goed. Kan je me per PB even de prijzen geven voor beide opties? De koffer moet uiteindelijk naar België. Als dat te moeilijk is kan het ook naar mijn schoonouders in Rotterdam
@Stacyebeesie: ik ben er net geweest. Spullen meenemen werkt niet echt, hij heeft alles nog nodig aangezien hij daar nog zit tot einde Mei. Hij komt wel met de kerst naar huis en brengt de spullen die hij niet meer nodig heeft wel mee naar huis, maar dan blijft er toch nog wel een grote koffer voor de komende 5/6 maanden over.
hij vindt het daar geweldig. Indien we het geld hadden bleef hij daar zijn hele verdere studiecarrière (en langer). Hij weet echter dat 1 jaar het maximum is van ons budget dus zal het hierbij blijven vrees ik (heb voor alle zekerheid toch maar meegespeeld met Euromillions)
Heb ik geprobeerd, maar neen er zijn een hoop hele kleine beursjes die je kan krijgen maar dat weegt nooit op tegen de grote kost. Een jaar kost ons toch zo'n $20.000 en dat kan jammer genoeg maar 1 keer. Zelfs al heeft hij een aantal kleine beurzen dan blijft het nog steeds te duur
inge67 schreef:@Mark: klinkt goed. Kan je me per PB even de prijzen geven voor beide opties? De koffer moet uiteindelijk naar België. Als dat te moeilijk is kan het ook naar mijn schoonouders in Rotterdam
@Stacyebeesie: ik ben er net geweest. Spullen meenemen werkt niet echt, hij heeft alles nog nodig aangezien hij daar nog zit tot einde Mei. Hij komt wel met de kerst naar huis en brengt de spullen die hij niet meer nodig heeft wel mee naar huis, maar dan blijft er toch nog wel een grote koffer voor de komende 5/6 maanden over.
hij vindt het daar geweldig. Indien we het geld hadden bleef hij daar zijn hele verdere studiecarrière (en langer). Hij weet echter dat 1 jaar het maximum is van ons budget dus zal het hierbij blijven vrees ik (heb voor alle zekerheid toch maar meegespeeld met Euromillions)
Een koffer van 50 lbs naar nederland is $195. Wordt ie thuis afgeleverd. Als ik hem naar NY stuur is het $40
@Mark : klinkt goed. Ik zal je contacteren wanneer het zover is, waarschijnlijk wil hij de koffer naar New York laten sturen. Hoe lang kan die daar dan blijven staan voor hij hem moet ophalen?
Een paar dagen. Kan op de doos zetten of ze hem willen vasthouden tot ie hem komt ophalen.
Aan de andere kant is het niet moeilijk om het zo te regelen dat ie aan komt op de dag dat ie hem op wil halen.
Hmm ik ga over 3 dagen in Flagstaff, AZ studeren en ben van plan nogal veel te gaan kopen. Ik wilde dan mijn boeken met een pakketje terug naar NL sturen maar dat wordt een dure onderneming zie ik al.....
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
woutertje6 schreef:Hmm ik ga over 3 dagen in Flagstaff, AZ studeren en ben van plan nogal veel te gaan kopen. Ik wilde dan mijn boeken met een pakketje terug naar NL sturen maar dat wordt een dure onderneming zie ik al.....
Je kunt ze toch gewoon zelf terugsturen als je daar bent?
Ik haal dit topic nog even van onder het stof. Mijn zoon is bijna klaar met spring semester en komt terug naar huis in juni. Hij heeft waarschijnlijk een extra koffer van ongeveer 23 kilo en een surfplan van 6'2'"die hij vanuit Santa Barbara wil versturen. Zelf gaat hij van California naar New York om dan van daaruit naar huis te komen. Hij is op zoek naar de goedkoopste oplossing om die dingen te versturen
Boot is het goedkoopste. Alhoewel voor een koffer denk ik niet trouwens, want je moet in ned een agent centjes betalen en je moet het ophalen. Anders via fedex. USPS is geen optie. Die versturen geen surfboards (te groot)
Is het vliegtuig samen met zijn vlucht uit New York niet het goedkoopst? Extra koffer kost $75 en een surfboard nog eens $75. Hij moet beide echter wel in New York krijgen.
Ik had van jou een prijs van $40 voor een koffer Santa Barbara-New York. Geldt die prijs ook voor een surfboard?
De koffer en plank moeten trouwens naar België en niet naar Nederland.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.