Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoi ik ben Ramon
Hoi ik ben Ramon
Ik ben hier lid geworden aangezien ik eigenlijk in maart met een oude collega van me naar Amerika zou gaan. Maar dit is niet doorgegaan aangezien hij het te duur vond. Maar nu heb ik een nieuwe kans gekregen. Een goede vriend van me zit nu in Amerika op school. Hij woont normaal gesproken in hetzelfde dorp als mij. En we gingen ook regelmatig met elkaar om. Maar nu zit hij dus daar, en ik ben aardig jaloers op hem. Toen we pas geleden met elkaar aan het praten waren via msn, vroeg hij me of ik zin had om daar heen te komen wanneer hij klaar was met zn opleiding. Natuurlijk meteen ja gezegd. En alles lopen uitzoeken. Nu zijn we ongeveer een paar maanden verder en heb ik mn reis naar Amerika geboekt. Ben er helemaal klaar voor 

- john ny
- Amerikakenner
Re: Hoi ik ben Ramon
Welkom Ramon...
. en waar gaat de reis naar toe..?? 

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum! Ben ook wel benieuwd waar je naartoe gaat 

Haha sorry het belangrijkste vergeten! Ik vlieg 21 december naar Miami en heb daar voor 2 dagen een hotel. De 23ste komt 'n vriend van me aan en gaan we genieten van al het moois wat Miami te bieden heeft. We verblijven wel in hostels/motels aangezien hij geld wild besparen in slaap verblijf. Dat maakt me niet heel veel uit als het er maar schoon is. Met kerst en oud en nieuw willen we wel in een fatsoenlijk hotel zitten. Maar daar moeten we nog even naar kijken.
Na 1 Januari flink te hebben uitgeslapen en wat rustig aan te doen, vertrekken we 2 Januari naar Orlando. Misschien dat we hier en daar onderweg wat stoppen om wat cultuur op te snuiven. Eenmaal aangekomen in Orlando gaan we wat rondkijken. Misschien dat we tegen die tijd nog geen slaapverblijf hebben geregeld. Dan zullen we daar als eerste naar moeten gaan kijken. Maar dat moet wel goed komen.
3 Januari Disney World
4 Januari Disney World
5 Januari Universal Orlando
6,7 Januari lekker rustig aan doen en genieten van de stad.
8 Januari weer terug naar huis.
Dit is nog lang niet alles wat we willen doen. Maar even snel opgeschreven wat de hoofdpunten zijn.
Groeten Ramon
Na 1 Januari flink te hebben uitgeslapen en wat rustig aan te doen, vertrekken we 2 Januari naar Orlando. Misschien dat we hier en daar onderweg wat stoppen om wat cultuur op te snuiven. Eenmaal aangekomen in Orlando gaan we wat rondkijken. Misschien dat we tegen die tijd nog geen slaapverblijf hebben geregeld. Dan zullen we daar als eerste naar moeten gaan kijken. Maar dat moet wel goed komen.
3 Januari Disney World
4 Januari Disney World
5 Januari Universal Orlando
6,7 Januari lekker rustig aan doen en genieten van de stad.
8 Januari weer terug naar huis.
Dit is nog lang niet alles wat we willen doen. Maar even snel opgeschreven wat de hoofdpunten zijn.
Groeten Ramon
- john ny
- Amerikakenner
Leuk vooruitzicht. Miami is een leuke stad, Orlando is dat absoluut niet (naar mijn bescheiden mening althans), buiten de waanzinnige parken is er niet echt iets te beleven...ik snap dat je na al dat pretpark geweld even bij wilt komen maar verwacht niet te veel van Orlando (althans in de zin van "genieten van de stad").
Shoppen kan je er natuurlijk wel...
Shoppen kan je er natuurlijk wel...

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welkom op het forum; ik ben het met Jon eens dat de stad orlando de moeite van het bezoeken niet waard is, maar dat de pretparken dat dubbel en dwars goed maken.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Orlando is inderdaad geen interessante stad. Ik zou een goedkoop motelletje kiezen in Kissimmee op de 192 of bij de International Drive. Je kan hier lekker relaxen en 's avonds een keer naar Old Town ofzo.
Orlando/Kissimmee kent overigens geen hostels, maar als je met z'n tweeën bent, is een motel toch vaak voordeliger!
Leuk dat je met oud en nieuw in Miami bent! Weet je al waar jullie het precies gaan vieren? Ik ga in dezelfde periode mijn Amerikaanse vriend opzoeken en hij had het geloof ik over Bayfront Park.
Orlando/Kissimmee kent overigens geen hostels, maar als je met z'n tweeën bent, is een motel toch vaak voordeliger!
Leuk dat je met oud en nieuw in Miami bent! Weet je al waar jullie het precies gaan vieren? Ik ga in dezelfde periode mijn Amerikaanse vriend opzoeken en hij had het geloof ik over Bayfront Park.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Al een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.
Mijn reis naar Amerika was bijna niet doorgegaan. Dit alles door mn strafblad. Ik wist niet dat ik dan een visum nodig had, maar gelukkig heb ik na mn invullen van mn esta (die toen nog gratis was) nog door gegoogled. Om te kijken of een strafblad roet in het eten kon gooien. Dit bleek dus van wel. Na vele verhalen van mensen gelezen te hebben werd mijn
mood steeds meer een
Maar toch doorgezet gelukkig
Na 3 x in Amsterdam te zijn geweest. oa praten met de dokter, bloed onderzoeken, en een of andere scan maken. Is alles toch nog goed gekomen. Dus mensen als je een strafblad heb. Wees niet getreurd. Er is kans. Mits je tenminste geen te grote vergrijpen hebt begaan.
Ik vertrek aankomende Dinsdag (21-12-2010) vanaf shiphol via Pennsylvania naar Miami. Met US airlines. Het wordt maandag nacht vroeg vertrekken. Aangezien de wegen nou niet bepaald optimaal zijn. Ik vlieg wel alleen aangezien mn maat al in Amerika is (universiteit) en ik verblijf ook 2 dagen alleen daar. Maar dat vind ik best fijn.
Ik weet nog niet waar we, kerst en oud en nieuw in Miami gaan vieren maar dat zien we vanzelf daar wel.
Ik heb wel een klein lijstje gemaakt met wat we allemaal willen gaan doen;
iedere dag hardlopen.
trainen op venice beach.
auto huren.
bios bezoeken.
basketbal wedstrijd bezoeken (of iedere andere grote sport daar)
veel shoppen.
disneyworld.
universal studio's.
En nog veel meer, we zitten daar 3 en een halve week dus kwa tijd moet het allemaal wel goed komen. Heb er onwijs veel zin in
Groeten Ramon
Mijn reis naar Amerika was bijna niet doorgegaan. Dit alles door mn strafblad. Ik wist niet dat ik dan een visum nodig had, maar gelukkig heb ik na mn invullen van mn esta (die toen nog gratis was) nog door gegoogled. Om te kijken of een strafblad roet in het eten kon gooien. Dit bleek dus van wel. Na vele verhalen van mensen gelezen te hebben werd mijn

Na 3 x in Amsterdam te zijn geweest. oa praten met de dokter, bloed onderzoeken, en een of andere scan maken. Is alles toch nog goed gekomen. Dus mensen als je een strafblad heb. Wees niet getreurd. Er is kans. Mits je tenminste geen te grote vergrijpen hebt begaan.
Ik vertrek aankomende Dinsdag (21-12-2010) vanaf shiphol via Pennsylvania naar Miami. Met US airlines. Het wordt maandag nacht vroeg vertrekken. Aangezien de wegen nou niet bepaald optimaal zijn. Ik vlieg wel alleen aangezien mn maat al in Amerika is (universiteit) en ik verblijf ook 2 dagen alleen daar. Maar dat vind ik best fijn.
Ik weet nog niet waar we, kerst en oud en nieuw in Miami gaan vieren maar dat zien we vanzelf daar wel.
Ik heb wel een klein lijstje gemaakt met wat we allemaal willen gaan doen;
iedere dag hardlopen.
trainen op venice beach.
auto huren.
bios bezoeken.
basketbal wedstrijd bezoeken (of iedere andere grote sport daar)
veel shoppen.
disneyworld.
universal studio's.
En nog veel meer, we zitten daar 3 en een halve week dus kwa tijd moet het allemaal wel goed komen. Heb er onwijs veel zin in

Groeten Ramon
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Weet je ook al welke van de vier pretparken je in Disney World wilt bezoeken? Magic Kingdom, Epcot, Animal Kingdom of Hollywood Studios?Ramon27 schreef:3 Januari Disney World
4 Januari Disney World
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ja dat weet ik, Magic Kingdom en Hollywood.
Ik heb trouwens nog wel een vraag,
Ik heb een tussenstop in Pennsylvania daar heb ik ongeveer 2,5 uur om over te stappen. Moet ik dan eerst mn koffer ophalen, langs de emigratie en dan langs de douana, en dan op naar het vliegtuig. Of werkt het zo niet?
Groeten Ramon
Ik heb trouwens nog wel een vraag,
Ik heb een tussenstop in Pennsylvania daar heb ik ongeveer 2,5 uur om over te stappen. Moet ik dan eerst mn koffer ophalen, langs de emigratie en dan langs de douana, en dan op naar het vliegtuig. Of werkt het zo niet?
Groeten Ramon
Nee, eerst door immigrations, dan koffer ophalen en door de douane.
Ik ben blij voor je dat het toch nog allemaal geregeld is. Geniet ervan!
Ik ben blij voor je dat het toch nog allemaal geregeld is. Geniet ervan!

- Old Faithful
- Amerika-expert
En niet vergeten je koffer meteen na de douane weer in te leveren.
Veel plezier.

Veel plezier.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Zal er morgen op letten. Ga zo naar bed want zal een kort nachtje worden.
Heel misschien dat ik een blog bij houd. De link zal ik dan wel hier op zetten.
Prettige feestdagen allemaal en een gelukkig nieuwjaar!
Heel misschien dat ik een blog bij houd. De link zal ik dan wel hier op zetten.
Prettige feestdagen allemaal en een gelukkig nieuwjaar!
- phillybilly
- Amerika-expert
Goede reis en veel plezier!!!!!!!1

Hoi allemaal,
Een kleine update,
Ik zit nu al een paar dagen in Miami en het is hier zo mooi. Ik heb 3 dagen in een hotel doorgebracht en later is 'n maat van me hier ook aangekomen en zijn we verder gaan kijken. Nu zitten we in een hostel t/m 2 Januari. Douchen enz is niet erg fijn maarja. Je leert wel veel verschillende mensen kennen en dat is wel erg leuk.
De mensen hier zo erg aardig en willen vaak wel alles van je weten. Ook zie je de gekste dingen hier haha.
De eerste avond dat we gingen stappen zijn we mee gevraagd door een medewerkster van het hotel toen we daar zaten. We zijn naar Miami Downtown geweest naar een club met voornamelijk allemaal latinoos. Erg leuk om gedaan te hebben.
Ik ga nu weer ff stoppen met typen want het avond eten is klaar.
Greetings from Miami USA
Een kleine update,
Ik zit nu al een paar dagen in Miami en het is hier zo mooi. Ik heb 3 dagen in een hotel doorgebracht en later is 'n maat van me hier ook aangekomen en zijn we verder gaan kijken. Nu zitten we in een hostel t/m 2 Januari. Douchen enz is niet erg fijn maarja. Je leert wel veel verschillende mensen kennen en dat is wel erg leuk.
De mensen hier zo erg aardig en willen vaak wel alles van je weten. Ook zie je de gekste dingen hier haha.
De eerste avond dat we gingen stappen zijn we mee gevraagd door een medewerkster van het hotel toen we daar zaten. We zijn naar Miami Downtown geweest naar een club met voornamelijk allemaal latinoos. Erg leuk om gedaan te hebben.
Ik ga nu weer ff stoppen met typen want het avond eten is klaar.
Greetings from Miami USA