Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis corien: onze route?
Reis corien: onze route?
Wij willen in juni naar de USA en dit is de route die wij in gedachte hebben,wij willen zo weinig mogelijk lange afstanden rijden maar weten niet zeker of dat met deze route gelukt is, graag jullie reactie, tips en kritiek.
Dag 1: Aankomst Salt Lake Cty
Dag 2: camper ophalen, proviand inslaan en onze eerste camping in Ogden?
Dag 3:Ogden - Afton
Dag 4: Afton - Grand Teton N.P.
Dag 5 en 6: Grand Teton N.P.
Dag 7: Grand Teton - Yellowstone N.P.
Dag 8 t/m 11 Yellowstone N.P.
Dag 12: Yellowstone N.P. - Cody
Dag 13: Cody
Dag 14: Cody - Buffalo via Shell canyon
Dag 15: Buffalo - Devils tower
Dag 16: Devils tower - Cactus Flat
Dag 17: Badlands N.P.
Dag 18: Badlands N.P. - Keystone
Dag 19: Keystone - Mt. Rushmoor
Dag 20: Mt. Rushmoor - Custer state park
Dag 21: Custer state park
Dag 22: Custer state park - Wind cave park
Dag 23: Wind cave park
Dag 24: Wind cave park - Harrison
Dag 25: Harrison - Denver?
Dag 26 en 27???
Dag 28: weer naar huis
Dag 1: Aankomst Salt Lake Cty
Dag 2: camper ophalen, proviand inslaan en onze eerste camping in Ogden?
Dag 3:Ogden - Afton
Dag 4: Afton - Grand Teton N.P.
Dag 5 en 6: Grand Teton N.P.
Dag 7: Grand Teton - Yellowstone N.P.
Dag 8 t/m 11 Yellowstone N.P.
Dag 12: Yellowstone N.P. - Cody
Dag 13: Cody
Dag 14: Cody - Buffalo via Shell canyon
Dag 15: Buffalo - Devils tower
Dag 16: Devils tower - Cactus Flat
Dag 17: Badlands N.P.
Dag 18: Badlands N.P. - Keystone
Dag 19: Keystone - Mt. Rushmoor
Dag 20: Mt. Rushmoor - Custer state park
Dag 21: Custer state park
Dag 22: Custer state park - Wind cave park
Dag 23: Wind cave park
Dag 24: Wind cave park - Harrison
Dag 25: Harrison - Denver?
Dag 26 en 27???
Dag 28: weer naar huis
Laatst gewijzigd door corien op 19 dec 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onze route?
Liggen het begin- en eindpunt al vast?
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Re: Onze route?
Er ligt nog helemaal niets vast, we moeten nog boeken...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis corien: onze route?
Hallo Corine,
Je blijft op sommige plaatsen erg lang, ik zou denken dat je ook wel terug kunt rijden naar SLC (of begin- en eindpiunt Denver). Scheelt misschien ook in drop off kosten, en je kunt nog een stuk Colorado meenemen.
Vooral voor het stuk in South Dakota trek je wel erg veel tijd uit; wat wou je bijvoorbeeld op dag 19, 22, 23 en 24 allemaal doen? Je zult je natuurlijk best wel vermaken, maar het lijkt mij mooier om bijvoorbeeld Rocky Mountain NP toe te voegen, en dan via de I70 naar Moab en dan terug naar SLC.
Twee volle dagen Grand Teton s mooi, maar als je niet gaat bergwandelen zou 1 volle dag ook voldoende zijn. Ook tussen SLC en Grand Teton kan het wel sneller lijkt me.
Marianne
Je blijft op sommige plaatsen erg lang, ik zou denken dat je ook wel terug kunt rijden naar SLC (of begin- en eindpiunt Denver). Scheelt misschien ook in drop off kosten, en je kunt nog een stuk Colorado meenemen.
Vooral voor het stuk in South Dakota trek je wel erg veel tijd uit; wat wou je bijvoorbeeld op dag 19, 22, 23 en 24 allemaal doen? Je zult je natuurlijk best wel vermaken, maar het lijkt mij mooier om bijvoorbeeld Rocky Mountain NP toe te voegen, en dan via de I70 naar Moab en dan terug naar SLC.
Twee volle dagen Grand Teton s mooi, maar als je niet gaat bergwandelen zou 1 volle dag ook voldoende zijn. Ook tussen SLC en Grand Teton kan het wel sneller lijkt me.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hou er rekeni ng mee dat in Custer SP niet alle wegen toegankelijk zijn met een camper, er zitten een paar tunnels in die te laag en/of smal zijn voor een camper.
de tijd die je in Windcave wilt doorbrengen vind ik erg lang, tenzij je op verschillende dagen de tours wilt doen. Volgens mij heb je aan 1 dag Windcave genoeg.
Mocht je in Colorado blijven, wij vonden Great Sand Dunes NP ook een prachtig park. Ligt zo'n 4 uur rijden van Denver. Wellicht een idee voor de laatste dagen als je Denver als vertrek -en aankomstpunt hebt.
Succes met plannen
Anna Martha
Mocht je in Colorado blijven, wij vonden Great Sand Dunes NP ook een prachtig park. Ligt zo'n 4 uur rijden van Denver. Wellicht een idee voor de laatste dagen als je Denver als vertrek -en aankomstpunt hebt.
Succes met plannen
Anna Martha
Wij hebben in 2009 een rondreis gemaakt vanuit Denver en hebben toen ook veel tijd genomen voor Yellowstone en Grand Teton. Dat is ons toen goed bevallen. Het zijn prachtige natuurgebieden. Misschien heb je voor dit deel iets aan ons reisverslag. Over South Dakota kan ik niet meepraten, dat deel hebben wij niet bezocht. Wel bezochten we Rocky Mountain NP, Arches NP, Canyonlands NP en Black Canyon of the Gunnison NP.
Hallo Marianne, wij hebben er bewust voor gekozen om minder te rijden en meer te zien, de dagen waar dubbele plaatsen achter staan zijn onze reisdagen (uren) en dan maken we ook veel stops onderweg. Wij staan rustig een uur te kijken naar lege woestijn
Rob, bedankt voor je tip over de tunnels, we zullen het onthouden.

Rob, bedankt voor je tip over de tunnels, we zullen het onthouden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is heerlijk om het rustig aan te kunnen doen, maar als je dat graag wilt blijf dan ook nog wat langer in Yellowstone, want daar zit je in vergelijking met South Dakota erg kort.
Meestal raad ik mensen aan om ergens langer te blijven, maar 8 dagen voor South Dakota met al die korte verplaatsingen, vind ik toch wel veel, zeker omdat je zo veel moois in de buurt hebt waar je nog langs zou kunnen gaan. Als jullie vaker naar de states gaan is het natuurlijk weer een ander verhaal.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag.
Wij hadden wel wat meer tijd in SD kunnen gebruiken.
Marianne
Meestal raad ik mensen aan om ergens langer te blijven, maar 8 dagen voor South Dakota met al die korte verplaatsingen, vind ik toch wel veel, zeker omdat je zo veel moois in de buurt hebt waar je nog langs zou kunnen gaan. Als jullie vaker naar de states gaan is het natuurlijk weer een ander verhaal.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag.
Wij hadden wel wat meer tijd in SD kunnen gebruiken.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 80 Reacties
- 15654 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-