Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)

Bericht door Yeehaw »

En als er geen water staat is er nog niets te zien. Er staat een bord, je ziet bergen, de witte zoutvlakte en (meestal) strakblauwe lucht. We zijn een stukje over de zoutvlakte gereden maar racen met een Lincoln Town Car is niet echt aan te bevelen -lol- 3 weken later vonden we nog zoutresten in de auto....Gelukkig waren er wel trikes (spelling?) die kwamen scheuren en dat gaat hard! Achteraf waren we toch wel blij naar Bonneville geweest te zijn op die zonovergoten dag in september.
Je onderschat afstanden Bart. Als je eerst naar GB gaat en daar 4 uur blijft zal het volgens al die tripplanners best 5 uur rijden zijn naar Beatty (dan ben je nog niet in SPW!) maar dat is toch niet de praktijk. Max snelheid is in NV 70 mph dus dat schiet lekker op maar je wil toch ook wel eens stoppen onderweg? Die dag zal je echt geen tijd meer hebben voor Dante's View en/of Zabriskie Point. Us6 van Ely naar Tonopah is prachtig. (Wist je trouwens dat US6 de langste ononderbroken niet interstate is met ruim 3000 miles tussen BIshop en Maine?) Railroad Valley, Foreland Refing Co. met een Ja knikker, Black Rock pass, Black Lava flows, More's Station, Blue Jays Mountain Station, Startbaan in de middle of nowhere, Warm Springs, Little Fish Lake, Missile sign, Nelis Base. Dat zijn geen must stops maar ik geef maar aan dat er wel het eea te zien is. Van Tonopah naar Beatty via Goldfield, een beetje een quirky plaatsje en als je na Beatty DV binnenrijdt heb je meteen Rhyolite Ghosttown aan je rechthand.
Zonsondergang zien we vanaf ons terras in SPW met een glas in de hand. Heb geen zin om nog naar SPW terug te rijden na bv Zabriskie Point en zeker niet op een dag als die van jou met GB en de lange ritten maar jij bent een stuk jonger ;)
Hans
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

michelly schreef:In 2007 wilden wij ook de Bonneville Speedway bezoeken. We hadden hier toch wel een behoorlijk stuk voor omgereden maar toen we daar aankwamen zagen we niks, alles stond onder water :?
Ik weet niet of je dat vooraf ergens na kunt vragen en of dit vaak voorkomt maar dit is anders toch ook wel iets om rekening mee te houden.

Elly
Elly, ik had dat inderdaad al in jouw verslag gelezen. Misschien toch overwegen om het links te laten liggen, ik weet het nog niet. Het is geen doel op zich natuurlijk. En zo te lezen is het toch een behoorlijk stuk omrijden.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij plannen racetrack playa in maart, ik zal je laten weten hoe dat meeviel
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:En als er geen water staat is er nog niets te zien. Er staat een bord, je ziet bergen, de witte zoutvlakte en (meestal) strakblauwe lucht. We zijn een stukje over de zoutvlakte gereden maar racen met een Lincoln Town Car is niet echt aan te bevelen -lol- 3 weken later vonden we nog zoutresten in de auto....Gelukkig waren er wel trikes (spelling?) die kwamen scheuren en dat gaat hard! Achteraf waren we toch wel blij naar Bonneville geweest te zijn op die zonovergoten dag in september. Je maakt me er toch warm voor precies :)

Je onderschat afstanden Bart.
hmmm vorig jaar reed ik (op aanraden van u :wink: ) de nm9 van Bisbee tot El Paso en dan verder naar Alamogordo op één dag. Een erg lange rit maar dat heb ik zo niet ervaren eigenlijk. Maar ik weet wat je bedoelt hoor, natuurlijk stoppen we hier en daar wel eens onderweg.

Als je eerst naar GB gaat en daar 4 uur blijft zal het volgens al die tripplanners best 5 uur rijden zijn naar Beatty (dan ben je nog niet in SPW!) maar dat is toch niet de praktijk. Max snelheid is in NV 70 mph dus dat schiet lekker op maar je wil toch ook wel eens stoppen onderweg? Die dag zal je echt geen tijd meer hebben voor Dante's View en/of Zabriskie Point.
Als ik kijk naar de zonsondergang in NV in juni, zie ik dat het rond 20.00 uur ligt. Denk je echt dat het niet haalbaar is om tegen half acht bij Zabriskie Point of Dantes View te zijn?? Dan wordt het géén Bonneville de dag ervoor maar wel enkele uren naar Great Basin. Moet wel lukken denk ik als we vroeg vertrekken in Twin Falls. De dag erna dan meteen naar DV

Us6 van Ely naar Tonopah is prachtig. (Wist je trouwens dat US6 de langste ononderbroken niet interstate is met ruim 3000 miles tussen BIshop en Maine? nee wist ik niet, leuk weetje :thumbup: )
Railroad Valley, Foreland Refing Co. met een Ja knikker, Black Rock pass, Black Lava flows, More's Station, Blue Jays Mountain Station, Startbaan in de middle of nowhere, Warm Springs, Little Fish Lake, Missile sign, Nelis Base. dit moet ik allemaal eens opzoeken, ken ik nog niets van, behalve Nelis Base, enkel van naam

Dat zijn geen must stops maar ik geef maar aan dat er wel het eea te zien is. Van Tonopah naar Beatty via Goldfield, een beetje een quirky plaatsje en als je na Beatty DV binnenrijdt heb je meteen Rhyolite Ghosttown aan je rechthand. Is dit de moeite om mee te pikken, ik heb er nog niet zo veel over gelezen. Bodie vonden we beiden erg de moeite

Zonsondergang zien we vanaf ons terras in SPW met een glas in de hand. Heb geen zin om nog naar SPW terug te rijden na bv Zabriskie Point en zeker niet op een dag als die van jou met GB en de lange ritten maar jij bent een stuk jonger ;) In 2008 reden wij ook in het donker van Artist Palette naar SPW, niet echt aan te raden maar ik heb er wel opnieuw voor over om een mooie zonsondergang te genieten. Ik hoop trouwens dat er wat in dat glas in je hand zat, anders zou dat maar een raar zicht geweest zijn :wink:
Bedankt voor de feedback Hans

Hans
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tipsy_1 schreef:wij plannen racetrack playa in maart, ik zal je laten weten hoe dat meeviel
Leuk ! Houden jullie ook opnieuw een weblog bij ?

Bart
Grts, Bart

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als je van Beatty naar DV rijdt, is Rhyolite gewoon een wegje op je rechterkant en 500m verder ben je er. Het is niet zo groot, dus met 30min heb je het wel gezien denk ik.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wel even een keteltje meenemen Tipsy en Bart: http://www.terragalleria.com/parks/np-i ... a2188.html
Zabriskie Point is wat handiger dan Dante's View maar je zal bij Zabriskie Point niet alleen zijn. Zonsondergang bij Dante's en dan de total stilte. Zoals gezegd niet zelf gedaan maar ik lees wel eens reisverslagen ;)
Ah nm9. Ben je nog door de border patrol aangehouden? Een totaal verschillende rit die nm9 en us6.
Voor Great Basin. Wat wil je er gaan doen? Wandelen vanaf 10.000' of alleen de berg oprijden voor de uitzichten en dan weer terug? Of de caverns? Als je gaat wandelen kom je nog bristlecones tegen.Onderweg naar Tonopah zou ik even stoppen in Warm Springs en even de history van Warm Springs lezen. http://www.google.nl/images?hl=nl&q=war ... 43&bih=604
Dat bord met 111 miles staat er nog steeds. (slaat op de ET highway) De overblijfselen van de huizen (wel 3 stuks...en de springs zijn afgesloten met prikkeldraad.)
Goldfield is geen ghosttown. Er staat een gigantisch hotel dat misschien ooit weer wordt geopend. Rhyolite vonden we zeer de moeite waard maar is veel kleiner dan Bodie. En de restanten zijn voornamelijk van steen en niet van hout.
Btw, soms zit dat glas in de armleuning van ons visstoeltje, maar nooit erg lang en leeg is het zelden ;) Over stargazing in DV hoef ik je dus niets meer te vertellen. Houd er ook rekening mee dat een bezoek aan de Racetrack vanaf SPW zo'n 4-5 uur in beslag kan nemen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Stan.Gobien schreef:Als je van Beatty naar DV rijdt, is Rhyolite gewoon een wegje op je rechterkant en 500m verder ben je er. Het is niet zo groot, dus met 30min heb je het wel gezien denk ik.
Yeehaw schreef:Rhyolite vonden we zeer de moeite waard maar is veel kleiner dan Bodie. En de restanten zijn voornamelijk van steen en niet van hout.
Dat komt dan zeker op de planning! Erg leuk die gosttowns.
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:Voor Great Basin. Wat wil je er gaan doen? Wandelen vanaf 10.000' of alleen de berg oprijden voor de uitzichten en dan weer terug? Of de caverns? Als je gaat wandelen kom je nog bristlecones tegen.
In Great Basin zal er wel gewandeld gaan worden. De Lehman Caves staan me ook wel aan. De grand palace tour neemt 90 minuten in beslag. Er kan dus nog een (korte) wandeling bijkomen hoop ik.
Voor the Racetrack trek ik de ganse dag uit tenzij de weg ernaar toe dus ondoenbaar is voor de huurwagen. Dan passen we de planning aan. Ik tracht aan het keteltje te denken :)

We zijn vorig jaar onderweg niet gestopt door borderpatrol maar er stopte wel één naast ons toen we pauzeerde en ons ijsbox aan het vullen waren nadat we ijs kochten in douglas. Richting Alamogordo moesten we even aan de kant om onze paspoorten te laten zien, aan zo'n vaste controle.
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het neemt wel enige tijd om die bergweg naar 10.000' te rijden en weer terug. De uitzichten zijn formidabel zowel op Wheeler Peak en op de woestijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De Lehman Caves staan me ook wel aan. De grand palace tour neemt 90 minuten in beslag.
Probeer de tour van 09:00 uur te pakken de volgende is pas om 11:00 uur en er mogen max 20 personen per tour mee.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 19
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Je klinkt nie zo heel enthousiast over de caves, Rob?
De laatste tour vertrekt om 15u.

Als we de dag van Twin Falls naar Great Basin het park bezoeken zal het dus deze tour moeten worden.
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt wel een beetje, het was voor ons de vierde cavens die we bezochten na Carlsbad Cavens NP , Oregon Cavens NM en Skyline Cavens bij Front Royal VA vonden we deze de minst mooie maar zeker een bezoekje waard.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Remouchamps vonden we ook heel aardig ;)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Dude schreef:Leuk ! Houden jullie ook opnieuw een weblog bij ?

Bart
Nee, doen we nooit want ik neem geen pc mee. Maar in hotels met PC beschikbaar zal ik jullie op de hoogte houden.
Ik schrijf mijn verslag altijd achteraf.
Moet wel dringend eens naar farabees bellen want ze reageren niet meer op mijn mails en hoop nu maar dat mijn jeep reservatie voor death valley in orde is.

Een theeketeltje moet ik inderdaad tegen die tijd wel dringend vinden :lol:

Trouwens een van de topmomenten van onze reis deze zomer vond ik de zonsondergang in Dante's View: adembenemend. Ik herinner met nog heel precies hoe het was, dat zijn zo van die momenten die je bijblijven... Dus hopelijk kan je ook zo'n mooie zonsondergang meepikken!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Net terug uit de Ardennen waar we 12 dagen waren. Halve meter sneeuw en langlaufen voor de deur! Het sneeuwt en vriest er nog steeds. Sprookjeswereld!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Welkom terug Yeehaw :wink:
Heb je ook op latten gestaan ? Sneeuw schijnt van erg goede kwaliteit te zijn, maar ik ben geen skieër en kom dus niet in de ardennen als het sneeuwt. En anders ook maar zelden eigenlijk, al is het er erg mooi
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vandaag heeft Evy mij trouwens de lonely planet boek van Yellowstone en Grand Teton gekocht van mijn cadeaubon van kerstmis:

Afbeelding

Wel de Engelse versie (bestaat er een Nederlandse ?)
Bart
Grts, Bart

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Goh, ik heb hier zelf ook een Engels boek liggen. En de andere die ik al zien liggen hebben (winkel/vrienden) waren ook altijd in het Engels. Ik denk van niet, maar misschien bestaat het wel. ;-)
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ik heb me ook al suf gezocht naar een nederlands boek over Yellowstone.... Niet dat ik Engels niet begrijp, maar Ned. leest gewoon prettiger!
Ik heb er geen gevonden (ook niet in de reisboekenhandel). Wel gidsen over alle parken maar daar staan maar paar blaadjes in en dat zoek je niet vermoed ik :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht