KoenG schreef:Aan de route wil ik zeker Big Sur toevoegen
Ik heb nog wel een paar leuke tussenstops voor je
-
Santa Barbara (bv de Mission)
-
Solvang (een Deens stadje)
-
De rots Morro Rock
-
Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
-
Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
-
Julia Pfeiffer Burns S.P.
-
Koffie bij Nepenthe
-
Big Sur
-
Point Lobos R.P.
-
Carmel
-
De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
-
Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
-
De boardwalk bij Santa Cruz
Bekijk deze sites eventjes en zo kun je goed voorbereid aan de kustweg beginnen. Misschien dat er stops bij zitten welke je helemaal niet interesseren, of juist wel
KoenG schreef:Wat me wel verrast is blijkbaar de vele negatieve reacties op LA. Blijkbaar is dit geen echte aanrader op de hele reis?!
In Los Angeles is in principe niet zo heel veel te doen. Dat wil zeggen qua highlights. Over de Hollywood Boulevard lopen (Walk of Fame & Chinese Theater) heb je in een half uurtje gedaan. Verder kun je nog kijken hoe dichtbij je bij de Hollywood Sign kunt komen. Ook dit is in een uurtje gebeurd. Misschien kun je nog even door Beverly Hills en Rodeo Drive rijden. Maar Beverly Hills zelf stelt niet zo veel voor (vooral veel hoge heggen - dus van de huizen van eventueel beroemde mensen, zie je toch niets van). Half dagje Los Angeles Sightseeing dus.
Verder heeft Los Angeles wel een paar leuke pretparken, maar omdat je aangaf dat dit vooral geen prio heeft, lijkt mij Los Angeles niet echt boeiend voor jullie (of je moet besluiten toch wat pretparken mee te pikken, maar dan heb je weer minder tijd voor Las Vegas en de Nationale Parken daaro).
Six Flags Magic Mountain en Universal Studios zijn leuke pretparken in Los Angeles en even verderop in Anaheim vind je ook nog de twee parken van Disney (Disneyland en Disney California Adventure). Ook heb je daar Knott's Berry Farm. De naam doet zich vermoeden op een oudbollig pretparkje, maar niets is minder waar. Ik vond dit park een van de leukste in California. (tip, mocht je Six Flags willen bezoeken, doe dit dan op een doordeweekse dag. In het weekend is het super druk!)
Ook is het leuk om in Los Angeles een Studio Tour mee te maken. Dit is in Burbank (iets boven Hollywood). Wij hebben zelf de NBC Studio Tour en de Warner Bros VIP Studio Tour gedaan. Beide erg leuk en ze hebben beide een eigen "karakter".
Bij NBC zie je voornamelijk de TV studios en krijg je de mogelijkheid om een opname bij te wonen van 'The Tonight Show with Jay Leno'. Duur van de tour, ongeveer 40 minuten, maar wel goedkoop (namelijk 7,50 dollar).
Bij Warner Bros zie je voornamelijk filmsets en is de tour wat uitgebreider. Duur van deze tour is 2.5 uur, maar kost dan ook weer ietsjes meer dan NBC (namelijk 39 dollar). Beide zeer de moeite waard. Deze tours zijn trouwens alleen te doen doordeweeks. Meer informatie over het bezoeken van de studios, zie
hier
KoenG schreef:Vliegtuig en auto ga ik nu al boeken om geen onnodige kosten te maken. (kortingen...) Voor de auto las ik hier wel dat je best in je thuisland de auto boekt, correct? Maar daarvoor wacht ik best tot eind volgende week, tot ik eindelijk 21 ben.

De vliegtickets zo snel mogelijk bestellen!!! Het wordt eigenlijk nooit goedkoper, alleen maar duurder. De huurauto kun je inderdaad het beste in Nederland al boeken. Dit omdat je dan zeker van de verzekeringen bent. Als je het in Amerika doet, lijkt het goedkoop, maar daar komen dan weer een tal van verzekeringen bij. Vaak een paar verzekeringen welke je helemaal niet nodig hebt.
Omdat je nog maar 21 bent, betaal je helaas ook iets extra's. Tussen de 21-25 jaar betaal je deze toeslag. Zoals ik van veel mensen begrepen heb, kun je bij Alamo het goedkoopste een auto boeken voor deze toeslag. Bij Alamo heet dit de Underage-klasse. Een paar sites welke ik zo uit m'n hoofd weet waar je Alamo kunt huren zijn:
http://www.exit-reizen.nl /
http://www.sunnycars.nl /
http://www.fti.de /
http://www.usareisen.de