Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Strand vakantie Florida: WAAR heen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Strand vakantie Florida: WAAR heen?
Hoi,
Wij zitten er hard over te denken om eind Maart/begin April naar Florida te gaan. We willen eerst wat rondreizen en vervolgens een kleine week lekker uitrusten in een mooi resortje ergens in Florida, aan/bij het strand. We reizen met 2 volwassenen en 1 kind (rond de 21 maanden tegen die tijd). We zoeken een leuk hotel/resort, redelijk luxe (klasse Hilton o.i.d.) en niet AL te grootschalig (maar volgens mij heb je dat in de US sowieso minder dan bijv. in Turkije). We weten niet zo goed WAAR het fijn is om te verblijven:
- West kust (Naples, St. Petersburg, etc.?)
- Miami Beach of omgeving
- The Keys
Kan iemand ons een leuke tip geven? Persoonlijk lijkt de west kust me wel wat, wat ik er over gelezen heb was positief (mooie stranden, leuke stadjes).
Alsvast bedankt!
Groeten
Bonez
Wij zitten er hard over te denken om eind Maart/begin April naar Florida te gaan. We willen eerst wat rondreizen en vervolgens een kleine week lekker uitrusten in een mooi resortje ergens in Florida, aan/bij het strand. We reizen met 2 volwassenen en 1 kind (rond de 21 maanden tegen die tijd). We zoeken een leuk hotel/resort, redelijk luxe (klasse Hilton o.i.d.) en niet AL te grootschalig (maar volgens mij heb je dat in de US sowieso minder dan bijv. in Turkije). We weten niet zo goed WAAR het fijn is om te verblijven:
- West kust (Naples, St. Petersburg, etc.?)
- Miami Beach of omgeving
- The Keys
Kan iemand ons een leuke tip geven? Persoonlijk lijkt de west kust me wel wat, wat ik er over gelezen heb was positief (mooie stranden, leuke stadjes).
Alsvast bedankt!
Groeten
Bonez
- Reneeinfrankrijk
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Strand vakantie Florida: WAAR heen?
Persoonlijk zou ik gaan voor de Keys of voor Miami. In Key West heb je geweldig mooie resorts (b.v. Parrot Key Resort). Op Key West hangt ook een geweldige sfeer.
Maar zou je bij Miami blijven dan kun je nog wat van die stad bekijken.
Zelf hou ik niet van de Westkant van Florida, maar dat is persoonlijk.
Maar zou je bij Miami blijven dan kun je nog wat van die stad bekijken.
Zelf hou ik niet van de Westkant van Florida, maar dat is persoonlijk.
http://www.schoutenjanssen.nl voor mijn reisverslagen
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je op Key West bent: wandel eens naar het fort Zachary Taylor: niet zo veel volk, mooi strand met smaragdgroen water en een cafetaria met een terras met zicht op zee.
Via Fort Lauderdale naar Cocoa Beach (rustig!) naar Kennedy Space Center en St Augustine, een oud, klein stadje dat voor ons de "omweg" waard was!
Wij hebben gelogeerd in het Pink Shell Beach Resort in Fort Myers Beach (IDEAAL) met kinderen. De kamers zijn kleine appartementen met een volledig uitgeruste keuken.
Persoonlijk zou ik ook voor de oostkust gaan, de westkust spreekt met toch iets minder aan.
Misschien vind je hier nog wat bruikbare tips:
http://users.telenet.be/mariousa/p1_inhoud.html
Via Fort Lauderdale naar Cocoa Beach (rustig!) naar Kennedy Space Center en St Augustine, een oud, klein stadje dat voor ons de "omweg" waard was!
Wij hebben gelogeerd in het Pink Shell Beach Resort in Fort Myers Beach (IDEAAL) met kinderen. De kamers zijn kleine appartementen met een volledig uitgeruste keuken.
Persoonlijk zou ik ook voor de oostkust gaan, de westkust spreekt met toch iets minder aan.
Misschien vind je hier nog wat bruikbare tips:
http://users.telenet.be/mariousa/p1_inhoud.html
Wij vinden de golfkust juist wel heerlijk, zo zie je maar.
Het Hilton Marco Island hotel vinden wij een zeer fijn hotel en zijn daar al verschillende keren geweest, het ligt aan een fijn breed wit strand. Een stukje verderop heb je het Marriot hotel, ziet er ook prachtig uit.
Vlakbij heb je het plaatsje Naples, erg gezellig met leuke restaurants. Wij hebben daar wel eens een villa gehuurd, is ook erg fijn zeker met kinderen.
Heel veel succes met de voorpret.
Groetjes
Anita
Het Hilton Marco Island hotel vinden wij een zeer fijn hotel en zijn daar al verschillende keren geweest, het ligt aan een fijn breed wit strand. Een stukje verderop heb je het Marriot hotel, ziet er ook prachtig uit.
Vlakbij heb je het plaatsje Naples, erg gezellig met leuke restaurants. Wij hebben daar wel eens een villa gehuurd, is ook erg fijn zeker met kinderen.
Heel veel succes met de voorpret.
Groetjes
Anita
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Geef mij ook de westkust maar, de stranden aan de Golf van Mexico zijn prachtig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij vinden de westkust ook mooier, hebben vlakbij Ft Myers wel eens een prachtige villa gehuurd (Rotonda area). Wij vonden het wel een beetje oude-van-dagen enclaves daar, maar dat zal je aan beide kanten van Florida net zo veel terugvinden 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Linda & Patrick
- Amerika-ontdekker
Als je echt alleen voor het strand gaat zou ik persoonlijk naar Key West gaan,lekkere relaxte sfeer.
Wij hebben in de Double Tree gezeten en dat was echt een heerlijk hotel.
Ietsjes van de drukte af,maar dat vonden wij juist ideaal.
Vanuit het hotel rijdt er een (gratis) shuttle naar het centrum.
Groetjes Linda
Wij hebben in de Double Tree gezeten en dat was echt een heerlijk hotel.
Ietsjes van de drukte af,maar dat vonden wij juist ideaal.
Vanuit het hotel rijdt er een (gratis) shuttle naar het centrum.
Groetjes Linda
Counting 'till Texas 2015!
Ik hoorde van verschillende mensen dat de Keys juist niet zoveel te bieden hebben wat strand betreft? Ik ben er zelf nooit geweest hoor, dus misschien dat iemand anders hier nog op kan reageren?
Sanibel en Captiva is misschien ook een mogelijkheid? Het zijn prachtige stranden en door de liggen kan je er hele bijzondere schelpen vinden. De oceaan is daar ook rustiger omdat het aan de westkust ligt.
Sanibel en Captiva is misschien ook een mogelijkheid? Het zijn prachtige stranden en door de liggen kan je er hele bijzondere schelpen vinden. De oceaan is daar ook rustiger omdat het aan de westkust ligt.
Inderdaad, Key West heeft niet echt een strand. Je kan er wel watersporten doen, maar echt een breed strand om te zonnen, is er niet echt. Key West is leuk voor de sfeer en om te wandelen 's avonds bvb.op Mallory Square, en natuurlijk de weg naar Key West is geweldig. Immens lange bruggen met links en rechts niets anders dan water.
Ik vind de kant van Tampa, Clearwater, St-Petersburg en St Pete's Beach altijd leuk. Er is een breed strand, een klein haventje met veel pelikanen, er is een pier, je kan er met een boot op zoek gaan naar dolfijnen. Eigenlijk zie je de dolfijnen al vanop de pier.
Fort Lauderdale heeft ook een mooi strand vind ik, maar wel druk. Je kan er ook leuk fietsen huren om naar de chique villa's te gaan kijken.
Miami Beach vind ik ook geweldig, maar hier is het natuurlijk extra druk. Ik vind dat wel leuk, lekker mensjes kijken.
Sommige mensen vinden er niks aan.
Lilo
Ik vind de kant van Tampa, Clearwater, St-Petersburg en St Pete's Beach altijd leuk. Er is een breed strand, een klein haventje met veel pelikanen, er is een pier, je kan er met een boot op zoek gaan naar dolfijnen. Eigenlijk zie je de dolfijnen al vanop de pier.
Fort Lauderdale heeft ook een mooi strand vind ik, maar wel druk. Je kan er ook leuk fietsen huren om naar de chique villa's te gaan kijken.
Miami Beach vind ik ook geweldig, maar hier is het natuurlijk extra druk. Ik vind dat wel leuk, lekker mensjes kijken.
Sommige mensen vinden er niks aan.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Fort Zachary Taylor State Park in Key West heeft wel een behoorlijk strand en is het beste in Key West. Je moet er wel voor betalen maar het is zeker de moeite waard.
http://www.floridastateparks.org/forttaylor/
http://www.floridastateparks.org/forttaylor/
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Kiezen is altijd moeilijk, maar voor de mooiste stranden moet je toch aan de Golfkust zijn.
En voor stranden "to be seen at" natuurlijk in Miami. Om over het strand te kunnen rijden in Daytona Beach.
Key West heeft wat minder zandstranden, maar een onmiskenbare leuke sfeer, heel uniek.
Het enige waar je in die periode wel rekening zou moeten houden is dat het wel druk op die stranden (met name aan de oostkust) kan zijn. Dan worden namelijk de springbreakers losgelaten en die houden van zand, zee en zuipen
En voor stranden "to be seen at" natuurlijk in Miami. Om over het strand te kunnen rijden in Daytona Beach.
Key West heeft wat minder zandstranden, maar een onmiskenbare leuke sfeer, heel uniek.
Het enige waar je in die periode wel rekening zou moeten houden is dat het wel druk op die stranden (met name aan de oostkust) kan zijn. Dan worden namelijk de springbreakers losgelaten en die houden van zand, zee en zuipen

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
- Amerikafan
Vanaf welke datum worden die springbreakers losgelaten en zijn ze overal?
Wij zijn nl de eerste 22 dagen van maart in Florida en hier zitten we natuurlijk niet echt op te wachten.
Wilma.
Wij zijn nl de eerste 22 dagen van maart in Florida en hier zitten we natuurlijk niet echt op te wachten.
Wilma.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Springbreak is inderdaad zo ongeveer de eerste drie weken van maart. De westkust heeft daar minder "last" van dan de oostkust en er zijn bepaalde plaatsen erg populair voor, waaronder Daytona en Fort Lauderdale.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
$5 was het dit jaar om Fort Zachary Taylor te bezoeken en we vonden het echt de moeite! Prachtig strand, wat bosachtig op de achtergrond, mooie "cafetaria", ideaal terras, en nog een oud fort om te bezoeken en parkeerplaats genoeg!
Sannibel en Captiva hebben mooie stranden, maar toen wij er waren kon je amper in de zee om te zwemmen. Wel prachtige schelpen van meegebracht. Wel heel rustige eilanden.
JN Ding Wildlife Park is leuk om te doen: veel vogels, lamentijnen die je van redelijk dichtbij kan bekijken.
Sannibel en Captiva hebben mooie stranden, maar toen wij er waren kon je amper in de zee om te zwemmen. Wel prachtige schelpen van meegebracht. Wel heel rustige eilanden.
JN Ding Wildlife Park is leuk om te doen: veel vogels, lamentijnen die je van redelijk dichtbij kan bekijken.
Grappig, toen wij op Sanibel waren was de oceaan juist ontzettend kalm. Super helder was het water niet, maar ik heb urenlang gesnorkeld en prachtige schelpen gevonden. Zo zie je maar weer dat je het weer en de oceaan nooit kan voorspellen. 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn in 2008 in Sanibel geweest en dat was, vonden wij, de mooiste plek van Florida kwa strand en natuur betreft. Maar of daar ok zoveel voor kinderen is?? Wij hebben er in ieder geval niets gezien. We zijn ook in Fort Lauderdale geweest. En leuk strand waar wel wat te doen is maar waar het niet ontzettend druk is. Je kan dan eventueel nog een keer een dag naar Miami gaan.
Rene
Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
West kust (Naples, St. Petersburg, etc.?). Mooie brede stranden. De bodem van de zee loopt langzaam af en is over het algemeen erg kalm. Ideaal voor kleine kinderen dus. De westkust is lekker rustig, vooral ‘s avonds is er niet zo heel veel te doen. Dat is dan ook gelijk het nadeel van de westkust. Tenzij je er naar toe gaat om tot rust te komen. Als je een hotel aan het strand neemt met een balkonnetje met zeezicht dan kun je zo een paar mooie avonden doorbrengen (kleine op bed en ouders op het balkon met een wijntje)
Miami Beach of omgeving. Mooie brede zandstranden. De bodem van de zee loopt snel af en de zee is vaak aan de ruwe kant. Niet de meest ideale plek voor kleine kinderen. De stranden van Miami zijn over het algemeen erg druk (veel drukker dan aan de westkust). ’s Avonds is er veel vertier, maar of dat het soort vertier is wat je zoekt met een kind van 21 maanden betwijfel ik.
The Keys. Veelal kleine, gemaakte zandstranden. De zeebodem loopt meestal langzaam af maar is vaak blubberig en ligt vol met stenen, schelpen en stukken koraal. Op Key West zijn een paar kleine strandjes waar het goed toeven is. Wij gaan meestal naar Duval Beach. Het standje is klein maar beschikt over alle faciliteiten (m.u.v. een douche). Afgelopen jaar één keer naar het strand van Fort Zachary Taylor State Park geweest maar dat was geen succes. Het water is daar diep en de bodem ligt bezaaid met stenen waardoor je nauwelijks in of uit het water kunt komen. Op Key West is erg veel te doen, ook met een kleine van 21 maanden.
Miami Beach of omgeving. Mooie brede zandstranden. De bodem van de zee loopt snel af en de zee is vaak aan de ruwe kant. Niet de meest ideale plek voor kleine kinderen. De stranden van Miami zijn over het algemeen erg druk (veel drukker dan aan de westkust). ’s Avonds is er veel vertier, maar of dat het soort vertier is wat je zoekt met een kind van 21 maanden betwijfel ik.
The Keys. Veelal kleine, gemaakte zandstranden. De zeebodem loopt meestal langzaam af maar is vaak blubberig en ligt vol met stenen, schelpen en stukken koraal. Op Key West zijn een paar kleine strandjes waar het goed toeven is. Wij gaan meestal naar Duval Beach. Het standje is klein maar beschikt over alle faciliteiten (m.u.v. een douche). Afgelopen jaar één keer naar het strand van Fort Zachary Taylor State Park geweest maar dat was geen succes. Het water is daar diep en de bodem ligt bezaaid met stenen waardoor je nauwelijks in of uit het water kunt komen. Op Key West is erg veel te doen, ook met een kleine van 21 maanden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het was al een ramp om je auto in Sanibel te kunnen parkeren. Veel "eigen terrein" daar.renejansen111 schreef:Wij zijn in 2008 in Sanibel geweest en dat was, vonden wij, de mooiste plek van Florida kwa strand en natuur betreft. Maar of daar ok zoveel voor kinderen is?? Wij hebben er in ieder geval niets gezien.
Rene
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hebben wij niet echt problemen met gehad. Tenminste als je genoeg quaters meeneemt! Als je er blijft overnachten dan kan je parkeren bij hotels...
1995: Ontario-Quebec-New York
-
- Amerika-ontdekker
Dit jaar gaan wij ook op strand vakantie naar Florida,
Mijn vraag is wat is aan de westkust een pittoreske plaats, met een mooi strand dichtbij, maar op loopafstand ook gezelligheid, terrasjes ed. ?
Grtz Bertine
Mijn vraag is wat is aan de westkust een pittoreske plaats, met een mooi strand dichtbij, maar op loopafstand ook gezelligheid, terrasjes ed. ?
Grtz Bertine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2642 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-