Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bat039
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur via www.usareisen.de deel 2

Bericht door bat039 »

Begin november 2010 hebben we een auto gehuurd bij usareisen.de waarbij we de wagen bij Alamo konden afhalen. Het betrof een Super-Inklusiv-PLUS.

Aan de balie werden we door een dame bediend. Zij was zakelijk vriendelijk. Ik besefte dat ik aandachtig moest zijn. Een upgrade heb ik vriendelijk afgewezen. Toen kreeg ik een document onder de neus geschoven om af te tekenen voor de wagen. Op het document stond een bedrag aangecirkeld in US$. Ik maakte een opmerking hierover, de dame keek naar het contract, en stelde mij gerust dat voor mij alles inbegrepen was. Dan toch maar afgetekend.

Twee dagen terug krijg ik de afrekening van Mastercard. Ik zie dat Alamo een bedrag van 99,39 US$ heeft aangerekend.

Ik haal de documenten erbij, en ja hoor, het betreft het aangecirkelde bedrag dat mij wordt aangerekend. Nu heb ik alles nagelezen, en ja hoor, die dame heeft mij er mooi ingetuind. Het betreft Roadside Plus en Carefree Personal Protection.

Mijn les heb ik geleerd : ik teken niets meer af aan de balie (ik hoop dat ik dan wel een wagen zal meekrijgen :| <)

Nu had ik graag jullie tips : kan ik alsnog usareisen aanspreken ?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

USAreisen aanspreken kan altijd en ze vragen of ze je de kosten willen terugbetalen ook.
Maar ik geef je weinig kans dat ze dat ook doen (en daar kan ik wel begrip voor hebben).

En hetzelfde geldt voor aanspreken van Alamo: die zullen zich er toch op beroepen dat je hebt getekend :cry:
Dit zijn gewoon van die dure bs lessen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het blijft altijd zaak om heel goed op te letten wat je tekent en als je een bedrag ziet staan vraag dan waar het voor is, en teken dan niet, er zijn uitzonderingen maar over het algemeen proberen ze je dingen aan te smeren waar je niet om vraagt.

Wij kregen een paar weken geleden op Atlanta airport te maken met een Dollar medewerker die gewoon keihard aan het liegen was over de verzekeringen, ik had een full-size gehuurd via Eautohuur met alle denkbare verzekeringen, extra bestuurders en een tank benzine, behalve roadside assistance. Volgens haar was ik maar minimaal verzekerd en was het noodzakelijk om me bij te verzekeren, ze vertelde dat we niet verzekerd waren tegen aanrijdingen met onverzekerde bestuurders (uninsured motorist protection) dat we niet gedekt waren voor het geval de auto kapot zou gaan en dat dat vele duizenden dollars zou kosten als ik dat er niet bij zou nemen. Ik vertelde haar dat ik alle verzekeringen had die ik nodig had en dat het ook allemaal op de voucher vermeld stond, ze zei toen "that's in German you can not read that" nou was het gewoon in het Nederlands dus ik kon het prima lezen (ook mijn duits is goed genoeg dus ook dat was geen probleem geweest), toen kreeg ze in de gaten dat ik haar door had en werd ze ronduit onbeschoft, ik moest 2 creditcards laten zien en zowel van de Amex als de Mastercard heeft ze een afdruk gemaakt. Bij het tekenen op het electronische ding wat op de balie staat bleek dus ook dat ze gewoon aan het liegen was geweest, ALLE mogelijke verzekeringen waren aangevinkt en alleen de road side assistance stond als "declined".

Nu huurden we al nooit meer bij Alamo omdat we daar ook al eens erg slechte ervaringen mee gehad hebben en ik zal nu ook niet zo snel meer bij Dollar gaan huren, alleen bij Avis en Hertz heb ik nog nooit problemen gehad en daar ben ik altijd correct en netjes geholpen.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Wanneer wordt het bedrag van een boeking bij USA reisen van de CC afgeschreven? Pas ter plaatse bij het ophalen van de auto, of direct bij het maken van de boeking?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

meteen na boeking
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Je kan 'verzoek' doen om op laatste moment pas af te schrijven, ik had een keer 6 maanden van te voren geboekt, en vond het beetje belachelijk om dan gelijk te betalen. Dat was geen probleem, en nu vraag ik het altijd :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Er wordt niet altijd meteen geld geind . Hangt een beetje af van de totaal prijs . Ik heb al gehad als ik boven de € 1000 kwam , pas de maand voor mijn afreis het geld van de cc werd afgehaald .Maar in dit geval kreeg ik ook pas een week of 3 voor afreis de voucher met de post toegestuurd .

Groetjes
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Okay helder! Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit wanneer het wordt afgeschreven. Wel belangrijk is wanneer de papieren worden verstuurd. Heb per ongeluk ingevuld dat we op 23-7 vertrekken, terwijl we al op 19-7 vertrekken en op de 23e de auto ophalen. Lijkt me dat dat wel goed komt toch?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

Papieren werden bij mij niet opgestuurd. Je krijgt een e-mail en kan je alles zelf uitprinten.

Nadat het was afgeschreven van mijn cc kreeg ik een e-mail met alle papieren.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
Knabbeltje
Amerikakenner

damzkie schreef:Okay helder! Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit wanneer het wordt afgeschreven. Wel belangrijk is wanneer de papieren worden verstuurd. Heb per ongeluk ingevuld dat we op 23-7 vertrekken, terwijl we al op 19-7 vertrekken en op de 23e de auto ophalen. Lijkt me dat dat wel goed komt toch?
Als je komende dagen geen email van hen ontvangt met de voucher in ,kan je beste even mailen en vragen wanneer je de voucher krijgt .Leg hen ook meteen uit dat je reis al veel vroeger start.
Het komt niet al teveel voor dat je betaling en krijgen van de voucher pas later opgestuurd wordt maar het kan dus wel gebeuren . Meestal als je betaling meteen afgeboekt wordt ,krijg je ook binnen de 3 dagen een email toegestuurd .Zeker met de feestdagen nu ,kan het zijn dat je niet meteen de dag op de boeking al alles per email terugkrijgt.

Groetjes,
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

De auto voor onze rondreis is ook geboekt bij USareizen en dan bij Alamo. Ik ga goed opletten dat ze ons niks aansmeren :P
Laatst gewijzigd door woutertje6 op 29 dec 2010, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Gijs&Kelly
Amerikakenner

@Knabbeltje: Ik heb inmiddels een mail met 'Your ALAMO Rental Car Reservation via www.usa-reisen.de (Engl. Translation)' , hierin zit een algemeen Alamo voorwaarden PDF bestand, en een bestandje met een bestattigung.

In de mail staat verder:

"You will receive the voucher about 7 - 10 days before your specified departure date by email or by post.
The rental charge will be billed to the provided credit card directly by the tour operator in charge FTI Touristik GmbH, Munich - about 4 weeks before your departure."

Wat zijn nu de dingen die ze ons ter plekke nog kunnen en willen aansmeren dan? We hebben het meest uitgebreide pakket genomen. Road Side assistance ken ik, nemen we niet. Wat is er nog meer?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij mij begon ze over een upgrate want ik zou veels te lang zijn voor het besproken type auto, de RSA kan je absoluut niet zonder volgens die dame :o :scratch:
Gewoon vriendelijk en beleeft alles weigeren
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Hey,

Iemand een idee hoelang die 4.5% kortin bij U25 blijft?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Rob schreef:Bij mij begon ze over een upgrate want ik zou veels te lang zijn voor het besproken type auto, de RSA kan je absoluut niet zonder volgens die dame :o :scratch:
Waren we inderdaad ook al van plan. Net ook reactie terug van USAreisen. Die geven ook aan dat alle verzekeringen inbegrepen zijn.
Knabbeltje
Amerikakenner

damzkie schreef:
Rob schreef:Bij mij begon ze over een upgrate want ik zou veels te lang zijn voor het besproken type auto, de RSA kan je absoluut niet zonder volgens die dame :o :scratch:
Waren we inderdaad ook al van plan. Net ook reactie terug van USAreisen. Die geven ook aan dat alle verzekeringen inbegrepen zijn.
Je hoeft geen extra verzekering bij te nemen . Road Assistence is als je je sleutel verliest of als je zelf geen platte band kunt vervangen . Denk niet dat je deze verzekering echt nodig heb . Gewoon op toekijken bij aftekenen dat er $ 0 staat bij Estimates .

Groetjes
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ik ben druk in de weer om een auto te huren voor de zomer (ja, nu al), zijn USAReisen.de en Sunnycars.nl de enige verhuurder (of tussenpersonen) die ook een verzekering hebben voor ruit-, dak- (usareisen), bodem- en bandenschade?

Met Sunny Cars in de weer om ze de prijs van USAReisen te laten zien, er zit 145 euro verschil tussen. Heb 25 euro korting gehad, wat dus niet echt op schiet.
Dan zitten ze nog steeds 120 euro boven USAReisen.

eAutohuur heeft bijv. die extra dekking van de auto niet en dan mag je gewoon betalen voor ruitschade, bodemschade enz... nu heb je niet zo snel bodemschade, maar een kapotte ruit is altijd mogelijk en ik weet wat een klein ruitje kost. :mrgreen: :lol:
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik heb niet de voorwaarden uitgepluist, maar bij mij weten zijn bijvoorbeeld usareisen en eautohuur enkel tussenpersonen, en bepalen zij dus niet de inhoud/dekking van de verzekeringspakketten. Of je nou via usareisen of eautohuur boekt bij bijvoorbeeld Alamo, zou dit geen verschil moeten maken in de verzekeringsdekking, je huurt in beide gevallen dan immers van Alamo. Succes nog mt de zoektocht.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Het zijn inderdaad tussenpersonen, dat voorop gesteld.
Maar het maakt wel uit, want normaal gesproken zijn toch echt banden/ruit/bodem/dakschade etc. niet inbegrepen.
Dit staat ook altijd in de voorwaarden, net zoals dat je bijv. niet van de verharde wegen af mag gaan of bijv. Mexico in mag rijden.
Al kan ik dit bijv. bij Alamo NL niet terugvinden.

Bij Sunny Cars wordt dit via Sunny Cars zelf geregeld. Eerst betaal jij zelf de schade en dan verhaal jij dit weer op Sunny Cars. USAReisen geeft aan dat
de verhuurder dit meteen op zich neemt, 'scheelt weer tijd' zeggen ze. Uiteraard wel bij normaal weggedrag, als blijkt dat je de schade opzettelijk maakt, mag je natuurlijk
zelf de knip trekken en krijg je niets terug.
Maar in dit geval zullen zowel Sunny Cars als USAReisen schade aan banden, ruiten en bodem terug betalen, zodat je schadeloos wordt gesteld.
eAutohuur heeft een 'schadekosten restitutieplan produkt', waarmee je zelfs je borgsom terug kan krijgen bij schade, MAAR uitgesloten zijn dus die banden, ruiten,
dak, bodem en offroad rijden. Al krijg je van offroad rijden natuurlijk dit soort schade.

Overigens heb ik kort na mijn eerste melding over mijn zoektocht nog een persoonlijk mailtje gehad van Sunnycars (jaja, ze volgen ook diverse fora :lol: ),
waarin ik een duidelijk antwoord kreeg op mijn vragen.

Sunny Cars geeft aan 24u bereikbaar te zijn, dit is USAReisen inderdaad niet. eAutohuur trouwens ook niet.
De vraag is alleen wanneer je naar Nederland zou bellen, vanuit mijn werk en privé-leven ga ik direct naar een fabrikant of aanbieder van een dienst, er is wel een tussenpersoon maar deze stap duurt meestal langer dan dat je zelf rechtstreeks contact op neemt. Is natuurlijk niet iets wat iedereen doet.

Daarnaast is hun WA-verzekering 7,5 miljoen dollar ipv de gebruikelijke 1 miljoen die ze allemaal hebben. Sunny Cars is van mening dat 1 miljoen te weinig is, hier kan ik geen mening over geven, gelukkig nog geen brokken gemaakt daar. Verder raden ze me aan om geen brandstofpakket te nemen, extra bestuurders in Californie zijn gratis en brandstof is daar goedkoper dan hier een pakket bijbestellen (in mijn geval 128 euro extra bij Sunny Cars).

Hoe dan ook, ik moet nog even wat verder de exacte verzekeringen uitzoeken. Sunny Cars doet 'mijn' Chevy Impala voor 717 eur excl. brandstof, incl. 7,5 miljoen WA verz. en die extra schade aan de auto wat normaal niet is verzekerd. USAreisen doet het voor 725 euro incl. een volle tank en dan 1 miljoen WA en extra schade aan de auto wat normaal niet is verzekerd.

Overigens heb je dan bijv. ook nog een Roadside Protection Plan wat er niet bij zit, dit omvat ook wat problemen met lekke banden, afslepen enz. maar dit moet je zelf
afsluiten bij de verhuurder. In Las Vegas ook afgewezen, men gaf aan dat ze zo 400 dollar vragen om je auto af te slepen als je panne krijgt op de Strip... zou het?

Hoe groot is de kans dat je een ongeluk krijgt :?: (ivm de 1 miljoen of 7,5 miljoen).... keuzes keuzes, maar als je voor 8 euro meer er een volle tank erbij hebt...
al vind ik het toch leuk dat ik van Sunny Cars nog even een reactie kreeg n.a.v. een post op dit forum of een andere met een autohuur-topic.
Ik ga nog even rustig aan verder zoeken en goed de voorwaarden lezen, iets wat de meeste mensen standaard niet doen. :lol:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wel grappig inderdaad, dat je gewoon prive reactie krijgt obv opmerkingen op het forum :thumbup: ! Ik zou ook lekker voor de 8euro meer incl. volle tank gaan :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer