Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door Staceybeesie »

Ik wacht inmiddels al 3,5 jaar op reactie van een status change, en heb ook nog even te gaan ben ik bang.
De papieren zijn allemaal binnen, maar die liggen, samen met vele andere aanvragen op de achterstands stapel.
Dus van mijn standpunt werkt die lottery razend snel :D Het is maar net hoe je het bekijkt.

Dat het hele systeem efficienter zou kunnen ben ik wel met je eens. Maar we zullen het er mee moeten doen.
sarajevsko_pivo
Amerika-newbie

Bericht door sarajevsko_pivo »

Ziva schreef:@ sarajevsko_pivo: Je moet even kijken of Bosnie mee mag doen met de DV (ik vermoed van wel) want je zult je geboorteland moeten opgeven. Dat je een Nederlands paspoort hebt maakt dus niets uit voor deelname aan de DV.
Ja Bosnië doet mee, voor DV2011 waren er 67 winnaars: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _5073.html

Mensen die single zijn maken die ook kans op een Visum?

Nog iets waarom heeft de eene land in Europa veel meer winnaars dan de ander?
Oekraine: 6000 winnaars, Armenië 1,268
Laatst gewijzigd door sarajevsko_pivo op 11 dec 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
sarajevsko_pivo
Amerika-newbie

Bericht door sarajevsko_pivo »

Ik had nog één vraag.

Hoe komen ze tot een winnaar? Kijken ze echt wie of wat iemand is, of halen ze bijvoorbeeld voor Nederland 150 enveloppen uit de doos en deze 150 gelukkige winnen dan een GC ?
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

sarajevsko_pivo schreef:
Ziva schreef:@ sarajevsko_pivo: Je moet even kijken of Bosnie mee mag doen met de DV (ik vermoed van wel) want je zult je geboorteland moeten opgeven. Dat je een Nederlands paspoort hebt maakt dus niets uit voor deelname aan de DV.
Ja Bosnië doet mee, voor DV2011 waren er 67 winnaars: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _5073.html

Mensen die single zijn maken die ook kans op een Visum?

Nog iets waarom heeft de eene land in Europa veel meer winnaars dan de ander?

Oekraine: 6000 winnaars, Armenië 1,268
Singles maken evenveel kans, misschien % zelfs meer bv Ik en mijn vriendin staan als single ingeschreven maar na het winnen van een GC zullen wij gaan trouwen als
één van ons zou winnen.

Er zullen uit de Oekraine veel meer inzendingen zijn geweest.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Echtparen kunnen ook beiden apart inschrijven, dus het maakt per saldo niet uit of je single bent of niet.
Ricardo22
Amerika-newbie

Bericht door Ricardo22 »

Weet iemand hoe het zit met de ''Affidavit of Support'' ik heb wel wat info erover gevonden, maar dat kwam neer op dat iemand in de VS voor jou garant moet staan. Geldt dit ook voor de DV Lottery? En moet het persé iemand in de VS zijn of kan dat ook iemand in Nederland zijn? (Ik ken namenlijk niemand in de VS)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Een Affidavit is alleen nodig wanneer je niet zelf over voldoende financiele middelen beschikt om aan te tonen dat je je kunt redden in de VS bij het krijgen van een permanent visum (dus ook DV). Er zijn daar poverty lines voor op gesteld waarin staat hoeveel geld je minimaal nodig hebt.

Dus nee, het is niet nodig en niet verplicht maar wel wanneer je zelf op basis van je financiele middelen niet genoeg hebt om aan de voorwaarden te voldoen. Je zult ook bewijs van financiele middelen moeten overleggen wanneer je geen Affidavit gebruikt.

Let wel: voor Amerikanen is dit een soort contract met de overheid waarin staat dat zij garant staan dat jij geen public charge gaat worden dus niet zult aankloppen bij de voedselbank o.i.d. Dit geldt voor zover ik weet voor 10 jaar. Wel belangrijk om ze dit te melden denk ik.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ziva schreef:Een Affidavit is alleen nodig wanneer je niet zelf over voldoende financiele middelen beschikt om aan te tonen dat je je kunt redden in de VS bij het krijgen van een permanent visum (dus ook DV).
Volgens mij gaat deze regel juist alleen op bij de DV. Bij bijvoorbeeld de fiancee visa en ik denk ook bij de huwelijks visa, moet je partner beslist een affidavit invullen en tellen je eigen financiele middelen als immigrant alleen secundair mee (alleen assets en die assets worden dan gedeeld door 3 of door 5 en dat is hetgene wat mee telt)

Ziva schreef: Let wel: voor Amerikanen is dit een soort contract met de overheid waarin staat dat zij garant staan dat jij geen public charge gaat worden dus niet zult aankloppen bij de voedselbank o.i.d. Dit geldt voor zover ik weet voor 10 jaar. Wel belangrijk om ze dit te melden denk ik.
Ook dat is net wat anders: Vanuit het formulier:
Your obligation to support the immigrant(s) you are sponsoring in this affidavit of support will continue until the sponsored immigrant becomes a U.S. citizen, or can be credited with 40 qualifying quarters of work in the United States.
Het geldt totdat de immigrant genationaliseerd is, dus echt Amerikaan wordt, of totdat die persoon 10 jaren ieder kwartaal een x aantal uren heeft gewerkt. (Werk je dus een aantal kwartalen per jaar niet, dan duurt het langer dan 10 jaar).

En in het geval van een huwelijk: een scheiding betekent niet het einde van het contract ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Vandaag, de dag na Kerst, kom ik tot een verschrikkelijke ontdekking! Ik dacht de confirmation number goed bewaard te hebben door het naar m'n eigen e-mailadres te sturen, op een USB-stickje te zetten, en uit te printen. Ik heb al langere tijd een ander e-mailadres, en ben het wachtwoord dus kwijt van m'n e-mail waar ik het naar verstuurd heb. Zou je denken, gelukkig heb je een USB-stickje, nou die ben ik kwijtgeraakt bij m'n laatste bezoek aan de States. En je voelt hem al aankomen, de hardcopy, de papieren confirmation number, ja, die heeft de hond opgegeten. Nee, dat zou een understatement zijn. Ik heb deze zelf per ongeluk weggegooid tussen allerlei post in!

Dit is dus flink balen. Een tip aan allen die wel hun confirmation number nog hebben. Maak er drieduizend kopieen van, en desnoods dreun je die cijfers en letters op zoals je je credit card nummer kent ;)

Gelukkig is er wel hoop, maar dat hoort denk ik niet in dit topic thuis. Kleine mededeling hoop ik wel, en dat is dat ik voor een project in Los Angeles gevraagd ben waar ik een O-visum voor nodig heb. O-visum is in dit geval gerelateerd aan de entertainment (film) industrie, en meer mag ik er eigenlijk niet over zeggen. Dus via die weg, en evt. via DV 2013 hoop ik ooit een GC te bemachtigen. Ben nog jong gelukkig, maar 't is wel flink balen. En misschien ontmoet ik ooit een leuke Amerikaanse die het me wat makkelijker maakt. Februari in ieder geval naar New York en Los Angeles waar ik heel veel zin in heb!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jammer hoor maar ja, weinig aan te doen. Ik heb beide nummers van de 2 keren dat ik meedeed nog steeds dubbel bewaard, just in case.

Je zegt dat je het nummer op USB gezet hebt, dan moet het toch ook ergens vandaan komen? Of heb je een tekstdocument op een USB gemaakt en niet op een harddisk?

Succes in ieder geval!
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Ik had een printscreen gemaakt en deze op m'n USB stick gezet, en deze gemaild. Helaas voor mij, maarja, niets aan te doen helaas.
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Ik heb vandaag overigens een mailtje gestuurd naar KCC. Denk dat ik het antwoord wel weet, maar ik probeer toch een klein gokje te wagen. I'll keep you posted.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat sneu! Kan je niet op de een of andere manier dat oude wachtwoord weer vinden?
Afbeelding
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Wacht, ik krijg nu een goed idee. Mijn oude telefoon stond gesynchroniseerd met m'n oude e-mailadres. Die telefoon moet hier nog ergens liggen. Denk dat ik eens even het hele huis van m'n ouders ga ontruimen voor m'n oude Blackberry! :)
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Halelujah, ik heb 'm gevonden. M'n oude e-mail stond nog steeds gesynchroniseerd met m'n oude Blackberry. Deze ga ik nu dus heel erg goed bewaren ;-)
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Heeft iemand deze lijst al gezien met het aantal 'entrants' van DV2007 tot DV2012? Interessant om te zien, maar wat mij zeker verbaast is dat er bijna 10.000 Nederlanders meedoen dit jaar, maar slechts een handjevol van hen zijn echt actief op fora. Zou dit te maken hebben dat veel mensen er lichtzinnig over denken, of wat?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Misschien zitten ze op andere fora waar wij niets van weten? :?:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wow, wat veel Nederlanders! Dat had ik niet verwacht. Ach, je kan er natuurlijk best serieus mee bezig zijn zonder op dit forum actief te zijn.

Fijn trouwens dat je toch je bevestigingscode gevonden hebt! :thumbup:
Afbeelding
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

STil hier zeggggg

Kan niet wachten tot mei :D
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Moet er eigenlijk ook wel aan wennen dat ik dit jaar niet hoef te stressen hahaha!

Gelukkig geen spijt dat ik niet heb meegedaan dit jaar! Ok, London is geen amerika, maar ik heb het hier zo enorm naar mijn zin dat ik echt NIET weg wil voorlopig.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer